Kas N Liidus oli ka midagi head?

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pepsil õnnestus alates 1959. aastast kõige kõrgemal tasemel sebida endale eksklusiivne leping terve NSVL-is koolajooke müüa alates 1972. aastast. Tasuti nii viina kui sõjalaevadega: https://www.atlasobscura.com/articles/s ... epsi-ships
Võrreldes Eestis tehtud omamaiste kihisevate magusate jookidega oli aga Pepsi pretsedenditult kalli hinnaga. =0,33 liitrine pudel oli koos taaraga 45 kopikat, sellest taara 10 kopikat, sisu siis 35 kopikat. Näiteks kodumaine Kellukese limonaad samasuures pudelis oli 18 kopikat (sh pudel 10 kopikat) ja suur, 0,5 liitrine limonaad (Düshess näiteks) oli 35 kopikat, sh taara 20 kopikat.

Hiljem, uute maitsete (ja keemiaga), neid hindu ka tõsteti, nt Tarhun, mis oli roheline ja seebi maitsega. :D

Koolajookide tegelikust koostisest kõneleb hästi vägivaldne reaktsioon, mis seal pudelis algab, kui sinna visata üks Mentose drops. :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

toomas tyrk kirjutas:
Lemet kirjutas:
Õde käis kusagil kaheksakümnendate keskel Kamtšatkal matkamas. Ka läbi Vladivostoki. Võin uurida, mis lube neil siis vaja läks.
Mäletab, et vaja oli piiritsooni luba. Kamtšatka oli tervikuna piiritsoon (umbes nagu Saaremaa) ja see luba oli neil orgunnija poolt enne olemas. Orgunnija nime mäletab. Võin privas saata.
Lihtsustatult piiritsooni loa saamise eelduseks oli vastuvõtja kutse - ilma selleta oli vähe lootust seda luba saada. Selle kutsega tehti vastuvõtja kohaliku KGB poolt nagu kaasvastutavaks selle eest, kui keegi üle kargab või muu jamaga hakkama saab. Teine lihtsustatud viis oli piiritsoonis tööülesanded või nt suvila. Sedasi, et marssisid kohalikku KGB-sse sisse ja ütlesid, et tahad lihtsalt reisida - polnud võimalik.

Kuna meie perel oli see luba pikalt (põhjuseks suvila piiritsoonis+paat), siis kokkuvõtvalt võib öelda, et sellise lihtsustatud loa puhul tundus see kontroll olevat formaalne - nägin seda nii 10 aastaga 1 korra, aga see-eest saabus kontrollitoimkond helikopteriga. Kontrollida iseenesest põhjust aga olnuks, sest meie suvilast ca 2 km kaugusel, nähtavuse ulatuses, seisid mõnda aega isegi S-300 antennimastid püsti. Ja meie lähikonnas polnud ühtegi kommunisti ega komsomolkust.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Lemet »

Sest koolajookide koostisest...alatihti saàb kuulda hala, kuis see kopika haljaks võtab. Kui see seltskond veel teaks, kuidas maohape kopikale mõjub...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kriku »

Kapten Trumm kirjutas:Koolajookide tegelikust koostisest kõneleb hästi vägivaldne reaktsioon, mis seal pudelis algab, kui sinna visata üks Mentose drops. :D
See on ikka mingi süsihappe käitumine, millest ma mittekeemikuna aru ei saa, aga mida olen jälginud ka mulliga mineraalvee puhul.
Kasutaja avatar
huvitun
Liige
Postitusi: 1285
Liitunud: 28 Mär, 2014 9:20
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas huvitun »

Eelmine aasta saanud kuulus uaz bussike/maastur 60 aastaseks... Väidetavalt Venemaal konkurentsitu maastikuvõimekusega.

Pilt
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lemet kirjutas:Sest koolajookide koostisest...alatihti saàb kuulda hala, kuis see kopika haljaks võtab. Kui see seltskond veel teaks, kuidas maohape kopikale mõjub...
Coca-Cola koostises on fosforhape täiesti olemas, sama ainet kasutavad ka autode roostemuundajad (nt Buvanol).
Ja nn kuldsõelade puhul (ülitihe peenike metallsõel veefiltris) aitab alati selle Coca-Colas leotamine, sest happeline jook lahustab sõelalt lubja/katlakivi laadse kihi).

Coca-Cola on kõige happelisem mulliga jook - sellest happelisem toiduaine on sidrunimahl, veiniäädikas ja laimimahl. pH on 2,5 ringis. Suur happelisus on muudetud talutavaks maitseks megasuure suhkru kogusega (või "light" variandis megasuure suhkruasendaja kogusega).

Pepsi on umbes analoogse koostise ja meetodiga toodetud, niiet selle litsentsi omandamisega tegi NSVL tegelikult oma elanikele karuteene. Omamaised magusad mullidega siirupiveed olid tegelikult tervislikumad (niipalju kui seda siin nimetada saaks).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eelmine aasta saanud kuulus uaz bussike/maastur 60 aastaseks... Väidetavalt Venemaal konkurentsitu maastikuvõimekusega.
Uazikute maastikuvõimekus põhineb lihtsalt kahel lihtsal tõsiasjal - tee auto suure kliirentsiga ja võimalikult kerge. Muud seal väga eriskummalist polegi - Uazidel pole isegi sildades lukustuvaid diferentsiaale ning nelivedu on kõige lihtsam võimalikest lahendustest - käsitsi sisse lülitatav esisild ja aeglusti ilma sildadevahelise diferentsiaalita (mistõttu saab seda kasutada ainult pehmel ja/või libedal pinnasel), vastasel juhul lõhute auto ära.

Umbes analoogsel ajal leiutatud G-mersul kohtab seevastu inseneriasjanduse tõelist pilotaaži, kus lukustatavad diferentsiaalid on mõlemas sillas ja vahekastis (algsetel mudelitel on võimalik valida tagavedu, lahtise lukuga nelivedu ja lukustatud nelivedu).

Vene oludes muidugi maksab ka lihtsus, odav hind ja juppide saadavus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Illike
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Illike »

Kas ei olnud UAZ-il nimelt võtmega lukustatav rumm? Mingi mälusopist pilt on olemas?
moppel
Uudistaja
Postitusi: 25
Liitunud: 29 Mai, 2011 10:30
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas moppel »

võtmega lukustatav rumm?
Rummu otsast saab sisekuuskandiga esimesed rattad vahekasti küljest lahti siduda. Kütusekulu väheneb mõnevõrra, sest vahekasti ei keerutata läbi esirataste ringi. Seda võimalust normaalne autojuht kaua ei kasuta, esimese gardaani ristid kuluvad vedrustuse liikumise tõttu ebaühtlaselt.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kastiga ja bussikujulisest Uazist olid olemas ka versioonid, millel esisild ei vedanud (selle asemel oli veoauto laadne talasild), aga karmis defitsiidis juhtus enamasti seda (valida ju polnud), et põldudel liikuv agronoom sai 4x2 ja Tallinna vahet sõitev EPT varustaja sai 4x4. Jeebikujulise UAZiku militaarversiooni (millel olid väikese peaülekande korpusega sillad) muidugi kogemata tsiviili ei saadetud.

Vähesed ehk teavad, et ka militaarautona sündinud Uralist oli olemas 6x4 tsviilvariant, millel esisild ei vedanud. Tähis vist Ural-377 oli.

See presendiga militaar-UAZ on üks müstiline auto - vähesed on seda vist juppidena laua peal näinud. Meil levinud "tavaline" oli lihtsalt downgradetud ja lihtsama tehnikaga tsiviilvariant.

UAZ-469 tähistaski tegelikult seda militaarversiooni, tsiviilvariandi tähis oli 469B. Põhiline vahe oli selles, et militaarvariandi kliirents oli 8 cm kõrgem selle arvelt, et kasutati kahekordset peaülekannet, mis võimaldas teha peaülekande korpuse väiksema. Tundub, et rattareduktoreid nagu Unimogil tal siiski polnud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Illike
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Illike »

Kui Sa kirjutad bussikujulisest UAZ-ist, siis saan ma aru, et "pinaliga" ei ole Sul erilist kokkupuudet olnud. Oled ehk näinud pildi pealt või istunud natuke aega sees. Ja ei saa aru kuidas "pinal" muutub sujuvalt URAL-iks ja siis nn uazikuks? Mida Sa oma postitusega öelda tahtsid? Mina näiteks tahtsin tänitada. :D
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
UAZ-469 tähistaski tegelikult seda militaarversiooni, tsiviilvariandi tähis oli 469B. Põhiline vahe oli selles, et militaarvariandi kliirents oli 8 cm kõrgem selle arvelt, et kasutati kahekordset peaülekannet, mis võimaldas teha peaülekande korpuse väiksema. Tundub, et rattareduktoreid nagu Unimogil tal siiski polnud.
Sõjaväe 469-l olid reduktoritega sillad, vähemalt osadel, nad ei olnud miskipärast väga suure võllide vahega
Pilt
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nojah, siis netis otsides tulnud info "single gear " ja "double gear" ehk ühe- ja kahekordsetest peaülekannetest jama, peaülekanne on ikka ühekordne, lihtsalt väiksema taldrikhammasrattaga ja seda kompenseeritakse rattareduktoritega nagu Unimogil.

Kahekordne peaülekanne oli kasutusel nt Zilidel, eesmärgiga vähendada peaülekande mõõtmeid ja parandada sellega kliirensit.

Rattareduktoriga on peaülekande korpus väiksem (kuna osa reduktsioonist teevad rattareduktorid) kui ka poolteljed ja nende "torud" on tõstetud ratta teljest kõrgemale.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
huvitun
Liige
Postitusi: 1285
Liitunud: 28 Mär, 2014 9:20
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas huvitun »

Ülikooli tartu kliinikumil oli seesinane. Veel vist 95. Aastal. Võin eksida siia sinna. Igatahes Tartu linnapildis minumeelest ainuke. Ja mingid tõmmud poisid tahtsid ära osta kohe tänaval. Pidasid kinni ja küsisid hinda.
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas mart2 »

Oma tagasihoidlikust kogemusest, 3 aastat metskonna UAZ-iku roolis, teatan alandlikult, et sel bussil:
- sai esisilda eraldi võtmega "ühendada või lahutata" ning muuta 2x4 või 4x4 sõiduvahendiks
- sellisel bussil oli aeglustaja lülitus
- difri lukku ei olnud
- kõige nõmedam oli käidukangi süsteem, sest kangist käigukastini oli mitu loksuvat liigendit
- sai kasutada Volga ning "villise" mootorit, kuid alatasa oli probleem sellega, et erinevate mudelite "nõksud" ei lasknud sageli juppe vahetada (näiteks mootoriploki ümberlappamisel üritati vana õlipump tagasi panna, kuid pumbast ja plokist tulevate õli "tagaslöögi" kanalite otsad oli nihkes...)
- kui auto oli korras ja esisild sissekeeratud ning aeglustaja lülitatud, siis ronis kui loom, mõnikord ka seal, kus GAZ-66 hädasse jäi.
- jää peal oli kui "lehm libedal jääl" ja normaalseks sõiduks oli suur kast liivaga sees (andis kaalu juurde).

PS. Ise sellist ei ostaks, kuid tasuta saades võtaks hea meelega vastu! :lol:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 14 külalist