1. leht 1-st

Titanic

Postitatud: 15 Apr, 2012 18:57
Postitas Seersant Steiner
Sooviatan soojal vaadata täna ETV 2 kell 21.25 inglise filmi Titanic -ust sest see on seni tehtutest kõige parem!

Re: Titanic

Postitatud: 16 Apr, 2012 19:51
Postitas kibek2si
Nat Geo pealt tuli dokumentaalfilm Titanicu uppumisest, pole etv pealt näinud, ei tea kas oli sama.
Soovitan Natioal Geographicu tv kava aeg-ajal vaadata kel see kanal on, ehk õnnestub näha teil kordust.

Re: Titanic

Postitatud: 16 Apr, 2012 20:12
Postitas Seersant Steiner
etv2 tulnud 2 osaline sari oli parem !

Re: Titanic

Postitatud: 17 Apr, 2012 13:11
Postitas Kapten Trumm
Corvus, nende võrede nimi on "illustreeritud ja ilmekad klassvahed" (mitte laeva pileti, vaid ühiskondlikus mõttes). 8)

Tegelikult on üsna huvitav see mütoloogia, mis Titanicu uppumise asjaolude kohta käibel on.
Paljud "uurijad" ei tea näiteks seda, et sellise suurusega laeva peatamiseks täiskäigult kulub aega kuni tund aega.
Näiteks suured tankerid, mis Naissaare taga sõidavad, pidid vajama selleks 45 minutit.
Selle ajaga liigub laev inertsiga nii 10 miili.

Re: Titanic

Postitatud: 17 Apr, 2012 14:07
Postitas Kapten Trumm
Tänased laevamootorid (diislid) peatuvad ka analoogse metoodika ja tempoga - ainult kasutatakse suruõhku. Sõuvõll ja vint on "otse" mootori otsas, reverseeritakse mootorit tagurpidi käivitades. Meil kasutusel olnud lootsilaevadel pidi toimuma mõne sekundiga. Selle peatumise aja kohta tuginen väikelaevajuhi kursustel õpitule, kus vanad kaptenid manitsevad igasugu lõbusõidupaate mitte ronima suurte laevade teele, sest peatumiseks vajatakse miile ja kapteni närvid kuluvad.
Tol saatuslikult ööl ant väidetavalt esimese käsuna masinaruumi just "täiskäik tagasi" (full astern) ning alles sellele järgnes käsk "järsk pööre vasakule" ehk tüürpoordi (hard-a-starboard
Iseenesest kõik õigesti - ilmus takistus, üritati pidurdada - selgus, et ei jõua, hakati keerama.
Tol ööl oli ookean plekksile ja vaatlemine seetõttu probleemne - silmapiiri polnud näha ja tähti oli ookean täis.

Re: Titanic

Postitatud: 17 Apr, 2012 14:25
Postitas flint
No ma ei saa... ei ole ma küll eriline kirjamees aga praegu küll kirjutamata ollaei saa.
Kõige lugupidamise juures...

Mis puutub aega selle laeva täielikuks seiskamiseks, siis oli aurujõul töötavate mootoritele reversi andmine lihtsam (kuskil on see ajusoppi jäänud) kui hilisematel mootori tüüpidel.
Igatahes näitasid katsetused, et 20 sõlmelise kiiruse puhul peatus Titanic peale käskluse "täiskäik tagasi" andmist poole meremiili jooksul täielikult. Väike matemaatiline tehe näitab, et laev vajas 20 sõlmelise (37 km/h) kiiruse juures nö täielikuks peatumiseks 1.5 minutit. Ehk 90 sekundit. Pool meremiili on c.926 meetrit.

Corvus, ärasellist JAMA rohkem aja, selle kohta ei saa lihtsalt muud öelda kui JAMA. Tundud olema igati arusaaja muudes küsimustes, ära vähemalt roni valdkondamida sa ei jaga. Nõuad alati teistelt allikaid, võiksid selle kohta ka allikaavaldada?

Titanicul ma muidugi sõitnud pole aga haridus on laevajuhi oma ja kaptenipaelad olemas.

Re: Titanic

Postitatud: 17 Apr, 2012 15:04
Postitas Lemet
Meelde om jäänud, et laeva peatumisteekond peaks peatatud propelleritega olema 25-30 laeva pikkust ja selleks kulunud aeg 10-20 minutit. Täiskäigul tagasi töötavate mootorite puhul aga 4-7 laevapikkust. Selle väljaarvutamiseks peaks isegi ju valem olemas olema... :scratch:

Re: Titanic

Postitatud: 17 Apr, 2012 15:17
Postitas Standartenführer
On selle peatumise, kiiruse ja pööramisega kuidas on, aga:
Seersant Steiner kirjutas:etv2 tulnud 2 osaline sari oli parem !
see on küll äärmiselt loll lause.
Kui ma seda pläma sealt vaatasin, oli see selline kokkukeedetud soust, et anna olla. Tegelikkusega oli seal sama palju pistmist nagu kinodes näidatud menufilmil, või isegi vähem!
Osa näiteid on siin juba toodud aga kõige komöödilisem oli see kuidas "ainult lapsed ja naised" päästepaatidesse ronisid. 8) Mis on ju absoluutne nali!
Siinkohal on eriti heaks näiteks "Titanicu" päästepaat nr.1 - kus istus kokku vaid 12 inimest, neist vaid 2 olid naised, ülejäänud täies elujõus mehed ning neist meestest pooled veel meeskonnaliikmed! Ja kui ka enamik paatides oli nii 30 inimest ja peale, siis pääsenutest pooled olid mehed oma parimates aastates.
Ja see oli vaid üks näide. Ma ütleks et see etv2 näidatud asi oli täielik soga ja sellest jurast poleks pidanud siia üldse teemat tegema...


edit: muuseas tänapäeval räägitakse <täiskäik tagasi> peatumise teekonnaks 20 laevapikkust.

Re: Titanic

Postitatud: 17 Apr, 2012 15:20
Postitas Lemet
Fga polegi põhjust targutamiseks, õnneks on laeva aktiivne pidurdamine küllaltki täpselt füüsikaseaduste ja valemitega kaetud...pisut õpikus kaevamist peaks ju vastuse kätte andma. Mitte küll millimeetri täpsusega, aga seda pole antud juhul ju tarviski.

Edit:
Internett on ikka asendamatu...
Passivse pidurduse graafikud.

Pilt

Aktiivse oma

Pilt

Kellel rahu ei anna, võib aktiivse pidurduse ise välja arvutada, ei midagi müstilist...

http://crew-help.com.ua/stati_out.php?id=95&tema=us

Re: Titanic

Postitatud: 17 Apr, 2012 17:06
Postitas krizz
Veidi müstikat...

Morgan Robertson kirjutas 14 aastat enne Titanicu hukkumist raamatu reisilasevast nimega Titan, mis põrkab Atlandi ookeanil kokku jäämäega ja hkkub. Muide ühes teises oma raamatus kirjutab ta USA ja Jaapani vahelisest sõjast, mille USA lõpetab ülivõimsa Päikese Pommiga.

http://en.wikipedia.org/wiki/SS_Titan_% ... al_ship%29

Paneb mõtlema... :scratch:

Re: Titanic

Postitatud: 17 Apr, 2012 20:22
Postitas Satakas
aga millele see siis näiteks sinu täpsemalt mõtlema paneb? mina mõtlen selle peale, et tõenäosus aeg-ajalt juhuslikeks kummalisteks kokkulangevusteks on palju suurem kui tõenäosus, et mingeid kokkusattuvusi ei esine. nagu mingi teadlane on tõdenud näiteks pareidooliajuhtumitekohta: "ma oleks oluliselt rohkem üllatunud kui taolisi juhuseid üldse ei esineks".