64. leht 232-st

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 25 Juul, 2018 7:40
Postitas sass76
Lasnamäel on väga levinud, et eestlased soovivad panna oma lapsed vene lasteaeda
Julgen kahelda. Elukaaslase venna laps pidi küll Mustamäel vahepeal vene lasteaias käima, sest eestikeelses polnud kohti.

Re: Viies kolonn

Postitatud: 28 Juul, 2018 12:54
Postitas Lemet
Üht FB postitust jälgides sattusin Narva elanike lehele SETI.ee. Kohe esimene postitus oli muljetavaldav:
Rein Koch забанен за разжигающую вражду фразу:
Aleksandr Sergejev Mine persse, okupant!
Samas aga peetakse vaatamata tähelepanu juhtimisele igati aktsepteeritavaks näiteks sellist sissekannet:


"Ülle Zywietz Слышь, ты, потомок эсэсовца. За базаром следи. Мои предки, профессиональные рабочие и инженеры, некоторые с высшим образованием, восстанавливали Нарву, пока твои пока твои полицайские утырки по лесам гасились. Добрый дядя Сталин был, пощадил гитлеровских утырков прибалтийских"

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 29 Juul, 2018 11:50
Postitas Puurija
Venemaa näidendikirjutaja, kriitik ja ekspert Oleg Lojevski: „Ma lugesin ka näidendit („Kostja ja hiiglane“). See on väga ilusasti kirjutatud! Ma mõistan, kui tõsine kuju oli Eesti esimene president. Vaidlusedki ei taha ju vaibuda... Ja ma arvan, et ega need vaibugi. Mart Kivastiku kirjutatud ja Aleksandr Ogarevi lavastatud tükk on püüe mõista toona toimunut ning see olevatki Ogarevi käekiri. Metafoorid, mida ta õmbleb näidendi kangasse, teevad asja selgeks: kõik on valikuline. Liiatigi: selles variatsioonis on ka manipulatsioon ning see teatriline manipulatsioon on ajalooline ja poliitiline. Peamine saavutus, mida aga lavastaja Ogarev on suutnud ellu viia, on hästitoimiva näitlejate meeskonna loomine. Näitlejad ei kaotanud oma orgaanilist maitset ega võimekust veenda. Mis puutub aga loosse endasse... ma ei ole eriline oletuste pooldaja. Kõik mis oli, see oli. Elus on võimalik teha vigu. Aga kõik on ju juba juhtunud. Soovin, et seda etendust näidataks ka Venemaal. Kui sa erilist tahad, siis pead minema loomaaeda. Seal on kõik eriline – kotkad, jõehobud, maod... Inimeste vahel on palju tavalist. Mis teeb selle loo ja lavastuse eriliseks minu jaoks, inimese jaoks, kes mitte just kõige paremini ei tunne Eesti ajalugu? Jah, ma olen Konstantin Pätsi nime kuulnud, tean, et ta oli Eesti riigi asutaja ja esimene president. Olen kahe päeva jooksul rääkinud paljude inimestega ja kuulnud palju erinevaid hinnanguid, mis lähtuvad Konstantin Pätsi eluloost. Neist juttudest kooruvad välja üha uued ja uued pisikesed lood. Ja sellest omakorda muutub teie presidendi eludraama, tragöödia aina suuremaks. See ei ole ühetähenduslik. Ühed peavad teda reeturiks, teised kangelaseks... Kui vaadata seda elu kaugest tulevikust, siis jah, võib kõik olla selge. Aga ajal, kui need sündmused toimusid, ei olnud mitte midagi selge. Lavastusest rääkides oligi minu jaoks esikohal see, et avati Konstantin Pätsi isiksust. Selle presidendiga on seotud teie rahva valu. Kellega ei räägiks, kõigil on Pätsi ajaga seotud oma perekonna mälestused. Teater on ellu sisse kirjutatud. On sügavalt ja tõsiselt lugudes sees. Muidugi. Ja Mart Kivastik on kirjutanud suurepärase näidendi. Autor on püüdnud välistada seda igaühe isiklikku valu ja jutustada lugu eri positsioonidelt. Ainult Jumal on objektiivne, aga inimene ka püüab vahel objektiivsuse poole. See on väga raske. Absoluutset ajalugu ei eksisteeri. Kui keegi seda usub, siis valetab. Inimene annab hinnanguid käitumise järgi, Jumal motiivide järgi. Me ei oska tihti näha tõde. Mart Kivastik katsub jutustada ajaloolise loo praegu elava inimese silmade läbi, võib-olla ta kirjutades ületas isikliku valu, mõtles oma isiklikele lugudele ... üldistas. Seda on väga palju. Aleksandr Ogarjov lavastas selle loo nagu isikliku, oma loo. Kuigi ta on venelane. Ta rääkis loo nagu inimene, kes on süüdi. Selles lavastuses on sees lavastaja süü. Ta suhtus sellesse materjali väga hoolikalt. Kui lavastaja oleks olnud eestlane, oleks kindlasti ilmunud miski muu. Ma tundsin vaadates vene intelligendi süüd, mida lavastaja endas tunneb. Tunnen Ogarjovi piisavalt kaua ja tean, et ta oskab publikut šokeerida ning lennata loo kohal pilvedes. Siin, nagu ütlesin, ta jutustas peaaegu isiklikku lugu ja tegi seda hoolides. Selles hoolivuses ta säilitas teatraalse pilgu. Kasutades teatri võimalusi ja vahendeid. "Valetab nagu pealtnägija," olevat öelnud Stalin. Tähendab, isegi sündmusi otseselt näinud ja neis osalenud inimesed ei pruugi olla objektiivsed. Jättes kõrvale teatraalsuse ja tulles tagasi ideoloogia juurde, tundub mulle, et selle lavastuse näitamine Venemaal on kasulik. Venelased on nagu eestlased, ja eestlased, nagu kõik teised rahvad maailmas – kohe, kui solvatakse meie omasid, siis kõik solvuvad. Eesti erineb Venemaast selle poolest, et püütakse aru saada oma ajaloost. Venemaa eripära on see, et ajalooga ei saada hakkama, siiamaani arutatakse, milline oli Ivan Groznõi, ja me pole siiamaani nõus sellega, mida tegi Peeter I. See on kauge ajalugu. Nüüd äkki on olemas lavastus sellest, mis juhtus meile lähedal. Et samasugused reetmised ei korduks, siis tuleb seda näidata. Mulle tundub, et president Pätsi üle ei tohiks praegu kohut pidada. Tema suurim soov oli, et rahvas elaks. Me ei saa teada, millise otsuse korral 1939. aastal oleks olnud vähem või rohkem verd... Juudi õpetaja küsib õpilastelt, et mida te teete, kui leiate kotitäie kulda... Esimene õpilane ütleb, et võtab endale. "Sa ei ole aus," ütleb õpetaja. Teine õpilane hakkab hüüdma: kelle oma see on!? "Sa oled rumal," ütleb õpetaja. Kolmas õpilane ütleb: "Aga kust ma tean, milliseks ma muutun siis, kui leian koti kulda?" Me ei tea, kuidas käituksime. See mõte on "Kostja ja hiiglase" lavastuses sees.“
http://bublik.delfi.ee/news/culture/ros ... d=83187331
http://maaleht.delfi.ee/news/lehelood/k ... d=83199893

REISIKIRI | Venemaal tõmbab kirik turiste ja müügimehi
http://maaleht.delfi.ee/news/maaleht/el ... d=83175787

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 06 Aug, 2018 21:52
Postitas Kriku
Mõtlemisainet: Raport ja graafikud: Eesti alahindab Venemaa juhitud infokorratuse ulatust.
Raportis tuuakse välja, et Eesti kõige haavatavamad ühiskonnagrupid, kelle mõjutamise vastu Venemaa huvi tunneb, on jätkuvalt siinne vene emakeelega vähemus, keda on ligikaudu 28 protsenti elanikkonnast.

Kuid ühe sihtrühmana tuuakse välja ka eestlased, kes on koondunud väikeste ja pealtnäha vähese mõjuvõimuga rühmadesse. Nende hulgas on näiteks ettevõtjaid, kel ärihuvid Venemaal.

Samuti on Venemaa mõjutuse sihtrühmana mainitud eestlasi, keda küll protsentuaalselt on vähe, kuid kelle hulka kuuluvad need, kes leiavad, et NATO provotseerib Venemaad, või need, kes igatsevad taga Nõukogude aega või ka sotsiaalmajanduslikult vähekindlustatud inimesed ning need, kes toetavad ksenofoobset retoorikat.
integr.jpg
integr.jpg (91.07 KiB) Vaadatud 6105 korda
Nii et normaalseid venekeelseid on ca 37%. Mina arvasin seni, et nende osakaal on poolele lähemal :|

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 15 Aug, 2018 13:30
Postitas Puurija
Töötukassa Narva büroo juhataja Inga Pilder: „Suurt rolli mängib siin oskuste puudumine, ka eesti keele puudumine, mida tööandjad üha sagedamini nõuavad. Lihttöölisi, kus ei ole vaja kasvõi kõige elementaarsemal tasemel eesti keelt, neid töökohti on Ida-Virumaal ainult kolmesaja ligi.“
Praegu õpib Ida-Virumaal eesti keelt üle 700 töötukassa kliendi. Suurim konkurents tööjõu nimel käib tööstusettevõtetes, sest oskustöölisi napib.
https://www.err.ee/853819/narva-tootuid ... use-puudus

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 17 Aug, 2018 8:31
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
Selline (ütleks et üdini) negatiivne integratsiooniteemaline artikkel vene DELFI toimetajalt siis..
Mis sellise maksimaalse negativismi üleskütmise mõte on, ma ka aru ei saa..
DMITRI KUKUŠKINI AUTORIKÜLG | А что, там тоже люди живут?! (Misasja, kas Kirde-Eestis elavad samuti inimesed?)
17. august 2018, Dmitri Kukuškin

On aeg mõelda, mida teha pärast seda, kui praegune huvi Kirde-Eesti vastu vaibub.

Уважаемые читатели газеты Eesti Päevaleht! Надеюсь, текст на русском языке не вызовет у вас столь уж сильное удивление. Тем более, что это станет, насколько я знаю, чуть ли не первым таким случаем. А значит, вы держите в руках исторический выпуск газеты!
Да и вообще, такое ощущение, что на дворе вновь „историческое время”: в политике наступили серьезные перемены и многие ими недовольны; на носу выборы в парламент, консерваторы (EKRE) набирают популярность, несколько других партий ее теряют, на подходе новые политические и общественные движения. Вновь, как и всегда перед выборами, популярной стала „русская” тема: все опять обсуждают будущее системы образования и интеграции. Только на этот раз вдруг неожиданно можно услышать и здравые, разумные идеи о том, что не должны быть дети и школы разделены, если мы на самом деле хотим, чтобы общество стало у нас единым. Только так, учась вместе, эстонские и неэстонские школьники смогут узнать друг друга, подружиться, понять, наконец. И в будущем уже не будут бояться друг друга и смотреть, как на нечто диковинное и непонятное.
Ведь получается, что 25 последних лет были потрачены впустую, нормальное решение проблемы лишь отодвигалось. А теперь мы, то есть ВЫ – многие из эстонцев, спрашиваете: почему же это русскоязычные, особенно на Северо-Востоке и в Ласнамяэ, никак не хотят массово вливаться в эстонское общество? Да потому только, что раньше никто толком не озадачивался тем, чтобы спросить: а что думают те, кого вы хотите интегрировать? И не просто спросить ради „галочки” в отчете, а получить ответ, проанализировать его и сделать выводы.

Et ei tuleks ometi teist Krimmi?
Nüüd sellest, mis ilmselt toimub. Imelisse Kirde-Eestisse, kus elavad mingid arusaamatud „postsovetlikud inimesed”, saadetakse Eesti ametnike ja artistide dessant eesotsas meie presidendiga. Narva ehitatakse Vaba Lava, tuleb sisekaitseakadeemia kolledž, arendatakse Euroopa kultuuripealinna projekti ja muusikal „Kremli ööbikud” saavutab Kreenholmis rekordilise läbimüügi. Hurraa! Hurraa. Hurraa? Ainult et kohalikud arutlevad: kus te kõik varem olite? Miks te järsku just nüüd saabusite? Et siin ei korduks Krimm ja Donbass? Ainult sellepärast?
Just nõnda see praegu välja näeb, sest loosungid, mille all kogu Eesti sõitis korraga Ida-Virumaale ja Narva, ei pane üksnes kulme kergitama, vaid solvavad otseselt piirkonna elanikke. Ametnike loosungid kõlavad umbes nii: „Lähme vaatame, mis inimesed seal elavad, millised on nende probleemid ja kuidas neid aidata.” Päriselt. See tähendab, et kõik need aastad on Kirde-Eesti kujutanud endast paljude nende ja ka teie jaoks, lugupeetud lugejad, ei midagi muud kui Metsikut Läänt, Kaug-Põhja ja Amazonase džungleid ühes komplektis?
Ja nüüd on Eestis kuskilt tekkinud jõud ja vahendid, et organiseerida niisugune humanitaarmissioon, ehkki varem oli pohhui, võis lihtsalt inimeste ees silmad sulgeda ning pidada seda piirkonda kõigest elektrit ja ehk veel midagi tarnivaks kolooniaks?
Eks ole see piirkond, kus valitseb korruptsioon, elavad arusaamatud hõimud, kes räägivad kummalist keelt (vaenlase keelt, nagu on öelnud vabariigi kunagine juht). Ja kes on pealegi saastunud radiatsiooni, HIV ja aidsiga ning üldse hääletavad Putini poolt ja on peast narkomaanid? Ja nüüd on Eestis kuskilt tekkinud jõud ja vahendid, et organiseerida niisugune humanitaarmissioon, ehkki varem oli pohhui, võis lihtsalt inimeste ees silmad sulgeda ning pidada seda piirkonda kõigest elektrit ja ehk veel midagi tarnivaks kolooniaks? Võis sellepärast, et kohalikud elanikud kannatasid ja vaikisid, kuid nüüd on olukord ohtlikuks muutunud – äkki meelitatakse kuidagi ära? Jah?! Ei tahaks seda küll uskuda, kuid…

Purustada pehkinud poliitiline vundament
Ja veel küsitakse seal, kirdes: „AGA MIS SAAB PÄRAST?” Pärast seda, kui ametnikud sõidavad minema, Kreenholmist võetakse maha muusikali dekoratsioonid ja president Kaljulaid naaseb Kadriorgu? Mis tuleb pärast seda? Kui sellele vastust ei otsita ega kujundata, siis ei leia lahendust ka regiooni probleemid. Inimesed jäävad üldiselt endist viisi mitteintegreerituks ja otsesõnu öeldes ka mittevajalikeks ning Eesti valitsusele huvi mitte pakkuvateks. Kuigi, olen selles veendunud ja seda tuleb ka pidevalt meenutada – ka nemad maksavad makse! Kõik, olenemata passi värvist.
Ometi tuleb välja, et neid inimesi pole vaja. Nad on ju teistsugused, räägivad võõrast keelt ja kogu see muu ammu tuttav jutt. Vaid kord nelja aasta jooksul muutub osa neist inimestest elektoraadiks, tuues seejuures hääli just neile parteidele, kes on eluliselt huvitatud niisuguse status quo säilitamisest. Põhineb ju sellel kogu Eesti poliitiline süsteem, mis on rajatud samale 1990-ndatel ehitatud vundamendile. Kuni see süsteem pakub inimestele elatist ja sooje kohti ning lubab teha mitte midagi mittepõlisrahvaste olukorra parandamiseks, ei muutu siin Ida-Virumaal kardinaalselt midagi.
Ometi on nii meie riik kui ka teda ümbritsev maailm juba ammu muutunud. Pole võimalik elada edasi 25 aasta taguste illusioonide ja stereotüüpidega. Lõppude lõpuks, kui te saabute „Eestist” Narva, nagu siin naljatatakse, ja teist ei saada poes või taksos aru, siis on ju igaühel praegu taskus nutiseade, mis saab suurepäraselt hakkama mis tahes keelte vahelise tõlkega! Ja kui te ikkagi kardate, et teid ei mõisteta, pole asi ilmselt keeles ja üksteisest mitte arusaamises, vaid selles, et te algusest saadik ei taha neid arusaamatuid inimesi mõista. Ongi kõik. Pole oluline, mis keelt nad räägiksid. Ja uskuge mind, see on ka üsna hästi märgata.

Misjonärid ja vallutajad
Just sellepärast ongi Kirde-Eesti elanikud sageli suhtunud usaldamatult nii läänest tulnud misjonäridesse kui ka vallutajatesse. Neisse, kes saabuvad siia sõna otseses mõttes etnograafilisele ekspeditsioonile, et „teada saada, mis inimesed seal küll elavad”. Neisse, kes suhtuvad neisse kui katsejänestesse ja metselajatesse, keda tuleb tsivilisatsioonile lähendada. Kahjuks võib endiselt märgata samade ametnike ja poliitikute põlastavat ja alandavat suhtumist „venekeelsetesse eestimaalastesse”.
Ühesõnaga, juba praegu tuleb mõelda sellele, mis saab pärast. Pärast praeguse entusiasmi, armastuse ja sõpruse kuhtumist? Kas selline – normaalne – lähenemine jätkub? Sest kui piirkond jälle unustatakse, on see väga halb. Esmajärjekorras tema elanike jaoks. Sest need, kes ei suuda enam välja kannatada, sõidavad minema. Aga need, kes jäävad, ei suuda kõrvalise abita oma elujärge parandada, isegi kui paljud neist seda tahaksid.
Nii et iseenesest suur tänu selle tõeliselt ajaloolise hetke eest, kus saja-aastane Eesti Vabariik meenutab pidustuste kõrval kasvõi hetkeks oma juuri! Meenutab, et iseseisvusmanifest koostati Eestimaa rahvaSTEle – mitmuses, mitte ainsuses. Täname ja loodame, et praegune tähelepanu Ida-Virumaale pole kõigest ühekordne viisakas juubelikingitus, vaid märk sellest, et meie riigis on asjad hakanud paremuse poole liikuma. Ja et see ei lähe ajalukku ühekordse aktsioonina, vaid kuulutab tõelise, sõprusele ja usaldusele rajatud integratsiooni algust meie vahel.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 17 Aug, 2018 8:42
Postitas Kriku
Sümptomaatiline on igasuguse positiivse programmi puudumine, ainult viriseb.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 17 Aug, 2018 15:09
Postitas Puurija
Mis Sind Tartusse toob?
Austria sotsiaalpsühholoog Wolfgang Wagner: „Väga lihtne põhjus: olen abielus eestlannaga. Lisaks on Tartu minu arvates väga ilus linn. Ka akadeemilised võimalused on siin suurepärased.“
Kus Sa oma abikaasat kohtasid?
Wagner: „Ta tuli mulle Austriasse külla, sest teda huvitasid mõningad minu teooriad, mida ta soovis kasutada oma väitekirja jaoks. Integratsiooni vaatepunktist võiks seal (laulupeol) olla ka mõni venekeelne laul.“
Paljud inimesed, kes laulupeol käivad, käsitlevad seda, kui vene võimu vastu võitlemise sümbolit, mis aitas Eestil iseseisvuda. Seetõttu on kindlasti inimesi, kelle hinnangul ei peaks vene keelt kõnelevatel Eesti perekondadel laulupeole asja olema...
Wagner: „Seetõttu on väga tähtis teha vahet venelastel ja sovjettidel. Nii palju kui mina Eesti ajalugu tean ja mõistan, siis siinsed venelased ei ole isegi mitte immigrandid. Nad tulid siia tööjõuna ajal, mil Eesti riiki ei olnud olemas. Eesti Vabariigi (taas)tekkimise hetkel olid nad juba siin, seega on nad siin elanud algusest peale. Mistõttu ei saa neid klassifitseerida immigrantideks.“
Kas sinu hinnangul oleks tasuta venekeelse hariduse täielik kaotamine Eestis mõistlik samm?
Wagner: „Alates lasteaiast võiks õppetöö toimuda peamiselt eesti keeles, kuid ka vene keeles. Väikesed lapsed õpiksid selliselt mõlemad keeled probleemideta selgeks.“
Ida-Virumaa on regioon, kus eesti keelt kõnelevaid inimesi praktiliselt ei ole. Kas näiteks Narvas elavatel inimestel on üldse mõtet eesti keelt õppida, kui igapäevases elus neil selle järele praktiline vajadus puudub. Mida teha Ida-Virumaaga, kuidas panna sealseid inimesi ennast rohkem Eesti osana tundma?
Wagner: „Minu hinnangul saab Narva inimestes Eesti identiteedi tekitamine olema oluliselt aeganõudvam protsess, kui näiteks Tallinnas, kus ka praegu räägib suur osa Vene päritoluga inimestest vähemalt mingil tasemel eesti keelt. Andes Ida-Virumaa inimestele piisavalt head võimalused - näiteks töökohad ja hea palk - ,siis varem või hiljem muutub Narva paratamatult Eesti identiteeti kandvaks linnaks. Inimesi ei saa sundida, neile tuleb leida mingid põhjused, miks nad peaksid olema huvitatud keele õppimisest. Huvitatuile tuleks tagada tasuta ja suurepäraselt struktureeritud tingimused enda keeleliseks arendamiseks. Küll aga võin ma oma aastasest eesti keele õppimise kogemusest öelda, et eesti keel ei ole sugugi lihtne. Ja mina sain seda õppida suurepäraselt üles ehitatud ülikooli kursusel, mis keskmisele Ida-Virumaalasele tõenäoliselt kättesaadav ei ole. Vene keelt kõnelev vähemus on kultuuriliselt eestlastele väga lähedane. Nemad on eurooplased, teie olete eurooplased ja mõlemal on ajalooliselt suures osas sarnane kultuuriline ja religioosne taust. Näiteks ei ole ei eesti ega vene perekondades naiste allasurumine institutsionaliseeritud (erinevalt islamikultuuridest). Seega on venelased Eesti jaoks kultuuriliselt kindlasti küllaltki sobivad.“
http://ekspress.delfi.ee/intervjuu/sots ... d=83166169

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 17 Aug, 2018 17:23
Postitas Kriku
Laulupidu ei ole tugev rahvuslik propaganda. Küll aga saaks seda kindlasti selliselt kasutada. SAAKS kasutada, kuid see on miski, mida iga arenenud ühiskond peaks keelama ja peatama.
Mingu sinna, kus pipar kasvab.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 17 Aug, 2018 18:01
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
Panin ka selle tüüpse lääne neomarksisti möla DELFIs tähele..

Mul on inimlikult kahju sellest eesti naisest, kes sellisega abiellus..

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 17 Aug, 2018 20:53
Postitas krizz
Puurija kirjutas:Wagner: „Nii palju kui mina Eesti ajalugu tean ja mõistan, siis siinsed venelased ei ole isegi mitte immigrandid. Nad tulid siia tööjõuna ajal, mil Eesti riiki ei olnud olemas. Eesti Vabariigi (taas)tekkimise hetkel olid nad juba siin, seega on nad siin elanud algusest peale. Mistõttu ei saa neid klassifitseerida immigrantideks.“
Tõesti miks igat Eestisse sattunud dolbajoobi kohe kajastama peab hakkama. Ta ei tea ju Eesti ajaloost sittagi. Et siis okupatsiooni (see ikka oli või?) ajal ei olnudki Eesti riiki ja 1991 tekkis uus riik? Nagu Genfi konventsioon ei keelaks okupeeritaval territooriumil rahvastiku seisu muutmist ja kohustab okupeerimise lõpul taastama algse rahvastiku olukorra? Muide ÜRO käsitleb meie hallipassimehi hoopis põgenikena. http://www.pealinn.ee/koik-uudised/uro- ... na-n151743

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 18 Aug, 2018 8:10
Postitas Puurija
Eesti siseminister Andres Anvelt: „Siinsed tegelased valisid endi hulgast Eestit esindama Nikolai Tarankovi, Valgevenes sündinud ja seal väidetavalt ka KGB koolis käinud poksija ninaga pika sirge tugeva mehe, kellest lausa õhkus autoriteeti. Tekkisid Permi, Kemerovi, Solikamski, Krasnodari grupeeringud. Nimed ei tähendanud, et neis oleks tegutsenud vaid sellest Venemaa otsast pärit kurjategijad, pigem oli tegu kokkuleppelise eraldustähisega, millega jagati isikud omadeks ja teisteks. Grupeeringud olid nagu rahvaste paablid, seal oli inimesi venelastest korealasteni. Etnilisteks võis Anvelti sõnul neist pidada ehk vaid peamiselt eestlastest koosnevat Linnuvabriku punti. Nikolai Tarankov lõi ühiskassa. See oli n-ö EAS ja töötukassa üheskoos, aga muidugi teistel ja vägagi brutaalsetel alustel. Liikmed tasusid oma tulusatelt ettevõtmistelt kindla protsendi, fondist rahastati nii uusi kuritegelikke projekte kui ka abistati sotsiaalselt, näiteks kinni kukkunud kamraade ja nende perekondi. Rahasummad olid suured ja grupeeringud astusid omavahel sõtta. Arvete klaarimise parim näide oli n-ö permikate ja linnukate ehk Eesti ja Vene grupeeringu mõõduvõtt. 1993. aasta mais väljusid Permi grupeeringu üks juht Vladimir Baskov ning veel kaks meest Tallinnas Järvel kohvikust ja jalutasid Neste tankla parklasse oma Mercedese juurde, kui nende juures peatus väike kaubik. Selle tagauksed löödi lahti, välja hüppas automaadiga mees ja karjus: „Teile, p*derastid, on meil üks kingitus!”. Baskov sai kuuli selga ja suri kohapeal, teised kaks said vigastada. Paar kuud hiljem panid Robert Pohlak, Daniel Mäng, Imre Arakas, Toomas Helin jt linnukad Tallinnas Vabaduse väljakul plahvatama põrgukeha, mis pidi tapma permikate liidri Aleksander Siiraku alias Taivanetsi. Estonian Airi kassa juures kärgatanud plahvatus, milles kasutati 5–8 kilo trotüüli, muutis Vabaduse väljakut tundmatuseni ja vigastas kahte juhuslikku möödakäijat. Siirak pääses toona õnnekombel eluga. Kuid arveteõiendamised jätkusid kuni metallibuum läbi, Venemaa tühjaks varastatud ja kõige aktiivsemad kurjategijad oma otsa leidnud.“
http://epl.delfi.ee/news/lp/1990-ndate- ... d=83386213

Laupäeval, 18. augustil kell 16 kutsub Avatud Eesti Fond taas kuulama vestlussarja Venemaa Hääled, Tänavu on külas Dagestani juurtega noor kirjanik Alisa Ganieva (ta on ühiskondlikult aktiivne ning Venemaal üks poliitvang Oleg Sentsovi vabastamise kampaania eestvedajaid) ning Vene dokumentaalfilmide elav legend Vitali Manski ( ning ArtDoc festivali looja ja mootor). 2014. aastal Venemaalt Riiga kolinud Manski on teinud rohkem kui 30 filmi, mis on pälvinud auhindu paljudel rahvusvahelistel filmifestivalidel. Palju vastukaja on saanud ka Manski film "Suguvõsa", mis räägib tema suure pere lõhestumisest Ukrainas pärast Krimmi annekteerimist. Vitali Manski viimane film "Putini tunnistajad" pärjati juulis toimunud Karlovy Vary filmifestivalil dokumentaalfilmide kategoorias Grand Prix'ga. Vitali Manski ja Alisa Ganieva vestlust suunab aja- ja kultuuriloolane David Vseviov.
https://kultuur.err.ee/854722/vestlussa ... ilmitegija

Narva linnavalitsuse kultuuriosakonna juhataja Viktora Lutus: „Hariduse infrastruktuuri vähendamine, lähtudes võetavast kohustusest, puudutab üldhariduskoole. Kui linn säärase kohustuse enda peale võtab, siis tuleb meil 2027. aastaks sulgeda kas üks suur kool või kaks väiksemat kooli. Prognoosi kohaselt võib põhikooliõpilaste arv Narvas 2022. aastaks väheneda 400 võrra. Riigigümnaasiumi avamisega läheb ligi 870 gümnasisti munitsipaalgümnaasiumist üle riigigümnaasiumisse. Selle tagajärjel väheneb õpilaste arv munitsipaalkoolides umbes 1270 inimese võrra, mis ületab linna mis tahes kooli õpilaste arvu. Seepärast tulnuks linnal mõne aasta pärast nagunii lahendada koolide optimeerimise probleem. Suletavaid koole või kooli tuleks hakata valima juba enne Narva riigigümnaasiumi avamist eeldatavasti 2022. aastal. Sellekohased projektid peab ette valmistama linnavalitsuse kultuuriosakond.“
https://www.postimees.ee/6136500/narva- ... kaks-kooli

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 21 Aug, 2018 16:07
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=83412351

..karistamatusetunne elik hirmu puudumine väärilise karistuse puudumise tõttu on sellise asja nimi :|
Antud juhul lisandub muidugi ka Eesti (ja eestlaste) vihkamine.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 21 Aug, 2018 19:50
Postitas Puurija
Keskerakonna liige ja Tallinna Kesklinna linnaosa vanem: „Esimesel juunil algas Gonsiori tänava rekonstrueerimine. Ummikute ja tulevase muutsuunaraja kõrval on jäänud varju selle suurehituse oluline aspekt: mõlemale poole Gonsiori tänavat luuakse korralikud jalgrattateed. See töö saab järgmiseks kevadeks valmis. Seejärel tuleb aga küsida, kuhu siis linlane Gonsiori tänavat pidi rattaga liikuda saab? Peab tõdema, et Lasnamäe suunas on liikumisvõimalused kesised. Selles valguses panen lauale idee: Laagna teele võiks tulla jalgrattatee.“
http://epl.delfi.ee/news/arvamus/vladim ... d=83413769

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 22 Aug, 2018 9:11
Postitas 2korda2
Pea pool sajandit tagasi (kiir)trammiteeks planeeritule ei suuda pealinn tänapäeval rajada muud kui rattatee?! Ei no tublid poisid! Ratturid kindlasti rõõmustavad võimaluse üle sõita kraavis, mõlemal pool mitu rida tossavaid sõidukeid.