17. leht 30-st

Postitatud: 13 Veebr, 2005 0:01
Postitas Kapral Karu
Eksisin ülalpool Ostrovi lennuväegarnisoni sidejaoskonna numbriga: Ostrov-2 oli (võib olla praegugi) elamulinnaku sidejaoskond (ja vastavalt nimetati ka kogu seda linnakut), kasarmulinnak oli aga Ostrov-5.

Eestiga seotud merelennuväelinnakud olid ka Valgevenes Bõhhovis, ka seal toimetasid Tallinnas baseerunud ehitajad ning projekteerijad.

Postitatud: 13 Veebr, 2005 0:21
Postitas Kapral Karu
Berens (lk 14): Pilt ka Obriku rajast, tehtud möödunud suvel (parjalt võssa kasvanud):
Pildi järgi otsustades pole see nii võssa kasvanud midagi -- seal on kaks rada kõrvuti ja need on üsna puhtad, tõsisemalt võsastunud on vaid radadevaheline ala. Ma pole küll asjatundja, ent selline võsake ei tohiks lennukit tappa. Sinna peaks olema sadu tonne kruusa sisse tambitud.

Postitatud: 13 Veebr, 2005 0:33
Postitas Kapral Karu
Siin vaieldi selle üle, kas said ühes merelennuväediviisis olla koos nt Tu-16-d ja MiG-23-d. See netikoht
http://airbase.ru/squad/russia/sea/
ütleb, et 1991.a oli üsna sarnaselt segane komplott isegi ühes polgus:

"169 гв сап -- Хороль, Камрань (Приморский РФ, Вьетнам) -- Ту-95РЦ, Ту-142МР, Ту-142, Ту-16К10-26, Ту-16СПС, Ту-16ЗЩ, МиГ-23МЛД"

Kas midagi sellist oli NL-l ka Vahemere piirkonnas (Süüria, Liibüa) või India ookeanis (Aden)?

Postitatud: 13 Veebr, 2005 5:02
Postitas PriitP
Kapral Karu kirjutas:Komandantuuridega varulennuvälju (Obriku, Nurmsi) nimetati ka "аэродром сосредоточения" (lühendatult "as") ehk siis koondumis- või koondamislennuväljadeks.
Kas ei võinud olla "аэродромы рассредоточения"--vrdl: "ВВС имела разветвленную аэродромную сеть, включавшую: стационарные аэродромы с бетонированными ВПП, аэродромы рассредоточения с подготовленными грунтовыми ВПП и специализированными участками автомобильных дорог." http://www.airforce.ru/history/vvs_80_90/index.htm Kuigi hajutamine nõuab ka pöördoperatsiooni koondamist...

Postitatud: 13 Veebr, 2005 6:28
Postitas FW Anton
Vaadates Kapral Karu poolt viidatud saiti, siis on seal kompotti veel jätkuvaltki. Näiteks ЧФ õhujõududes on 943 MRAP polk endiselt Oktjabrskojes, kuid on kaotanud oma nime "Konstanski". See on hoopis omistatud 5 kaardiväe MRAPile (täielik nonsens), mis 70-ndatel baseerus Gvardeiskis, kus nüüd on hoopis Su-17. Veel on tekkinud Oktjabrskojesse mingid Tu-22d. Need võisid enne olla Nikolajevis. Džankois aga ei paista hoopiski midagi olevat. Minu ajal oli seal üks diviisi polk Tu-16tega. :?

Postitatud: 13 Veebr, 2005 11:21
Postitas denis23
See et ühes merelennuväediviisiis koos saavad olla näiteks Tu 142 ja MiG23 pole midagi imeliku, küsimus puudutas Su 15 mille ainulaadne kasutajaks oli PVO

Postitatud: 13 Veebr, 2005 14:20
Postitas FW Anton
:shock: imelik, kuid tõsi! Su-15 polk ВМА ЧФ, mis baseerus mere kaldal, Simferoopolist edelas (koha nimi ei tule meelde enam) oli mere lennuväe oma, kuid oli allutatud PVO süsteemile kaitsmaks Mustamere mereväebaase õhust. Aga see oli kõik möödunud sajandi 70-ndatel. Nüüd paistab on asjad seal veelgi segasemaks aetud.

Postitatud: 13 Veebr, 2005 14:46
Postitas oliver
Kähku üks küsimus vahele - kas raketiväe pettepositsioone rajati mingi süsteemi järgi, nt. "ehtsatest" x km kaugusele?

Postitatud: 14 Veebr, 2005 12:34
Postitas PriitP
"Mucenieki 27. õhukaitsekorpuse komandopunkti korrusteplaanid."

-- kui sealt veel 2002. a. leiti plaane ja igasuguseid muid dokumente, siis oli õnnelik juhus küll. Kui see ehitis nüüdseks juba kokku lükatud on, ilma midagi dokumenteerimata, siis on kurb küll. Digitaalfototehnika on ju nüüd laialt kätte saadav.

Postitatud: 14 Veebr, 2005 13:36
Postitas berens
Kapral Karu kirjutas:Võhma lennuväli olevat olnud Tartu transpordilennuväepolgu varulennuväljaks, vähemalt enne Il-76-sid, ent kas ka nende ajal? 1980-tel kasutas seda ka Krustpilsi lennuväepolk.

Viimane kasutas 1990-te alguseni ka Valga (Paju) lennuvälja. Kasutamise all mõtlen siin seda, et nende eest hoolitsesid vastavate polkude teenindusüksused ning nonde väikesed meeskonnad olid seal enam-vähem püsivalt ka kohapeal. Valga omas olid mõned hooned veel 1992.a paiku üsna korras, Võhmast mäletan vaid kütusetsisterne.
Valga:
Pilt

Postitatud: 14 Veebr, 2005 13:38
Postitas berens
Kapral Karu kirjutas:Kuusiku lennuvälja juures (endises koolimajas) oli 1980-tel väike teenindusüksus, mis kandis omaette väeosanumbrit ning allus Ämari polgule. Ilmselt oli see vaid side- ja raadiotehnilise teenindamise jaoskond, sest raja eest hoolitses ALMAVÜ.
Kuusiku:
Pilt

Postitatud: 14 Veebr, 2005 13:39
Postitas berens
Kapral Karu kirjutas:Veel oli varulennuväli Virtsust mõni km põhja pool, ent see oli 1990-te algul juba üsna võssa kasvanud. See oli mereväe "hingekirjas".
Virtsu:
Pilt

Postitatud: 14 Veebr, 2005 13:41
Postitas berens
Kapral Karu kirjutas:Saaremaal Kogula lennuväljal olid 1990-te algul alles väikese vene kiriku varemed, kus pesitsesid lambad (tegin neist pilti ka :wink: ).
Kogula:
Pilt

Postitatud: 14 Veebr, 2005 13:41
Postitas berens
Kapral Karu kirjutas:Aste lennuväljal leidsin ühes kohas u 10-cm mätastiku alt metallkatte -- seda võib ehk veel mujaltki leida, kõikjal pole jõutud laiali tassida.
Aste:
Pilt

Postitatud: 14 Veebr, 2005 13:43
Postitas berens
Kapral Karu kirjutas:Rutja lennuvälja eest hoolitses Tapa lennuväegarnison, 1970-80-tel oli Tapa polgu side- ja raadiotehnilise teeninduse pataljoni koosseisus "рота КЗА" ehk "varulennuväljakomandantuuri rood".
Rutja:
Pilt