www.militaar.net
http://www.militaar.net/phpBB2/

Viktoriin
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=25&t=162
807. leht 811-st

Autor:  Noor [ 10 Sept, 2019 14:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

Kes küsib? isakene?

Autor:  Walter2 [ 10 Sept, 2019 17:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

Kapten Trumm kirjutas:
Teise küsimuse vastus on natuke keerukam - nimelt on jutt avariigeneraatori ajamist. Ameeriklased kasutasid selleks hüdrasiiniturbiini, mis kasutab mürgist ainet, vajab eraldi tingimusi hoolduseks. Viggenil oli sama probleem lahendatud kerest välja lükatava tuuleturbiiniga (Tartus muuseumis on see ka väljalastud asendis). Kuna reaktiivlennuki generaatorit ajab ringi mootor, siis antud asjandus on seks puhuks, kui mootor vakka jääb - et hädavajalik vool pardal olemas oleks. Või peaks seal ka mingid akud olema... :dont_know:

Lisatud piltidel on üldse hüdrovoolikud küljes - vahest tagavad need et hüdraulika tööle jääks? Kuidas blackouti puhul kui avariigeneraator toodab vaid el. voolu tagatakse hüdraulika hädavajalik töö - kas el. pumpadega?

Autor:  Noor [ 10 Sept, 2019 18:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

Walter2 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
Teise küsimuse vastus on natuke keerukam - nimelt on jutt avariigeneraatori ajamist. Ameeriklased kasutasid selleks hüdrasiiniturbiini, mis kasutab mürgist ainet, vajab eraldi tingimusi hoolduseks. Viggenil oli sama probleem lahendatud kerest välja lükatava tuuleturbiiniga (Tartus muuseumis on see ka väljalastud asendis). Kuna reaktiivlennuki generaatorit ajab ringi mootor, siis antud asjandus on seks puhuks, kui mootor vakka jääb - et hädavajalik vool pardal olemas oleks. Või peaks seal ka mingid akud olema... :dont_know:

Lisatud piltidel on üldse hüdrovoolikud küljes - vahest tagavad need et hüdraulika tööle jääks? Kuidas blackouti puhul kui avariigeneraator toodab vaid el. voolu tagatakse hüdraulika hädavajalik töö - kas el. pumpadega?


Reisilennukitel harilikult esmane abimees on APU (auxiliary power unit) kui midagi peaks mootoritega juhtuma.

Ka aga turbiin juba välja lastakse siis primaar tüürpindade (primary flight controls) hüdraulika toodetakse RAT-iga. Samuti on veel lisaks viimase võimalusena süsteemis akumulaatorid, kui rõhk süsteemis puudub või on liiga madal.

Autor:  isakene [ 10 Sept, 2019 18:26 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

Võin küsida küll.
Ei ole keeruline küsimus, aga viiteid teema kohta foorumist ei leidnud ja arvasin, et võiks huvitav olla.

Niisiis, minu andmetel on tsiklifirma Harley Davidson olnud militaariaga seotud alates aastast 1916, kui vennad Davidsonid ja mr. Harley esimesed mootorrattad sõjaväele üle andsid. HD tootis militaartsikleid rohkemal ja vähemal määral kuni aastani 1999 ning valmistus ka sõjaväele uut pakkumist tegema, välja oli töötatud uus mudel pea hävinematust plastikust raamiga ning lollikindla Rotaxi mootoriga. Teatavasti kasutas Harley Davidson oma militaartsiklitel jõuallikana mitukümmend aastat austerlaste Rotaxi jõuallikat. Sõjameeste poolt väljavalituks osutus aga hoopis ühe Jaapani firma mootorratas, millele jänkid ise ühe täienduse tegid. Peale seda sündmust sai Harley militaartsiklite ajalugu otsa ning firma tegeleb sellega, mida ta kõige paremini oskab - suurekubatuuriliste V2 mootoritega mootorrataste tootmisega.

Millise Jaapani firmaga on tegemist ja milles seisnes ameeriklaste täiendus?

Autor:  Mudakoon [ 10 Sept, 2019 19:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

Firmat ei tea , täiendusena pakun "gaasikäepideme" ümberpaigutust lenksul? Et nagu vasaku käega vunki ja paremaga vajadusel tina....

Autor:  isakene [ 10 Sept, 2019 22:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

Mudakoon kirjutas:
Firmat ei tea , täiendusena pakun "gaasikäepideme" ümberpaigutust lenksul? Et nagu vasaku käega vunki ja paremaga vajadusel tina....

Väga külm. :) Ümberehitus puudutab mootorit.

Autor:  vaoinas [ 11 Sept, 2019 1:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

Mootorrataste tootja on Kawasaki, põhineb mudelil KLR650, mis on peale täiendamist M1030M1. Ning täiendus puudutas mootori ümberehitamist, et see oleks võimeline töötama erinevate kütuste, peamiselt diisliga.

Autor:  isakene [ 11 Sept, 2019 19:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

vaoinas kirjutas:
Mootorrataste tootja on Kawasaki, põhineb mudelil KLR650, mis on peale täiendamist M1030M1. Ning täiendus puudutas mootori ümberehitamist, et see oleks võimeline töötama erinevate kütuste, peamiselt diisliga.

Akf vaoinas saab 9,9 punkti 10-st. 9,9 seepärast, et USA mariinide algne nõue oli, et masin peab töötama JP-8 peal, mis maakeeli tähendab reaktiivkütust ehk lennukipetrooli. Mida tarbib ka kogu ülejäänud US Army ja NATO liikuv ja seisev tehnika, vähemalt meerikamaal, põhjus lihtne - kütuselogistika maksimaalne lihtsustamine. See, et tsikkel edukalt ka diisli ja muude sarnaste kütustega hakkama saab, on teisejärguline. Kodanik nimega Fred Hayes töötas oma firma ja Cranfieldi Ülikooli koostöös KLR 650 mootoril põhineva multifuel mootori välja ja müüb seda edukalt. Sisuliselt jäi algsest mootorist alles korpus ja käigukast, ülejäänu on Hayes Diversified Technologies'i omatoodang. Tsikkel on väga ökonoomne ja on võitnud mitmeid ökonoomsussõidu auhindu, keskmine kütusekulu ca 3l/100km. Kui algselt oli plaanis tsiklist ka tsiviilversioon välja lasta, siis sellest mõttest tuli loobuda, kuna sõjameestele hakkas too tsikkel hirmsasti meeldima ja firmal (sisuliselt väike perefirma) on tõsiselt tegemist, et sõjaväe tellimusi täita. Ning minu andmetel on M1030M1 siiani ainus seeriatootmises diisel/petroolmootorratas.

Akf vaoinas jätkab.

Autor:  vaoinas [ 11 Sept, 2019 22:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

Kuna ma suurem asjatundja mootorrataste osas ei ole, siis vastust teadis Wikipedia ja mina olin vaid sõnumi edastaja.

Ja kuna ühtegi head küsimust ka meeles ei mõlgu, siis ei hoia kaasfoorumlasi selle taga kinni, vaid annan järje vabaks.

Autor:  Svejk [ 12 Sept, 2019 6:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

"Kerge vahepala"

Milline persoon ühendab endaga Nõukogude Liidu kangelase kuldtähe ja Kuuepäevase sõja.
Jätan endale õiguse tunnistada valeks variandid, milliseid küsides silmas ei pea..... 8)

Autor:  Kriku [ 12 Sept, 2019 9:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

Moše Dajan (müüt)
Gamal Abdul Nasser (tegelikult)

Autor:  Svejk [ 12 Sept, 2019 10:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

Härrad on nii lahked ja küsivad... 8)

Autor:  Kriku [ 13 Sept, 2019 16:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

1500. aastal leiutati Veneetsias uudne tehniline lahendus, mis oleks pidanud muutma kergemaks teatavad sõjaväelised ülesanded, mida oli juba sajandeid vahelduva eduga üritatud. Ideed levitati 19. sajandi lõpus tsirkusenumbrina ning tegelikku kasutusse läks see II maailmasõja alguses.

Millest on jutt?

Autor:  Che Latino [ 13 Sept, 2019 17:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

Langevari?

Autor:  Kriku [ 13 Sept, 2019 17:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Viktoriin

Ei.

807. leht 811-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/