BREXIT

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36565
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas Kriku »

Jah, aga vähemalt ei saanud kommar peaministriks.
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7206
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

http://www.bbc.com/news/business-40264755
Nagu ma aru saan tahab EL muuta Londoni City staatust,kus suure finantsvahendajana teenitakse tulu sellest,kui keegi teeb investeeringuid EL majandusse ja kasutab nn.finatspassi alusel selleks Citys paiknevat pangandust.
Taktikaline käik EL komisjoni poolt kahtlemata.May istub hapral toolil ja esimesena hakati pigistama seda korvi,millest said toetusi ka tooride partei.Kujutan ette pangajuhtide nägusid,kui said teada,et vastav seaduse eelnõu on komisjonis valmis ja saadetud Europarlamenti töötlemiseks.Ja nende Pariisi ja Frankfurti panganduse meeste nägusid,kes lõunalauas selle peale klaase kokku lõid.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36565
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas Kriku »

kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7206
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Esimene tõsisem Saksa töösturite seisukoht(autotööstus) karmi Brexiti ja nn.pehme Breiti(Norra variant) üle.
Üldises laastus näevad nad nn.pehme Brexiti variandis võimalust enda tütarfirmade jäämist Briti saartele.Karmi Brexiti puhul väljendab härra seisukohta,et pikemas perspektiivis(räägime vahemikust 4-5 aastat) kaaluvad Saksa autogigandid oma tootmise üleviimist Poola,Tsehhi ja Ungari vahel.Mulle tuli üllatusena see,kui palju Saksa autotööstusel on koostöötehaseid Suurbritannias.Enim on närvis seal luksusautode tootjad(Porshe näiteks müüb saartele ca.13800 autot aastas).Üks suurkonserni raamatupidamise divisjoni juht on lakooniline,kõik otsustab raha,et kompenseerida tolle tuleb vaadata,kus on odavam toota.Ja kuna autotööstus on suht rahvusvaheline ja koostöötehased ostavad palju vidinaid Euroopast,siis nendele täistolle kehtestades(kui tuleb karm Brexit) vaatavad tootjad,milline on mõju masina lõpphinnale ja selle paisumisel liiga suureks on variantidest ka teise riiki tootmise üleviimine.Seda on ennegi tehtud ja tehtakse ka tulevikus.Saksa Autotööstuse Liidu esindaja ei varjagi,et nende jaoks on esmane Saksa autotootjate kaitsmine ja kui selleks on vaja viia tootmine mujale,seda ka tehakse.
https://www.youtube.com/watch?v=1b91hoENIsc
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36565
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas Kriku »

kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7206
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Vaatasin eile endise UKIP-i juhi hr.Nigel vastuseid ja kommentaare sellele uudisele,et valitsus tahaks ajutist tolliliitu.Mees oli vihast punane,et tool nii on alt ära lõõdud.
Ma arvan,et Suurbritannia on teel Norra mudeli poole,mis tähendab osalemist EFTA raames tolliliidus olevana.See tähendab aga lisaks olemisele Euroopa turul ka makseid EL-i ja samas 0 sõnaõiguse olemist turu korraldamisel.
Miks vaikselt selle poole minnakse on seotud minu arvamuse järgi suure pressiga Briti enda tootjate ja rahandusrinkondade poolt.
Immigratsooni ja tööjõu liikumisel saab Norra variandi puhul,Briti valitsus loomulikult rohkem sõnaõigust.See oleks plaaster muidugi brittide enesehinnangule aga see tuleb ka suure sissemakse hinnaga,mida EL turul olemine nõuab.
Tegelane5
Liige
Postitusi: 799
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas Tegelane5 »

kaugeltuuriv kirjutas:Enim on närvis seal luksusautode tootjad(Porshe näiteks müüb saartele ca.13800 autot aastas).Üks suurkonserni raamatupidamise divisjoni juht on lakooniline,kõik otsustab raha,et kompenseerida tolle tuleb vaadata,kus on odavam toota.Ja kuna autotööstus on suht rahvusvaheline ja koostöötehased ostavad palju vidinaid Euroopast,siis nendele täistolle kehtestades(kui tuleb karm Brexit) vaatavad tootjad,milline on mõju masina lõpphinnale ja selle paisumisel liiga suureks on variantidest ka teise riiki tootmise üleviimine.Seda on ennegi tehtud ja tehtakse ka tulevikus.Saksa Autotööstuse Liidu esindaja ei varjagi,et nende jaoks on esmane Saksa autotootjate kaitsmine ja kui selleks on vaja viia tootmine mujale,seda ka tehakse.
Tootmise omahind on üks asi aga kui UKga läheb pmtslt kaubandussõjaks siis kindlasti ostavad nad ju saksa autosi vähem. Saksa preemiumklassil läheb aga UKs väga hästi. Mõlemil on mida kaotada. Majanduslikult pole see vastasseis mingil juhul mõistlik, järgi jääb siis ainult poliitiline tõrksa taltsutamine.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36565
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas Kriku »

Corbyn vingerdab ja on enda arust uue võimalusteakna avastanud.

Leiboristid asuvad toetama Ühendkuningriigi Euroopa Liitu jäämist.
Suurbritannia Töölispartei annab täna ametlikult teada dramaatilisest poliitikamuutusest, hakates toetama kuningriigi jäämist Euroopa Liidu ühisturule ka pärast blokist lahkumist.

Leiboristid võtavad selle poliitikamuutusega esimest korda selgesõnaliselt erineva seisukoha oma oponentidest tooridest, kelle soov on Euroopa Liidust, sh ühisturult lõplikult lahkuda, kirjutab ajaleht The Observer.

Töölispartei seab ennast sellega vaadetelt kahtlusteta nn „pehme Brexiti“ („soft Brexit“) kursile, asudes toetama edasist kuulumist Euroopa Liidu tolliliitu ja täielikku osalemist ühisturul vähemalt järgneval kahel kuni neljal aastal pärast kuningriigi väljaastumist majandusblokist.

Leiboristid annavad sellega lubaduse võimule saades jätkata Euroopa Liidu vaba liikumise põhimõtte järgimist, ühisesse eelarvesse panustamist ja Euroopa Liidu õiguslike punktide täitmist, et vähendada majanduslikku šokki, mille liidust lahkumine tõotab endaga lähiaastatel kaasa tuua.

Jeremy Corbyni juhitav partei jätab ühtlasi lahti võimaluse jääda Euroopa Liidu ühisturule ja tolliliitu pärast üleminekuperioodi lõppu, mis nõuab eelnevalt blokiga immigratsioonteemalist kokkulepet, sätestab poliitdokument.

Leiboristide seisukohavõtt annab valijatele järgnevatel valimistel selge valiku kahe erakonna visiooni vahel suhetes Euroopa Liiduga. Kuigi ametlikult ei ole parlamendivalimisi oodata enne 2022. aastat, arvatakse Theresa May tooride juhitav koalitsioonivalitsus olevat sedavõrd nõrk, et see laguneb juba lähiajal, viies erakorraliste valimiste esilekutsumiseni.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2629
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas vanahalb »

Tegelane5 kirjutas: Tootmise omahind on üks asi aga kui UKga läheb pmtslt kaubandussõjaks siis kindlasti ostavad nad ju saksa autosi vähem. Saksa preemiumklassil läheb aga UKs väga hästi. Mõlemil on mida kaotada. Majanduslikult pole see vastasseis mingil juhul mõistlik, järgi jääb siis ainult poliitiline tõrksa taltsutamine.
Ma olin asja lähemalt uurides natuke üllatunud, et Suurbritannias polegi enam oma autotööstust.
Vauxhall mis igapäevaautot tähendab oli juba mäletamatutest aegadest Opeli kloon või suuremas mastaabis USA GM osa. Tänavu müüdi PSA grupile ehk neile , kes Peugeot-Citroeni toodavad.
Land-Rover, Rover, Jaguar on hindude Tata omanduses. Austin Mini on puhas BMW ja nooblimatest markidest Bentley = VW ning Rolls-Royce on VW või BMW. Aston Martini seis on natuke segane ja see kuulub vist mingitele Kuveidi naftasheikidele kuid paljukest siis seda marki ostetekse.

Kellel vaja, ostab Porsche sarnase auto olenemata sellest kas kaitsetollid on või mitte (sest alternatiive suurt pole) ja Vauxhalli sarnase rahvaauto mahamüümisega on sakslased oma positsioone saareriigis juba kõvasti kärpinud. Jaapanlased võivad veel kõvasti iriseda ja õriseda, sest minumeelest Nissan jms panidki koostetehased Suurbritanniasse omal ajal püsti just selle mõttega, et tollivabalt EL turule pääseda. Kui selline tollivabastus ära kaob ei jäägi neil muud üle kui tehased mandrile kolida, sest EL turg üldjoontes on ikka suurem kui GB oma.
mart2
Liige
Postitusi: 5174
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas mart2 »

vanahalb kirjutas:... Ma olin asja lähemalt uurides natuke üllatunud, et Suurbritannias polegi enam oma autotööstust.
Vauxhall mis igapäevaautot tähendab oli juba mäletamatutest aegadest Opeli kloon või suuremas mastaabis USA GM osa. Tänavu müüdi PSA grupile ehk neile , kes Peugeot-Citroeni toodavad.
Land-Rover, Rover, Jaguar on hindude Tata omanduses. Austin Mini on puhas BMW ja nooblimatest markidest Bentley = VW ning Rolls-Royce on VW või BMW. Aston Martini seis on natuke segane ja see kuulub vist mingitele Kuveidi naftasheikidele kuid paljukest siis seda marki ostetekse...
Lisaks veel kaks suurt tehast Toyotal - üks peab tooma mandrilt Avensise ja Aurise mootoreid ning teine viima mandrile oma mootoreid sealsetele koostetehastele ... :scratch:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19502
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas ruger »

Brittide plaan, kuidas vähendada riiki sisenevat pagulastehulka ja kuidas hakkama saada peale Brexitit
Britain will end the free movement of labour immediately after Brexit and introduce restrictions to deter all but highly-skilled EU workers under detailed proposals set out in a Home Office document leaked to the Guardian.

The 82-page paper, marked as extremely sensitive and dated August 2017, sets out for the first time how Britain intends to approach the politically charged issue of immigration, dramatically refocusing policy to put British workers first.
https://amp.theguardian.com/uk-news/201 ... immigrants
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
London Bridge
Liige
Postitusi: 620
Liitunud: 15 Aug, 2015 18:48
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas London Bridge »

vanahalb kirjutas:/.../
Mõneti TV, aga poogin ühe hariva ja teemakohase uuriv-ajakirjandusliku meistriteose. Rip in peace, British automotive industry.
My fair lady.
metroo
Liige
Postitusi: 437
Liitunud: 30 Aug, 2014 6:01
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas metroo »

Briti näitleja Colin Firth (Bridget Jones: täitsa lõpp, Inglise patsient, Oscar 2011 parima meesosatäitmise eest) võttis Itaalia kodakondsuse.
Oluline põhjus - abielu Itaalia produtsendi Livia Giuggioliga, ajendiks aga Brexit.
http://echo.msk.ru/news/2060776-echo.html
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7206
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Sama uudis selle näitleja kohta ka BBC peal aga minu arust on siin rohkem tegemist sellega,et naine tal itaalanna ja mõlemad lapsed ka kahe kodakonsusega.Arvan,et ta võtab igaks juhuks,sest hiljem tuleb bürokraatiat nii palju,et hakkab närvidele vast mehele käima.
Hoopis olulisem uudis oli aga May kõne seoses läbirääkimistega,vaatasin BBC pealt ka saadet sellest.
Ringis olid britt,itaalane,sakslane+USA ajakirjanik(teemadeks oli ka P-Korea,selle pärast ka usakas seal).Miks see naine Itaaliast,sest sellelt maalt ka EL välisjuht ja May pidas kõne seal.
Üldiselt jäi ka see britist ajakirjanik nõusse,et konkreetsust eriliselt ei olnud.May ei kõnelenud summadest,millist varianti saareriik soovib ja kas hiljem näiteks Norra eeskujul hakatakse ka maksma alaliselt,kui soovitakse jääda ühisturgu.
Küll aga ma ise vaatasin kõne üle.Vist esimest korda May käis välja,et lisaks 2019 aastale,soovitakse veel 2 aastast lisatärminit,mille jooksul ollakse nõus maksma.
Tundub mulle,et Briti valitsusel on tugev töösturite pressing,eelkõige nende poolt,kellel suur turg EL pool.Toyota ja Mitsubishi on juba avalikult teatanud,kui asju aastaga ei saa selgeks,siis pakivad nad oma tehased saartel kokku ja viivad need mandrile.
Üks asi veel,mis hakkab oluliselt mõjutama Brexitit,see on uus Saksa valitsus.Nüüd on enam vähem stardipositsoonid selged.Merkelil on vähem manõõverdamise ruumi,sest oluliselt sõltutakse liberaalidest ja võimalik,et rohelistest.Seega,mida nemad on nõus jagama brittidega,selle peale ka Merkel läheb.
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7206
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

http://www.err.ee/636939/valisilm-analu ... ajandusele
Londoni City paistab hakkab vaikselt närvi minema.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: avrnbr, Bing [Bot], htcmees ja 7 külalist