Kas N Liidus oli ka midagi head?

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Paralleelselt tuleb "arendada" ka veermikku, siis ei kõigu nii hullusti.
1. esisilla keerdude vahele need kummist poolkuud, mida 80ndate keskpaigast kooperatiivid tegid, uusim trikk pidid olema RAFi esivedrud, tükk maha lõigata (pole proovinud)
2. tagasilda 1 pikk lisaleht
3. jälgida, et amortide sees oleks õli ja mida paksem, seda parem
4. trummelpiduritega autol on abiks ka 2140 ketaspiduritega esisild (eeldab supordi külge vahetüki valmistamist, kuna ketaspiduritega mossed on ees kahe pidurivooliku/toruga ratta kohta, trumlitega ühega.
5. velgedele riba vahele keevitamine ja 175/80R13 radiaalrehvid.
Tallinnas sõideti mulle 2 korda tagant sisse, kuna minul näisid pidurid olevat paremad kui neil 90ndate alguses ringi liikunud Mazdadel ja Opelitel.
6. jälgida, et stabika otsapuksid oleksid korras (väsind puksidega kõigub rohkem).

Üldiselt olid tagaveolised mossed seadistatud kehvade maateede järgi, vedrustus väga vedel ja kõigub koledasti. Aga sõidusujuvus kuumaastikul teeb tänasele linnadziibile silmad ette. Lada seevastu oli seadistatud siledate teede järgi. Lehtvedrudega (mille probleem on tagasilla liikumine külgsuunas) mõistagi Lada juhitavust saada ei õnnestu, kuid enamavähem rahuldavalt käituma saab küll. Youtubes on üks film alles, kus DDR-is katsetati võrreldavalt teiste idabloki 70ndate autodega ja mosse öeldi maastikul hea, kuid normaalsel teel liiga vedel.
Mul oligi Lada 07 millel Vaz-05 hammasrihmaga mootor ja freesitud klapipesadega kolvid, seega see rats poleks aidanud
05 hammasrihmaga mootor oli paraku ainult 1,3 liitrit, 07 "kodune" mootor oli ketiga 1,5 (sama mis 03 mootor) ja eriti hea olnuks 1,6 mootor (06 oma).
1,5 liikus 1,3-st tunduvalt elavamalt, aga 1,6 ja 1,5 vahe oli pea olematu. Täpselt sama vahe oli ka Samaratel, 1,5 mootoriga Samara oli omal ajal ikka kiire auto, 1,3 mootoriga oli ökonoomne, kuid mitte kiire ja 1,1 mootoriga (pole sellist oma silmaga näinud) oli suht mõttetus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
krijgsvolk
Liige
Postitusi: 784
Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas krijgsvolk »

Mnjahh, kui nüüd meenutada aastat 1979, siis heas korras olev M- 408 pitsitas ikka, kusagil 145 km/h välja küll, aga seda ikke allamäge ja alatuult :) Hea lennurada oli Tartu lähedal Jõgeva maanteel nt Erala mäest alla Jõgeva suunas. Aga loopima hakkas jah tõepoolest esiotsa ja hirm tuli kah peale! Lihtsalt ikka noor ja loll kah ja hirm oli veel tundmata asi... Ma kõigest kaks korda proovisin seda "kamikadze- SBK" nalja, õnneks tuli aru pähe ;)
Njhh ja see rooli küljes olev käigukang ja need hoovad seal allpool... olid ajad, olid rajad.
krijgsvolk
Liige
Postitusi: 784
Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas krijgsvolk »

Aga 1,1 liitrine mootor Samara peal??? Hehh, pole tõesti isegi sellest kuulnud:)
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Lemet »

Kohe ilmub mõni "espetsialist" kohale ja teatab, et 412 mootoriga pole põhimõtteliselt võimalik üle 120 km/h kätte saada... :mrgreen: Alles mingi aeg tagasi sai siinsamas foorumis sel teemal piike murtud. Muideks, 408 mootori sai üpris äkiliseks ajada, selleks tuli lihtsalt sisselaskeklapid üle treida (et suurem hulk manti läbi jõuaks) ning kollektori ja plokikaane avad kohakuti ajada, kõrvaldades sealjuures eriti hullud valujäägid. Kannatas "kopikaga" kvartalisisestel teedel rinda pista küll...ainus miinus, et kestvusega oli pisut nutune. Tagasilla stabiilsust sai samuti tunduvalt jäigemaks teha, selleks oli vaja lihtsalt tagasilla reduktori korpusele taha sõrm külge keevitada, sellele kiige ja kiige otstest "tjagad" tagumise poolraami külge aretada. Ja seisis kere kui naelaga löödud.
Viimati muutis Lemet, 05 Mär, 2019 20:11, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kirs
Liige
Postitusi: 926
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kirs »

krijgsvolk kirjutas:Aga 1,1 liitrine mootor Samara peal??? Hehh, pole tõesti isegi sellest kuulnud:)

Auto24 -s neid müüdud küll, 40kw.
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas kalleb »

Svejk kirjutas:
kalleb kirjutas:
Ajalehtesid kasutasid leidlikud nõukogude inimesed aga loomulikult oma tagumike pühkimiseks , mis siis et trükivärv mürgine - muud sellist paberit lihtsalt ju polnud

Tualettpaber oli ju eriline defitsiit ja oli nagu kuivatuspaberi moodi
Selline olukord tingis jah poliitbüroo piltide ja parteipleenumite otsustega persepühkimise... 8)
Muideks Pärnu "Viisnurgas" pühiti nullliivapaberiga. See käis samasse rullihoidjasse nagu valatult. Ikkagi importkaup.
No need poliitbüroo pildid ja pleenumi otsused ei kõlvanud pühkimiseks sest olid ju trükitud kriitpaberile

Nõukogude armees oli selline tsee-pee et zampollit nägi et keegi on Lenini teostest välja rebinud kehti ja sellega oma roojast tagumikku rookinud

Eks Krasnaja Znamja oli parasjagu enne ära tarbitud ning läks käiku suure juhi ja õpetaja teosest valitud artilkid

Teostati kiire rivistus ja uurimine

Lõpuks selgus et üks arvinäoga reamees Abdurrahmanov oli selle kuriteoga hakkama saanud ning sai selle eest 3 narjaadi vne otseredi
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Walter2 »

Manurhin kirjutas:Vähe uimasem oli ja klapid kippusid klõbisema,
Täpsustus et madalama oktaanarvuga kütus ei muuda klappide paisumispilu suuremaks. :) see iseloomulik tirisev hääl mis tekib on detonatsioon.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas mart2 »

Kapten Trumm kirjutas:Zili süütesüsteemi ei saanud ühelegi nõuka tavasõiduautole panna,...
No kui Trumm ei saa, siis ei saa (ja ei tohi ka teised saada!) ...
Tegelikult oligi seesama karp koos paari eraldi vidinaga, mis olid paigaldatud originaalsüsteemile paralleelselt, nii et kogu asi oli võimalik ühelt teisele vahetada (rikke korras) kahe juhtme ümbertõstmisega.
Aga kui ei usu, siis pole probleemi …
Mina lollina nagunii tuumafüüsikat, mootori hingeelu ja lennuki aerodünaamikat ei jaga ... :wall:

Oktaanarvust ka.
Üks väga levinud vahend oktaanarvu tõstmiseks oli kastoorõli. Mul sõitsid kaks ema venda ringrajal ning motokrossi ja seetõttu üht-teist mäletan. Kes üle 50 ja käis ringrajavõistlusi vaatamas, see mäletab hästi väga spetsiifilist kütuse põlemise lõhna.
Mäletan lapsena kuuldud väljendeid - kolvide lihvimine, düüside viilimine, kastoorõli.
Seda kastoorõli käisid veemootorsportlased veel 90-ndatel minu abikaasa juurest apteegist ostmas.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas AMvA »

mart2 kirjutas: Oktaanarvust ka.
Üks väga levinud vahend oktaanarvu tõstmiseks oli kastoorõli. Mul sõitsid kaks ema venda ringrajal ning motokrossi ja seetõttu üht-teist mäletan. Kes üle 50 ja käis ringrajavõistlusi vaatamas, see mäletab hästi väga spetsiifilist kütuse põlemise lõhna.
No seda kastoorõli kasutati ikka mitte oktaanarvu tõstmiseks, vaid 2-taktilise mootori seguõlina määrimiseks :D
Teine õli, mida selleks kasutati oli MS-20 aga seda polnud ka alati saada ning kastoorõli määrdeomadused olid teatud tingimustes paremad.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mart2 kirjutas: Oktaanarvust ka.
Üks väga levinud vahend oktaanarvu tõstmiseks oli kastoorõli. Mul sõitsid kaks ema venda ringrajal ning motokrossi ja seetõttu üht-teist mäletan. Kes üle 50 ja käis ringrajavõistlusi vaatamas, see mäletab hästi väga spetsiifilist kütuse põlemise lõhna.
Mäletan lapsena kuuldud väljendeid - kolvide lihvimine, düüside viilimine, kastoorõli.
Seda kastoorõli käisid veemootorsportlased veel 90-ndatel minu abikaasa juurest apteegist ostmas.
Kastoorõli ei oma oktaanarvuga küll mingit seost, paned villast mart2 :)
Kastoorõli oli kasutusel võidusõidus kahetaktilistel mootoritel bensiini sisse segamiseks.
Kuna NSVL-s ei tuntud normaalset kahetaktilise mootori õli ja tavalise mootoriõli kasutamine tõi kaasa hirmsa tossu ja küünla/põlemiskambri kiire kattumise põlemisjääkidega, siis peeti kastoorõli paremaks.

Õlil bensiini sees on teemaga vaid niipalju ühist, et õli mingil määral vähendab põlemiskiirust ja seega toimib nagu detonatsioonivastase lisandina, aga see efekt pole kuigi suur. Samas tavaline mootoriõli (mida võrrimehed, mootorratturid ja paadimehed) õli sisse segasid, ei põle ottomootoris eriti ära, tossab jubedalt ja saastab mootorit seest poolpõlenud õli jääkidega.

Tänapäeval on muidugi vastavad õlid kõikjalt saada. Seejuures on eraldi õlid aeglasekäigulistele (paadi päramootorid) ja kiirekäigulistele (saed, trimmerid ja mootorrattad). Seejuures paadiõlid on päikse toimel lagunevad (jäävad veepinnale hõljuma). Kuna õlid on head, tuleb neid panna ka vähe (1:40 kuni 1:50), mis tähendab, et suitsevad vähe. Hiina mootorsaagides tuleb aga panna 1:20 või 1:25 ja need tossavad ikka nagu vene Druzba ka hea õliga.
Viimati muutis Kapten Trumm, 06 Mär, 2019 9:33, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

krijgsvolk kirjutas:Aga 1,1 liitrine mootor Samara peal??? Hehh, pole tõesti isegi sellest kuulnud:)
2108 originaalis 1,3 liitrit
21083 1,5 liitrit
21081 1,1 liitrit

2109 tähistati sama süsteemiga. 21099 (sedaankerega 2109) oli ainult 1,5 liitrisena.
1,1 Samara oli ebapopulaarne juba NSVL ajal ega polnud ka kuigi levinud.

Tähistused on tagurpidi võrreldes 2106-ga, kus 21063 tähistas 1,3 liitrist ja 21061 1,5 liitrist mootorit.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Andrus1973
Liige
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Nov, 2017 15:02
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Andrus1973 »

Kapten Trumm kirjutas:
mart2 kirjutas: Kuna õlid on head, tuleb neid panna ka vähe (1:40 kuni 1:50), mis tähendab, et suitsevad vähe.
Muus osas olen nõus Trummi jutuga, va kogused. Õli pannakse tänapäeval 1:100 ja isegi 1: 110. osadel juhtudel praktikas. Ning ikka jääb seda üle.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mul olemasolevad Husqvarna 10a aasta vanused saed ja trimmerid tahavad 1:40 ja Evinrude paadimootor tahab 1:50.
Samas naljaviluks ostetud 30-eurone "Hiina Stihl" (18 tollise latiga) mootorsaag tahab 1:25.
Eks vist seal on kolvirõngad ja laagrite nõelad ussinahast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas AMvA »

Andrus1973 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
mart2 kirjutas: Kuna õlid on head, tuleb neid panna ka vähe (1:40 kuni 1:50), mis tähendab, et suitsevad vähe.
Muus osas olen nõus Trummi jutuga, va kogused. Õli pannakse tänapäeval 1:100 ja isegi 1: 110. osadel juhtudel praktikas. Ning ikka jääb seda üle.
Mul on neid bensuneelajaid garaazhis ikka mitu (Stihl, Husqvarna), kõigil on norm 1:50-le max. Pole ka ühegi õlifirma potsikul sellist soovitust näinud.
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Walter2 »

AMvA kirjutas: Mul on neid bensuneelajaid garaazhis ikka mitu (Stihl, Husqvarna), kõigil on norm 1:50-le max. Pole ka ühegi õlifirma potsikul sellist soovitust näinud.
Need käivad ikka rohkem tehnikavalmistaja nõuete järgi aga huvitaks isegi missugused pillid lepivad seguga 1:100-le ja vähemgi?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist