Autotehnikateema
Autotehnikateema
Kuidas on kaasfoorumlaste kokkupuuted Riga tüüpi mopeedidega?
Meenutused on oodatud .
PS, kui kellegil peaks mõni üle olema, palun kontakteeruda.
Meenutused on oodatud .
PS, kui kellegil peaks mõni üle olema, palun kontakteeruda.
Ma mitu võrri ja ühe mopeedi läbi sõitnud.Ja nii läbi ,et midagi pole järel.
Viimane sääreväristaja varastati tagatipuks ära kah.
Meil oli omal ajal võrril külgkorv küljes ja puha.Mäletamist mööda sai aiakäru alusraamist aretatud.Olid ajad
Mis mopeedist sai enam ei mäleta aga nii paljuon meeles,et sinna me aretasime peale Moskva kolmekäigulise mootori ja saime tunduvalt kiiremini punktist a punkti b
Viimane sääreväristaja varastati tagatipuks ära kah.
Meil oli omal ajal võrril külgkorv küljes ja puha.Mäletamist mööda sai aiakäru alusraamist aretatud.Olid ajad
Mis mopeedist sai enam ei mäleta aga nii paljuon meeles,et sinna me aretasime peale Moskva kolmekäigulise mootori ja saime tunduvalt kiiremini punktist a punkti b
Täispuidust uksed-aknad.20 aastane valmistamise kogemus.
Ma küll noorema põlvkonna esindaja, kuid Rigadega pool oma elu mässanud. Esimese võrri sain kuskil 8 aastasena, too oli veel isetehtud raamiga millel kardirattad all. Ühel sünnipäeval sain aga väga vägeva kingituse onu käest- koguni 2 Riga, ühe pealt sain mootori ja teine kõlbas raamiks. Too Riga mul siiamaani alles ja töötab ka. Onu muidugi hiljem rääkis, et päästis nood emexisurmast. Ma pärast veel tükk aega mõtlesin, et mis asi ajab inimesi korralikke masinaid vanarauaks müüma?
Mul on ainult tõsiselt kahju nüüd tulevast mopeedi seadusest, et kõik masinad tuleb arvele võtta ja kindlustus teha. Kui seda seadust lihtsõnadega kokku võtta, siis see tähendab, et vanu vene võrre arvele võtta ei saa ning liigelda nendega enam ei tohi. Põhimõtte poolest oleks just tark siis võrre ostma hakata kui see seadus jõustub, sest siis tuleb neid müüki kindlalt.
Mul on ainult tõsiselt kahju nüüd tulevast mopeedi seadusest, et kõik masinad tuleb arvele võtta ja kindlustus teha. Kui seda seadust lihtsõnadega kokku võtta, siis see tähendab, et vanu vene võrre arvele võtta ei saa ning liigelda nendega enam ei tohi. Põhimõtte poolest oleks just tark siis võrre ostma hakata kui see seadus jõustub, sest siis tuleb neid müüki kindlalt.
Tegelikult on väga kahtlane mopeedi registreerimise toimima hakkamine, kuna ääretult kahtlane on nõuda ostudokumente tagasiulatuvalt. Praegusel hetkel ju puudub kohustus mopeedi registreerida, ehk siis kohustus dokumente omada puudub, nendel on pigem grantii ja varguse puhul omandiõiguse kinnitamise funktsioon.Muusosas ei ole valmistajadokumntatsioonil mingit funktsiooni.Ühel heal päeval hakata tagasiulatuvalt dokumente nõudma ei ole ilmselt korrektne valik.
Ainuke viis kuidas see süsteem toimiks, oleks nõuda dokumente peale seaduse jõustumist valmistatud mopeedidelt, vanemad tuleks registreerida lähtuvalt näiteks varastatuks kuulutatud masinate andmebaasidest.
Siinkohal tuletaks meelde, et mopeed on mopeed siis kui töömaht on alla 50cm3 ja kiirus on alla 45km/h, kui politsei vaataevälja sattuda masinaga, mille töömaht on küll alla 50cm3 aga kiirus üle 45km/h on juriidileslt tegu mootorrattaga, mis tähendab, et vajalikud on nii A1-kategooria juhiluba kui registreerimine ja kindlustus.
Ainuke viis kuidas see süsteem toimiks, oleks nõuda dokumente peale seaduse jõustumist valmistatud mopeedidelt, vanemad tuleks registreerida lähtuvalt näiteks varastatuks kuulutatud masinate andmebaasidest.
Siinkohal tuletaks meelde, et mopeed on mopeed siis kui töömaht on alla 50cm3 ja kiirus on alla 45km/h, kui politsei vaataevälja sattuda masinaga, mille töömaht on küll alla 50cm3 aga kiirus üle 45km/h on juriidileslt tegu mootorrattaga, mis tähendab, et vajalikud on nii A1-kategooria juhiluba kui registreerimine ja kindlustus.
- AddressUnknown
- Liige
- Postitusi: 237
- Liitunud: 19 Juun, 2008 17:47
- Kontakt:
Nüüd on teised ajad.
Aga varem sai küll võrridega mässatud
Ja kusjuures kui kedagi huvitab,annan oma "varanduse" hea hinnaga ära ka
pilte:
http://img201.imageshack.us/my.php?imag ... 022du2.jpg
Uue tutika mootori tihendi ja kolvirõngad saab pealekauba!
http://img99.imageshack.us/my.php?image ... 023sh6.jpg
Kui kellegile huvi pakub siis privaatsõnum
Aga varem sai küll võrridega mässatud
Ja kusjuures kui kedagi huvitab,annan oma "varanduse" hea hinnaga ära ka
pilte:
http://img201.imageshack.us/my.php?imag ... 022du2.jpg
Uue tutika mootori tihendi ja kolvirõngad saab pealekauba!
http://img99.imageshack.us/my.php?image ... 023sh6.jpg
Kui kellegile huvi pakub siis privaatsõnum
Ainuke jama sellega, et iga vähegi normaalses korras mootoriga säärekas jookseb üle 45 km/h välja.uusmario kirjutas: Siinkohal tuletaks meelde, et mopeed on mopeed siis kui töömaht on alla 50cm3 ja kiirus on alla 45km/h, kui politsei vaataevälja sattuda masinaga, mille töömaht on küll alla 50cm3 aga kiirus üle 45km/h on juriidileslt tegu mootorrattaga, mis tähendab, et vajalikud on nii A1-kategooria juhiluba kui registreerimine ja kindlustus.
ehh, omalgi kaks punnvörri praegu!! lvovi mv-042 ja mingi riga kompunn!! söidavad mölemad ! pildid lvovikast
http://www.foto24.ee/album/17751
http://www.foto24.ee/album/17751
Tegelikult oli minuteada kuni 49cm3 ja 49 (või siiski 45?) km/h.uusmario kirjutas: Siinkohal tuletaks meelde, et mopeed on mopeed siis kui töömaht on alla 50cm3 ja kiirus on alla 45km/h, kui politsei vaataevälja sattuda masinaga, mille töömaht on küll alla 50cm3 aga kiirus üle 45km/h on juriidileslt tegu mootorrattaga, mis tähendab, et vajalikud on nii A1-kategooria juhiluba kui registreerimine ja kindlustus.
Praegu on küll asi maha jahtunud, et võrrid arvele võtta. Tõesti-tõesti, ega see lihtne pole ja kui aus olla, siis võrr pole mõeldud väga sõiduks kuskil suurel teel või linnatänaval, sellega jääd lihtsalt teistele jalgu.
Muidu väga muhedad riistapuud, sõidavad ka talvel. Kui vaja, saab terroriseerida ka külaelanikke summutaja küljest võtta . Olen ise sõitnud pikemat vahemaad kah, ei ole häda midagi. Pika vahemaa puhul ainult tuleb teha mõnekümne kilomeetri takka peatusi, et võrri mootort jahutada.
Tegelikult üle 50 km/h jooksevad välja, kõik lihtsalt oleneb tingmustest. Mina saavutasin maksimumi jäisel teel, väga hea sile ja väikse takistusega. Pidama oli raske saada, muud midagi. Aga eks asfaldi ja kruusa peal sinna 45-50 km/h vahele see jääb.maanus kirjutas:Ainuke jama sellega, et iga vähegi normaalses korras mootoriga säärekas jookseb üle 45 km/h välja.
Vanasõiduki huviline
Minu sõidukid: Gaz 22; Moskvich 412 1969
Minu sõidukid: Gaz 22; Moskvich 412 1969
Neid võrre sai omal-ajal ikka näpitud.Alates sileda kaanega d5 st -d 8ni.Üks isend sai pereka raamile kombineeritud.Vat see oli vast pill,läks tagarattasse nägu naksti.Võtmesõnad olid traktori magneeto ja kolmas kolvirõngas ning suuremaks viilitud sisse-väljalaske kanalid.Mõnele Deltale sai ka Minski moto peale pandud.Selle vene tehnikaga üli ikka üks jama,koguaeg oli midagi pees.Hiljem proovitud veel Cz250 ja Java559,neist viimasega sai juba sõita kah.
Huvitavad riistapuud on valmistatud 98 ccm Sachsi mootori baasil.
Sain kätte sellise Wandereri Kiievis tehtud koopia K1B ja üritan tasapisi ära komplekteerida. Läbisõit nullilähedane, kuid ära oli rüüstatud.
Mootorjalgratas, kuid kubatuur punnvõrrist kaks korda suurem ja lisaks kahekäiguline käigukast. Sellel pildil oleval on pedaalid puudu.
Sain kätte sellise Wandereri Kiievis tehtud koopia K1B ja üritan tasapisi ära komplekteerida. Läbisõit nullilähedane, kuid ära oli rüüstatud.
Mootorjalgratas, kuid kubatuur punnvõrrist kaks korda suurem ja lisaks kahekäiguline käigukast. Sellel pildil oleval on pedaalid puudu.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: avrnbr, Bing [Bot] ja 33 külalist