Kapten Trumm kirjutas:Maanteekiirusel keskmise suurusega auto suurt alla 30kW võimsusega toime ei tule. Päevas tuleb ca 4 tundi sõiduaega - 120 kWh elektrikulu. Sellise kuluga on meil täna majapidamine - ainult kuu ajaga, mitte ühe päevaga. Kuidas see elekter toodetakse ja laiali jagatakse?
pisut nihu läks:
1. Elektriautode kulu 100km peale jääb vahemikku 14-26kWh (see on päris kulu, mitte tootja udune lubadus). Laadimis- ja ülekandekulu kokku võib olla 10-20% (suured käärid, sest sõltub laadimisviisist, välistemperatuurist jne). Ehk kokku 16-30kWh.
2. Kui päevas maanteekiirusel (80km/h keskmine) 4h sõita, teeb see aastas üle 116 000 kilomeetri. Selliseid sõitjaid on ikka ülivähe.
3. Ma küll usun, et tänapäeval on võimalik hakkama saada ka 120kWh majapidamises aga kes ikka ise süüa teeb, pesu peseb ja sooja (vesi, ruumid) vajab, kulutab tõenäoliselt rohkem.
Kokkuvõttes: pingutasid kordades üle vajaliku energiahulgaga aga... probleem kerkib juba ka tegelike arvude juures. Seejuures maapiirkonnas võib asi isegi kergem olla - tüüpiliselt kannatab 380V liini postide otsa panna ka 3kV liini. Alajaam muidugi vaja vahetada, hullemal juhul ka selle viimase alajaama ees olev keskpinge alajaam. Linnas on asi oluliselt hullem - tõenäoliselt vaja tänavad üles kaevata. Lisaks tekivad tõenäoliselt kontsentreeritud punktid väga suurte võimsuste jaoks - kaubanduskeskuse parklas olevad 20 laadimispunkti (pisku vähegi suurema poe juures) a 50kW tähendab hoobilt tervelt megavatti. Suure tõenäosusega on sellised punktid vaja varustada suurte kondensaatoritega, et vähegi ühtlustada vajalikku võrguvõimsust. Elektritaristu renoveerimise kulud on kosmilised. Kui see kõik elektriauto kilomeetrihinda sisse arvutada, lisada paratamatult varem või hiljem lisatav aktsiis (sest teed vajavad remontimist ja eelarve täitmist), siis ei pruugi elektriauto kokkuvõttes odavam olla isegi röögatute kunstlike CO2 hindade juures.
Ja nii jõuame tõepoolest asja tuumani - isegi kui just inimese poolt genereeritud CO2 on peamine kliimasoojenemise põhjus, siis pole sugugi kindel, et me tegelikult suudame (elatustaset hoides) CO2 paiset vähendada määral, et see ka mingit efekti annaks. Hetkel seob arenenud maailm endal vabatahtlikult käe selja taha ja klavatseb siis "maailmamajanduse poksiringis" vabalt kahe käega vehkivate nn arenguriikidega võidelda.