Kliimamuutustest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kriku »

Jah, mida suurem mass, seda rohkem sooja annab ning seda ühtlasem temperatuur majas on.

Teemasse puutub muidugi efektiivsus - st. kui jahedad suitsugaasid lõõri jõuavad. Mida jahedamad, seda rohkem sodi aga tekib.
Jaanus2
Liige
Postitusi: 3834
Liitunud: 31 Mai, 2007 13:17
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Jaanus2 »

Need õige efektiivsed reheahjud olid ilma korstnata - nii õige reheahi vilja kuivatamisel toimibki. Selge, miks oli efektiivne - peaaegu kogu kividesse talletunud soe jäi tuppa. Ainult õhk oli veidi suitsune kõrgemal.... Ega talumehed asjata esimesi korstnaid kinni toppinud, kui mõisnikud neid ehitada käskisid, et omast arust rahvale head teha.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kriku »

Jah, seda ma usun küll, et siis on efektiivsus kõrge :)

Aga palun nüüd lahkesti teema juurde tagasi.
Jaanus2
Liige
Postitusi: 3834
Liitunud: 31 Mai, 2007 13:17
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Jaanus2 »

Inglaste maagaasi-vaenulikkuse kohta. Sakslaste andmetel eritab moodne kondensatsioonikatel maagaasi küttel sama soojahulga juures vähem süsihappegaasi kui soojuspump, mida toidetakse söeelektriga - nii väidetakse. Kusjuures sakslastel on vene gaas ja inglastel oma. Puhast elektrit neil kogu aeg nagunii ei ole.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas vanahalb »

Kondensatsioonikatel ja soojuspump ammutavad ju energiat erinevatest allikatest.

(Gaasi)kondensatsioonikatel põletab maagaasi ja OK, isegi kui tänu tehnoloogiale saab 95 % gaasis olnud energiast kätte on see ikkagi kogunisti gaasis sisaldunud energia ehk fossiilne. Gaasi saab muidugi igasugustest biomassidest ja jäätmetest samuti tekitada kuid Saksamaal põletatakse üldjuhul seda mida Putin annab.
Soojuspump võtab energia õhust või maa seest ehk see on taastuv päikesesoojus. Paremate soojuspumpade kasutegurid Inglismaa kliimas on 5 koma millegagi ehk kulutades 1 kilovati energiat saab soojuspumbast 5 asemele.

Saslaste võrdlus on siis õige kui 5 KW gaasikatel tekitab 100g CO ja 1 KW saamiseks söeelektrijaamas tekib seda üle 100 g. Kuid see polegi kõige tähtsam, sest ei pea seda soojuspumpa just söega kütma ja taastuvate ning fossiilsete energiakandjate osakaal on mõnede teoreetikute arvates olulisem kui see õnnetu CO.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40173
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9131
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kilo Tango »

vanahalb kirjutas: ... (Gaasi)kondensatsioonikatel põletab maagaasi ja OK, isegi kui tänu tehnoloogiale saab 95 % gaasis olnud energiast kätte ...
Tegelikult võidakse kondensatsioonikatlas kätte saada ka üle 100%. Teema on selles, et lisaks põlemisenergiale võetakse välja soojus ka tekkiva veeauru (ja CH4 põletamisel on tulemiks 2 H2O molekuli iga CO2 kohta) kondenseerumisel vabanev energia.
vanahalb kirjutas: Soojuspump võtab energia õhust või maa seest ehk see on taastuv päikesesoojus. Paremate soojuspumpade kasutegurid Inglismaa kliimas on 5 koma millegagi ehk kulutades 1 kilovati energiat saab soojuspumbast 5 asemele.
Ei võta vaid pumpab. Pumpamiseks on energiat vaja ja kui see energia tuleb söejaamadest, siis võibki eelpoolmainitud väide CO2 kohta tõsi olla. Üldiselt on nende soojuspumpadega see häda, et need on kõige ebatõhusamad just siis, kui neid kõige rohkem vaja on, mistõttu neid soojuskordajaid tuleb alati võtta tera soolaga - oluline on see, kuidas see number muutub välistemperatuuri langedes. Ehk siis sügava miinusega on soojuspumba soojuskordaja oluliselt madalam ja sõltuvalt tootjast võidakse tegelikult kütta lausa elektriga. Iseasi, kui palju just Inglismaal seda ette tuleb.
Lisaks on soojuspump keeruline tehniline süsteem, mille tööiga on praktikas ca. 10 aastat + näpuotsaga peale sõltuvalt tootjast ja hooldusest ja paigaldajast jms.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40173
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kas keegi teab kommenteerida, milleks see EL-s käimas olev diiselsõiduautode tapmise protsess hea on?
Eestis teeb diiselsõiduautode müük praegu rekordeid, sest varsti enam ei saa.
Hübriidauto ohtlik konkurent ehk ökonoomne diiselsõidauto on vaja tingimata ära tappa, et kliimavõitluses rohelisem paista?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Kas keegi teab kommenteerida, milleks see EL-s käimas olev diiselsõiduautode tapmise protsess hea on?
Eestis teeb diiselsõiduautode müük praegu rekordeid, sest varsti enam ei saa.
Hübriidauto ohtlik konkurent ehk ökonoomne diiselsõidauto on vaja tingimata ära tappa, et kliimavõitluses rohelisem paista?
Diisli heitgaasid ei ole oma füüsikalis-keemiliselt koostiselt siiski kõige tervislikumad, isegi vaatamata moodsate diislite keerukatele heitgaaside puhastussüsteemidele.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas nimetu »

Diislid on küll tõhusamad ja CO2 emissioonid peaks üldiselt väiksemad olema, kuid nad tekitavad teisi, ohtlikumaid NOx heitmeid.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9131
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kilo Tango »

nimetu kirjutas:Diislid on küll tõhusamad ja CO2 emissioonid peaks üldiselt väiksemad olema, kuid nad tekitavad teisi, ohtlikumaid NOx heitmeid.
Diislil sõiduautos on mitu häda. Üks on see, et diisel hakkab puhtalt tööle alles pärast ca. pooletunnist sõitu, kui DPF saavutanud oma töötemperatuuri. Praktiliselt sõidavad aga kodanikud enamiku ajast tööle-poodi-lasteada-koju, mis suurendab oluliselt nii keskmist kütusekulu, kui ka saastet, kuna DPF ei ole saavutanud oma töötemperatuuri. Mingil hetkel otsustab kompuuter, et filter tuleb puhtaks põletada ja teeb seda põletades filtris diislit. Hübriid on selles kontekstis nii tõhusam, kui ka puhtam.
Lisaks on diisel jõudnud oma tehnoloogilises arengus sisulisse tippu, kuna edasi ei ole enam eriti kusagile minna. Surve edasine suurendamine on väga kallis. Pihusteid saab küll oluliselt peenemaks ajada, kuid praktikas kasutatav kütus tuleb siis enne mootorisse laskmist nii ära puhastada, et sel tegevusel ei ole mõtet. Jääb ainult DPF, mis töötab viitega ja ei klapi tegeliku eluga.

Keegi ei tapa diislit eraldi võttes minu teada. Lihtsalt diisliga ei ole võimalik saavutada olemasolevaid saastenorme. Ja lisaks - ega kompressioonsüüde ju kusagile ei kao. Olen päris veendunud, et pärast Mazda SkyactivX-i tuleb ka teisi sarnase lahendusega mootoreid, kuna saavutatav sääst kütusekulus on oluline ja praegu on iga kokkuhoitud CO2 gramm kulla hinnaga.
Walter2
Liige
Postitusi: 4001
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Walter2 »

Kilo Tango kirjutas:Diislil sõiduautos on mitu häda.
Kooslus diisel + sõiduauto ongi see häda. Diisel projekteeriti algselt töötamaks kindlal koormusel kindlas pöörete vahemikus ning sobis seetõttu hästi el. generaatorite, pumpade, laevade jõuseadmete, vedurite, veoautorongide jm. sellise käitamiseks sest sellises tööreziimis on tal kõige kõrgem kasutegur. Maks. momendi hari on diislil väga kitsas pööretevahemikus. See tore mootor topiti järgmisena sõiduautole peale ning kõik oli kena kuni puukallistajad, võilillenuusutajad jm. kliimaanarhistid jõudsid järjega selle vaese diisli kallale ning siitpeale selle tapmine algas. Millega lugu lõpeb kes teab - kui linnade õhusaaste hakkab teatud piirnorme ületama siis keelatakse diislitega linnades liiklemine ära (juba on ka keelatud) ning kuna kõik laia maailma moodsad ja popid hädad imporditakse ka siia siis eks läheb sama rada pidi ka meil.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Tapper
Liige
Postitusi: 708
Liitunud: 28 Juul, 2005 9:12
Asukoht: Ütsainus Mulgimaa
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Tapper »

Minu meelest on siin korduvalt räägitud kui lugeda CO2 vähemtekitamine A ja O -ks siis ei bensiin ega gaas ega etanool saa vasta diislile.
Gaasi all mõtlen mina siin maagaasi

Diisel tekitab neist vähem CO2.
Ja räägime ikka koguemissioonist tootmisest-rattani nagu meil TTÜ-s räägiti. Mitte ei istu autosumpsis ainult, pilt on teine kui vaatad tervikut.
Sest see on oluline kui võtta aluseks põhimõte Co2 vähemtekitamine on kulla hinnaga või kuidas siin kaasfoorumlane ütles.

Kuigi olen näinud ka teisi tulemusi ütleme nii kõik algab piiritlemisest millise tehnika kaasad võrdlusse jne. Igasuguseid marudaid tulemusi võid saada...

Põhiline diisli mure on jep see tulemus paagist sumpsi linnades
'
Viimati muutis Tapper, 20 Veebr, 2020 18:31, muudetud 1 kord kokku.
Evolutsiooni kõrvalmõju, intelligentsus
Tapper
Liige
Postitusi: 708
Liitunud: 28 Juul, 2005 9:12
Asukoht: Ütsainus Mulgimaa
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Tapper »

http://www.valentintechnologies.com/emissions

Üks link kah, nagu näeme diisel jetta on CO2 kullatükk, samas Nissan Leaf ja Tesla 3 tekitavad CO2 rohkem kui diisel jetta :lol:
Evolutsiooni kõrvalmõju, intelligentsus
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9131
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kilo Tango »

See sait on mingi veidra hüdroakuga sõiduki promomiseks mõeldud leht. Need müüdid (elektriauto CO2 emissioon on suurem, kui sisepõlemismootoriga autol) on ammu ja korduvalt ümber lükatud. Ei maksa neid enam levitada. Kui vaja, võin ka allikaid otsida.

Nüüd sellest hüdraulilise akumulaatoriga sõidukist - kes natukenegi teab laiatarbe hüdraulika töökindlusest, see ilmselt ei vaja veenmist, et see "suurepärane" CO2 number kaob kõige nelja tuule poole, kui hoolduskulud juurde arvata. Saati, et selline tulemus eeldab ebareaalselt kõrge tõhususega mootorit.

Mis puutub elektrimootoriga autosse, siis mul on suhteliselt savi, kas see on CO2 kogutarbimiselt parem või halvem - isiklikust kogemusest võin kinnitada, et pole mugavamat sõidukit linnas liikumiseks kui särtsukas.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Amazon [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] ja 21 külalist