www.militaar.net
http://www.militaar.net/phpBB2/

Kas N Liidus oli ka midagi head?
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=25&t=26524
331. leht 425-st

Autor:  kalleb [ 05 Mär, 2019 21:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Svejk kirjutas:
kalleb kirjutas:

Ajalehtesid kasutasid leidlikud nõukogude inimesed aga loomulikult oma tagumike pühkimiseks , mis siis et trükivärv mürgine - muud sellist paberit lihtsalt ju polnud

Tualettpaber oli ju eriline defitsiit ja oli nagu kuivatuspaberi moodi

Selline olukord tingis jah poliitbüroo piltide ja parteipleenumite otsustega persepühkimise... 8)
Muideks Pärnu "Viisnurgas" pühiti nullliivapaberiga. See käis samasse rullihoidjasse nagu valatult. Ikkagi importkaup.


No need poliitbüroo pildid ja pleenumi otsused ei kõlvanud pühkimiseks sest olid ju trükitud kriitpaberile

Nõukogude armees oli selline tsee-pee et zampollit nägi et keegi on Lenini teostest välja rebinud kehti ja sellega oma roojast tagumikku rookinud

Eks Krasnaja Znamja oli parasjagu enne ära tarbitud ning läks käiku suure juhi ja õpetaja teosest valitud artilkid

Teostati kiire rivistus ja uurimine

Lõpuks selgus et üks arvinäoga reamees Abdurrahmanov oli selle kuriteoga hakkama saanud ning sai selle eest 3 narjaadi vne otseredi

Autor:  Walter2 [ 06 Mär, 2019 10:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Manurhin kirjutas:
Vähe uimasem oli ja klapid kippusid klõbisema,

Täpsustus et madalama oktaanarvuga kütus ei muuda klappide paisumispilu suuremaks. :) see iseloomulik tirisev hääl mis tekib on detonatsioon.

Autor:  mart2 [ 06 Mär, 2019 10:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Kapten Trumm kirjutas:
Zili süütesüsteemi ei saanud ühelegi nõuka tavasõiduautole panna,...
No kui Trumm ei saa, siis ei saa (ja ei tohi ka teised saada!) ...
Tegelikult oligi seesama karp koos paari eraldi vidinaga, mis olid paigaldatud originaalsüsteemile paralleelselt, nii et kogu asi oli võimalik ühelt teisele vahetada (rikke korras) kahe juhtme ümbertõstmisega.
Aga kui ei usu, siis pole probleemi …
Mina lollina nagunii tuumafüüsikat, mootori hingeelu ja lennuki aerodünaamikat ei jaga ... :wall:

Oktaanarvust ka.
Üks väga levinud vahend oktaanarvu tõstmiseks oli kastoorõli. Mul sõitsid kaks ema venda ringrajal ning motokrossi ja seetõttu üht-teist mäletan. Kes üle 50 ja käis ringrajavõistlusi vaatamas, see mäletab hästi väga spetsiifilist kütuse põlemise lõhna.
Mäletan lapsena kuuldud väljendeid - kolvide lihvimine, düüside viilimine, kastoorõli.
Seda kastoorõli käisid veemootorsportlased veel 90-ndatel minu abikaasa juurest apteegist ostmas.

Autor:  AMvA [ 06 Mär, 2019 10:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

mart2 kirjutas:
Oktaanarvust ka.
Üks väga levinud vahend oktaanarvu tõstmiseks oli kastoorõli. Mul sõitsid kaks ema venda ringrajal ning motokrossi ja seetõttu üht-teist mäletan. Kes üle 50 ja käis ringrajavõistlusi vaatamas, see mäletab hästi väga spetsiifilist kütuse põlemise lõhna.


No seda kastoorõli kasutati ikka mitte oktaanarvu tõstmiseks, vaid 2-taktilise mootori seguõlina määrimiseks :D
Teine õli, mida selleks kasutati oli MS-20 aga seda polnud ka alati saada ning kastoorõli määrdeomadused olid teatud tingimustes paremad.

Autor:  Kapten Trumm [ 06 Mär, 2019 10:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

mart2 kirjutas:
Oktaanarvust ka.
Üks väga levinud vahend oktaanarvu tõstmiseks oli kastoorõli. Mul sõitsid kaks ema venda ringrajal ning motokrossi ja seetõttu üht-teist mäletan. Kes üle 50 ja käis ringrajavõistlusi vaatamas, see mäletab hästi väga spetsiifilist kütuse põlemise lõhna.
Mäletan lapsena kuuldud väljendeid - kolvide lihvimine, düüside viilimine, kastoorõli.
Seda kastoorõli käisid veemootorsportlased veel 90-ndatel minu abikaasa juurest apteegist ostmas.


Kastoorõli ei oma oktaanarvuga küll mingit seost, paned villast mart2 :)
Kastoorõli oli kasutusel võidusõidus kahetaktilistel mootoritel bensiini sisse segamiseks.
Kuna NSVL-s ei tuntud normaalset kahetaktilise mootori õli ja tavalise mootoriõli kasutamine tõi kaasa hirmsa tossu ja küünla/põlemiskambri kiire kattumise põlemisjääkidega, siis peeti kastoorõli paremaks.

Õlil bensiini sees on teemaga vaid niipalju ühist, et õli mingil määral vähendab põlemiskiirust ja seega toimib nagu detonatsioonivastase lisandina, aga see efekt pole kuigi suur. Samas tavaline mootoriõli (mida võrrimehed, mootorratturid ja paadimehed) õli sisse segasid, ei põle ottomootoris eriti ära, tossab jubedalt ja saastab mootorit seest poolpõlenud õli jääkidega.

Tänapäeval on muidugi vastavad õlid kõikjalt saada. Seejuures on eraldi õlid aeglasekäigulistele (paadi päramootorid) ja kiirekäigulistele (saed, trimmerid ja mootorrattad). Seejuures paadiõlid on päikse toimel lagunevad (jäävad veepinnale hõljuma). Kuna õlid on head, tuleb neid panna ka vähe (1:40 kuni 1:50), mis tähendab, et suitsevad vähe. Hiina mootorsaagides tuleb aga panna 1:20 või 1:25 ja need tossavad ikka nagu vene Druzba ka hea õliga.

Autor:  Kapten Trumm [ 06 Mär, 2019 10:28 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

krijgsvolk kirjutas:
Aga 1,1 liitrine mootor Samara peal??? Hehh, pole tõesti isegi sellest kuulnud:)


2108 originaalis 1,3 liitrit
21083 1,5 liitrit
21081 1,1 liitrit

2109 tähistati sama süsteemiga. 21099 (sedaankerega 2109) oli ainult 1,5 liitrisena.
1,1 Samara oli ebapopulaarne juba NSVL ajal ega polnud ka kuigi levinud.

Tähistused on tagurpidi võrreldes 2106-ga, kus 21063 tähistas 1,3 liitrist ja 21061 1,5 liitrist mootorit.

Autor:  Andrus1973 [ 06 Mär, 2019 10:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Kapten Trumm kirjutas:
mart2 kirjutas:
Kuna õlid on head, tuleb neid panna ka vähe (1:40 kuni 1:50), mis tähendab, et suitsevad vähe.


Muus osas olen nõus Trummi jutuga, va kogused. Õli pannakse tänapäeval 1:100 ja isegi 1: 110. osadel juhtudel praktikas. Ning ikka jääb seda üle.

Autor:  Kapten Trumm [ 06 Mär, 2019 11:09 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Mul olemasolevad Husqvarna 10a aasta vanused saed ja trimmerid tahavad 1:40 ja Evinrude paadimootor tahab 1:50.
Samas naljaviluks ostetud 30-eurone "Hiina Stihl" (18 tollise latiga) mootorsaag tahab 1:25.
Eks vist seal on kolvirõngad ja laagrite nõelad ussinahast.

Autor:  AMvA [ 06 Mär, 2019 11:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Andrus1973 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
mart2 kirjutas:
Kuna õlid on head, tuleb neid panna ka vähe (1:40 kuni 1:50), mis tähendab, et suitsevad vähe.


Muus osas olen nõus Trummi jutuga, va kogused. Õli pannakse tänapäeval 1:100 ja isegi 1: 110. osadel juhtudel praktikas. Ning ikka jääb seda üle.


Mul on neid bensuneelajaid garaazhis ikka mitu (Stihl, Husqvarna), kõigil on norm 1:50-le max. Pole ka ühegi õlifirma potsikul sellist soovitust näinud.

Autor:  Walter2 [ 06 Mär, 2019 11:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

AMvA kirjutas:
Mul on neid bensuneelajaid garaazhis ikka mitu (Stihl, Husqvarna), kõigil on norm 1:50-le max. Pole ka ühegi õlifirma potsikul sellist soovitust näinud.

Need käivad ikka rohkem tehnikavalmistaja nõuete järgi aga huvitaks isegi missugused pillid lepivad seguga 1:100-le ja vähemgi?

Autor:  Andrus1973 [ 06 Mär, 2019 11:28 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Trimmerile ja saele panen mina kah 1:50 ... Aga näiteks triali motikale panen 1:100 , või isegi vähem teatud oludes. Ja juttu on üldlevinud praktikast, mitte tootja soovitusest. Ja postituse tegin, et täiendada Trummi andmeid väite "tuleb neid panna vähe" osas, mitte kellegagi vaidlemiseks. Postitus tuli jätkuna veneaegsest motospordist ja seal kasutatud õlidest.

Autor:  AMvA [ 06 Mär, 2019 11:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Traielile käib äkki sellepärast nii lahja, et see tiksub suurema osa ajast tühikäigul ja muidu tahmaks küünla lihtsalt ära? Kui krossirattale panna 1:100-le, siis ma ei ole kindel kas esimese ringi ikka lõpuni saab.

Autor:  Manurhin [ 06 Mär, 2019 11:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Walter2 kirjutas:
AMvA kirjutas:
Mul on neid bensuneelajaid garaazhis ikka mitu (Stihl, Husqvarna), kõigil on norm 1:50-le max. Pole ka ühegi õlifirma potsikul sellist soovitust näinud.

Need käivad ikka rohkem tehnikavalmistaja nõuete järgi aga huvitaks isegi missugused pillid lepivad seguga 1:100-le ja vähemgi?

No üks keskmiselt romuks aetud Husqvarna trimmer leppis ka "seguga" 0:ükskõikkuipaljukohta. Tubli pool tundi leppis, enne kui kokku jooksis :lol:. Praegu hakkan mõtlema, et mida nt. Družbale omal ajal bensiini sisse segati? Harilikku avtooli? Vanaisal selline apastraat omal ajal oli. Puude saagimise ajal olid kõik kohad sinist suitsu täis, aga töö sai tehtud. Vaevalt, et tal maakohas kastoorõli nii väga volilt kusagilt võtta oli.

Autor:  Walter2 [ 06 Mär, 2019 11:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Kastoorõli müüdi vene ajal apteegis (kas see muidugi üksühele kohe segusse kõlbas kallata või lisati veel midagi ei tea) ning sellega töötav mootor eritas spetsiifilist lõhna mille kohe kaugelt ära tundis. Pirita ringraja ääres teist korduvalt kopsu tõmmatud! :)

Autor:  AMvA [ 06 Mär, 2019 11:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Kastoorõli kasutamine ei olnud nii lihtne, esiteks pidi kastoorõlisegul käiv mootor olema kõrge töötemperatuuriga, muidu jooksis kokku, teiseks ei saanud peale kastoorõli kasutamist hakata kohe kasutama muu (mineraalõli) baasil segu, sest muidu jooksis mootor kokku. Mootor oli vaja enne seda lahti võtta ja ära pesta.

331. leht 425-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/