NSVL --> Venemaa relvajõud Eestis

Väeosadest, nende ajaloost ja traditsioonidest. Nii Eestist kui välismaalt.
Vasta
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

:lol: Rohkem kui paberit usun ma oma silmi :!:

Ämaris olen palju näinud Su 7B ja Su 24 masinaid, kuid 80ndate lõpus ka MiG 21sid. Ilmselt oli see Venemaalt ajutiselt lennuraja remondi tõttu Ämarisse tulnud polk, mille kolimist muuseas kajastati ka meie meedias (mind see üllatas). Samasse perioodi jääb MiG 21 nägemine Haapsalu lähistel, need võisid olla sama polgu lennukid. :?
Tallinna polk kolis Happsalusse Mig 19 ja MiG 19P masinatega, MiG 17 neil ei olnud. Mis enne seda Haapsalus oli, ma ei tea :oops:
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Pole kunagi MIG-21 Ämaris näinud ei rajal, ega õhus. On ikka sootuks teine lennuk kui Su 24, raske segada need omavahel.
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Pole kunagi MIG-21 Ämaris näinud ei rajal, ega õhus.

Su 24 tekkis alles 90-ndatel Ämarisse. Enne seda oli näha Su 7B ja MiG 21 seal rajoonis lendamas. Liikusin 70-80-ndatel palju seal kandis ja lennukeid tunnen ma hästi, sest olen ise endine sõjaväelendur. Sa olid võib olla veel liiga noor tol perioodil ega osanud vahet teha. Nagu ütlesin, oli Ämaris mitmeid kordi külalispolke, kes viibisid seal mitte üle 6 kuu. :wink:
Anton - horridoo!
berens
Liige
Postitusi: 66
Liitunud: 19 Dets, 2004 20:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas berens »

Kapral Karu kirjutas:Berens, kas Sa kommenteeriksid oma logot (avatari?), kust see pärit on?
Samast kohast kust denis23 näitas :). Kavatsen lennukimudeli sarnaseks värvida. Kahju, et eestis lennanud lennukitest rohkem pilte pole. Saaks mudelid järgi teha. Balti omadest on mul "kamuflaazis" pilt Mig-27D mis lendas Lätis Lielvardes (Riiast natuke ida pool).

Pilt

Lennuväli ise:
Pilt
FW Anton kirjutas:...ja lennukeid tunnen ma hästi, sest olen ise endine sõjaväelendur
Kui tohiks küsida mis lennukiga härra lendas? Ja kas tal teenistuslennukist või lennuväljast pilte ka on
berens
Liige
Postitusi: 66
Liitunud: 19 Dets, 2004 20:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas berens »

Kapral Karu kirjutas:Ostrovi (täpsemalt Veretje e. Ostrov-2) lennuväljaga on ka Eestil seost: nimelt oli pikka aega (vähemalt 1970-80-tel) meie Obriku lennuväli sealse 12 omrap'i (s/o 53808) varulennuväljaks.
Kas Obriku all on mõeldud lennuvälja mis asus Võrtsjärve läänekaldal?
Mustla/Suislepa või mis iganes selle nimi veel oli. Seal käisid küll Ostrovist Tu-16 lendamas. Üks päev lendasid ja kaks päeva parandasid rada :D
Tuttavad on ka rääkinud et käisid maantee ääres vaatamas kuidas lennukid öösel lendasid. Olevat olnud võimas vaatepilt. Maandumiskohta valgustati paari-kolme prozektoriga ja oligi kõik. Seda, et nad Ostrovist olid sain teada ühe lenduri käest kes omal ajal "keemiat" tegi An-2 peal. (Väetas põldusid).

Pilt ka Obriku rajast, tehtud möödunud suvel (parjalt võssa kasvanud):
Pilt
PriitP
Liige
Postitusi: 121
Liitunud: 14 Dets, 2004 16:18
Kontakt:

Postitus Postitas PriitP »

Väga õpetlik foto! Aga--kas Tu-16 suutsid tõesti maanduda ja õhku tõusta "põllule"?
maradör
Liige
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept, 2004 11:01
Kontakt:

Postitus Postitas maradör »

Olen ise Viljandimaalt pärit ning mäletan suht hästi kuidas vanematega sai Suislepa kandis sõitmas käidud ning kulgetud teel läks lennuväljast mööda ja seal parasjagu õppused (käis igatahes maandumine - õhkutõusmine) ja suur sagimine oli siis pidasid vanemad auto kinni et ma saaks ka pisut vaadata sest vaatepilt oli põnev. Olin umbes ca 10 a siis ja aasta arv võis olla 1982. Kuna mu isa oli almavüs ja töötas EPT-s automehhaanikuna siis ja suhtles palju ohvitseridega, sest kõik käisid ju EPT-s auto varuosi otsimas ja nii tutvuste kaudu saamas. Eks vastu saadi siis jällegi uueaasta vastuvõtuks signaalraktette:) Alles hiljuti rääkis mulle veel et tundis ja suhtles ka Tartu tollase lennuväeülemaga Dudajeviga. Olen tema käest hiljem kuulnud kuidas ohvitserid käisid lennukitega Suislepa lennuväelt Pihkva oblastis lõunal ja siis jälle tagasi. Olid ühe korra isegi mu isa kaasa kutsunud aga to võttis seda ikkagi nagu naljana ja ei läinud. Minule teada oleva info põhjal maandusid Suislepas väiksemad transpordi lennukid või TU-16. Kui meenutada lapsepõlves nähtut siis tunduvad nüüd need TU-16 moodi küll. Aga muidugi võin seda järgi veel uurida kui kellegil suurem huvi.
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

see et liigse nooruse tõttu ajasin segamini Su 24 ja MiG 21 (see on kindlasti hea kild)

jah sina Anton pead teadma et minul on ka noorem vend sõjaväelendur -
lendab vabal ajal F-117, Su 27, Il 2 ja palju teiste lennukitega:))))))) ja viimase aasta jooksul on üle 1000 alla lastud vaenlase lennukit. Muide, räägi mis simsis YAK-ühel puudub kahur?
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Kuule, esitleks Ämaris elab palju inimesi kes seal omal ajal teeninud
Nendel on kindlasti fotod olemas.


Eestiga seotud lennukitest on olemas ühe MiG 23 ajalugu. Päris huvitav. Masin oli kas Pärnust või Tapast või Haapsalust või S-konstantinovskist aga fakt et eestis on teeninud.
Jah üks vend käis sellega afghaanis ning sellel ajal maaliti sellele mingi embleemi.
Ja pärast avia.ru foorumis oli mingi pikem arutelu MIG 23-st ning üks bulgaaria piloot hakkas rääkida huvitavad asjad MIG-idest Bulgaaria õhujõududes, ning rääkis et ühel MIG-il mis oli 90 alguses Venemaalt üleantud (vist NL võla kateks) on ära tunda uue värvikihi all kotkapoja kuju.
Siis see teine vene piloot astus ette ja ütles et see on tema lennuk.
Ja sellest masinast pilte ka olnud netis.

Ja veel eestis pärit Tu 22M3 on näha filmis "Osobennosti nacionalnoj ohoty" kus see tegeleb lehma transportimisega (võtted vist Ostrovis tehtud)
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Kui tohiks küsida mis lennukiga härra lendas? Ja kas tal teenistuslennukist või lennuväljast pilte ka on

Lennukoolis õppisin Tu-16 ja Tu-95. Esimene praktika oli Tu-16 peal. Siis lähetati Krimmi. Seal uus ümberõpe Tu-22M peale. Polgus olid Tu-22M-1 ja M-2 masinad ja üks eskadrill ka Tu-16. Diviisis oli ka häivitajaid MiG-21, MiG-23, Su-15 ning pommitajaid Tu-16 ja Tu-22. Fotosid on, kuid mitte palju.

Väga õpetlik foto! Aga--kas Tu-16 suutsid tõesti maanduda ja õhku tõusta "põllule"?

Võisid küll ja meil polgus seda isegi aeg-ajalt harjutati.
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Diviisis oli ka häivitajaid MiG-21, MiG-23, Su-15 ning pommitajaid Tu-16 ja Tu-22. Fotosid on, kuid mitte palju.

Lugupeetud Anton, ütle palun selle diviisi number mille koosseisus olid korraga kõik need tüübid? Eriti Su-15
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

:( Sorry, kõike ei saa kommenteerida!

Kuid tegemist oli merelennuväe diviisga. :wink:
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Ja veel:

see et liigse nooruse tõttu ajasin segamini Su 24 ja MiG 21 (see on kindlasti hea kild)

:lol: Paned jälle mööda! MiG-21sid nägin oma 5-6 aastat enne kui ilmusid Su-24 Ämarisse. Nagu ütlesin olid need ilmselt mingi rändpolgu omad. Olen neid otseslt näinud Keila linnas Ämari poole maandumas.
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

SU 24 ilmusid Ämarisse 1984 aasta kevadel. Tulid Leedust ning olid juba mitte uued masinad. Peale seda kadusid MiG 27-d ning teisi tüüpe ei olnud.
berens
Liige
Postitusi: 66
Liitunud: 19 Dets, 2004 20:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas berens »

denis23 kirjutas: Ja veel eestis pärit Tu 22M3 on näha filmis "Osobennosti nacionalnoj ohoty" kus see tegeleb lehma transportimisega (võtted vist Ostrovis tehtud)
On see päris kindel et see tu-22m3 oli tartust pärit? Minu teada nad lendasid ära venemaa teise otsa Zavitinski.

Pilt
Pilt
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline