Ja kehalist kasvatust ka. Tõepoolest, need on võrreldavad. See osa, mis haridusest hariduse teeb, ei ole.Dr.Sci kirjutas:Ma arvan et on suht võrreldavad - eriti mis puudutavad kohustuslikku NSVL aegset poliitpropat.
See on laiem küsimus - kas võib üldse arvata, et teatud erialad annavad riigivalitsemisega tegelemiseks mingi eelise?Dr.Sci kirjutas:ja miks peaks olema ajaloolane parem peaminister (ja praegu EP nõukogu esimees) kui kunstnikuharidusega eraettevõtja?
Kui vastus on jaatav, siis on järgmine küsimus, et mis need erialad olla võiks? Paiguti Renessansist (aga kindlasti 17. sajandist) saadik (kui jälle hakati tõsiselt arutama selle üle, mida troonipärijatele õpetada) on arvatud, et ajalugu. Veidi hiljem kindlasti ka õigusteadus ja veidike veel hiljem majandus (hiljem peamiselt seetõttu, et tänapäevasel kujul võtsid need teadusharud sellises järjekorras vedu). Ajalugu lõpuks ju sellest peamiselt räägibki, kuidas poliitilisi organisatsioone juhtida või kuidas nende omavahelised suhted kujunevad.
Kui vastus on eitav, siis polegi vahet (mina nii ei arva).
Lennart Meri lõpetas TRÜ ajaloo cum laude.Dr.Sci kirjutas:Seda enam et seni peavad paljud parimaks presidendiks hoopis kirjanikku (kelle reoseid ma olen omal ajal ka lugenud aga kelle teostest (Tulemägede maale) paraku on (ilmselt tehnikageeni tõttu) meelde jäänud vaid see kuidas ta ülistas lennukit TU-xxx millega parajasti lendas Kamtsatka suunas.
Muidugi võib, aga kas seda peaks eelduslikult heaks lahenduseks pidama?Dr.Sci kirjutas:võib ju ka PM olla keegi Leida Peipsi taoline, peaasi et tuntud ja ühiskondlikult aktiivne ja oskab öeld a ja o ja alla kirjutada kui vaja... või ei või?
Täiesti harimatuid valitsejaid tuleb ajaloos ikka ette. Tõepoolest, mõni saab ka hakkama. Aga kas see on lahendus, millele ennast orienteerida?
Sa pole ikka veel öelnud, mis ministriks sa kunstiõpetajat tahad. Peaministriks siis?