www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 15 Sept, 2019 17:39

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Riga tüüpi liikurid
PostitusPostitatud: 25 Dets, 2008 3:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Okt, 2005 13:33
Postitusi: 52
Asukoht: Tallinn
Kuidas on kaasfoorumlaste kokkupuuted Riga tüüpi mopeedidega?
Meenutused on oodatud 8).

PS, kui kellegil peaks mõni üle olema, palun kontakteeruda.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25 Dets, 2008 11:38 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Nov, 2007 22:05
Postitusi: 300
Asukoht: Lõuna-Eesti
Ma mitu võrri ja ühe mopeedi läbi sõitnud.Ja nii läbi ,et midagi pole järel. :D
Viimane sääreväristaja varastati tagatipuks ära kah.
Meil oli omal ajal võrril külgkorv küljes ja puha.Mäletamist mööda sai aiakäru alusraamist aretatud.Olid ajad :)
Mis mopeedist sai enam ei mäleta aga nii paljuon meeles,et sinna me aretasime peale Moskva kolmekäigulise mootori ja saime tunduvalt kiiremini punktist a punkti b

_________________
Täispuidust uksed-aknad.20 aastane valmistamise kogemus.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25 Dets, 2008 14:01 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Sept, 2007 14:49
Postitusi: 58
Asukoht: Lõuna- Eesti
Ma küll noorema põlvkonna esindaja, kuid Rigadega pool oma elu mässanud. Esimese võrri sain kuskil 8 aastasena, too oli veel isetehtud raamiga millel kardirattad all. Ühel sünnipäeval sain aga väga vägeva kingituse onu käest- koguni 2 Riga, ühe pealt sain mootori ja teine kõlbas raamiks. Too Riga mul siiamaani alles ja töötab ka. Onu muidugi hiljem rääkis, et päästis nood emexisurmast. Ma pärast veel tükk aega mõtlesin, et mis asi ajab inimesi korralikke masinaid vanarauaks müüma?
Mul on ainult tõsiselt kahju nüüd tulevast mopeedi seadusest, et kõik masinad tuleb arvele võtta ja kindlustus teha. Kui seda seadust lihtsõnadega kokku võtta, siis see tähendab, et vanu vene võrre arvele võtta ei saa ning liigelda nendega enam ei tohi. Põhimõtte poolest oleks just tark siis võrre ostma hakata kui see seadus jõustub, sest siis tuleb neid müüki kindlalt.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25 Dets, 2008 18:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 1355
Asukoht: järvamaa
Tegelikult on väga kahtlane mopeedi registreerimise toimima hakkamine, kuna ääretult kahtlane on nõuda ostudokumente tagasiulatuvalt. Praegusel hetkel ju puudub kohustus mopeedi registreerida, ehk siis kohustus dokumente omada puudub, nendel on pigem grantii ja varguse puhul omandiõiguse kinnitamise funktsioon.Muusosas ei ole valmistajadokumntatsioonil mingit funktsiooni.Ühel heal päeval hakata tagasiulatuvalt dokumente nõudma ei ole ilmselt korrektne valik.

Ainuke viis kuidas see süsteem toimiks, oleks nõuda dokumente peale seaduse jõustumist valmistatud mopeedidelt, vanemad tuleks registreerida lähtuvalt näiteks varastatuks kuulutatud masinate andmebaasidest.

Siinkohal tuletaks meelde, et mopeed on mopeed siis kui töömaht on alla 50cm3 ja kiirus on alla 45km/h, kui politsei vaataevälja sattuda masinaga, mille töömaht on küll alla 50cm3 aga kiirus üle 45km/h on juriidileslt tegu mootorrattaga, mis tähendab, et vajalikud on nii A1-kategooria juhiluba kui registreerimine ja kindlustus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25 Dets, 2008 19:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Dets, 2004 11:01
Postitusi: 1732
Asukoht: Tallinn
Samas enamus rollerid (alla 50 cm3) on juba tehasest tulles kiirusega kuskil 65 km/h.

_________________
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25 Dets, 2008 19:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Juul, 2008 23:52
Postitusi: 153
Asukoht: DAGÖ
Mul maakodus on vörr D-8, mopeer riga-22? ja minimopeed, mida hetkel taastan originaalkonditsiooni. Huvituks isegi, kui kellegil on varuosi pakkuda. Vajadusel võin vahetada mõne teise varuosa või raha vastu :)

_________________
Uudishimu pole patt!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25 Dets, 2008 20:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 19 Juun, 2008 18:47
Postitusi: 234
Nüüd on teised ajad.
Aga varem sai küll võrridega mässatud :twisted:
Ja kusjuures kui kedagi huvitab,annan oma "varanduse" hea hinnaga ära ka :wink:

pilte:
http://img201.imageshack.us/my.php?imag ... 022du2.jpg
Uue tutika mootori tihendi ja kolvirõngad saab pealekauba!
http://img99.imageshack.us/my.php?image ... 023sh6.jpg

Kui kellegile huvi pakub siis privaatsõnum :roll:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2008 1:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Mai, 2008 17:08
Postitusi: 222
Asukoht: Sääse
uusmario kirjutas:
Siinkohal tuletaks meelde, et mopeed on mopeed siis kui töömaht on alla 50cm3 ja kiirus on alla 45km/h, kui politsei vaataevälja sattuda masinaga, mille töömaht on küll alla 50cm3 aga kiirus üle 45km/h on juriidileslt tegu mootorrattaga, mis tähendab, et vajalikud on nii A1-kategooria juhiluba kui registreerimine ja kindlustus.


Ainuke jama sellega, et iga vähegi normaalses korras mootoriga säärekas jookseb üle 45 km/h välja.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2008 12:22 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 16:39
Postitusi: 578
Ühe sääreväristaja eripära peaks kindlasti ära mainima.Kõige pullim oli tavaliselt see,et säde oli,bensiin oli,aga raibe käima ei lähe! Jookse või 5 kilomeetrit,kuid mitte törtsugi. :lol: Pärast niisama proovides aga matsust käis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2008 12:35 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Jaan, 2006 14:37
Postitusi: 53
Asukoht: saaremaa-järvamaa
ehh, omalgi kaks punnvörri praegu!! lvovi mv-042 ja mingi riga kompunn!! :D söidavad mölemad ! pildid lvovikast

http://www.foto24.ee/album/17751


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2008 15:23 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Okt, 2005 13:33
Postitusi: 52
Asukoht: Tallinn
uusmario kirjutas:
Siinkohal tuletaks meelde, et mopeed on mopeed siis kui töömaht on alla 50cm3 ja kiirus on alla 45km/h, kui politsei vaataevälja sattuda masinaga, mille töömaht on küll alla 50cm3 aga kiirus üle 45km/h on juriidileslt tegu mootorrattaga, mis tähendab, et vajalikud on nii A1-kategooria juhiluba kui registreerimine ja kindlustus.

Tegelikult oli minuteada kuni 49cm3 ja 49 (või siiski 45?) km/h.

Praegu on küll asi maha jahtunud, et võrrid arvele võtta. Tõesti-tõesti, ega see lihtne pole ja kui aus olla, siis võrr pole mõeldud väga sõiduks kuskil suurel teel või linnatänaval, sellega jääd lihtsalt teistele jalgu.

Muidu väga muhedad riistapuud, sõidavad ka talvel. Kui vaja, saab terroriseerida ka külaelanikke summutaja küljest võtta 8). Olen ise sõitnud pikemat vahemaad kah, ei ole häda midagi. Pika vahemaa puhul ainult tuleb teha mõnekümne kilomeetri takka peatusi, et võrri mootort jahutada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2008 18:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 1355
Asukoht: järvamaa
Enamjaolt on kõik mopeedid üle 49cc. Liikluseeskiri ütleb, et töömaht alla 50cc ja kiirus ei tohi ületada 45km\h. Nõue on jäik, st et täidetud peavad olema mõlemad tingimused, ehk mopeed peab olema alla 50cc ja ei tohi liikuda üle 45km/h.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2008 19:20 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Nov, 2004 22:05
Postitusi: 308
Asukoht: Tallinn
maanus kirjutas:
Ainuke jama sellega, et iga vähegi normaalses korras mootoriga säärekas jookseb üle 45 km/h välja.
Tegelikult üle 50 km/h jooksevad välja, kõik lihtsalt oleneb tingmustest. Mina saavutasin maksimumi jäisel teel, väga hea sile ja väikse takistusega. Pidama oli raske saada, muud midagi. Aga eks asfaldi ja kruusa peal sinna 45-50 km/h vahele see jääb.

_________________
Vanasõiduki huviline
Minu sõidukid: Gaz 22; Moskvich 412 1969


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2008 19:55 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Veebr, 2007 15:52
Postitusi: 226
Asukoht: pärnu
Neid võrre sai omal-ajal ikka näpitud.Alates sileda kaanega d5 st -d 8ni.Üks isend sai pereka raamile kombineeritud.Vat see oli vast pill,läks tagarattasse nägu naksti.Võtmesõnad olid traktori magneeto ja kolmas kolvirõngas ning suuremaks viilitud sisse-väljalaske kanalid.Mõnele Deltale sai ka Minski moto peale pandud.Selle vene tehnikaga üli ikka üks jama,koguaeg oli midagi pees.Hiljem proovitud veel Cz250 ja Java559,neist viimasega sai juba sõita kah.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2008 21:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4420
Asukoht: Tallinn
Huvitavad riistapuud on valmistatud 98 ccm Sachsi mootori baasil.
Pilt
Sain kätte sellise Wandereri Kiievis tehtud koopia K1B ja üritan tasapisi ära komplekteerida. Läbisõit nullilähedane, kuid ära oli rüüstatud. :cry:
Mootorjalgratas, kuid kubatuur punnvõrrist kaks korda suurem ja lisaks kahekäiguline käigukast. Sellel pildil oleval on pedaalid puudu.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: bodom ja 13 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt