www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 15 Aug, 2020 2:22

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 725 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 45, 46, 47, 48, 49  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 25 Dets, 2014 21:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Kui juba LuAZ-st juttu tuli, siis nuputamisküsimus ka.
Vana, kandiline LuAZ sai tuttuue mootori. Sama võimsusega, mõlemal kõik 30 hobust sees.
Käima läks ilusasti, kohapeal töötas probleemiseta, kuid sõidu ajal kuumenes koledasti üle. Puuduse kõrvaldamiseks tuli teha uuest ja vanast mootorist "hübriid".
Mis läks vanast mootorist doonoriks?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 25 Dets, 2014 21:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 3866
Asukoht: Tartu
EOD kirjutas:
Mis läks vanast mootorist doonoriks?

Geneka/jahutusventilaatori osa?

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 25 Dets, 2014 22:07 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Mär, 2008 0:34
Postitusi: 367
Asukoht: Harjumaa
Endal juhtumisi kuuri alla pukkide otsa se kandiline tõstetud paremaid päevi ootama aga sellele endine omanik juba 40-nese mootori vahele pannud . Aga mis küsimusse siis pakuks , et kuna oli sapikale mõeldud mootor siis Luaz-il millel mootor ees jäid jahutusõhu väljumisavad sõidusuunda. Mu enda "lösul" on neist plekkidest kül kahjuks ainult mälestus järgi nii , et kontrollida ei saa :dont_know:

_________________
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 25 Dets, 2014 23:22 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Ära arvasite mõlemad. 8)
Zapikal oli mootor taga. Jahutusõhku võttis külgedelt ja tagant puhus välja. LuAZ-l vastupidi.
Genekas oli sama, kuid ventilaatori labad ja suunajad teistpidi. Loomulikult läks vahetusse kogu täiega ja uus generaator jäi varuks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 25 Dets, 2014 23:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
Vanameister on teema õigele teele tagasi toonud. Peale küsimuse lugemist tuli küll tuttav ette, et äärmiselt lihtsa põhjusega oli tegu, jõudsite enne mind ära vastata :wink:.
Poisid, "tehnika" teemas on arutelu teema täitsa olemas.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2014 0:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1055
Asukoht: Tallinn
LuaZ masin oli midagi sellist millest mind ringiga mööda hoiti. Ega nagu väga ei teagi, et ta siinsetes tingimustes ennast tõestanud oleks väga heaks masinaks. Parandage kui eksin.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 28 Dets, 2014 14:34 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1055
Asukoht: Tallinn
Ja siin keegi mainis Vihri paadimootorit. Vata see asi võttis küll vanduma, ma ei oska seletada mismoodi me selle ümber ehitasime ja mitme tunni jooksul. Vihr-30, 2 silindrit, saime ühe püti lõpuks tööle ja merelt tagasi. Üldse see on ju jama tunne kui sa ennast päästma pead igasugu tehnika ümberehitamisega.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 28 Dets, 2014 14:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17764
Kusjuures oli seesama Vihr ju omas ajas üks kobedamaid. Kui töötas... :lol:

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 29 Dets, 2014 18:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1055
Asukoht: Tallinn
Vihri mootorite parim remondiosade koht ol vist Veerenni tänaval kusagil. Aga kui müüja hakkab vene keeles ropendama ja müüb sulle valed süütemängujupid. Hea, et meil mingeidki tööriistu kaasas oli, kütusevoolikud maha, küünlad maha, rahulik uurimine, et mis toimub. Sädet pole, ma ei oska vastata, mis ime nipiga me ühe püti tööle saime aga vaikselt tuksus ja mandri poole tagasi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2015 0:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1486
[quote="EOD"]
PD-10M elektristarter oli küll Zapika omaga sarnane, kuid erineva pöörlemissuunaga. Mootori oleks saanud ka teistpidi käima, kuid pendiks ikka poleks sobinud, samuti pendiksi nuudid ankrul.

Erinevat pidi pöörlevate starteritega sain mina lähemalt tuttavaks peale sõjaväge kui DT-75-linttraktor kätte anti. Nokitsesin seda siis kevadeks paremaks teha, siduri tuli ära vahetada, plokikaane tihend, kütusepump, veel igasugust mudru ja lõpuks läks garaazijuhataja heldeks - tiris kuskilt aku käivitusmootori jaoks ja laost kirjutati tuliuus starter välja. Selle starteriga ei tahtnud käivitusmootor alguses kohe kuidagi käima minna. Lõpuks, magneetot kruttides ja kõvade mattide abil hakkas päris ilusti tööle, aga diisel ei teinud seda nägugi, et ringi käima hakkaks. Ükskõik, kuidas nende kangidega vehkida. Ma hakkasin juba mõtlema, et ega siduriremondi käigus ometi midagi üle ei jäänud. Siis tuli üks vanem härrasmees uurima. et miks ma garaazis käivitusmootorit piinan ja ei lase teistel õllepudeli taga juttu ajada. Kogu kaadervärk oli parasjagu skeletiks lahutatud ja ta hindas juba kaugelt magneeto võlli vaadates, et see mootor vist käiks nagu valet pidi ringi. Mingi vahe nendel starteri tähtedel-numbritel oli. Traktor oli Altai A-41 mootoriga ja sellel on käivitusmootor teisel küljel, erinevalt rohkem levinud SMD-mootorist. Laos võeti ka lõdvalt: küsiti "NATI" mootorile ja säh, võta!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2015 1:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1486
Hydrazine kirjutas:
EOD kirjutas:
Kasutati erinevatel "Jossidel".

Oikuramus, mul on "Jossidest" ka üks lõbus lugu meeles :) Nendega sõtkuti siloauke ju ka, aga mingi hooletu kamp lõunapausil jättis selle masina omapäi mürisema. Ja mis juhtus, vibraga viskas käigu sisse ja masin pani omapäi minema. :) Mingi lauda või kuuri sõitis maha kuniks piisav takistus ette tuli ja kinni pidas selle hulkuva monstrumi.


Heh-heh :) , käivitusmootoriga masinad sai hõlpsasti isekulgevaks siis kui neid väljastpoolt kabiini käivitati. Päris algne konstruktsioon oligi nii, et käivitusmootor nöörist käima ja sealsamas olid hoovad selle pealt diisli käimavedamiseks. Siis sai küll ja küll traktoriste hukka, sest käik unustati sisse ja nagu mootor käima läks, hakkas masin liikuma. Juht oli parasjagu roomiku peal või parasjagu tagaratta ees.
Järgmine rats oli suur kohustuslik kiri "KÄIK VÄLJA!" küljekapotil. Üldiselt aitas kui silm just väga ähmane polnud.
Starteriga käivitusmootoriga oli ikka ohutum kuni kõik toimis nii nagu insener välja mõelnud. Mõnikord tuli neidki väljast käivitada, karburaatorit bensiiniga uputada, et rammu oleks jne. Seda ka, et laost antud aku sobis tegelikult heasti kodus Mosse peale ja seega - mis ajast üldse need starterid tulid? Eluaeg ju nöörist tõmmatud.
Selle vastu mõtlesid õpetatud mehed ühe lüliti välja, mis ainult käigukangi neutraalasendis lubas magneetol sädet anda. See jublakas oli tegelikult kõige õigem minema visata, sest rikki läks ta ikka -15 kraadise külmaga ja kes sellise ilmaga viitsib mööda traktorit sädet taga ajada. Ülevaatusel seda käivitusblokeeringut vahel kontrolliti. Selleks päevaks harutati lüliti õlipaberi seest välja ja krutiti külge.

1992-93 a talvel ilmselt (ma olin just Tallinnasse tulnud) oli järjekordne show käivitusmootori osavõtul. Jutt mälu ja raadioreportaazi järgi - tollal tegi Kuku raadio sündmuskohalt otseülekandeid (näiteks Asso Kommeri tagaajamist sain isegi suht live-s kuulata). Sel päeval oli keegi haagisega T-150 K roolis minumeelest Kopli kanti ühele platsile midagi tooma/viima tulnud. Traktor, liigendraamiga nagu ta oli, jäeti ilusti vinklisse keeratult seisma keset platsi seisma, kütusega oli sel ajal juba tuuga. Pärast, kui kaubad koos oli taat vanakooli kombe kohaselt, koos sisseunustatud käiguga :) )mootori käima tõmmanud ja masin pühkis kohe paigalt. T-150 K alla jääda on sel puhul keeruline - seal saab valida, kas turnida poritiiva pealt kuidagi kabiini või hüpata hirmuga üldse maha. Vana eelistas maha hüpata ja traktor hakkas suure platsi peal enamvähem korrapäraseid ringe tegema. Plats täitsa ideaalselt sile polnud, sellepärast nihkus ta iga ringiga mõnikümmend sentimeetrit ühe serva poole kus mingid putkad ja kontorid olid. Sealsed elanikud hakkasid täitsa põhjusega muret tundma, et teab küll mitmekümne ringi pärast, aga ükskord sõidab ta meile akendest sisse ja kutsusid politsei.

Seesolev käik oli üsnagi kiire, nii et ei politseinikud ega traktorist julgenud Chuck Norrise kombel asja lahendada. Endal oleks ka hirmus proovida sinna kuhugi kinni hüpata. Alumised trepiastmed on tal üldse trosside otsas, käepidemed kuskil ebamäärases kõrguses ja koos haagisega näed ainult hulka suuri pöörlevaid rattaid. Siis jõudsid juba raadiomehed ka kohale ja koos nendega mingi tõsisem pumppüssidega rügement.

Pumppüssid polnud ilmaasjata kaasa võetud, need läksid kohe käiku - radiaatorid lasti esimesena puruks, lootuses, et ehk jääb kuivale ja jookseb kokku. Ma olen kuskil varasemalt ka maininud, et T-150K töötati välja sõjaväe tellimusel ja enesestmõistetavalt nii labaselt temast jagu ei saa. Siis materdati hoolega mootoriruumi, aga mis need tinaplönnid talle ikka teevad. Veel tuli helgemaid päid lisaks ja leitigi nõrk koht üles - kütusepaak on täiesti avatult kabiini taga, selle all neljale tuulele valla õrn tsingisulamist kraan, sealt edasi plastikust kütusevoolik ja see kõik on vägagi edukalt lõhutav. Sinna järgmine tulelöök koondati ja hakkaski monstrumi jõud raugema kuni kütusepuudusesse välja suri.

Meie muidugi irvitasime raadio taga, et linnavurled tümitavad pumpadest traktorit :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2015 1:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 3866
Asukoht: Tartu
vanahalb kirjutas:
T-150 K alla jääda on sel puhul keeruline - seal saab valida, kas turnida poritiiva pealt kuidagi kabiini või hüpata hirmuga üldse maha.

Ja mina olen juba poisikesest peale pead murdnud, miks sel elukal küll parempoolne uks ette, vasakpoolne aga tahapoole avaneb. Ehk siin ongi põhjus - et saaks hõlpsamalt poritiiva pealt kabiini hüpata? :idea:
Pilt
Pilt

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2015 16:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29402
Uksed on unifitseeritud, st üks ja sama uks. Kui käiks samale poole, siis tuleks aken teise otsa panna.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2015 18:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 1956
vanahalb kirjutas:
Hydrazine kirjutas:
EOD kirjutas:
Kasutati erinevatel "Jossidel".

Oikuramus, mul on "Jossidest" ka üks lõbus lugu meeles :) Nendega sõtkuti siloauke ju ka, aga mingi hooletu kamp lõunapausil jättis selle masina omapäi mürisema. Ja mis juhtus, vibraga viskas käigu sisse ja masin pani omapäi minema. :) Mingi lauda või kuuri sõitis maha kuniks piisav takistus ette tuli ja kinni pidas selle hulkuva monstrumi.


Heh-heh :) , käivitusmootoriga masinad sai hõlpsasti isekulgevaks siis kui neid väljastpoolt kabiini käivitati. Päris algne konstruktsioon oligi nii, et käivitusmootor nöörist käima ja sealsamas olid hoovad selle pealt diisli käimavedamiseks. Siis sai küll ja küll traktoriste hukka, sest käik unustati sisse ja nagu mootor käima läks, hakkas masin liikuma. Juht oli parasjagu roomiku peal või parasjagu tagaratta ees.
Järgmine rats oli suur kohustuslik kiri "KÄIK VÄLJA!" küljekapotil. Üldiselt aitas kui silm just väga ähmane polnud.
Starteriga käivitusmootoriga oli ikka ohutum kuni kõik toimis nii nagu insener välja mõelnud. Mõnikord tuli neidki väljast käivitada, karburaatorit bensiiniga uputada, et rammu oleks jne. Seda ka, et laost antud aku sobis tegelikult heasti kodus Mosse peale ja seega - mis ajast üldse need starterid tulid? Eluaeg ju nöörist tõmmatud.
Selle vastu mõtlesid õpetatud mehed ühe lüliti välja, mis ainult käigukangi neutraalasendis lubas magneetol sädet anda. See jublakas oli tegelikult kõige õigem minema visata, sest rikki läks ta ikka -15 kraadise külmaga ja kes sellise ilmaga viitsib mööda traktorit sädet taga ajada. Ülevaatusel seda käivitusblokeeringut vahel kontrolliti. Selleks päevaks harutati lüliti õlipaberi seest välja ja krutiti külge.

1992-93 a talvel ilmselt (ma olin just Tallinnasse tulnud) oli järjekordne show käivitusmootori osavõtul. Jutt mälu ja raadioreportaazi järgi - tollal tegi Kuku raadio sündmuskohalt otseülekandeid (näiteks Asso Kommeri tagaajamist sain isegi suht live-s kuulata). Sel päeval oli keegi haagisega T-150 K roolis minumeelest Kopli kanti ühele platsile midagi tooma/viima tulnud. Traktor, liigendraamiga nagu ta oli, jäeti ilusti vinklisse keeratult seisma keset platsi seisma, kütusega oli sel ajal juba tuuga. Pärast, kui kaubad koos oli taat vanakooli kombe kohaselt, koos sisseunustatud käiguga :) )mootori käima tõmmanud ja masin pühkis kohe paigalt. T-150 K alla jääda on sel puhul keeruline - seal saab valida, kas turnida poritiiva pealt kuidagi kabiini või hüpata hirmuga üldse maha. Vana eelistas maha hüpata ja traktor hakkas suure platsi peal enamvähem korrapäraseid ringe tegema. Plats täitsa ideaalselt sile polnud, sellepärast nihkus ta iga ringiga mõnikümmend sentimeetrit ühe serva poole kus mingid putkad ja kontorid olid. Sealsed elanikud hakkasid täitsa põhjusega muret tundma, et teab küll mitmekümne ringi pärast, aga ükskord sõidab ta meile akendest sisse ja kutsusid politsei.

Seesolev käik oli üsnagi kiire, nii et ei politseinikud ega traktorist julgenud Chuck Norrise kombel asja lahendada. Endal oleks ka hirmus proovida sinna kuhugi kinni hüpata. Alumised trepiastmed on tal üldse trosside otsas, käepidemed kuskil ebamäärases kõrguses ja koos haagisega näed ainult hulka suuri pöörlevaid rattaid. Siis jõudsid juba raadiomehed ka kohale ja koos nendega mingi tõsisem pumppüssidega rügement.

Pumppüssid polnud ilmaasjata kaasa võetud, need läksid kohe käiku - radiaatorid lasti esimesena puruks, lootuses, et ehk jääb kuivale ja jookseb kokku. Ma olen kuskil varasemalt ka maininud, et T-150K töötati välja sõjaväe tellimusel ja enesestmõistetavalt nii labaselt temast jagu ei saa. Siis materdati hoolega mootoriruumi, aga mis need tinaplönnid talle ikka teevad. Veel tuli helgemaid päid lisaks ja leitigi nõrk koht üles - kütusepaak on täiesti avatult kabiini taga, selle all neljale tuulele valla õrn tsingisulamist kraan, sealt edasi plastikust kütusevoolik ja see kõik on vägagi edukalt lõhutav. Sinna järgmine tulelöök koondati ja hakkaski monstrumi jõud raugema kuni kütusepuudusesse välja suri.

Meie muidugi irvitasime raadio taga, et linnavurled tümitavad pumpadest traktorit :D


Samasse teemasse tänane juhtu. Pärnus sõitis reisijatega liinibuss ilma juhita minema. Video ka uudise juures.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=70503263


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2015 21:27 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 3866
Asukoht: Tartu
Kapten Trumm kirjutas:
Uksed on unifitseeritud, st üks ja sama uks. Kui käiks samale poole, siis tuleks aken teise otsa panna.

Milleks akna asukohta muuta? Piisaks sellest kui link koos lukustiga ja hinged ukse teise serva panna. Aga noh, eks selline 100% unifitseeritud uks on muidugi veelgi lihtsam ja odavam toota. Ja pealegi tõesti, "äparduse" korral hea vasakult esiporilaualt kohe uksest kabiini karata. Oli vist sel 150-l käivitusmootor ikka vasakul pool? :oops:

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 725 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 45, 46, 47, 48, 49  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt