www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 15 Aug, 2020 3:02

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 725 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 22 Dets, 2014 17:25 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1995
Asukoht: Reval
Katseeksituse meetodil olen kindlaks teinud, et seni on sujuvaim käivitus olnud aerosoolvaseliinil. :)

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 22 Dets, 2014 23:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Veebr, 2010 23:57
Postitusi: 296
Hydrazine kirjutas:
Siin EOD viitas Multicarile. Ma tahaks siinkohal kohe ropusti öelda. Nii kipakat masinat annab otsida, kambaga seda nii käima lükatud kui püsti aetud. Eelsüüteküünlad oli probleem, kogu kamp pidi koguaeg mõtlema, et kuidas seda masinat elus hoida kõikvõimalike vahenditega. Aga selle masina kiirus oli ju minimaalne, samas läks isegi selle juures kurvis ümber. Jama ühesõnaga, hea, et neid enam näha pole tänapäeval.


Tegemist ei olnudki ju autoga, vaid pigem pargihooldusmasinaga. Selleks sobis hästi.

_________________
Kriku kirjutas:
Nagu mingitele amööbidele kirjutataks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 23 Dets, 2014 0:25 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Multicariga sõites oli küll kogu aeg tunne, et "nüüd läheb ümber", kuid tegelikult tänu madalale massikeskmele püsis masin vähemalt kõrge koormata hästi teel.
Kandejõud oli kusjuures mälu järgi 2 tonni, ehk jupp maad suurema GAZ-51 -ga samasse suurusjärku.
Nõrgad kohad olid juba nimetatud eelsoojendusküünlad, starter (asendati tihti ZiL-i veidi moditud starteriga, mis oli veel nõrgem) ja tagasilla reduktor. Viimase häda oli selles, et tiguvõll jooksis poolviltu ülalt alla ja selle eesmine laager ei saanud korralikku määrimist, vaatamate spetsiaalsele õlipaisketiivikule. Ise lahendasin probleemi kahe koonusrull-laagri paigaldamisega, millistest eesmine oli spetsiaalselt treitud vahepesas kahe simmerlingi vahel ja määritud Litooliga. Mujal pole sellist lahendust kohanud, kuid toimis.
Ümber läksis need Multicarid, millele oli paigaldatud UAZ või Volga "kiire" tagasild koos ühekordsete ratastega. Originaalis oli Multicari kiirus passi järgi 52 km/h ja täpselt nii kiiresti see oligi võimeline liikuma. Vist ainukese autona maailmas, mil tegelik maksimaalkiirus vastas täpselt käsiraamatus antule.
Ja üks omapära veel. Kuna esiklaasi alaserv oli madalamal kui iste, siis tihti naisterahvast (näiteks laohoidjat) vedaval Multicaril oli esiklaasi alaosa tihti toonitud või millegagi kaetud. :wink:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 23 Dets, 2014 2:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1486
Hydrazine kirjutas:
Jama ühesõnaga, hea, et neid enam näha pole tänapäeval.


Multicar on Hako-Werke tehase toodanguna tänapäevani elus :) , tehakse ka militaarotstarbelisi monstrumeid.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mungo_ESK


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 23 Dets, 2014 18:01 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
EOD, päris kahte tonni neil küll kandevõimet polnud aga ka minu mäletamist mööda oli see kas samapalju või vähekene suurem kui 51-l. Tartus tõstsid poisid ühele isendile üheksakümnendate alguspoolel bemmi 2,5 ridamootori aiste vahele (kuidas see teostatud oli, seda oma silmaga ligidalt ei näinud), küll aga nägin korduvalt kiirendust foori alt :D.
Pärnus on aeg-ajalt ühte elujõulist isendit veel liikumas näha.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 23 Dets, 2014 18:12 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17764
Sa, isand Jaagupuuk,ää siin midagi Molotovi kallal jora, üks saare taat olla vanal ajal sellega 10 tonniseid koormaid vedanud. Perakeruga küll, aga ikkagi. Kuulu järgi olla kiirematel lõikudel isegi 25 versta tunnis välja venitanud ja aastas neli mootorit vahetanud...mine tea, järsku oli mansteini vanaisa, sealkandis pidada jörmid chauffeurid olema :wink:

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 23 Dets, 2014 22:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1360
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
Nõrgad kohad olid juba nimetatud eelsoojendusküünlad,


Kas sellel rimakal oli tõesti juba sarnane lisavarustus.. :D

Isiklik kogemus köneleb, et näiteks E kombainidel oli konkreetne lisa täiesti puudu ja esimeste öökülmadega tuli dislasse kastetud lonti sisselaske ees sossutada, et käima läheks..

Või veel hullem; leeklambiga karteripõhja sossutada, et starter vähegi veaks..

Ja ta löpuks läks siiski..


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 24 Dets, 2014 0:11 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
jackpuuk kirjutas:
EOD, päris kahte tonni neil küll kandevõimet polnud aga ka minu mäletamist mööda oli see kas samapalju või vähekene suurem kui 51-l. Tartus tõstsid poisid ühele isendile üheksakümnendate alguspoolel bemmi 2,5 ridamootori aiste vahele (kuidas see teostatud oli, seda oma silmaga ligidalt ei näinud), küll aga nägin korduvalt kiirendust foori alt :D.
Pärnus on aeg-ajalt ühte elujõulist isendit veel liikumas näha.

Ära Molotovi solva ja Multicari osas üle ka paku. :lol: GAZ-51/51A kandevõime oli targa raamatu järgi pinnasel 2 ja asfaldil 2,5 tonni. Multicaril "vaid" 2 tonni, kusjuures see masin oli ikka vaid asfaldil sõitmiseks.
Eelsoojendusküünlad olid Multicaril iga silindri keeriskambris. Teistel masinatel siselaskekollektoris kasutatud "elektrofaakel"- eelsoojendil oli hõõgküünla juures metallvõrk, millele pärast küünla hõõgumahakkamist ja starteri andmist juhiti tagasivoolust diislikütust. Kahetaktilisel MAZ-il ja KrAZ-il töötas elektrofaakel kõrgepingega. Mul selle vibraatorsüütepool siiani alles. 8)
Veel oli kasutusel eetri pritse sisselaskesse - vist Škoda sadulveokil, täpselt ei mäleta.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 24 Dets, 2014 0:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17764
Tatral oli, otse armatuuri peal oli spets kronsa ampulli jaoks.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 24 Dets, 2014 16:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1360
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
Eelsoojendusküünlad olid Multicaril iga silindri keeriskambris.


Tundub ebatüüpiline lahendus. Arvestades tootmisaega ja konkreetse liikuri olemust..
Ehk siis vabalthingav disla suhtkõrge surveastmega 21.

Isiklik kokkupuude oli 90-ndate lõpus mersu 914-ga.
umbes selline isend, aga isotermkuudiga..
http://www.auto24.ee/used/1738820

Mootor oli vabalthingav ja ilma igasuguste eelsoojendussüsteemideta..
Pidi minema niisama ja üldjuhul ka läks nii -20 kraadini..

Kui aga akul vähegi võhma oli . Lootusetutel juhtudel aitas tõesti tanklast ostetud aerosoolpudel..


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 24 Dets, 2014 17:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 3866
Asukoht: Tartu
Lemet kirjutas:
Tatral oli, otse armatuuri peal oli spets kronsa ampulli jaoks.

Muideks, ka T-25 traktoril oli lisavarustuses mingi eetriga käivitamise süsteem. Oma ihusilmaga pole sellist näinud, aga tehasemanuaalis oli sees küll, pildidki juures. Mingid ühekordsed(?) eetrikapslid käisid sisse ja sai soovi korral tehasest tellida.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 24 Dets, 2014 18:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1055
Asukoht: Tallinn
Nõuka traktorite käivitamine on küll kuul pähe lahendus kohati, starteri asemel on käivitusmootor ja mingi imesidur põhimootori vahel, ja siis jända selle paelaga ja õpi seda siduma ümber ratta õigesti. Teagi kuskohast see idee tuli, aga ehk sellest, et akutehnoloogia oli kehva ja akud virutati ära "alati". Terminoloogia, et "ahter nagu tankiaku" on ka sealtpoolt ju pärit.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 24 Dets, 2014 19:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 3866
Asukoht: Tartu
Hydrazine kirjutas:
Nõuka traktorite käivitamine on küll kuul pähe lahendus kohati, starteri asemel on käivitusmootor ja mingi imesidur põhimootori vahel, ja siis jända selle paelaga ja õpi seda siduma ümber ratta õigesti. Teagi kuskohast see idee tuli, aga ehk sellest, et akutehnoloogia oli kehva ja akud virutati ära "alati". Terminoloogia, et "ahter nagu tankiaku" on ka sealtpoolt ju pärit.

Oot' aga kas mitte polnud nii, et käivitusmootor käivitus elektristarterist (jah, aku puudumisel sai ka nöörist käivitada)? Ühte JuMZ-i sai kunagi väheke näpitud ja tollel paistis mingi elektristarteri moodi jurbel igatahes käivitusmootori küljes olevat. Et masin aga harva kasutust leidis, siis akusid tolle peale keegi muidugi ei raisanud ja vajadusel tõmmati nöörist käima.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 24 Dets, 2014 20:18 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1055
Asukoht: Tallinn
JuMZ oli ju mingi lõunamaatehase toode, juzhnaja mashinastroitelvoi zavod, Gruusiast tuli vist neid. Aga sellega on mul ka kurb kogemus kui hüdrovoolik lõhkes, sa kuramus küll kuidas õli pritsis, kõik kohad olid hudroõli täis. Riided viska minema ja ise dushi alla 10 korda. Aparaat jäi muidugi seisma, ma ei tunne JuMZ'i hüdrojagajat, hea, et kopaga pihta ei saanud, sest sel oli toss väljas sel hetkel, vajus vaikselt maha lõpuks. Njah, siis lõpuks teine samaime aparaat appi, Bellaruss, tiris minema selle kopa.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 24 Dets, 2014 21:57 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Mär, 2008 0:34
Postitusi: 367
Asukoht: Harjumaa
Manurhin kirjutas:
Hydrazine kirjutas:
Nõuka traktorite käivitamine on küll kuul pähe lahendus kohati, starteri asemel on käivitusmootor ja mingi imesidur põhimootori vahel, ja siis jända selle paelaga ja õpi seda siduma ümber ratta õigesti. Teagi kuskohast see idee tuli, aga ehk sellest, et akutehnoloogia oli kehva ja akud virutati ära "alati". Terminoloogia, et "ahter nagu tankiaku" on ka sealtpoolt ju pärit.

Oot' aga kas mitte polnud nii, et käivitusmootor käivitus elektristarterist (jah, aku puudumisel sai ka nöörist käivitada)? Ühte JuMZ-i sai kunagi väheke näpitud ja tollel paistis mingi elektristarteri moodi jurbel igatahes käivitusmootori küljes olevat. Et masin aga harva kasutust leidis, siis akusid tolle peale keegi muidugi ei raisanud ja vajadusel tõmmati nöörist käima.


Käivitusmootoritel kasutati ZAZ-965 (tavaliselt manuaalse hoovaga)starterit aga need visati tihtipeale minema sest veidi hõredam käivitusmootor ei tõmmand karterist küttesegu starteri pööretel ülesse. Kütus kondenseerrus karteri põhja ning kui mootor pikema käiamise peale ka lubama hakkas lõi küünla märjaks ja tuli alustada mootorikuivatus protseduuridega. Oma DT-75-el olen ka talvel korra starteri koos hooratta kaanega maha võtnud ja nööriga tõmmand sest käivitub tunduvalt paremini tänu äkilisele tõmbele (eks oleneb ka tõmbajast). Kusjuures DT-74/75 , MTZ ,JUMZ , NIVA(SK-5) kasutavad kõik ühte ja sama käivitusmootorit.
Mis Multikari puutub siis selle mootor peaks olema Perkinsi patendi alusel toodetud ja tuli veel meelde , et naabrimees kruvis multikari pihustid 90nendate keskel oma sierrale peale ja sõitis küll ja ise ütles , et sai tossamisest lahti ja kütusekulu jälle alla . :D

_________________
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 725 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt