Viktoriin
Re: Viktoriin
Küsitav isik on olnud oma maa kompartei juht.. Kui NL ja Saksamaa läksid Poolale kallale, oli ta vastu, et tema maa läheks Saksa vastu sõdima. Ometi ta mobiliseeriti, kuid ta põgenes rindelt ja mõisteti seetõttu omal maal surma.
Kui puhkes NL-Saksa sõda, oli ta loomulikult NL toetamise poolt. Pärast sõda selguski, et ta oli tegelikult olnud kogu sõja NL tagalas, kogu tegevus omal maal NL toetuseks oli lihtsalt olnud pete.
Sel suvel oli ta nimi jälle kuum teema, aga hoopis teises kontekstis. Kes?
Kui puhkes NL-Saksa sõda, oli ta loomulikult NL toetamise poolt. Pärast sõda selguski, et ta oli tegelikult olnud kogu sõja NL tagalas, kogu tegevus omal maal NL toetuseks oli lihtsalt olnud pete.
Sel suvel oli ta nimi jälle kuum teema, aga hoopis teises kontekstis. Kes?
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Re: Viktoriin
Aitüma huvitava küsimuse eest!
Vabandust, aga olgu alljärgnev minupoolseks vihjeks vastuse leidmisel uudishimulikele:
16.juulil 1964 nimetati üks linn ümber tema auks. Ja selle linna nimi muutus töeste tuntuks euroopast aasia,austraaliani tänavu suvel.
Vabandust, aga olgu alljärgnev minupoolseks vihjeks vastuse leidmisel uudishimulikele:
16.juulil 1964 nimetati üks linn ümber tema auks. Ja selle linna nimi muutus töeste tuntuks euroopast aasia,austraaliani tänavu suvel.
Re: Viktoriin
Maurice Thorez
Re: Viktoriin
Annan järje vabaks.
Re: Viktoriin
Kui vaba, siis üks hästi lihtne küsimus (vahest juba olnud):
Kes oli ainus Eesti kindral, kellele Eesti NSV-s püstitati mälestussammas?
Kes oli ainus Eesti kindral, kellele Eesti NSV-s püstitati mälestussammas?
Ich bin kein Soldat. Ich bin ein Reservist.
Re: Viktoriin
Ludvig Puusepp
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Keegi ei küsi enam?
Kuigi palju armastatakse rääkida, kuidas NSVL sõjatehnika on kelleltki maha kopeeritud, siis sellises keerukas valdkonnas nagu lennundus oli vaid 2 lennukit, mida NSVL-s peeti vajalikuks WWII perioodil sakslastelt kopeerida ning sealgi oli tegemist abistavat rolli täitvate masinatega, mitte hävitajate või pommitajatega. Mis lennukitega oli tegu?
Kuigi palju armastatakse rääkida, kuidas NSVL sõjatehnika on kelleltki maha kopeeritud, siis sellises keerukas valdkonnas nagu lennundus oli vaid 2 lennukit, mida NSVL-s peeti vajalikuks WWII perioodil sakslastelt kopeerida ning sealgi oli tegemist abistavat rolli täitvate masinatega, mitte hävitajate või pommitajatega. Mis lennukitega oli tegu?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
Fieseler 156 "Storch" koopiat Antonov OKA 38 "Aist" oli plaanis Kaunases toota. Tõsi küll, ümberpööratud V-8 mootori asemel oli sel ette nähtud rida-6 mootor Renault MV-6 ja ainukese eksemplari katsetustel saadi jupp maad viletsamad näitajad kui originaalil.
Teist Saksa lennukit ei oska pakkuda. Ameeriklaste DC-3 toodeti küll Li-2 nime all.
Teist Saksa lennukit ei oska pakkuda. Ameeriklaste DC-3 toodeti küll Li-2 nime all.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Üks lennuk vastatud - täpsustame, et ma pidasin silmas propellerlennukeid. Reaktiive kopiti märksa ägedamalt, aga elu katsed läbisid ikkagi NSVL oma disainid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Vastust pole - eks reedan siis selle suht lihtsa vastuse - see teine enamvähem otse kopeeritud lennuk oli venelastele palju peavalu põhjustanud luure- ja vaatluslennuk "raam" aka FW-189 (lugege kasvõi Pokrõskini "Sõjataevast"). See sai NSVL-s nimeks Su-12, kuid tema tootmisse andmisega jäädi hiljaks ja kasutati seda peamiselt suure sõja järel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-12
Oluline on seejuures märkida, et saksa propellerlennukitest päris "lahingulennukeid" kopeerimise vääriliseks ei peetud. Eriti loll olnuks vist mõte kopeerida riukalikku Bf-109't, sõjaaegse kehva ettevalmistuse kontekstis.
Aga uus küsimus:
Nõukogude Ossa- ja Shersen-tüüpi lahingukaatrite ehituses oli silmapaistev sõlm kasutatud diiselmootor, mille poolest oli see analooge mitteomav (sõna otseses tähenduses)?
http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-12
Oluline on seejuures märkida, et saksa propellerlennukitest päris "lahingulennukeid" kopeerimise vääriliseks ei peetud. Eriti loll olnuks vist mõte kopeerida riukalikku Bf-109't, sõjaaegse kehva ettevalmistuse kontekstis.
Aga uus küsimus:
Nõukogude Ossa- ja Shersen-tüüpi lahingukaatrite ehituses oli silmapaistev sõlm kasutatud diiselmootor, mille poolest oli see analooge mitteomav (sõna otseses tähenduses)?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
Tegu oli radiaalmootoriga?
Re: Viktoriin
Tähtmootor seda nüüd küll... aga ehk oli analooge mitteomava tiitli vääriline selle mootori klapiajam. Iga silindririvi "peal" oli nukkvõll(kokku siis 7) mitte ei kasutatud tõukurvardasüsteemi nagu muidu tähtmootoritel kombeks? Aga sellest ma lõpuni aru ei saanudki, mitu klappi silindri kohta ikkagi oli, 2 või 4?
Re: Viktoriin
Neli klappi silindri kohta. 42 silindrit, ehk siis 168 klappi kokku. Ja küünlaid oli igal silindril kolm, kokku 126
Mootoriks siis Zvezda M503
Mootoriks siis Zvezda M503
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 34 külalist