BREXIT

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7208
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Ma arvan,et EL läbirääkijad juba panustavadki raske BREXI-ti peale,sest nn.uued liidu liikmed,kes ühinenud peale 2000 aastat ei soovivat enam brittidele erisusi.Lihtsalt uute arvelt on tehtud siiani Saksamaa eesvedamisel korralikku pappi ning Poola eestvedamisel ei tahtvat nn.uued liidu liikmed EL majandusruumi sisse riiki,kes käitub nii nagu ta tahab.
Lühidalt Poola olevat taibanud,et temast võib saada EL-is nn.vastukaal Saksa-Prantsusmaa teljele ning juba selle loogika järgi survestatakse Poola poolt EL juhtkonda mitte enam läbi rääkima.Pidagem meeles,et Saksamaa endise kaitseministri taha asusid just Poola ja Ungari,lahendades sellega patiseisu.Aga usun kindlalt,et sellel on hind.
Ja sellega on Saksamaa pandud kahvlisse,sest selle riigi majandushuvid on Euroopas väga selgelt seotud Kesk-Euroopa ja Visegardi riikidega ning Poolat enam ei saa eirata.
Vaadake kasvõi kuhu uus EL juhtfiguur esimesena reisi tegi.Poolasse,mitte Prantsusmaale või Itaaliasse.Saksamaale on väga vajalik teada,millise valiku teeb Poola,kes aktiivse liikmena otsib enda tunnustamist UK järglaseks liidus.Ja hetkel Poola liikumist arvestades,pakun,et passiivseks ta enam ei jää.Pealegi olevat poolakad küllalt solvunud selle peale,et UK-s on neist mingid tondid tehtud.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36630
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas Kriku »

Iirimaa peaminister:
«Inimesed, keda võib iseloomustada mõõdukate rahvuslaste või mõõdukate katoliiklastena ning kes olid enamvähem rahul status quoga, hakkavad rohkem ühendatud Iirimaa poole vaatama,» ütles Iiri peaminister eile Donegali maakonna suvekoolis ajakirjanikele. «Üha enam on näha, kuidas liberaalsed protestandid ja liberaalsed unionistid küsivad endalt, kus nad tunnevad end rohkem kodus. Kas see on rahvuslik Suurbritannia, kes räägib surmanuhtluse taastamise võimalusest ja muust säärasest? Või on see osa ühisest Euroopa kodust ja osa Iirimaast?» küsis Varadkar, kelle juhitav riik kaotab Ühendkuningriigi ja EL-i lahutusest kõige rohkem.

Varadkar rõhutas, et Brexiti-lepe ei ole võimalik Iiri kaitsemeetmeta, mille Johnson on ähvardanud tühistada.
https://www.postimees.ee/6739628/varadk ... ud-iirimaa

Volodja ähvardaks Borja asemel kohe tuumarelvaga sellise jutu peale.
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7208
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

PSA Grupp ütles siis esimest korda ka otse välja,et kõva Brexiti korral nad viivad Vauxhalli tootmise minema Ellesmere Port-is asuvast tehasest,kui UK tehas ei suuda olla enam kasumlik.Tegemist on siis Astraid tootva tehasega,mis toodab nii Briti saarte,kui ka mandri jaoks.
Võimalikuks kolimispaigaks saaks Saksamaa.
Tundub mulle,et selgelt on siin hakanud välja kujunema trend,et ka Euroopa mandriosas ja mujal toimetavad suurfirmad on hakanud arvuteid näppima,et kalkuleerida,mis võivad asjad maksma minna.Suurematest koondajatest on seni teatanud Honda(Swindon tehase sulgemine 2021),Nissan soovib oma diiselautode tootmise viia tagasi Jaapanisse,Ford(sulgeb mootorite tootmise UK-s,Bridgend tehas 2020).
Hoiatuse tootmiste sulgemistest on andnud ka Toyota Europe,kelle juht juba 5 märtsil antud intervjuus ütles,et ettevalmistused kõva Brexiti jaoks on juba hetkel läinud maksma palju,hard Brexiti tulemusena võib tootmine muutuda Derbyshire tehase ekstreemselt komplitseerituks(extremely comlicated).Härrasmees ütles sellega läbi sõrmede välja Toyota kontserni väga tugeva seisukoha,et tehased pole UK külge liimitud ja kasum härrased on peamine.
Raskustest on aga hakanud teatama luksusautode tootja Aston Martin ja TATA Gruppi kuuluv Jaguar.TATA Grupp ise on teatanud,et jälgib pingeliselt kuhu sadamasse BREXIT tüürib ja ei ole välistanud,et osa tootmist võidakse viia kontinendile või hoopiski Indiasse.
Euroopas vaadatakse eelkõige tsehhide-slovakkide poole aga ka poolakaid või hispaanlasi loetakse võimalikuks valikuks.
BMW on otse välja käinud,et juhul,kui MINI igasugu tollimaksude tõttu hakkab kahjumit kandma,siis pigem läheb see brand müüki,kui hakatakse teda ümber tõstma.Seda lausus BMW juhatuse esimees Genfi autonäituse intervjuus otse ka välja.
Vaatasin huvi pärast uuesti üle vana dokumentaali,mille teinud Jeremy Clarcson nii 15 aastat tagasi pealkirjaga "Mis juhtus Briti autotööstusega" ning millisesse auku oldi sõidetud aastaks 1973,kui saareriik liitus EL eelkäija EMÜ-ga(Euroopa Majandusühendusega).
Ja selgelt torkas silma mitu asja,mis ta ka välja tõi.
1.Britid kaotasid selgelt tollal nii Euroopa,kui ka Jaapani autotootjatele,nii tehnoloogiates,kui ka tootmise effektiivsuses.Ilmekaks näiteks tõi Clarkson seal Wolkswagen Golfi,kui ka BMW 3-seeria võidukäigu aga ka Jaapani Honda ja Toyota invansiooni.Ja tehnoloogilised mõõdalasud tehti just 60-nendatel ja 70-nendate alguses.
Osaliselt oli süüdi turu väiksus(Briti saared),osaliselt aga ka tööseadusandlus ning konkurentide kaitsemeetmed,mis kitsendasid juurdepääsu suuremale Euroopa turule.
Unustage ära Austraalia või Kanada,mis juriid-formaalselt on siiani Briti omand.Neis laiutasid juba tollal nagu ka nüüd nii USA,kui ka Jaapani tootjad,kuhu nüüdseks on ka tekkinud tugev Euroopa,eelkõige sakslaste segement.
2.Autotööstuse koondumine vaid kahe kolme firma kätte,mis ei tekitanud vajalikku konkurentsi.
3.Konkurentsi väiksusest tingitud kvaliteediprobleemid
See kõik viis 70-nendate keskel Briti autotööstuse väga sügavasse kriisi,millest enamik marke läks hingusele.Sisuliselt välisinvestorite abiga(Ford,Wolkswagen,BMW) sikutati vähesed omanimelised margid ka soost välja(MINI,Land Rover,Jaguar,Benetly,Rolls-Royce),millest enamik on luksusmasinad.Ford sai Jaguari ja Land Roveri peale seda,kui BMW müüs nad mõningast enda käes hoidmist Fordile,mis müüdi 2008 aastal omakorda edasi DATA Grupile,Wolkswagen sai Bentley,BMW Rolls-Royce.MINI jättis aga endale BMW,kes sisuliselt pani uue MINI arendusse ka kohe raha sisse,peale oma ostusid saareriigis.
Peale tollase EMÜ liitumist hakkasid Briti saarte poole piiluma ka jaapanlased,eelkõige oli seal ikkagi olemas tootmiskogemus ja paras mass töötuid autotootjaid,kes külma kätte olid jäänud.
Nüüd aga hakkame nägema tagurpidi effekti,esimestena on kõige kõvemini hakanud karjuma just jaapanlased,sest uue EL-Jaapani kaubaleppe valguses ei tasu tootmine enam brittide juures ära,eelkõige võimalike tollide tõttu.Nad võiksid rahumeeli osa tootmist viia tagasi emamaale,sest EL lepete järgi on neil kaubanduses enamsoodustusreziim ning suur turg.Osa tööstustest oleks aga võimalik tuua nii Saksamaale,Prantsusmaale,kui ka väiksemate tootjariikide juurde(Poola,Tsehhi,Slovakkia,Hispaania),kellel on olemas kogemused.See on minu meelest väga mõru asi kogu selle BREXI-ti juures,sest just jaapanlased on need,kes suuremad igapäeva autode tootjad Briti saartel.
Vaevalt,et suured luksusmargid kaovad brittide juurest,küll aga nende müük võib Euroopa turul langeda tollimaksude tõttu ja ma ei näe kuskohas oleks uusi miljonäre ja miljardäre nii kiiresti peal kasvamas,kes endale Jaguari või Aston Martinit või Rolls-Royce tahaks.
Ka Land Rover on hinnaklassilt ikkagi rikkama inimese auto.
Jah,MINI on puht selline Briti sümbol aga,kui asi puudutab raha,siis kahjumi tekkimisel usun võib BMW sellest ka loobuda,nagu tolles jutus Genfi autonäitusel räägiti.
TATA aga võib panna britid rumalasse olukorda,sest väidetavalt Land Rover praegu toetab finantsiliselt Jaguari,kelle luksusmudelid ei lähe eriti kaubaks ei Hiinas ega USA-s,eelkõige Hiina majanduslanguse tõttu ja ka USA turu väiksuse tõttu,mis puudutab luksuslikke sedaane.Usakad tahavad ikka va seda SUV-d ja eelistavad juba,kui luksuseks läheb välismarkidest ikka Mersut,Lexust,Rolls-Royce,Bentlyt või oma tootjate SUV luksusmudeleid.Selle kohta andsin siin ka mingi aeg tagasi lingi.
Nii,et juba BREX-iti kõlakad on tekitanud paraja jama ning tõsiselt pannud riigi autotootjaid põõrduma valitsuse poole,et jumala pärast asi päris suletud ja tollidest kubiseva lahenduseni ei lähe.
Aga usun,et see on kurtide kõrvadele tehtud palve.
Omaette teema on muidugi UK rahandus,millele EL rahandusjuhid lubasid kuni aastani 2025 jätta finantspassi seisuse Cityle samaks aga kas hakkame kihla vedama selle üle,et hard Brexiti mõjul asju ei muudeta.Nii Pariis,Frankfurt,kui ka nii mõni muu(näiteks Brüssel) on aeg ajalt seda lubadust pannud kahtluse alla,kui hard Brexit tuleb.
Aga see on omaette teema ja kes on pangandusega lähemalt tuttav võiks asja rohkem vaadelda.
Viimati muutis kaugeltuuriv, 31 Juul, 2019 12:17, muudetud 1 kord kokku.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas AMvA »

Väike parandus - TATA mitte DATA
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7208
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Tänud märkuse eest TATA Grupi kohta.
Panen siia ka tänase BBC loo investeeringutest Briti autotööstusse.
Vaadake tabelit,kus on välja toodud investeeringud aastast 2014(4,5 miljardit naela),2015(mis oli esimene nn.BREXITI hõnguline aasta,ca.2,8 miljardit naela,2016(ca.1,7 miljardit naela),2017(ca.1,2 miljardit naela),2018(aasta,millal sai selgeks,et raskest BREXIT-ist pole pääsu,ca.700 miljonit naela) ning nüüd esimese kuue kuu investeeringute maht 2019 aastal.Selleks on number 90 miljonit.Ja ma usun,et eriti ei kasva nad ka järgmise kuu kuu jooksul.Ca.4 aastaga on autotootjad ikka väga kõvasti pidurit tõmmanud,mis puudutab otseselt tootmise arendust.
Autotootmine samuti on kahaneva suurusega,eelmise aasta 6 kuuga võrreldes on kahanemine ca.200000 autot.

Paneksin lõppu autotootjate fõderatsiooni juhi laused,mis saadeti valitsusele,põõrdumise näol.
But the SMMT is worried that Brexit fears are preventing new investment from coming in to replace the jobs and work being lost.

Last week, Mr Hawes wrote to the new Prime Minister, Boris Johnson, urging him to reach a deal with the EU that allows parts and finished cars to cross borders freely, without being subject to tariffs or onerous customs controls.

A no-deal Brexit, he warned, would be an "existential threat" to the industry, and simply should not be an option.
But the SMMT is worried that Brexit fears are preventing new investment from coming in to replace the jobs and work being lost.

https://www.bbc.com/news/business-49170387
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36630
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas Kriku »

Tooridel + Põhja-Iirimaa unionistidel on parlamendis vaid 1-kohaline enamus: https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=87021899
vanahalb
Liige
Postitusi: 2644
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas vanahalb »

Autotööstuse arengud Briti saartel ja Euroopas ei pruugi vaid Brexitist sõltuvuses olla. Ajal kui mitmed riigid kliimakokkulepetele mõnuga soristavad laseb neid punktuaalselt järgiv EL endale korralikult jalga.

Lugesin hiljaaegu , et EL nõuetele autode keskkonnanormide osas vastavad hetkel vaid Toyota (Jaapan ) ja Volvo (Hiina). Kõik ülejäänud saavad lähitulevikus tõenäoliselt trahvide näol omale laksud kirja. Põhjused on umbes sellised, et kogutoodangust on liiga väike protsent elektri- või hübriidautosid jms. Sellises olukorras hakkavad paljud vaatama, et kas EL turu pärast on üldse mõtet pingutada.
Et Nissan diiselautode tootmise nii Briti saartelt kui kogu Euroopast koristab on täiesti loogiline - euroliidus seda teemat arendada pole mõtet. TATA koduturg on 1.3 miljardi elanikuga India ja Jaguar on tal lihtsalt üks omal ajal odavalt kätte tulnud väikese turuosaga bränd. Pole mingi katastroof kui see ajaloo prügikasti lendab kui omanike pilguga vaadata.

Et Brexit ja autotööstuse investeeringute vähenemine kokku langevad on muarust sellest tingitud, et nii brittidele kui mõnedele autotöösturitele hakkas tunduma,, et euroliidus pole asjal enam mõtet. Kasvõi Toyota on maailmamastaabis suur tegija kuid EL rikkamates riikides ikka suht väikese turuosaga. Parematel päevadel võib Saksamaast diagonaalis läbi sõita ja ei näe tee peal ühtegi Toyotat. Populaarne on ta pigem niisugustes EL riikides kus oma autotööstust pole.
Nissanil on nii tihe koostöö prantslastega ja nüüd ka Opeliga, et pole mingit vajadust sellist brandi EL-s eraldi müüa. Ja nii nad otsi kokku tõmbavad. Britid oleks selle koondamise saanud ka ilma Brexitita- mitmesugustel põhjustel kinnitasid jaapanlased omal ajal kanna just sinnakanti.
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7208
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Kriku kirjutas:Tooridel + Põhja-Iirimaa unionistidel on parlamendis vaid 1-kohaline enamus: https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=87021899
Huvitav,kas see ühekohaline enamus on koos eks välisministriga(kes kaotas Borisile valimised) ning ka nende kabinetiliikmetega,kes lubasid oma saadikukoha taastumisel valitsusest lahkudes parlamendis nn.tagapingist(mida meil kutstakse aknaalusteks saadikuteks) hääletada karmi BREXI-ti vastu või on nad juba sealt maha arvestatud?
Nagu ma ennist kirjutasin hakkas Jaapani autotõõstus Briti saartele sisse tulema just ajal,mil paljud sealsed omaenda firmad läksid pankrotti ja tekkis kvalifitseeritud tööliste ülejääk.
Kuskilt ma lugesin,et iga autotööstuse tegev inimene otseselt või kaudselt annab oma tegemistega tööd veel kolmele inimesele,kaudselt aga saab sissetulekut teenida nende abil veel 6 (see käis vist Saksamaa kohta).Otseselt seotud olid allhangete tegijad,transport,jne.,kaudselt aga kohvikupidajast,kuni tööstusharidust andva õpetajani välja,kui hakkasin neid numbreid kokku panema,mis võib puudutada inglasi,siis tekib juba paras kogus nendest,kes pihta hakkavad saama.Kuigi ise ei olegi otseselt vabrikutes tööl.
Aga Jaguar või Aston Martin,millest viimane on juba teatanud raskustest,siis jah nad võivad olla marginaalsed maailma mastaabi müügis aga tegemist on inglaste uhkusega.
Ja nende kadumine oleks nagu Kalevi sulgemine meile.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2644
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas vanahalb »

Ma Briti autotööstust nii mustades värvides ei näe. Briti saared kannatavad Skandinaaviaga võrdluse välja ja see polnudki nii ammu kui Skandinaavias sõideti peaasjalikult Volvo ja Saabiga. Kusjuures vaid kohalikule turule tootes läks neil päris hästi. Raskustesse sattusid nad piiride avanemise ning tollibarjääride kadumise töttu. Britid aga teevad risti vastupidi ja täiesti võimalik, et uuesti tekivad kohalikud tootjad ja teistel polegi tollide tõttu enam sinna asja.
Egas jaapanlased, kes ära lähevad, tehaseid kaasa ei võta. Mingi analoogia on Soome Uusikaupunki autotehasega kus on igasugust kraam toodetud - Saabist Porscheni. Hooned ja tööjõud on samad.

Kahjumisse sattunud brandid on senise tava kohaselt müüki läinud ja ei takista brittidel keegi neid pankrotivarast üles ostmast ning uuesti alustamast.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas:Ma Briti autotööstust nii mustades värvides ei näe. Briti saared kannatavad Skandinaaviaga võrdluse välja ja see polnudki nii ammu kui Skandinaavias sõideti peaasjalikult Volvo ja Saabiga. Kusjuures vaid kohalikule turule tootes läks neil päris hästi. Raskustesse sattusid nad piiride avanemise ning tollibarjääride kadumise töttu. Britid aga teevad risti vastupidi ja täiesti võimalik, et uuesti tekivad kohalikud tootjad ja teistel polegi tollide tõttu enam sinna asja.
Egas jaapanlased, kes ära lähevad, tehaseid kaasa ei võta. Mingi analoogia on Soome Uusikaupunki autotehasega kus on igasugust kraam toodetud - Saabist Porscheni. Hooned ja tööjõud on samad.

Kahjumisse sattunud brandid on senise tava kohaselt müüki läinud ja ei takista brittidel keegi neid pankrotivarast üles ostmast ning uuesti alustamast.
Tänapäeval on igasuguste turva-, saaste- ja muude nõuete tõttu auto ehitamine keerulisem, kui kunagi varem. Lisaks soovivad ka tarbijad aina paremaid autosid. Sellest tulenevalt on autode arenduskulud väga kõrged ja üheks selle trendi iseloomustajaks on see, et maailmas jääb autotootjaid üha vähemaks - brände on palju, aga erineva kesta all on tihti üks platvorm. Näiteks VW Grupp (Audi, Shkoda, Seat, VW) PSA Grupp (Peugeot, Citroen, Opel), Nissan ja Renault, Fiat ja Chrysler jne.

Ja jaapanlased võtavad loomulikuolt tehased kaasa, see on natuke liiga kallis sisseseade, et lihtsalt kellelegi ära kinkida. Maha müüa on ka keeruline, kuna kohandatud konkreetsete mudelite tootmiseks. Need lähevad kõik rekkadele ja pannakse uues kohas püsti, hoone enda maksmus on suht väike.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2644
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas vanahalb »

Tehase kokkupakkimist ja minemaviimist praktiseeritakse eelkõige sõja ajal. Viimane mis ette tuleb - Donbassist viidi ühtteist Venemaale. Tavaolukorras sisseseade vananeb ja tootmine vajab uuendamist ning see on pikalt ettenähtav protsess. Brexitist on piisavalt pikalt jahutud et jaapanlased seisaksid dilemma ees - kas uuendada sisseseade Briti saartel või ehitada kuhugi mujale hoopis uus tehas. Autotööstuses kuluvad kasvõi juba stantsid millega kereplekke välja lüüakse. Olenevalt koostekvaliteedi täpsusest - võib-olla saab nendega lüüa 500 000 , võib-olla 1 000 000 detaili. Pärast seda tuleb uued osta, see on päris kallis ja üldjuhul muutub sellega ka auto väliskuju ehk võetakse järgmine põlvkond ette.

Olles ise mõne tehase uuendamisega kokku puutunud - plaanipäraselt toimetades ja kui vaba maad on siis uus tehas ehitatakse kõrvale. Vana, kui ta just lammutamisele ei lähe, jääb konserveeritult seisma lootuses, et keegi ostab kunagi ära. Jaapanlastel on sama küsimus ilmselt: tootmist ei saa seisma panna ja tsükkel hakkab läbi saama. Uus tehas kas brittide juurde või kuhugi mujale kuid midagi tuleb nagunii ehitada.

Saastenormid jms sõltub sellest kui tõsiselt brexitivennad kliimaküsimust võtavad. Kui lõdvemalt siis pole siin midagi arendada - teevad neid 53 aasta malli Landrovereid edasi (vana hea briti raud:) ) ja umbehää saab. Euroliitu ning mõnedesse Usa osariikidesse müüa ei saa kuid ülejäänud maailm on lahti.
Minumeelest on brexitiküsimuses liiga palju eelarvamust, et kõik peab edaspidi harmoniseeruma EL nõuetega. Ei pea.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas:
Saastenormid jms sõltub sellest kui tõsiselt brexitivennad kliimaküsimust võtavad. Kui lõdvemalt siis pole siin midagi arendada - teevad neid 53 aasta malli Landrovereid edasi (vana hea briti raud:) ) ja umbehää saab. Euroliitu ning mõnedesse Usa osariikidesse müüa ei saa kuid ülejäänud maailm on lahti.
Minumeelest on brexitiküsimuses liiga palju eelarvamust, et kõik peab edaspidi harmoniseeruma EL nõuetega. Ei pea.
See on sul ikka väga naiivne jutt. Kui seda LandRoverit on nii jube kerge müüa igale poole, siis miks selle tootmine, kui mittetasuv ära lõpetati?
Neid tehaste kolimisi on olnud varema ja tuleb ka tulevikus - keegi lihtsalt ei pasunda sellest nii kõvasti. Näiteks Nizhni Novgorodis asuv Mercedes Sprinter Classicuid tootev tehas on endine Hispaanias asunud tehas, mida moderniseeriti ja vana koosteliin veeti Venemaale.
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas Lemet »

Minumeelest on brexitiküsimuses liiga palju eelarvamust, et kõik peab edaspidi harmoniseeruma EL nõuetega. Ei pea.
Ei, loomulikult ei pea. Aga samas ei saa lasta silmist asjaolu, et EU moodustab märkimisväärse osa maksujõulisest turust ja sellest lähtudes vist ikka peaks.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas AMvA »

Kogu Aafrika moodustab oma ligi 1 miljardi elanikuga vaid 1% uute autode müügist maailmas. Ja sellel turul pead sa kah Eurooplaste, Jaapanlasta ja muude Aasia firmadega konkureerima.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 66 külalist