Kaitsetööstus
A4-le vastuseks. Sellise väga piiratud mõtlemisega kontingent ei tohiks väikeriigi riigikaitse instantsides vankerdada, sorry, ning tuleks suruda kätt ning soovida mõistlikku ametivahetust. Aga noh, koostöö mõistes läheks arengukava kohaselt libedamalt kui isikuga, kes suudab rakendada rohkem kui kitsa koridori peale keberniidiosakonna töötajaid.
Siin foorumis leiab iga kümne teema alt sõna Gavlinda, kuna lihtsalt ei ole muud viidet käepärast. Sama moodi räägitaks tervikvõimekustest, kui meil tehtaks kuuli-ja killuveste, rauaaluseid granaadiheitjaid, miinipildujaid, scania triikraudu või kobarmoonast miinideni. Aga kuna eestlasi sinna valdkonda ei lasta, jääb ülaltoodud osakonnas vaid noogutada iga Jane's Defence artikli peale peale 20. aastat isemõtlemist. Palju õnne!
Siin foorumis leiab iga kümne teema alt sõna Gavlinda, kuna lihtsalt ei ole muud viidet käepärast. Sama moodi räägitaks tervikvõimekustest, kui meil tehtaks kuuli-ja killuveste, rauaaluseid granaadiheitjaid, miinipildujaid, scania triikraudu või kobarmoonast miinideni. Aga kuna eestlasi sinna valdkonda ei lasta, jääb ülaltoodud osakonnas vaid noogutada iga Jane's Defence artikli peale peale 20. aastat isemõtlemist. Palju õnne!
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Tegelikult ma vaatan setu joonistusi ja kui meie firma taoliste asjadega tegeleks, siis võtaks ta homme tööle. Miks? Tema parimad aastad on veel ees ja nupp nokib ning kui ta inseneride tiimis tööle panna, on asjal jumet. Põhiline - tehniliste asjade osas tundub olevat arenenud out of the box mõtlemise võime, mis kahjuks pole Eestis eriti omane neile, kes sellise asja eest maksumaksja rahast palka saavad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Need 128 Leopard2A4. mis Poola Saksamaalt sai oli Saksamaa poolne kingitus, mitte nad ei ostnud neid. Maksid nad ainult mingi sümboolse summa transpordi eest...
Hiinast ja Ukrainast me ei too kohale lihtkeevitajaid vaid kõrgema tasemega laevakere keevitajaid keda Eestis praktiliselt ei koolitatagi. See ei tähenda, et meil neid ei oleks, lihtsalt nad ei hakka mingi 1000 eurose kuupalga eest BLRT-s tööle. Keevitajate taha küll asi ei jääks. Eestis on mitmeid suuri metallitöötlus ettevõtteid, kes toodavad allhanke korras välismaa firmadele kõrgetasemelisi tooteid.
Pigem on asi selles, et tegelikud otsustajad mõtlevad skaalal, milleks Eestile tanke, lennukeid, suurtükke, soomukeid jne. NATO-l, SRÜ-l. või kellel iganes in neid piisavalt ja Scoutsile mõnikümmend soomukit on lihtsam sisse osta.
Hiinast ja Ukrainast me ei too kohale lihtkeevitajaid vaid kõrgema tasemega laevakere keevitajaid keda Eestis praktiliselt ei koolitatagi. See ei tähenda, et meil neid ei oleks, lihtsalt nad ei hakka mingi 1000 eurose kuupalga eest BLRT-s tööle. Keevitajate taha küll asi ei jääks. Eestis on mitmeid suuri metallitöötlus ettevõtteid, kes toodavad allhanke korras välismaa firmadele kõrgetasemelisi tooteid.
Pigem on asi selles, et tegelikud otsustajad mõtlevad skaalal, milleks Eestile tanke, lennukeid, suurtükke, soomukeid jne. NATO-l, SRÜ-l. või kellel iganes in neid piisavalt ja Scoutsile mõnikümmend soomukit on lihtsam sisse osta.
Minu viimane postitus sellesse teemasse.
Mul on need soomukid ikka hingel ja väited, et keegi ei tee käegakatsutavat prototüüpi valmis kuna see on liiga kallis ja ei tasu ära kui riik kohe hunnikut raha välja ei käi.
Käisin paar aastat tagasi Soomes Parola tankimuuseumis ja seal on üheks eksponaadiks Patria AMV (see soomlaste kõige uuem ja moodsam ratassoomuk). Giid juhtis tähelepanu sellele, et masina esituled on valmistatud 1,5 liitriste limonaadipudelite põhjadest ja kere on seest täiesti tühi. Rääkis sellele lisaks loo kuidas seda sama tühja, plastiktuledega karpi näidati poolakatele ja need ostsid selle peale hunniku masinaid ära ja litsentsi takkapihta.
Selle meenutusega tahan öelda seda teile, kes te väidate, et rahvasoomuk on rentaabel asi (nii otseses kui ka majandusele üldisemalt), et pange see paar tuhat eurot mängu ja tehke elusuuruses makett valmis. Veoauto sillad leiab prügimäelt, halvemal juhul romulast, nurkrauda saab poest, millest raam ja kandevkere konstruktsioon teha ning plekki saab samuti poest osta. Keevitage elusuuruses rahvasoomuk kokku, tehke sinna juurde selgitus sisu kohta ning arvutused selle maksumuse kohta ja tutvustage "valmistoodet" asjapulkadele (kui ise kontakte ei tea siis küsige minu käest). Kui poolakad suutsid otsuse sellise materjali (tühi karp + arvutused paberil) põhjalt teha siis teeb seda ka EKV. Ma olen veendunud, et kui selline käegakatsutav prototüüp on olemas ja paberil juuresolev idee on vähegi vettpidav, siis saate ka riigilt raha sõitva masina valmistegemiseks ja katsetamiseks.
See peaks vaidlused tasuvuse/mõistlikkuse üle loodetavasti ära lõpetama.
Mul on need soomukid ikka hingel ja väited, et keegi ei tee käegakatsutavat prototüüpi valmis kuna see on liiga kallis ja ei tasu ära kui riik kohe hunnikut raha välja ei käi.
Käisin paar aastat tagasi Soomes Parola tankimuuseumis ja seal on üheks eksponaadiks Patria AMV (see soomlaste kõige uuem ja moodsam ratassoomuk). Giid juhtis tähelepanu sellele, et masina esituled on valmistatud 1,5 liitriste limonaadipudelite põhjadest ja kere on seest täiesti tühi. Rääkis sellele lisaks loo kuidas seda sama tühja, plastiktuledega karpi näidati poolakatele ja need ostsid selle peale hunniku masinaid ära ja litsentsi takkapihta.
Selle meenutusega tahan öelda seda teile, kes te väidate, et rahvasoomuk on rentaabel asi (nii otseses kui ka majandusele üldisemalt), et pange see paar tuhat eurot mängu ja tehke elusuuruses makett valmis. Veoauto sillad leiab prügimäelt, halvemal juhul romulast, nurkrauda saab poest, millest raam ja kandevkere konstruktsioon teha ning plekki saab samuti poest osta. Keevitage elusuuruses rahvasoomuk kokku, tehke sinna juurde selgitus sisu kohta ning arvutused selle maksumuse kohta ja tutvustage "valmistoodet" asjapulkadele (kui ise kontakte ei tea siis küsige minu käest). Kui poolakad suutsid otsuse sellise materjali (tühi karp + arvutused paberil) põhjalt teha siis teeb seda ka EKV. Ma olen veendunud, et kui selline käegakatsutav prototüüp on olemas ja paberil juuresolev idee on vähegi vettpidav, siis saate ka riigilt raha sõitva masina valmistegemiseks ja katsetamiseks.
See peaks vaidlused tasuvuse/mõistlikkuse üle loodetavasti ära lõpetama.
Usun et vajadusel tehtaks siinmail ka litsensi alusel see PASI poole odavamalt valmis kui originaal. Pigem on probleem et hinnas konkureerima peaks see toode mitte teiste uute soomustransportööridega vaid hoopis mujal relvastusest väljaarvatavate pruugitutega. Ning sellistega võib juba raske konkureerida olla.
-
- Liige
- Postitusi: 379
- Liitunud: 25 Jaan, 2009 15:13
- Kontakt:
Kui ma 5 aastane olin räägiti ka, et sauna taga tiigis elab valaskala.alban kirjutas:Minu viimane postitus sellesse teemasse.
Mul on need soomukid ikka hingel ja väited, et keegi ei tee käegakatsutavat prototüüpi valmis kuna see on liiga kallis ja ei tasu ära kui riik kohe hunnikut raha välja ei käi.
Käisin paar aastat tagasi Soomes Parola tankimuuseumis ja seal on üheks eksponaadiks Patria AMV (see soomlaste kõige uuem ja moodsam ratassoomuk). Giid juhtis tähelepanu sellele, et masina esituled on valmistatud 1,5 liitriste limonaadipudelite põhjadest ja kere on seest täiesti tühi. Rääkis sellele lisaks loo kuidas seda sama tühja, plastiktuledega karpi näidati poolakatele ja need ostsid selle peale hunniku masinaid ära ja litsentsi takkapihta. .
See, et sulle seda poolakate juttu räägiti ning sina seda usud ei tähenda, et tegelikult ka nii oli.
alban kirjutas:Selle meenutusega tahan öelda seda teile, kes te väidate, et rahvasoomuk on rentaabel asi (nii otseses kui ka majandusele üldisemalt), et pange see paar tuhat eurot mängu ja tehke elusuuruses makett valmis. Veoauto sillad leiab prügimäelt, halvemal juhul romulast, nurkrauda saab poest, millest raam ja kandevkere konstruktsioon teha ning plekki saab samuti poest osta. Keevitage elusuuruses rahvasoomuk kokku, tehke sinna juurde selgitus sisu kohta ning arvutused selle maksumuse kohta ja tutvustage "valmistoodet" asjapulkadele (kui ise kontakte ei tea siis küsige minu käest). Kui poolakad suutsid otsuse sellise materjali (tühi karp + arvutused paberil) põhjalt teha siis teeb seda ka EKV. Ma olen veendunud, et kui selline käegakatsutav prototüüp on olemas ja paberil juuresolev idee on vähegi vettpidav, siis saate ka riigilt raha sõitva masina valmistegemiseks ja katsetamiseks.
See peaks vaidlused tasuvuse/mõistlikkuse üle loodetavasti ära lõpetama.
Päris elus käivad ikka asjad nii, et tellija võtab konstrueerimisbürooga ühendust, esitab omad nõudmised ja soovid, seal hulgas oodatava tüki hinna. Seda nimetatakse spetsifikatsiooni koostamiseks ja selle järgi algab juba kinnimakstud projekteerimistöö. Ehkupeale, et äkki need meie ettekujutatud nõuded sobivad ei hakka keegi mitte midagi tegema. Krauss-Maffei ei teinud ka suvalist tanki valmis ja ei hakanud seda pakkuma vaid enne projekteerimist saadi võimalikult tellijalt nõuded ja soovid ja siis hakati tegutsema. Sama teema käib ka tsiviil tootmises vahe on vaid selles, et kui militaarvaldkonnas tuleb reeglina ostja ise küsima, siis tsiviilis otsib tootja ise oma sihtturu ja uurib, et mida nad tahaksid ja oleksid valmis ostma.
Vaevalt et asi nii hull on. Pigem on asi selles et üritatakse kiiresti valukohad odava tehnikaga ära täita ja kui see tehtud siis hakatakse vaikselt seda uuendama. St kõigepealt ostetakse sõdurite pepude alla miskid vanad Saurerid, kui kõigil juba rattad all siis vahetatakse vaikselt need uuemate Unimogide ja MAN-ide vastu. Hakkab raha üle jääma - soomustatakse need. See ka tehtud, siis hakatakse vaikselt pruugitud soomustransportööre soetama. Kui neid juba piisavalt, siis arvatavasti hatakse pruugitud tehnikat uute vastu vahetama. Kuidagi selline mulje on mulle EKV hankepoliitikast jäänud.
Elukaare teemast veel rääkides, ja kaatri jutu pealt. Nimelt hakkas silma üks Tallinnas tegutsev kummipaadi tootja, mis ka ise kummipaate parandab. Mingi Valgevene branch Tartus oli tehas ja Tallinnas Bussijaama juures kontor. Siiani on ka nii olnud kohalik mõtlemine, et müüme ja kui katki läheb - ostad uue.Jaanus2 kirjutas:Saaremaa kaatriehitajate juures käib asi nii, et midagi ehku peale valmis ei tehta, mitte midagi. Tuleb tellija, räägib, millist kaatrit-paati täpselt tahab ja sellise ka saab - nagu rätsepaülikonna. Miks see peaks militaarias teisiti käima?
http://veles.eu/paat.html
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
eesti ettevõte sõlmib lepingu pentagoniga.
http://www.ekspress.ee/news/paevauudise ... 1&l=fplead
teeks selle selgeks, et eestis on oskusi olemas küll, aga oskusi rakendada ja seeläbi arendada tööstust on töömahukas,parem otsida lihtsam tee...
http://www.ekspress.ee/news/paevauudise ... 1&l=fplead
teeks selle selgeks, et eestis on oskusi olemas küll, aga oskusi rakendada ja seeläbi arendada tööstust on töömahukas,parem otsida lihtsam tee...
paraadil näeme, raisk
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
On kuulda olnud, et Poola sai ka Saksamaalt 22 hävituslennukit MiG-29 kogu selle koliga mis Ida-Saksast üle võet omal ajal (sh laskemoon ja varuosad) hinnaga 1 eurot. Tegemist ei olnud siis mingi lennukõlbmatu vanarauaga, mida SRÜ riigid müüvad, vaid Saksamaal kerge upgrade saanud masinatega (raadiod, navigatsioon, mootorite kapitaalremont+ümberehitused eluea pikendamiseks).vetewana kirjutas:Need 128 Leopard2A4. mis Poola Saksamaalt sai oli Saksamaa poolne kingitus, mitte nad ei ostnud neid. Maksid nad ainult mingi sümboolse summa transpordi eest...
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist