Siis kui kaob vool!

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta

Kas te majapidamises on generaator?

On olemas, koos küttevarudega
30
13%
On olemas, kuid kütet napib
28
13%
Plaanin hankida
29
13%
Ei ole, kuid võiks olla
107
48%
Ei ole, milleks - see on mõttetu
30
13%
 
Hääli kokku: 224

Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Näppisin eile ühte 24/7/365 "lahingvalves" seisvat generaatorit, mis paigaldati 2014. aastal, mis käivitub voolukatkestuse korral ise (ja mida kontrolliks nii kord kvartalis pooleks tunniks käima lastakse. Töötunde oli selle ajaga kogunenud 38. Kuue aasta kohta siis alla 7 töötunni aastas. See võtab diislit kuskil 8 liitrit tunnis, seega aastane kütekulu ca 50 eurot. Seal on vahetatud kord aastas õli kah, kui oma mehed teevad, siis on kulu ehk 100 euro ringis aastas. Kui lasta taha, siis ehk mingi teine 100 juurde kohalesõiduks ja töörahaks.

Taoline seade koos paigaldusega, kui sa ostad selle nt hoone ehituse/reki raames koos muude tööde ja suurema projektiga, maksab ca 16 000 eurot. Niiet soetus/kapitalikulu on peamine, jooksvad kulud on tegelikult sümboolsed.

Nende kulude juures pole eriti head vabandust, miks sellised asjad ei võiks täna seista igas tanklas, omavalitsushoones või suuremas marketis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kraal
Liige
Postitusi: 665
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas kraal »

Kapten Trumm kirjutas:Näppisin eile ühte 24/7/365 "lahingvalves" seisvat generaatorit, mis paigaldati 2014. aastal, mis käivitub voolukatkestuse korral ise (ja mida kontrolliks nii kord kvartalis pooleks tunniks käima lastakse. Töötunde oli selle ajaga kogunenud 38. Kuue aasta kohta siis alla 7 töötunni aastas. See võtab diislit kuskil 8 liitrit tunnis, seega aastane kütekulu ca 50 eurot. Seal on vahetatud kord aastas õli kah, kui oma mehed teevad, siis on kulu ehk 100 euro ringis aastas. Kui lasta taha, siis ehk mingi teine 100 juurde kohalesõiduks ja töörahaks.

Taoline seade koos paigaldusega, kui sa ostad selle nt hoone ehituse/reki raames koos muude tööde ja suurema projektiga, maksab ca 16 000 eurot. Niiet soetus/kapitalikulu on peamine, jooksvad kulud on tegelikult sümboolsed.

Nende kulude juures pole eriti head vabandust, miks sellised asjad ei võiks täna seista igas tanklas, omavalitsushoones või suuremas marketis.
Mis võimsusega kirjeldatud diiselgeneraator ka oli?
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 746
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas wolfgang »

Geneka hooldajad/maaletoojad/paigaldajad soovitavad genekaid majakoormusega katsetada kord kuus ja täiskoormusega kaks korda aastas - suvisel ja talvisel ajal. Põhimõttel, et RLA "kinni ei roostetaks", oleks tagatud, et genekas suudab töötada igal aastaajal(ei kuumene üle näiteks), ei tekiks üllatust, et maja põlema läheb, kuna sumps kuskil vastu puitu jms.. Lisaks kütuse küsimus, kui genekas õues. Näiteks, kui praegu omale hoovi genekas panna ja vaja oleks 1000 L talvist kütust siis pole seda võtta kuskilt. jne jne, nüansse on, aga midagi ülemõistuse pole. Kusjuures RLA(automaatne ümberlülitus) on päris kopsakas kuluartikkel lisaks genekale endale. Ajamiga koormuslülitid(ca 200A) maksavad tuhandeid per tükk. Neid läheb vaja 2 tükki, lisaks muud pudinad, kilp ise... ja kulud projekteerimisele, kasutusele võtmisele.
Ent siiski tehtav. Mingis tanklas piisaks paari kW-sest, käsi starteriga, käsi ümberlülitusega genekast ka, et pumbad töötaks. Muidugi töötajad peavad rutiinselt harjutama selle käimapanekut ja geneka toitele ümber lülitamist, muidu pole mõtet seda osta, sest vool on enne tagasi, kui see tööle saadakse või ei tea müüja, et neil selline asi üldse olemas on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

32 kW masin oli. See veaks ära rohkem kui ühe tankla.
See "õues" probleemi olen lahendanud nii, et asuvad köetavas hoones sees.
Selliselt käivitub lihtsamalt ja pole seda suve/talve kütuse probleemi kah.

Me lõpetasime selle igakuise käivitamise juba mõni aeg tagasi ära ja mingeid tõrkeid see kaasa ei ole toonud. Akul peab olema säilituslaadimine ja mootoril plokisoojendus. Selle kord kuus käivitamise teevad ära kohalikud elektrikatkestused. Võibolla see igakuine oleks parem, ei tea.

Mootoritehniliselt on nii, et kui mootor käivitada, peaks see töötama, kuni õli saavutab töötemperatuuri (90 kraadi). Käivitused, kus vesi saab töötemperatuuri, aga õli mitte, on pigem mootorile kahjulikud, sest kondensvesi ei aura õlist minema ja õli rikneb kiiremini. Ja vesi õlis rikub mootorit.
Muidugi töötajad peavad rutiinselt harjutama selle käimapanekut ja geneka toitele ümber lülitamist, muidu pole mõtet seda osta, sest vool on enne tagasi, kui see tööle saadakse või ei tea müüja, et neil selline asi üldse olemas on.
Vastav automaatikajubin tuleb seadmega kaasa, käivitab automaatselt, kui võrgulelekter teatud aja alla teatud piiri püsib (genekas on abiks ka siis, kui Elektrilevil mõni faas kaob). Käsitsi on vaja osata, aga see pole hädavajalik - tegelikult suure punase nupu kirjaga "start" leiab igaüks üles.

1000 liitrit? No rohkem on uhkem, tegelikult piisab kui paak enamvähem täis hoida, nt antud masina paak on 150 liitrit. 8 liitrise tunnikulu juures pea 20 tundi pidevat tööd. Kui 12 tunniga voolu tagasi ei saa, siis hakkad elektrit ratsioneerima - mingil ajavahemikul töötad jne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kraal
Liige
Postitusi: 665
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas kraal »

Kapten Trumm kirjutas:32 kW masin oli. See veaks ära rohkem kui ühe tankla.
See "õues" probleemi olen lahendanud nii, et asuvad köetavas hoones sees.
Selliselt käivitub lihtsamalt ja pole seda suve/talve kütuse probleemi kah.

Me lõpetasime selle igakuise käivitamise juba mõni aeg tagasi ära ja mingeid tõrkeid see kaasa ei ole toonud. Akul peab olema säilituslaadimine ja mootoril plokisoojendus. Selle kord kuus käivitamise teevad ära kohalikud elektrikatkestused. Võibolla see igakuine oleks parem, ei tea.

Mootoritehniliselt on nii, et kui mootor käivitada, peaks see töötama, kuni õli saavutab töötemperatuuri (90 kraadi). Käivitused, kus vesi saab töötemperatuuri, aga õli mitte, on pigem mootorile kahjulikud, sest kondensvesi ei aura õlist minema ja õli rikneb kiiremini. Ja vesi õlis rikub mootorit.
Muidugi töötajad peavad rutiinselt harjutama selle käimapanekut ja geneka toitele ümber lülitamist, muidu pole mõtet seda osta, sest vool on enne tagasi, kui see tööle saadakse või ei tea müüja, et neil selline asi üldse olemas on.
Vastav automaatikajubin tuleb seadmega kaasa, käivitab automaatselt, kui võrgulelekter teatud aja alla teatud piiri püsib (genekas on abiks ka siis, kui Elektrilevil mõni faas kaob). Käsitsi on vaja osata, aga see pole hädavajalik - tegelikult suure punase nupu kirjaga "start" leiab igaüks üles.


1000 liitrit? No rohkem on uhkem, tegelikult piisab kui paak enamvähem täis hoida, nt antud masina paak on 150 liitrit. 8 liitrise tunnikulu juures pea 20 tundi pidevat tööd. Kui 12 tunniga voolu tagasi ei saa, siis hakkad elektrit ratsioneerima - mingil ajavahemikul töötad jne.

Ettevõttel generaatori vajadus sõltub kas on seadusandlike aktidega ette nähtud (tuleohutussüsteemid) või riskide maandamiseks. Kindlasti on risk kui elekter kaob aga kui see risk on väike ja elektrikaost tingitud kahjum on väiksem kui diiselgeneraatori paigaldus ja käigushoidmine siis ei ole ju mõistlik hakata sellega jantima. Teine teema on veel vahendite olemasolu investeerimiseks.
elu paraku ei ole must/valge vaid palju kirevam. Kellel pole vajadust, kellel vahendeid ja mõni ei teadvustagi nt seda, et mis juhtub kui häda käes.

32kW diiselgeneraator on piisavalt väike. Pealegi paistab, et teil see diisel on seal igaks juhuks ja kui ta ükskord kohe paugust ei käivitugi siis suurt midagi ei juhtu. Saate paari tunni pärast käima ja elu läheb edasi.

Kui me võtame eeskujuks tanklaketi nagu eelnevalt teemas läbi käinud siis see ei ole nii lihtne, et elekter läheb ära ja siis kohalik teenindaja läheb kuhugi taha ruumi, kolistab seal natuke ja elekter tuleb tagasi ja elu läheb edasi. Aga kui ei lähe käima mis siis. Mida oskab see õnnetu neiu seal selle masinaga peale hakata? Kas see neiu peab ka seda masinat hooldama ja käivitama? teeme koolituse, et oskaks aga kas teeme kõigile teistele 100 teenindajale samasuguse koolituse. Mis see maksab? Või koolitame välja brigaadi kes sõidab mööda ilma ringi ja hooldab ning kontrollib neid generaatoreid. Palju see maksab? Pealegi kui vaatleme tanklate kohapealt hoopi sedasi, et neil kellel kütet kindlasti vaja äkki hoiustavad endal vajaliku koguse kütust. Läheb elekter ära võtad ämbri ammutad mahutist kütust ja valad paaki. Ei ole ühestki tanklast sõltuv.


Trumm elu ei ole kahjuks nii lihtne nagu sulle tundub.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5210
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas Manurhin »

Kapten Trumm kirjutas:Akul peab olema säilituslaadimine
Selle probleemi saab lahendada isegi päikesepaneeliga. Lihtne, mugav, odav ja praktiliselt hooldusvaba. Mul omal üks selline siiamaani olemas, Austraalias elades ostsin omale. Kui auto seisis, viskasin paneeli armatuurlauale ja torkasin juhtme sigaretisüütaja pessa. On olemas ka võimalus krokodillidega otse aku külge ühendada. Oli natuke abiks küll, eriti arvestades seda, et mul vahepeal kogu elu käis auto el. süsteemi peal (läpaka ja telefoni laadimine). Selline asjake siis:
Pilt
kraal kirjutas:Kui me võtame eeskujuks tanklaketi nagu eelnevalt teemas läbi käinud siis see ei ole nii lihtne, et elekter läheb ära ja siis kohalik teenindaja läheb kuhugi taha ruumi, kolistab seal natuke ja elekter tuleb tagasi ja elu läheb edasi. Aga kui ei lähe käima mis siis. Mida oskab see õnnetu neiu seal selle masinaga peale hakata? Kas see neiu peab ka seda masinat hooldama ja käivitama? teeme koolituse, et oskaks aga kas teeme kõigile teistele 100 teenindajale samasuguse koolituse. Mis see maksab?
Omal ajal said neiukesed igasugu tehnikaga hakkama, alates Universaal U-2 -st lõpetades kombainiga. Mul omal üks naissoost sugulane käis vahepeal mehe T 150K-ga kündmas, kultiveerimas ja randaalimaski kui mees tsüklis juhtus olema, aga töö pidi tehtud saama 8). Kuidas nad siis tänapäeval nii saamatukesed nüüd korraga on? Ja mis soojas ruumis seisva statsionaarmootoriga niiväga juhtuda saabki? Äärmisel juhul ehk satub õhk kuhugi toitesüsteemi, selle väljasaamine pole nüüd küll mingi raketiteadus ega vaja roppkallist koolitust. Piisab, kui keegi korra näitab. Tänapäeval võimalus seda oma telefoniga filmida ka, juhuks kui hiljem tõesti ei mäleta, kust mutrivõtmega keerata tuli ja kus käsipumba hoob on :wall:.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
kraal
Liige
Postitusi: 665
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas kraal »

Manurhin kirjutas: Omal ajal said neiukesed igasugu tehnikaga hakkama, alates Universaal U-2 -st lõpetades kombainiga. Mul omal üks naissoost sugulane käis vahepeal mehe T 150K-ga kündmas, kultiveerimas ja randaalimaski kui mees tsüklis juhtus olema, aga töö pidi tehtud saama 8). Kuidas nad siis tänapäeval nii saamatukesed nüüd korraga on? Ja mis soojas ruumis seisva statsionaarmootoriga niiväga juhtuda saabki? Äärmisel juhul ehk satub õhk kuhugi toitesüsteemi, selle väljasaamine pole nüüd küll mingi raketiteadus ega vaja roppkallist koolitust. Piisab, kui keegi korra näitab. Tänapäeval võimalus seda oma telefoniga filmida ka, juhuks kui hiljem tõesti ei mäleta, kust mutrivõtmega keerata tuli ja kus käsipumba hoob on :wall:.
Tänapäeval need neiud kes on "mehed nagu orkester" on ikka palju kõrgema lennuga kui istuda tanklas ja küpsetada kabanossi.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5210
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas Manurhin »

kraal kirjutas: Tänapäeval need neiud kes on "mehed nagu orkester" on ikka palju kõrgema lennuga kui istuda tanklas ja küpsetada kabanossi.
Ja ometigi kassa, kaardimaksesüsteemi, kütusepumpade, saatelehtede ja kõikvõimalike teiste dokumentide ja muu taolisega saavad nad hakkama. Lisaks veel kabanosside küpsetamise ja hamburgerite tegemisega. Esmaseid tulekustutusvahendeid käsitseda peaks nagu ka probleemideta oskama. Asi see siis ühe mootori juures paar asja selgeks õppida pole.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2640
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas vanahalb »

Neil mootoritel saab eelkõige olema probleemiks biolisandiga solgitud kütus. Kas tuleb tankida erifondist või kütust pidevas liikumises hoida et filtrid seest roheliseks ei hallitaks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

vanahalb kirjutas:Neil mootoritel saab eelkõige olema probleemiks biolisandiga solgitud kütus. Kas tuleb tankida erifondist või kütust pidevas liikumises hoida et filtrid seest roheliseks ei hallitaks.
Võtmesõnaks on praegu Alexela. :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ettevõttel generaatori vajadus sõltub kas on seadusandlike aktidega ette nähtud (tuleohutussüsteemid) või riskide maandamiseks. Kindlasti on risk kui elekter kaob aga kui see risk on väike ja elektrikaost tingitud kahjum on väiksem kui diiselgeneraatori paigaldus ja käigushoidmine siis ei ole ju mõistlik hakata sellega jantima. Teine teema on veel vahendite olemasolu investeerimiseks.
elu paraku ei ole must/valge vaid palju kirevam. Kellel pole vajadust, kellel vahendeid ja mõni ei teadvustagi nt seda, et mis juhtub kui häda käes.'
Justnimelt, see on täna eelkõige MKM ümarate kehaosade puudumise probleem, et pole loodud akte, mis nõutavad teatud kriitilistelt kohtadelt reservtoite olemasolu. Kuna sellele järgnes (esialgu nõudis MKM rohkemat kui ühte varutoitega tanklat maakonna peale) asjaosaliste hädakisa ning keegi ei suutnud teha elementaarset arvutust, kui väikse osa see jaeturul liikuvatest miljarditest neelab, siis jäid peale jaemüüjad.
32kW diiselgeneraator on piisavalt väike. Pealegi paistab, et teil see diisel on seal igaks juhuks ja kui ta ükskord kohe paugust ei käivitugi siis suurt midagi ei juhtu. Saate paari tunni pärast käima ja elu läheb edasi.
Valesti paistab. Generaatorid on elutähtsa tootmise tagamiseks ja 99,9% juhtudest käivituvad ja seiskuvad nad inimese osavõtuta. Sellest järeldub, et nende korrashoid on piisav.
Kui me võtame eeskujuks tanklaketi nagu eelnevalt teemas läbi käinud siis see ei ole nii lihtne, et elekter läheb ära ja siis kohalik teenindaja läheb kuhugi taha ruumi, kolistab seal natuke ja elekter tuleb tagasi ja elu läheb edasi. Aga kui ei lähe käima mis siis. Mida oskab see õnnetu neiu seal selle masinaga peale hakata? Kas see neiu peab ka seda masinat hooldama ja käivitama? teeme koolituse, et oskaks aga kas teeme kõigile teistele 100 teenindajale samasuguse koolituse. Mis see maksab? Või koolitame välja brigaadi kes sõidab mööda ilma ringi ja hooldab ning kontrollib neid generaatoreid. Palju see maksab? Pealegi kui vaatleme tanklate kohapealt hoopi sedasi, et neil kellel kütet kindlasti vaja äkki hoiustavad endal vajaliku koguse kütust. Läheb elekter ära võtad ämbri ammutad mahutist kütust ja valad paaki. Ei ole ühestki tanklast sõltuv.
Ei ole mõtet pruukida suud asjadest, millest sul on vaid teoreetiline teadmine (võiks, peaks). Sa lihtsalt ei tea ju, kuidas praktika käib.
Tänapäeval tarnitavad generaatorsõlmed käivituvad ise ette antud parameetrite saabumisel (nt võrgupinge miinimum 360V saabumisel), annavad neile ette antud voolu ja võrguelektri taastumisel deaktiveeruvad ise (sh läbivad jahutuse tsükli automaatselt).

Kontrollkäivitused suudab läbi viia iga tankla töötaja, kellele on tehtud pool tundi koolitust. Mida vajutada, mida teha siis, kui.... stiilis. Kord aastas läbiviidav hooldus kümnekonnale generaatorsõlmele, kui ise ei viitsi/ei oska maksab suurusjärgus paar tuhat (oleme alguses tellinud, hiljem loobusime). Seda pakub geneka maaletooja. See ongi kogu hooldus - kord aastas hooldus ja kontrollkäivitused vastavalt maitsele (kuid mitte alla korra kvartalis). Selle aja jooksul töötab see seade võibolla 4-5 tundi. Kui automaatselt ei käivitu, siis on võimalik minna geneka juurde ja vajutada nuppu kirjaga "start".
Trumm elu ei ole kahjuks nii lihtne nagu sulle tundub.
Mulle tundub, et sa ajad siin peavoolu propagandat (mis ütleb, et tänane seis reservtoitega Eestis "on piisav" ja edasine on "ebamõistlikult kallis"). Ei ole õige. Minu majapidamises on kasutuses kümmekond taolist generaatorit, võimsusega 25-60 kW, mis sobivad ka tanklale, lasteaiale või toidupoele - kujutan ette mismoodi seda teha, palju maksab ja kuidas see töötab. Olen ise paar aastat tagasi miskile EL delegatsioonile demonstreerinud, kuidas see töötab, lülitasin liitumiskilbist pealüliti välja ja kõik toimus nagu vaja.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Manurhin kirjutas:
kraal kirjutas: Tänapäeval need neiud kes on "mehed nagu orkester" on ikka palju kõrgema lennuga kui istuda tanklas ja küpsetada kabanossi.
Ja ometigi kassa, kaardimaksesüsteemi, kütusepumpade, saatelehtede ja kõikvõimalike teiste dokumentide ja muu taolisega saavad nad hakkama. Lisaks veel kabanosside küpsetamise ja hamburgerite tegemisega. Esmaseid tulekustutusvahendeid käsitseda peaks nagu ka probleemideta oskama. Asi see siis ühe mootori juures paar asja selgeks õppida pole.
Pool tundi koolitust praktilise käivitamisega - oskab igaüks.
Lisaks on see käsitsi nupust käivitus siiski vajalik vaid hädaolukorras, kui automaatika ei käivitu. Üldiselt sisaldub komplektis ka vastav plokk.
Kontrollkäivitus tuleb aga teha mitte käsitsi käivitades, vaid objektil elektritoite välja lülitamisega.
Kassadel-arvutitel peavad olema UPS-id, avariivalgustus peab nagunii töötama ja külmutuskapid ja kohvimasinad võivad minuti ka ilma olla (normaaloludes tehakse käivitus siis, kui 1 minuti jooksul pole võrgupinge taastunud - vältimaks asjata käivitumist pingekõikumiste või hetkeliste katkestuste korral.

Tegelikult on see küllalt lihtne, masinad on üldiselt töökindlad, kui osta kvaliteetset tehnikat, kasutaja peab lihtsalt hoidma paagi täis, aku laetud ja võiks kord aastas hooldada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kraal
Liige
Postitusi: 665
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas kraal »

Kapten Trumm kirjutas: Ei ole mõtet pruukida suud asjadest, millest sul on vaid teoreetiline teadmine (võiks, peaks). Sa lihtsalt ei tea ju, kuidas praktika käib.
Tänapäeval tarnitavad generaatorsõlmed käivituvad ise ette antud parameetrite saabumisel (nt võrgupinge miinimum 360V saabumisel), annavad neile ette antud voolu ja võrguelektri taastumisel deaktiveeruvad ise (sh läbivad jahutuse tsükli automaatselt).
Sa tahad öelda, et sina kellel kuskil nurgas seisab mingisugused diiselgeneraatorid oled pädevam kui mina kelle leivast osa on diiselgeneraatorid ja reservtoitesüsteemid?

Kapten Trumm kirjutas: Kontrollkäivitused suudab läbi viia iga tankla töötaja, kellele on tehtud pool tundi koolitust. Mida vajutada, mida teha siis, kui.... stiilis. Kord aastas läbiviidav hooldus kümnekonnale generaatorsõlmele, kui ise ei viitsi/ei oska maksab suurusjärgus paar tuhat (oleme alguses tellinud, hiljem loobusime). Seda pakub geneka maaletooja. See ongi kogu hooldus - kord aastas hooldus ja kontrollkäivitused vastavalt maitsele (kuid mitte alla korra kvartalis). Selle aja jooksul töötab see seade võibolla 4-5 tundi. Kui automaatselt ei käivitu, siis on võimalik minna geneka juurde ja vajutada nuppu kirjaga "start".
Ega siis kontrollkäivitused ei ole ainult diiselgeneraatori töötamise vaatamine vaid ka ka reservtoitesüsteemi testimine ja jälgimine ning vajadusel mõõdistamine. Testitakse ju kogu süsteemi. Selleks on vaja jälle vastavat pädevust. Pädevus ei tule pooletunnisest koolitusest kuidas nuppu vajutada ja kust vaadata õlitaset.

Kapten Trumm kirjutas: Mulle tundub, et sa ajad siin peavoolu propagandat (mis ütleb, et tänane seis reservtoitega Eestis "on piisav" ja edasine on "ebamõistlikult kallis"). Ei ole õige. Minu majapidamises on kasutuses kümmekond taolist generaatorit, võimsusega 25-60 kW, mis sobivad ka tanklale, lasteaiale või toidupoele - kujutan ette mismoodi seda teha, palju maksab ja kuidas see töötab. Olen ise paar aastat tagasi miskile EL delegatsioonile demonstreerinud, kuidas see töötab, lülitasin liitumiskilbist pealüliti välja ja kõik toimus nagu vaja.
Oh Trumm Trumm. Sa näed elu ainult oma mättaotsast ja peavoolu propaganda ka veel sisse tuua on ikka väga mage.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Teooria on kõva, kuid praktika null.
Ma saan selle järgi aru, et sa pole seal puldi juures vist kunagi olnud?
Kui palju generaator toodab ja kas on mingeid anomaaliaid, on samuti kahe nupuvajutuse teema.
Seadmel on selline ekraan, mõnede nuppudega.
Sinna tulevad ette ka veateated, kui midagi on valesti.
Õpetatakse selgeks sama poole tunniga.
Kui töötundide arv aastas on ühekohaline, siis pole seal mingeid mõõdistamisi tarvis.

Ei ole vaja lihtsat asja keerukaks teoretiseerida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kraal
Liige
Postitusi: 665
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas kraal »

Kapten Trumm kirjutas:Teooria on kõva, kuid praktika null.
Ma saan selle järgi aru, et sa pole seal puldi juures vist kunagi olnud?
Kui palju generaator toodab ja kas on mingeid anomaaliaid, on samuti kahe nupuvajutuse teema.
Seadmel on selline ekraan, mõnede nuppudega.
Sinna tulevad ette ka veateated, kui midagi on valesti.
Õpetatakse selgeks sama poole tunniga.
Kui töötundide arv aastas on ühekohaline, siis pole seal mingeid mõõdistamisi tarvis.

Ei ole vaja lihtsat asja keerukaks teoretiseerida.
Aga kui generaator töötab aga elektri ikka ei ole mis siis? Vaja elektrikilbis asja uurida. Sina muidugi läheksid kohe omas tarkuses sinna kallala aga selleks on vaja vastavat pädevust.
Paistab sinu teadmised reservsüsteemist piirduvadki nupu vajutamise ning teadete lugemisega ekraanilt.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: moppel ja 12 külalist