www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 07 Aug, 2020 15:45

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 725 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 21 Dets, 2014 0:18 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17755
Kummivahetamisega saavad nii tüdrukud kui poiss hakkama, pirnivahetusega kah, kui just Moduse või muu sedasorti kulguriga tegu pole, millel pirnivahetuseks stange maha võtta tuleb (ilmselt saaksid kõik kolm ka sellega hakkama, kui eluküsimus oleks, tööriistad ja nende kasutus on kõigil enam-vähem käppas), haisu järgi teevad bensiinil ja diislil kah vahet, rohkemaks vast vajadust polegi. Teatavasti on uuemal ajal autojuhi põhiline ja ainus tööriist ikka telefon :wink:

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 21 Dets, 2014 1:03 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
Lemet kirjutas:
Kummivahetamisega saavad nii tüdrukud kui poiss hakkama, pirnivahetusega kah, kui just Moduse või muu sedasorti kulguriga tegu pole, millel pirnivahetuseks stange maha võtta tuleb (ilmselt saaksid kõik kolm ka sellega hakkama, kui eluküsimus oleks, tööriistad ja nende kasutus on kõigil enam-vähem käppas), haisu järgi teevad bensiinil ja diislil kah vahet, rohkemaks vast vajadust polegi. Teatavasti on uuemal ajal autojuhi põhiline ja ainus tööriist ikka telefon :wink:


Nagu näha, siis peale minu hoiab vähemalt 1 kamraad oskusi au sees. Mobla ja läpakas on iga päevaga vajalikumad küll (võtad läpaka ligi ja pärast vaatad vajalikud vahed ning pingutusmomendid).

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 21 Dets, 2014 9:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1055
Asukoht: Tallinn
Lastega on keeruline, see kollitapmise kultuur arvutites levib imeliselt.

Aga veel keemiast, ostsin kunagi grilli jaoks süütevedelikku, lugedes koostist, mis oli imelühike, ALIFAATSED SÜSIVESIKUD... ja punkt
Selle koha peal läks mul küll juhe kokku, et miskuramuse keemiat ma nüüd sain, et kas selgemini ei saaks pudelile kirjutada, mis seal sees on. Alifaatsetest ühenditest mäletan, et neil puudus ringjas struktuur ja neid on ikka väga palju.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 21 Dets, 2014 18:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Veebr, 2009 13:28
Postitusi: 660
Manurhin kirjutas:
jackpuuk kirjutas:
Sa pole ainukene :lol:.
Küll on tänapäevased käivituseetrid natuke "maharahustatud", lisatud pisut määrdeaineid ja pole nii äkilised kui apteegi eeter.
Eetri paha omadus on õlikile mahapesemine silindriseintelt ja detonatsiooni tekitamine (ehk siis plahvatuslik põlemine silindris). Seega võib üledoseerimisel ühe käivitusega mootori ära lõhkuda!

No mina omal ajal lasin enda tehnikale kõva külmaga käivituseetrit ikka mõnuga otse karbussi lõõridesse. Mingi eeter oli, kust pritsis kenasti peene nirena, sealt sai otse lõõri lastud. Mis joa ära pihustas, seda sai topsikusse lastud ja sealt karpasse mõnus sorts valatud. Siis kähku õhupuhasti kaas peale, kinnikruvimisele ei hakanud aega raiskama, õhuklapp kinni ja starterit. Nii Mosse, Lada kui ka Opel käivitusid alati ja ükski mootor laiali ei lennanud. Aga vaatamata isuäratavale lõhnale need eetrid mingit õlilisandit tõepoolest sisaldavad (ptfui! Väkk! :mrgreen: ).

K-jetronik ja selle edasiarendustel on käivitamise jaoks eraldi lisapihusti. See peaks u sama välja tegema kui monopritsel või karpsil laseks käivitus eetrit otse kollektorisse. Niikaua kui starterit anda.

_________________
“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 21 Dets, 2014 18:22 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1055
Asukoht: Tallinn
See eetri laskmine on põnev. Ma ei oska marki öelda, aga lõhnas väga vastikult. Õhupuhastist törts sisse ja vana remontimatta disla röögatas ennast käima.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 21 Dets, 2014 19:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1994
Asukoht: Reval
Tegelane5 kirjutas:
K-jetronik ja selle edasiarendustel on käivitamise jaoks eraldi lisapihusti. See peaks u sama välja tegema kui monopritsel või karpsil laseks käivitus eetrit otse kollektorisse. Niikaua kui starterit anda.

Eetri ja bensiini aurustuvus on erinev - siit see efekt tuleb.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 21 Dets, 2014 21:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Veebr, 2009 13:28
Postitusi: 660
Walter2 kirjutas:
Tegelane5 kirjutas:
K-jetronik ja selle edasiarendustel on käivitamise jaoks eraldi lisapihusti. See peaks u sama välja tegema kui monopritsel või karpsil laseks käivitus eetrit otse kollektorisse. Niikaua kui starterit anda.

Eetri ja bensiini aurustuvus on erinev - siit see efekt tuleb.

Siis peaks ju kuuma mootorit, kinnise tooreklapiga käivitades, mootor laiali minema :dont_know:

_________________
“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 21 Dets, 2014 23:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17755
Mootor ei lähe, küll on aga nii mõnigi kodanik pisut vale süüte või vigase jagaja korral summutajt vahetanud.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 21 Dets, 2014 23:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1480
Tegelane5 kirjutas:
Walter2 kirjutas:
Tegelane5 kirjutas:
K-jetronik ja selle edasiarendustel on käivitamise jaoks eraldi lisapihusti. See peaks u sama välja tegema kui monopritsel või karpsil laseks käivitus eetrit otse kollektorisse. Niikaua kui starterit anda.

Eetri ja bensiini aurustuvus on erinev - siit see efekt tuleb.

Siis peaks ju kuuma mootorit, kinnise tooreklapiga käivitades, mootor laiali minema :dont_know:


Küttesegu koostis (bensiiniauru ja õhu vahekord) on ka tähtis. Niimoodi bensiiniga ujutades , kuuma mootorit käivitades ei pruugi segu silindris üldse süttida. Alles summutis kus õhku rohkem või sisselaskes teeb pauku.
Nagu kõikide gaasidega. Toas võib ju ka gaasiballoonil kraani lahti keerata ja tikku tõmmata. Võimalik, et ei juhtu midagi, võimalik, et kõik neli seina lendavad eri suundadesse ja lagi kukub otse alla. Aga seda pole mõtet ise proovima hakata, parem uskuda, mis targad on juba kirja pannud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 21 Dets, 2014 23:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 1952
[quote="vanahalb"
Küttesegu koostis (bensiiniauru ja õhu vahekord) on ka tähtis. Niimoodi bensiiniga ujutades , kuuma mootorit käivitades ei pruugi segu silindris üldse süttida. Alles summutis kus õhku rohkem või sisselaskes teeb pauku.
Nagu kõikide gaasidega. Toas võib ju ka gaasiballoonil kraani lahti keerata ja tikku tõmmata. Võimalik, et ei juhtu midagi, võimalik, et kõik neli seina lendavad eri suundadesse ja lagi kukub otse alla. Aga seda pole mõtet ise proovima hakata, parem uskuda, mis targad on juba kirja pannud.[/quote]

Mina olen kogemata katsetanud. Gaas plahvatas köögis, ise olin elutoas. Aknad ja uksed lõi lahti, tuld lõi igale poole aga õnneks midagi ei süüdanud, hetkega kustus ära ka. Üsna ergastav kogemus oli :P


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 22 Dets, 2014 0:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Veebr, 2009 13:28
Postitusi: 660
Ma mõtlesin seda, et külm bensu mootor+meeletu lisa eeter on u sama kui toores peal kuuma mootoriga. Ma arvasin, et eeter on ainult kompressiooni vaegusega diislitele. Kuni sõber rääkis, et ta vanamees paneb talvel oma Polo loksu sellega käima. Samas, monopritse tahab tõesti külmalt rohkem käiamist kui K-jet, mis läks poolest pöördest. Pehme aku ja/või starter vbolla tõesti on mõistlik eetrit anda.

_________________
“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 22 Dets, 2014 1:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17755
Eetri kasutamises pole absoluutselt midagi mõistlikku, see on ikka see kõige viimane vahend....ja mootori eluea lühendaja. Ühel või teisel moel

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 22 Dets, 2014 2:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1480
Selle kohta on jah, kirumist kuulda olnud, et masin läheb narkomaaniks. Et kui korra hakata eetriga käima panema, siis varsti ta enam teistmoodi ei käivitugi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 22 Dets, 2014 8:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1055
Asukoht: Tallinn
Siin EOD viitas Multicarile. Ma tahaks siinkohal kohe ropusti öelda. Nii kipakat masinat annab otsida, kambaga seda nii käima lükatud kui püsti aetud. Eelsüüteküünlad oli probleem, kogu kamp pidi koguaeg mõtlema, et kuidas seda masinat elus hoida kõikvõimalike vahenditega. Aga selle masina kiirus oli ju minimaalne, samas läks isegi selle juures kurvis ümber. Jama ühesõnaga, hea, et neid enam näha pole tänapäeval.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 22 Dets, 2014 14:55 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
vanahalb kirjutas:
Selle kohta on jah, kirumist kuulda olnud, et masin läheb narkomaaniks. Et kui korra hakata eetriga käima panema, siis varsti ta enam teistmoodi ei käivitugi.


Põhjus on väga lihtne, eeter peseb õlikile silindriseintelt maha ja korduva kasutamise järel on mootor varsti kohvi. Kui kahetaktilisele (näiteks tsiklile) eetrit anda, siis on mootor põhimõtteliselt kohe kutu. Ka on eetriga käivitamise puhul praktiliselt iga kord detonatsioon majas. Kes kasutanud see teab millise kolina mootorisse lööb eetri põlemise ajaks. Seega vältida kui vähegi võimalik. Märksa kindlam ja valutum on kasutada vana head "tõrvikut" st. sisselaskesse kuuma õhku anda. Teine asi on eetriga käivitamise puhul see, et kui eetrit pisut rohkem peaks saama, siis starter mootorit ringi ajada ei jõua, sest eeter ajab süüte väga varajaseks. Põhjus samuti lihtne, eeter süttib tunduvalt varem kui bensiin või diisel ja kuna süüde toimub enne Ü.S.S.-i, siis lähebki süüde räigelt varajaseks. Eelsüüteküünaldega masinatel käib laks juba sisselaske ajal sest silindris on hõõguvad küünlaotsad, mis eetri koheselt süütavad. Ühesõnaga äärmiselt ebasoovitatav on selle kasutamine! Veokate esindusteski kasutatakse mootorite käimaajamiseks WD-40, pole nii äkiline ja omab määrimisomadusi. Otse loomulikult ei lasta seda läbi õhufiltri :).

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 725 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt