maanus kirjutas:
Mootoril ja kerel sageli eraldi massijuhtmed. Võib ju starterist käima minna aga kere massi ei ole ja kõik muud elektriseadmed mis kere massiga seotud jäävad tummaks. Või toimivad hädiselt massiahela suure takistuse tõttu.
Pihtas-põhjas, vähemalt üks praktik on meil siin olemas (peale minu tagasihoidliku isiku muidugi

).
Tegelikult ongi niimoodi, et aku pealt läheb kere külge juhe ja selle otsas on kahestuv klemm, mis kinnitub poldiga kere külge, kuna juhe läheb kaheks, siis tegelikult on mootorimass olemas. Kui nüüd keresse läbi kinnituspoldi ja klemmi massiühendus ei jõua, siis hakkabki jant pihta. Aga!
Aga on see, et reeglina on autudel mootori teisest otsast peenem juhe igaksjuhuks veel keresse viidud, kuna läbi aku all oleva jämeda ühenduse tuled-viled massi ei saanud, siis käis kõik läbi selle peenikese juhtmeühenduse. Ühendus vaeseke ei pidanud aga koormusele vastu, nii läks ühenduskoht vaikselt "ussitama" ja peale kõvemat põrutust ei suutnud enam korralikku ühendust anda. Aga väike ühendusekene oli veel olemas, tulesid klõpsutades tekkis sädelahendus, mis klemmi kerega kokku "keevitas". Kahekesi toimetades oli kapoti all pimedas sädelus kohe näha, üksi sinna vaatama ei küündinud.
Aga anname siis ühe natuke keerulisema vea kah
Üks vanem apastraat, jagaja saab ülekande väntvõllilt. Paneme süüte õigeks, tühikäigul käib ilusti, nagu gaasi anda, hakkab läkastama, tulistab karpasse ja teeb igasugu teisi võtteid .
Sai kontakte vahetatud jne. lõpuks sai teine jagaja peale, küünlad vahetatud, süütepool, juhtmed jne. ühesõnaga kõik mis võimalik süüte poolelt.
Unustasin, viga oli vaikselt süvenev kuni ühel hetkel muutus täiesti hulluks, nii et pmst. polnud sõita enam võimalik.
Seekord polnud tegemist väga lihtsalt kõrvaldatava veaga, kuid raskem oli vea leidmine.
Tuld!