Titanic
- Seersant Steiner
- Liige
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Nov, 2005 12:59
- Kontakt:
Titanic
Sooviatan soojal vaadata täna ETV 2 kell 21.25 inglise filmi Titanic -ust sest see on seni tehtutest kõige parem!
Re: Titanic
Nat Geo pealt tuli dokumentaalfilm Titanicu uppumisest, pole etv pealt näinud, ei tea kas oli sama.
Soovitan Natioal Geographicu tv kava aeg-ajal vaadata kel see kanal on, ehk õnnestub näha teil kordust.
Soovitan Natioal Geographicu tv kava aeg-ajal vaadata kel see kanal on, ehk õnnestub näha teil kordust.
- Seersant Steiner
- Liige
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Nov, 2005 12:59
- Kontakt:
Re: Titanic
etv2 tulnud 2 osaline sari oli parem !
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40222
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Titanic
Corvus, nende võrede nimi on "illustreeritud ja ilmekad klassvahed" (mitte laeva pileti, vaid ühiskondlikus mõttes).
Tegelikult on üsna huvitav see mütoloogia, mis Titanicu uppumise asjaolude kohta käibel on.
Paljud "uurijad" ei tea näiteks seda, et sellise suurusega laeva peatamiseks täiskäigult kulub aega kuni tund aega.
Näiteks suured tankerid, mis Naissaare taga sõidavad, pidid vajama selleks 45 minutit.
Selle ajaga liigub laev inertsiga nii 10 miili.
Tegelikult on üsna huvitav see mütoloogia, mis Titanicu uppumise asjaolude kohta käibel on.
Paljud "uurijad" ei tea näiteks seda, et sellise suurusega laeva peatamiseks täiskäigult kulub aega kuni tund aega.
Näiteks suured tankerid, mis Naissaare taga sõidavad, pidid vajama selleks 45 minutit.
Selle ajaga liigub laev inertsiga nii 10 miili.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40222
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Titanic
Tänased laevamootorid (diislid) peatuvad ka analoogse metoodika ja tempoga - ainult kasutatakse suruõhku. Sõuvõll ja vint on "otse" mootori otsas, reverseeritakse mootorit tagurpidi käivitades. Meil kasutusel olnud lootsilaevadel pidi toimuma mõne sekundiga. Selle peatumise aja kohta tuginen väikelaevajuhi kursustel õpitule, kus vanad kaptenid manitsevad igasugu lõbusõidupaate mitte ronima suurte laevade teele, sest peatumiseks vajatakse miile ja kapteni närvid kuluvad.
Tol ööl oli ookean plekksile ja vaatlemine seetõttu probleemne - silmapiiri polnud näha ja tähti oli ookean täis.
Iseenesest kõik õigesti - ilmus takistus, üritati pidurdada - selgus, et ei jõua, hakati keerama.Tol saatuslikult ööl ant väidetavalt esimese käsuna masinaruumi just "täiskäik tagasi" (full astern) ning alles sellele järgnes käsk "järsk pööre vasakule" ehk tüürpoordi (hard-a-starboard
Tol ööl oli ookean plekksile ja vaatlemine seetõttu probleemne - silmapiiri polnud näha ja tähti oli ookean täis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Titanic
No ma ei saa... ei ole ma küll eriline kirjamees aga praegu küll kirjutamata ollaei saa.
Kõige lugupidamise juures...
Mis puutub aega selle laeva täielikuks seiskamiseks, siis oli aurujõul töötavate mootoritele reversi andmine lihtsam (kuskil on see ajusoppi jäänud) kui hilisematel mootori tüüpidel.
Igatahes näitasid katsetused, et 20 sõlmelise kiiruse puhul peatus Titanic peale käskluse "täiskäik tagasi" andmist poole meremiili jooksul täielikult. Väike matemaatiline tehe näitab, et laev vajas 20 sõlmelise (37 km/h) kiiruse juures nö täielikuks peatumiseks 1.5 minutit. Ehk 90 sekundit. Pool meremiili on c.926 meetrit.
Corvus, ärasellist JAMA rohkem aja, selle kohta ei saa lihtsalt muud öelda kui JAMA. Tundud olema igati arusaaja muudes küsimustes, ära vähemalt roni valdkondamida sa ei jaga. Nõuad alati teistelt allikaid, võiksid selle kohta ka allikaavaldada?
Titanicul ma muidugi sõitnud pole aga haridus on laevajuhi oma ja kaptenipaelad olemas.
Kõige lugupidamise juures...
Mis puutub aega selle laeva täielikuks seiskamiseks, siis oli aurujõul töötavate mootoritele reversi andmine lihtsam (kuskil on see ajusoppi jäänud) kui hilisematel mootori tüüpidel.
Igatahes näitasid katsetused, et 20 sõlmelise kiiruse puhul peatus Titanic peale käskluse "täiskäik tagasi" andmist poole meremiili jooksul täielikult. Väike matemaatiline tehe näitab, et laev vajas 20 sõlmelise (37 km/h) kiiruse juures nö täielikuks peatumiseks 1.5 minutit. Ehk 90 sekundit. Pool meremiili on c.926 meetrit.
Corvus, ärasellist JAMA rohkem aja, selle kohta ei saa lihtsalt muud öelda kui JAMA. Tundud olema igati arusaaja muudes küsimustes, ära vähemalt roni valdkondamida sa ei jaga. Nõuad alati teistelt allikaid, võiksid selle kohta ka allikaavaldada?
Titanicul ma muidugi sõitnud pole aga haridus on laevajuhi oma ja kaptenipaelad olemas.
Re: Titanic
Meelde om jäänud, et laeva peatumisteekond peaks peatatud propelleritega olema 25-30 laeva pikkust ja selleks kulunud aeg 10-20 minutit. Täiskäigul tagasi töötavate mootorite puhul aga 4-7 laevapikkust. Selle väljaarvutamiseks peaks isegi ju valem olemas olema...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Standartenführer
- Liige
- Postitusi: 156
- Liitunud: 09 Juul, 2006 14:43
- Kontakt:
Re: Titanic
On selle peatumise, kiiruse ja pööramisega kuidas on, aga:
Kui ma seda pläma sealt vaatasin, oli see selline kokkukeedetud soust, et anna olla. Tegelikkusega oli seal sama palju pistmist nagu kinodes näidatud menufilmil, või isegi vähem!
Osa näiteid on siin juba toodud aga kõige komöödilisem oli see kuidas "ainult lapsed ja naised" päästepaatidesse ronisid. Mis on ju absoluutne nali!
Siinkohal on eriti heaks näiteks "Titanicu" päästepaat nr.1 - kus istus kokku vaid 12 inimest, neist vaid 2 olid naised, ülejäänud täies elujõus mehed ning neist meestest pooled veel meeskonnaliikmed! Ja kui ka enamik paatides oli nii 30 inimest ja peale, siis pääsenutest pooled olid mehed oma parimates aastates.
Ja see oli vaid üks näide. Ma ütleks et see etv2 näidatud asi oli täielik soga ja sellest jurast poleks pidanud siia üldse teemat tegema...
edit: muuseas tänapäeval räägitakse <täiskäik tagasi> peatumise teekonnaks 20 laevapikkust.
see on küll äärmiselt loll lause.Seersant Steiner kirjutas:etv2 tulnud 2 osaline sari oli parem !
Kui ma seda pläma sealt vaatasin, oli see selline kokkukeedetud soust, et anna olla. Tegelikkusega oli seal sama palju pistmist nagu kinodes näidatud menufilmil, või isegi vähem!
Osa näiteid on siin juba toodud aga kõige komöödilisem oli see kuidas "ainult lapsed ja naised" päästepaatidesse ronisid. Mis on ju absoluutne nali!
Siinkohal on eriti heaks näiteks "Titanicu" päästepaat nr.1 - kus istus kokku vaid 12 inimest, neist vaid 2 olid naised, ülejäänud täies elujõus mehed ning neist meestest pooled veel meeskonnaliikmed! Ja kui ka enamik paatides oli nii 30 inimest ja peale, siis pääsenutest pooled olid mehed oma parimates aastates.
Ja see oli vaid üks näide. Ma ütleks et see etv2 näidatud asi oli täielik soga ja sellest jurast poleks pidanud siia üldse teemat tegema...
edit: muuseas tänapäeval räägitakse <täiskäik tagasi> peatumise teekonnaks 20 laevapikkust.
Re: Titanic
Fga polegi põhjust targutamiseks, õnneks on laeva aktiivne pidurdamine küllaltki täpselt füüsikaseaduste ja valemitega kaetud...pisut õpikus kaevamist peaks ju vastuse kätte andma. Mitte küll millimeetri täpsusega, aga seda pole antud juhul ju tarviski.
Edit:
Internett on ikka asendamatu...
Passivse pidurduse graafikud.
Aktiivse oma
Kellel rahu ei anna, võib aktiivse pidurduse ise välja arvutada, ei midagi müstilist...
http://crew-help.com.ua/stati_out.php?id=95&tema=us
Edit:
Internett on ikka asendamatu...
Passivse pidurduse graafikud.
Aktiivse oma
Kellel rahu ei anna, võib aktiivse pidurduse ise välja arvutada, ei midagi müstilist...
http://crew-help.com.ua/stati_out.php?id=95&tema=us
Viimati muutis Lemet, 17 Apr, 2012 15:43, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Titanic
Veidi müstikat...
Morgan Robertson kirjutas 14 aastat enne Titanicu hukkumist raamatu reisilasevast nimega Titan, mis põrkab Atlandi ookeanil kokku jäämäega ja hkkub. Muide ühes teises oma raamatus kirjutab ta USA ja Jaapani vahelisest sõjast, mille USA lõpetab ülivõimsa Päikese Pommiga.
http://en.wikipedia.org/wiki/SS_Titan_% ... al_ship%29
Paneb mõtlema...
Morgan Robertson kirjutas 14 aastat enne Titanicu hukkumist raamatu reisilasevast nimega Titan, mis põrkab Atlandi ookeanil kokku jäämäega ja hkkub. Muide ühes teises oma raamatus kirjutab ta USA ja Jaapani vahelisest sõjast, mille USA lõpetab ülivõimsa Päikese Pommiga.
http://en.wikipedia.org/wiki/SS_Titan_% ... al_ship%29
Paneb mõtlema...
* Otsin pilte ja infot Aegna merekindluses teeninutest, eriti aastatest 1930-34 *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
Re: Titanic
aga millele see siis näiteks sinu täpsemalt mõtlema paneb? mina mõtlen selle peale, et tõenäosus aeg-ajalt juhuslikeks kummalisteks kokkulangevusteks on palju suurem kui tõenäosus, et mingeid kokkusattuvusi ei esine. nagu mingi teadlane on tõdenud näiteks pareidooliajuhtumitekohta: "ma oleks oluliselt rohkem üllatunud kui taolisi juhuseid üldse ei esineks".
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 31 külalist