18 september Raplas. Riisikate Rajapäev

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

18 september Raplas. Riisikate Rajapäev

Postitus Postitas jackpuuk »

Jaapani autode omanikele toimub nimetet kuupäeval väike rinkaüritus. Nänni ei jagata, sõit käib diplomitele ja mõnele klubimeenele. Huvilised on oodatud adrekat manustama :wink:. Auto on 13 euri, 2 sõitjat ühe autoga 20.

TREENINGMÄÄRUSTIK


1. ÜRITUSE ÜLDKORRALDAJA
1.1. MTÜ Autoklubi HCOE


2. TREENINGÄEVA TOIMUMISE KOHT JA AEG
2.1 18.09.2010 Rapla kardirada

NB! Sõltuvalt ilmastiku tingimustest jätavad korraldajad õiguse muuta võistluspaiga asukohta ja aega!


3. AJAKAVA
- kohapeal algab võistlejate registreerimine kell 9:00
- proovisõidud ja tehniline kontroll 9.00-11:45
- võistlejate koosolek 11:50-12:00
- võistlussõidud orienteeruvalt 12.05-17.30
- autasustamine orienteeruvalt kell 17.45


4. OSAVÕTJAD, ARVESTUSKLASSID, AUTOD
4.1. Üritustel võivad osaleda kõik vähemalt 12 aastased osalejad, kes võistlevad Honda või Acura toodangus olevate autodega.
4.2. E klassis võivad osaleda kõik muud automargid.
4.3. Osaleja peab sõidu ajal kasutama kiivrit, mis on vastavuses üle 25kW võimsusega mootorsõiduki peakatte turvanõuetega.


5. NÕUDED ARVESTUSKLASSIDES OSALEVATELE SÕIDUKITELE JA VÕISTLEJATELE
5.1. Klass A
Kõik Hondad või Acurad:
1. mille tehase poolt märgitud võimsus on 80 kW või vähem;
2. mis on tänavasõiduvarustuses. Lubatud on eemaldada tagumine iste. Ülejäänud kere ja salongidetailide eemaldamine on keelatud;
3. mis ei ole varustatud piikrehvide ja/või naastrehvidega;
4. mille mootorid ei ole vahetatud tehasest lubatud võimsama vastu ega ole varustatud ülelaadimisega v.a. diiselmootorid;
5. mis kasutab ainult avalikes tanklates müüdavaid ja registreeritud autokütuseid;
6. mis ei ole kohandatud rallide sõitmiseks turvapuuriga;
7. sisselaskesüsteemis on keelatud modifitseerida kollektorit ja drosselit;
8. võib kasutada ka sportvedrustust või coilovere;
9. kui käigukastis on osalise või täis blokeeringuga differentsiaal, siis läheb kõrgemasse klassi (va juhul kui tehase poolt on paigaldatud osalise vüi täis blokeeringuga differentsiaal). Ülekannete muutmine on keelatud;
10. kui on tänava legaalne või täisslikk võidusõidurehv, siis läheb kõrgemasse klassi;
11 vedrustus
11.1 vedrustuse tüüp peab säiluma - kasutada võib ainult konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud tugivarsi ja õõtshoobi va ratta kaldenurkade korrigeerimiseks kasutatavad detailid;
11.2 vedrude tüüp ja tegevuspõhimõte peavad säiluma, kuid võib paigaldada jäigemaid vedrusid ja amorte;
11.3 stabilisaatorid on vabad, ka juhul, kui nad on vedrustuse osadeks;
11.4 kõik vedrustuse ja veermiku komponendid peavad olema tehniliselt korras ja lõtkudeta;
12. väljalaskesüsteemis on lubatud modifitseerida detaile, mis asuvad pükstest edasi lõpu poole. Modifitseerida ei tohi väljalaskekollektorit. Kui on muudetud kollektorit või pükse siis läheb klassi võrra kõrgemale.


5.2. Klass B
Kõik Hondad ja Acurad:
1. mille mootori võimsus on 108 kW või vähem.
2. mis on tänavasõiduvarustuses. Lubatud on eemaldada tagumine iste. Ülejäänud kere ja salongidetailide eemaldamine on keelatud;
3. mis ei ole varustatud piikrehvide ja/või naastrehvidega;
4. mille mootorid ei ole vahetatudtehasest lubatud võimsama vastu ega ole varustatud ülelaadimisega v.a. diiselmootorid;
5. mis kasutab ainult avalikes tanklates müüdavaid ja registreeritud autokütuseid;
6. mis ei ole kohandatud rallide sõitmiseks turvapuuriga;
7. sisselaskesüsteemis on keelatud modifitseerida kollektorit ja drosselit;
8. võib kasutada ka sportvedrustust või coilovere;
9. kui käigukastis on osalise või täis blokeeringuga differentsiaal, siis läheb kõrgemasse klassi (va juhul kui tehase poolt on paigaldatud osalise või täis blokeeringuga differentsiaal). Ülekannete muutmine on keelatud;
10. kui on tänava legaalne või täisslikk võidusõidurehv, siis läheb kõrgemasse klassi;
11 vedrustus
11.1 vedrustuse tüüp peab säiluma - kasutada võib ainult konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud tugivarsi ja õõtshoobi va ratta kaldenurkade korrigeerimiseks kasutatavad detailid;
11.2 vedrude tüüp ja tegevuspõhimõte peavad säiluma, kuid võib paigaldada jäigemaid vedrusid ja amorte;
11.3 stabilisaatorid on vabad, ka juhul, kui nad on vedrustuse osadeks;
11.4 kõik vedrustuse ja veermiku komponendid peavad olema tehniliselt korras ja lõtkudeta;
12. väljalaskesüsteemis on lubatud modifitseerida detaile, mis asuvad pükstest edasi lõpu poole. Modifitseerida ei tohi väljalaskekollektorit. Kui on muudetud kollektorit või pükse siis läheb klassi võrra kõrgemale

5.3. Klass C
Kõik Hondad ja Acurad:
1. mille mootori võimsus on üle 108 kw.
2. mis on tänavasõiduvarustuses. Lubatud on eemaldada tagumine iste. Ülejäänud kere ja salongidetailide eemaldamine on keelatud;
3. mis ei ole varustatud piikrehvide ja/või naastrehvidega;
4. mille mootorid ei ole vahetatud tehasest lubatud võimsama vastu ega ole varustatud ülelaadimisega v.a. diiselmootorid;
5. mis kasutab ainult avalikes tanklates müüdavaid ja registreeritud autokütuseid;
6. mis ei ole kohandatud rallide sõitmiseks turvapuuriga;
7. sisselaskesüsteemis on keelatud modifitseerida kollektorit ja drosselit;
8. võib kasutada ka sportvedrustust või coilovere;
9. kui käigukastis on osalise või täis blokeeringuga differentsiaal, siis läheb kõrgemasse klassi (va juhul kui tehase poolt on paigaldatud osalise vüi täis blokeeringuga differentsiaal). Ülekannete muutmine on keelatud;
10. kui on tänava legaalne või täisslikk võidusõidurehv, siis läheb kõrgemasse klassi;
11 vedrustus
11.1 vedrustuse tüüp peab säiluma - kasutada võib ainult konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud tugivarsi ja õõtshoobi va ratta kaldenurkade korrigeerimiseks kasutatavad detailid;
11.2 vedrude tüüp ja tegevuspõhimõte peavad säiluma, kuid võib paigaldada jäigemaid vedrusid ja amorte;
11.3 stabilisaatorid on vabad, ka juhul, kui nad on vedrustuse osadeks;
11.4 kõik vedrustuse ja veermiku komponendid peavad olema tehniliselt korras ja lõtkudeta;
12. väljalaskesüsteemis on lubatud modifitseerida detaile, mis asuvad pükstest edasi lõpu poole. Modifitseerida ei tohi väljalaskekollektorit. Kui on muudetud kollektorit või pükse siis läheb klassi võrra kõrgemale

5.4. Klass OUTLAW
Kõik Hondad ja Acurad kus on kõik lubatud, mis ei ole vastuolus treeningraja omaniku poolt määratud ohutusreeglitega.

5.5 Klass D (naised)
Kõik Hondad ja Acurad:
1. mis vastavad kas A, B, C või outlaw klassi nõuetele;
2. mille juhiks on naisterahvas.


5.6. Klass E
1. Kõik muud marki sõiduautod, mis soovivad osa võtta HCOE treeningpäevast;
2. Tehnilised nõuded on vabad, aga auto peab vastama treeningraja haldaja ja treeningpäeva korraldaja poolt määratud ohutusnõuetele.

5.7. Ühe autoga võib võistluste raames ühes kategoorias võistelda kuni 2 võistlejat. Üks võistleja võib osaleda kuni kahes klassis korraga.
5.8. Autod peavad olema varustatud turvavööga ning turvavöö peab olema võistlussõidu ajal nõuetekohaselt kinnitatud.
5.9. Kõik võistlusel osalevad autod peavad olema tehniliselt korras.
5.10. Auto salongiklaasid peavad olema nii treeningsõitudel, kui võistlussõitudel suletud. Katuseluuk võib olla osaliselt avatud (tuulutuse asendis).
5.10.1. Mootorijahutus ringil on lubatud avada salongiklaasid, kui kiirus ei ületa 50 km/h.
5.11. Võistluse käigus võib võistlusautos viibida 1 kaassõitja. Kaassõitjale kehtivad võistlejale kohased ohutusreeglid.


6. TREENINGPÄEVA KÄIK
6.1. Starditakse eraldistardist, paigalt, töötava mootoriga.
6.2. Stardisignaali andmise kord määratakse kohtunike koosolekul, treeningpäeval.
6.3. Valestardi eest karistatakse lisasekundiga, mis määratakse kohtunike koosolekul, treeningpäeval.
6.4. Ajamõõtmine toimub vähemalt 0,1 sekundi täpsusega.
6.5. Sõidetakse 4 ringi.
6.5.1. peale mootrijahutuse ringi (5 ring) tullakse võistlusrajalt maha.
6.6. Lubatud on sõita vaid tähistatud treeningrajal vastavalt rajaskeemile. Raja läbimisel valelt poolt rajatähiseid või rajapiirdeid rakendatavad sanktsioonid määratakse kohtunike koosolekul, treeningpäeval (enamasti määratakse trahvisekundeid).
6.7. Möödasõit aeglasemast sõidukist on keelatud.
6.7.1. Treeningsõitude käigus on lubatud mööduda teisest autost ainult siis kui auto seisab ohutus kohas rajal või sellega külgneval alal.
6.7.2. Proovisõitude ajal on lubatud kaasvõistlejast mõõduda ainult siis, kui ta annab sellest suunatulega märku.
6.8. Korraldajal on õigus määrata treeningjuhendiga kahjunõude rajatähiste, mõõtmistehnika, rajapiirete ja muu üritusega läbiviimiseks kasutatava inventari kahjustamise eest.
6.9. Osaleja, kes mistahes põhjusel avab treeningu ajal treeningrajal autoukse või väljub autost, loetakse antud voorus katkestanuks.
6.10. Kordusstardi loa annab võistluse peakohtunik osalejatele:
1. kelle treeningsõidu aega ei suudetud fikseerida korraldajate süül;
2. kelle sõidu rikkus aeglasemalt liikuv eessõitja;
3. kes pidid treeningsõidu katkestama korraldajate korraldusel;
4. Kordusstartijad stardivad samas voorus oma võistlusklassi lõpus.
6.11. Osaleja peab ilmuma stardijoonele peale vastava korralduse saamist 5 minuti jooksul, vastasel korral jääb osalejal antud voor vahele. 2 kuni 5 minutilise hilinemisega stardijoonele osaleb osaleja antud vooru viimasena.


7. TULEMUSED
7.1. Arvestust peetakse individuaalselt.
7.2. Arvesse läheb kahe vooru tulemuste summa.
7.3. Võrdsete punktisummade puhul on osalejate eelistusjärjekord:
7.3.1. kiireim vooruaeg;
7.3.2. kiireim ringiaeg.


8. AUTASUSTAMINE
8.1. Klasside A, B, C, Autlaw ja D 3 paremat autasustatakse diplomi, medali ja auhindadega.
8.2. Klassi E võistlejaid autasustatakse diplomiga.
6.3. Korraldajad ja toetajad võivad välja panna eriauhindu.

9. PROTESTID
7.1. Protestiaeg on 15 minutit peale esialgsete tulemuste avaldamist. . Protesti kautsjon on 300 krooni.
7.2 Eritingimused ja eriarvamused lahendab kolmeliikmeline korraldajate komisjon.


10. OSAVÕTUTASU:
10.1. HCOE liikmetele on osavõtutasu 200 EEKi
10.2 Mitte klubi liikmetele on osalustasu 250 EEKi
10.3. Osavõtutasu saab tasuda, kas ettemaksuna MTÜ Honda Club of Estonia arveldusarvele 221022528323 või sularahas kohapeal. Ülekande korral kirjutada selgitus: Treeningpäev , (Nickname), (auto mudel), (reg nr),


11. VASTUTUS:
11.1. Ürituse korraldajad ei vastuta võistluste käigus isiku või isiku varaga toimunud õnnetuste ja kahjustuste eest.
11.2. Osaleja kinnitab oma allkirjaga iga etapi alguses, et on tutvunud määrustikuga ja käitub vastavalt sellele
11.3. Osaleja vastutab ainuisikuliselt tema poolt rikutud ürituse korraldamisel kasutatava inventari eest.
11.4. Ürituse korraldaja jätab endale õiguse muuta eelpool toodud tingimusi.



Kasutan eelmise aasta Honda rajapäeva kava ja reegleid (need sattusid esimesena kätte), ning need kehtisid ka RR formaadis (lihtsalt lugege need kehtivaks ka teistele autodele, mitte ainult Hondadele). Tehnilise esmatähtsateks tingimusteks on, et autol poleks lekkeid ja auto ka muidu korras oleks, muidu võib see kaasvõistlejatele ohtlikuks saada. Kustuti on kohustuslik, salongis lahtiseid asju ei tohi olla. Ajavõtusüsteemi pole tark puruks sõita (punkt reeglites), üks andur maksab mingi 200 euri ). Kui tekib veel küsimusi, siis üritan kaaskorraldajate abiga neile vastata :wink:.
sitt päev, kellele kurdad
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: 18 september Raplas. Riisikate Rajapäev

Postitus Postitas jackpuuk »

Natuke ettekujutust, ülemöödunud aasta, rajal Axxept ja päeva kõige kuivem hetk :twisted:. Viimasel kahel aastal on ilmaga "vedanud" :twisted: :twisted: :twisted:.
http://www.youtube.com/watch?v=7DWPo1zfA9s
sitt päev, kellele kurdad
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: 18 september Raplas. Riisikate Rajapäev

Postitus Postitas jackpuuk »

Noh, pole ühtegi venda-õde militaaris, kes tahaks heas seltskonnas natuke jaurata? Pooled selle aasta sõitjatest on esimest korda rajal.
sitt päev, kellele kurdad
allatah
Liige
Postitusi: 1063
Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kontakt:

Re: 18 september Raplas. Riisikate Rajapäev

Postitus Postitas allatah »

Oleks ja oleks...
Oleks mu vana massin võimeline iseseisvalt käivituma, tahaks pulli pärast isegi proovida. Plaanis on kunagi kuskil ringrajal ikkagi kardist suurema masinaga ka sõita, aga selleks oleks vist autole vähekene elujõulisemat mootorit kah vaja. Summuti on korras ja mingit summuti sporthelituuningut ei ole, aga see hääl mis mootorist tuleb... :crying:
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: 18 september Raplas. Riisikate Rajapäev

Postitus Postitas jackpuuk »

16 euri per autu, 18 euri viimasel hetkel laekujatele, 2 sõitjat ühe autoga 20 euri. Normaalselt tänavakorras autoga sobib sõita, küll tuleb arvestada kütuse ja rehvikuluga. Viimati Audru rajal 1,8 85kw. Galandiga käies kulus 0,7-0,8 liitrit ringi kohta. Piduriklotse läheb kah asja ette :twisted:, Audru rajal sain 15 kiire ringiga veerandist uutest esimestest klotsidest jagu :twisted:. Siiski on asi seda väärt, pärast on silmad ka järgmine päev ruutus :D.
Tean, et mõned on siin, kes on kursis. Teate, mis tunne on minna kiiresse kurvi 150 kilomeetrit tunnis? Mõistus ütleb, et sa oled idioot, lase gaas maha :twisted:, mis tunne on 160-ne pealt pidurdada 120-neni ja siis kurvi lennata, mõistus ütleb palju varem, et hakka ometi pidurdama idikas :twisted: :twisted: :twisted:. Pärast on meeletu rahuldus, et suutsid ennast ja autot kontrollida. See taguva adreka ja eneseületuse segu ongi see, millest saad veel mitu päeva rahuldust tunda :wink:.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4089
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: 18 september Raplas. Riisikate Rajapäev

Postitus Postitas Some »

Nii kurb kui see ka pole, minu auto on tehtud Saksamaal :S
allatah
Liige
Postitusi: 1063
Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kontakt:

Re: 18 september Raplas. Riisikate Rajapäev

Postitus Postitas allatah »

Somele
Mumeelest saavad seal ka muud margid osaleda. Vähemalt selles eelmise aasta juhendis on klass E-muud margid.

Ahjaa, vabandan veel oma mittetulekut. Põhjuseks see, et mingil eluetapil on mu auto saanud vist kõrgema vedrustuse ja võib põhjustada tõsist merehaigust :lol:
Samas kuskil autosaates öeldi, et kõige parem ringrajaauto algajale on miskine vana citroen, sest ta on nii kehva juhitavusega, et isegi kiirusel 30km/h on temaga põnev sõita.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: 18 september Raplas. Riisikate Rajapäev

Postitus Postitas jackpuuk »

Jäi kuidagi soiku, aga ajan teid uueks aastaks natuke ärevile (plaanis on 4 sõitu ja üritame ka talveks midagi välja mõelda).
Autopeded pole surnud, ehk siis selline auto sõidab nüüdseks Pärnus ringi (täpsemalt saate Autolehe arhiivist lugeda) :wink:.
http://www.youtube.com/watch?v=2Pi2q8Z1gwo
sitt päev, kellele kurdad
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: 18 september Raplas. Riisikate Rajapäev

Postitus Postitas jackpuuk »

Kulud on umbes sellised :wink:
Pilt
Pilt
sitt päev, kellele kurdad
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 26 külalist