www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 27 Sept, 2020 14:12

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 725 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 49  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Veebr, 2010 12:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
Tegu polnud nimetatud mootoritega, kuid sama viga saab ilmneda kõigil mootoritel, mille jagaja saab ülekande väntvõllilt.
Tegu polnud hammasrataste purunemisega, suurem-lollim-raskemini tuvastatav viga oli. Tegemist küll nõuka inseneride vaimusünnitisega.
Annan vihje kah, muidu läheb liiga keeruliseks.
Vea jälile sain siis kui avastasin, et siduri lahutamine toob mootorisse ebaloomuliku hääle ja ka lahutatud siduriga läks süüde paigast.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Veebr, 2010 12:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Dets, 2005 4:49
Postitusi: 388
Asukoht: Eesti
Mitmel silindril süüde valeks läks? 8)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Veebr, 2010 13:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Mär, 2006 14:52
Postitusi: 419
Siis võiks arvata, et jagajasse minev võll oli katki ja madalal pöördel pöörles kaasa, kuid kõrgemate juures libises üle. Aga selline asi peaks jagajat vahetades silma jääma.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Veebr, 2010 13:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 3936
Asukoht: Tartu
Väntvõll loksus edasi-tagasi.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Veebr, 2010 13:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17836
Pikiloksu seibid saba andnud?

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Veebr, 2010 14:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Mai, 2008 17:08
Postitusi: 222
Asukoht: Sääse
ZAZ-i 40hj. mootor?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Veebr, 2010 23:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
Kolmes viimases postituses kõik öeldud :wink:. On reaalseid tehnikamehi meil küll.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23 Veebr, 2010 0:13 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
Sai teile liiga hea vihje antud, mootorite remondiga tegelenud inimesed hammustavad selle suht ruttu läbi :evil: :wink:.

Aga nüüd uus küss.
Nagu eelmisest nägite, ei pruugi viga olla hoopiski seal, kus te seda arvate olema.
Järgneva küsimuse puhul pole tegu nii keerulise asjaga, kuid küsimusi tuleb veel ja mõne puhul tasuks ka eelnevaga arvestada.
Olin veel suht poisike ja aitasin isal autot remontida, õigemini kahte.
Tegemist oli eri marki autodega, see on siin küsimuse puhul väga oluline.
Esimesel sai vahetatud jagaja kaan, rootor, küünlajuhtmed ja küünlad. Peale kokkulappamist hakkas ilma igasugu vastuväideteta korralikult tööle.
Teisel oli kolvisõrm pooleks ja selle tõttu oli moto maha tõstetud. Moto sai peale ja kruvisin detaile kinni-külge, vana lõpetas ühe auto kokkulappimist. Selleks hetkeks oli teine masin kah praktiliselt valmis, kontrollisime esimese silindri positsiooni ära ja vana lappas küünlajuhtmed peale.
Hakkasime käivitama, turts-plärts-puhh-pumm, nagu marru oleks läinud, tulistab mõlemast otsast ja käima ei lähe. Hmmm , uuesti kontrollima, esimene silinder paigas, tööjärjekord 1-3-4-2 kah õige. No krt. kas sai süüde pool ringi valesti? Juhtmed ringi ja ei mingit liigutust paremuse poole . No mis põrgu jant see siis on , masin oli remondiks seisnud ainult paar päeva ja suvine aeg, pole nagu pistmist niiskusega ning vaevalt paari päevaga midagi nüüd lambist otsad andis. Vana on mul selline kaunis äkiline, kaalus juba kumba garaazist tooma minna, süütepooli või kuvaldat .
Sel momendil käis mul mõte peast läbi, kuule oota, kas võib nii olla? Kontrollime, jah oligi nii, kaks kiiret liigutust, vähem kui 30 sekundit ja auto käis poolest pöördest.
Millega siis vana mööda pani?
Oluline on see, et ta just lõpetas enne seda teise auto kokkulappamise.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23 Veebr, 2010 0:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Nov, 2008 21:38
Postitusi: 250
Mingi teise auto jupp läks esimesele külge? :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23 Veebr, 2010 0:35 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17836
Aga teisel autol oli süütejärjekord teine...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23 Veebr, 2010 0:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
Jupid vahetusse ei läinud, Lemet on tõele natuke lähemal :wink:.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23 Veebr, 2010 1:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Teisel autol käis jagaja nukkmuhv rootoriga vastupidi ringi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23 Veebr, 2010 9:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
Teiega pole üldse lõbus :D. EOD vastus loomulikult õige.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24 Veebr, 2010 0:50 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Dets, 2004 23:14
Postitusi: 618
Aeg - 80 keskel.
Auto UAZ-452 nn GAZ-21 hübriidmootoriga mis kapitaalremondist tulnud.
Käivitus nii soojalt kui külmalt ideaalselt.Jõudu oli ja kiirust ka piisavalt.Õli ei võtnud ja jahutusvedelik ei kadunud.Bensiini ei lekkinud
Aga - mõningase sõidu järel,mida soojemaks mootor läks,hakkasid mootorist kostma paugud mis järjest tugevamaks muutusid ja lõpuks kuulmisläve ületasid.Kapotti üles tõstes oli malmist väljalaskekollektor halvimaljuhul helepunane.
Jätsid mootori seisma või kohapeal tühikäigul käima,sai jälle edasi sõita,vahel rohkem vahel vähem,kuni taas kõik kordus.
Pead murdsid igas vanuses ja kogemustega praktikud, mehaanikud ja lukksepad.Vahetati karburaatoreid,jagajaid ja süütesüsteeme.Tulemusteta.
Juba hakati rääkima mootori vahetamisest.
Vea leidsin ikkagi ise ja kõrvaldasin veerand tunniga.
Mis see oli?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24 Veebr, 2010 1:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
Mis seal muud ikka, kui rattakesed valesti kokku aetud, st. gaasijaotus täiesti mööda. Vene mootoritel kannatas niimoodi panna, uuematel jooksevad klapid "pähe".
Üks variant on veel, tõukurvardad omavahel segamini aetud, seda aga vaevalt veerand tunniga oleks tuvastanud, variant 1.
Veel on võimalus, reguleerimata klapp, see aga eeldab rohkem infi. Kuhu mootor tulistas, karpasse või sumpasse?

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Viimati muutis jackpuuk, 24 Veebr, 2010 1:32, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 725 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 49  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: tomest ja 18 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt