Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 843
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Sekeldaja »

Imre Kaas kirjutas:
Mis puudutab erinevatesse versioonidesse, siis õnnetuse järel püstitab uurija alati rohkelt erinevaid versioone ehk hüpoteese, mida võib olla kümneid. Kõigi nende versioonidega tegeletakse võrdselt, otsides tõendeid kas versiooni kinnitamiseks või ümberlükkamiseks. Lõpuks jääb järele kõige tõenäolisem versioon ja ülejäänud lükatakse perspektiivitutena kõrvale.
Siin on heaks näiteks lennuõnnetuste uurimise praktika. Akf Lemet postitas 21. juunil MH-17 teemasse lingi lennundusekspert Vadim Lukaševitši intervjuuga, kes on uurimisse kaasatud. Tema sõnul ei vaaginud Hollandi uurimiskomisjon alternatiividena näiteks mitte ainult meteoriidi- ja välgutabamise võimalust, vaid ka kogu kelbast, mida Kremli propagandavabrik eetrisse paiskas - kõik need Ukraina hävitajad, kokkupõrked teise lennukiga ja mida iganes. Absoluutselt kõik hüpoteesid, mis olid näole andnud, käisid laualt läbi. Jah, need läksid ka paberikorvi üsna kiiresti, aga vastuolu Estonia uurimisega, kus visiiri kaotus hõigati meediasse välja kõige kõrgemalt tasemelt juba katastroofipäeva hommikul ning kogu ülejäänud tegevus oli kramplikult keskendunud selle versiooni tõestamisele, on lihtsalt karjuv.
Imre Kaas kirjutas: Kuivõrd aga Estonia huku kriminaaluurimise versioonid lõppesid kõik perspektiivituna ehk ühtegi süüdlast ei tuvastatud, siis peamegi nentima, et Eesti kriminaalõiguse normid jäid tollases ajaraamis liialt kitsaks või ei suutnud uurija leida vajalikke tõendeid. Tõendeid kogumis hinnates võis öelda, et ühegi konkreetse isiku käitumine hukuni ei viinud. Ja kellegi tahtlikku tegevust ei suudetud veenvalt tuvastada. Kas mõni teine uurija oleks talitanud teisiti? Võib-olla.
Selle kohta kaks tsitaati Margus Kurmilt 2006. aasta komisjoni protokollidest:

"...pean vagisi valjuma sellest komisjoni püstitatud kitsastest küsimusteringist, aga ....Esimene hinnang on see, et sellest materjalide hulgast üldse mingite jarelduste tegemine on äärmiselt keeruline. Sest see toimik... oma valjanagemiselt on väga piinlik, piinlik hulk pabereid. Et lihtsalt seal ei ole mitte mingit süsteemi, 35 köidet absoluutselt süstematiseerimata. Köidetud kokku nii lohakalt, et naiteks kolmeleheküljeline dokument - kõige pealt tuleb esimesed 2 lehekiülge, siis 10 lehekülge mingit muud dokumenti, siis tuleb kolmas lehekülg. Kriminaaltoimikud on ju kõik kinni ommeldud. See toimik on süstematiseerimata ja sealt üldse millegi valja lugemine oli vaga töömahukas. Aga selles mõttes on seletus siin see, et hr Karmi suri enne, kui ta joudis need asjad kokku tõmmata ja siis voib - olla paluti mõnel sekretäril tema toas olevad materjalid kinni köita. Aga siis mida kindlasti Eesti riik peaks tegema - võiks toimikud lahti võtta ja ara süstematiseerida. Sest kui mõni ajaloolane tahab seda teha või mõni välisriik küsib - soovib materjalidega tutvuda, siis see pilt on Eesti riigi jaoks väga-väga piinlik."

(protokoll nr 4, 29.09.2005, lk. 8 )

ja

"Seal on koopiaid,ülhe ja sama dokumendi, viis-kuus eksemplari jne. Nii nagu pabereid laua pealt tuli nii on neid ka toimikusse pandud. Ja kuivõrd nad on õmmeldud nagu tol ajal tehti, siis on see paljundamine praktiliselt võimatu. Mul üks mõte jai veel ütlemata, et muidugi kui me vaatame seda asja riigi seisukohalt ja võrdleme tanase päevaga, siis on tegelikult väga kurb, et seda asja lasti uurida madala astme ametnikul, et kui täna selline asi juhtuks, siis kindlasti riigiprokuratuur kuni peaprokurörini välja hoiaksid kätt pulsil. Ja need otsused, mis ... välja võib tulla, et see on täna palju väiksemate juhtumite puhul, et juhtkond on kaasatud, sest teatud küsimustes reaametnik jääb üksinda hätta."

ning veel vastus kriminaalasja lõpetamise kohta:

"Ü. Rajasalu: Kas see kriminaalasja menetlemine jäigi lõpetamata, selle inimese, kes
seda tol ajal läbi viis, surmaga. Seda alustati ja jäi lõpetamata.
M. Kurm: Ta on formaalselt olemas, 1,5 - 2 leheküljeline kriminaalmenetluse lõpetamise määrus, mille argumentatsioon ongi, et kuna rahvusvaheline uuriskomisjon leidis, et süüdi on meri ja loodus, siis menetlus lõpetatakse. Aga see on tehtud teise inimese poolt, kui seda asja tegelikult uurinud inimene oli surnud. Mingi aeg seda uuriti - kõik tegelesid sellega, oli üks periood ja siis tegeles nagu mingi aeg grupp inimesi, siis tegeles pikka aega üks inimene ja siis ei tegelenud see üks inimene ka ja siis ta lõpetati. Ta sumbus ära, et mida ütleb rahvusvaheline komisjon ja kui see oli ütelnud, siis tehti see määrus ara."


(protokoll nr 13, 16. jaanuar 2006, lk 4)
Runkel
Liige
Postitusi: 2831
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Runkel »

Küllap Kurm dokumenteeris oma uurimiskomisjoniga hoolsamalt ja kvaliteetsemalt kui varasemad. Kas tema paberitest annab midagi konkreetsemalt välja tuua, mis viitab Rootsi allveelaevale, mis põhjustas tõenäoliselt suure õnnetuse? Kindlasti ei pilla mees sellist väidet (küll mitte kategoorilist, aga sellel on hoopis teine tähendus kui kellelgi teisel, kõrvalisel) juhuslikult.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Mati79 kirjutas:Mulle ei meenu, et oleksin uurimise kohta veel midagi lugenud peale visiiri hüpoteesi. Kui laevakere jäi "ametlikult" uurimata, siis järelikult ei püstitatud ühtegi hüpoteesi kokkupõrke, pommi või muu sabotaazhi teemal. Milliseid hüpoteese andis veel püstitada, mis poleks seotud auguga laevakeres?
Tahtlik visiiri avamine... Sellegi kohta ei meenu, et oleks mingeid tõendeid lauale käidud, et seda ei saanud toimuda?
Tõendada tuleb ikka seda, et mingit moodi võis juhtuda, mitte et ei võinud. Kohe pärast õnnetust oli ajakirjanduses terrorismi versioon väga üleval, aga kuna ühtegi tõendit ei leidunud, mis seda toetaks, kadus see ruttu.

Laev on põhjas ja visiir on eest ära. Need on faktid, mille vastu vaielda ei saa. Mis puutub pommi vms. visiiri või rambi mehhanismis, siis soovitan taaskord esiteks lugeda komisjoni lõpparuannet ning esitada tekkivad küsimused juba selle pinnalt.
Mati79
Liige
Postitusi: 142
Liitunud: 18 Okt, 2020 0:13

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Mati79 »

Kriku kirjutas: Tõendada tuleb ikka seda, et mingit moodi võis juhtuda, mitte et ei võinud. Kohe pärast õnnetust oli ajakirjanduses terrorismi versioon väga üleval, aga kuna ühtegi tõendit ei leidunud, mis seda toetaks, kadus see ruttu.
Üldse ei tahaks auto õnnetuse paralleeli tuua, aga kuna paremat võrdlust ei oska mõelda, siis sinu väide kõlab umbes selliselt:
Auto sõidab ilma pidurdusjälgedeta teelt välja ja kuna politsei ei tuvastanud, et ohvril oleks olnud kellegagi konflikti või keegi oleks soovinud tema autot saboteerida, siis polnud vajadust kontrollida, kas pidurvoolik oli läbi lõigatud või mitte.
Kasutaja avatar
-noglik-
Liige
Postitusi: 47
Liitunud: 27 Mai, 2007 23:35
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas -noglik- »

Ehk on veel vara rääkida sellest uuest august, aga miks nad seda auku oma joonistuse peal sinna
viimase E - taha pakuvad?
Videos veerivad ju mõlemad ka ise, kas on O või on S?
https://www.youtube.com/watch?v=t1Z4ID7 ... el=KontraS

Nimetus ESTLINE laeva küljel sisaldab tõesti ainult ühte ümarate vormidega tähte ja see S
on neil seal ilusasti kaadrisse jäänud, millest võib järeldada, et auk on tegelikult S ja T tähtede vahel,
all, alumises osas. Kuna laev on kummuli ja video samasugune, siis pöörasin lisatud pildil
selle tähe püstiseks, paremaks võrdluseks. S ise siis sinine, valgel taustal, suur muidugi.
Koht laeval tähistatud punaselt.
EST S1.jpg
Kui alguses tekkis kahtlus ja seosed selle tühjaks pumbatud paremparda kreenimistankiga, siis nüüd on asi nihkunud
nagu stabilisaatortiiva kohale. Tekinumbrite järgi on alla tiivani tekijagu ruumi, kuid
ilmselt ei olnud see tiib oma mõõtudelt ka kõige väiksem asi. Ja kuhugi pidi see tiib minema,
kui laevakere sellele peale vajus. Kui püstiselt sisse, siis ilmselt ulatuks see S-i lõhkuma?

Enne põhjaminekut umbes 50 inimest laeva küljel said tiiba ka lähemalt näha.
Lõpparuanne Lk 79 I tulp

Uurimiskomisjoni see tiivandus eriti ei huvitanud, nemad seal laevaküljel öösel oma lainet ootamas
ei seisnud ja samal hukuaastal jaanuaris alles paigaldatud ja hukule vahetult eelnenud
tiibade sisselülitamises erilisi seoseid hukuga ei näinud.
Lõpparuanne Lk 28 III tulp
St-01.jpg
Sihi täpselt - läheb pihta.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas vanahalb »

Üks aspekt on kriminaalõiguslik süü kus ka süüdlase leidmisel vôib asi olla aegunud. Teine on tsiviilòiguslik kahjude hüvitamine kus on samuti vaja leida süüdlane kellelt raha nõuda. Tsiviilvaidlused on ju tänase päevani käimas. Umbes aasta tagasi vist oli kui Pariisi kohtus said õiguse Meyeri laevatehas ja Bureau Veritas kellelt Estonial hukkunute omaksed raha nõudsid.
Eesti riigilt nõudsid uue uurimise algatamist rootsipoolsed omaksed ja delfilaadse ajakirjanduse väitel keeldus Eesti aastaid igasugusest uuest uurimisest. 24.septembril 2019 võeti küsimus Tallinna Halduskohtus vähemalt menetlusse.

Mul endal pole Estonia küsimuses mingit raha saada ja sellepärast pole ka sūvenenud et miks laevatehas Pariisi kohtus õigeks mõisteti.
Eestipoolne tänane initsiatiiv uurimist taasalustada võib olla seotud sellega et kohus käseb seda nagunii teha.

Kui nüüd õigesti mäletan oli jaotus Estlines nii et eesti poolelt meeskond ja rootsi poolelt laeva korrashoidmine. Tollal oli täiesti tavaline praktika et läänest lükati mingi surmaküna ette ja kästi eestlastel sitast saia teha. Tavaliselt tehtigi.
Kui rootsi pool oma kohustused täitmata jättis võib see selgust tuua et miks nad asitõendeid hävitasid ja uurimist igati takistasid. Pluss võimalused allveelaevadest, terrorismist, hukkumisega põhjuslikus seoses olevast relvaveost jne.

Ameerikalikult lähenedes - iga kotleti sisse sattunud pisikese eest vähemalt miljonihagi letti on võimalus et Rootsi riik seda jama veel seitse inimpõlve tagantjärgi kinni maksab.
Walter2
Liige
Postitusi: 4001
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Walter2 »

-noglik- kirjutas:Ehk on veel vara rääkida sellest uuest august, aga miks nad seda auku oma joonistuse peal sinna
viimase E - taha pakuvad?
Videos veerivad ju mõlemad ka ise, kas on O või on S?
https://www.youtube.com/watch?v=t1Z4ID7 ... el=KontraS

Nimetus ESTLINE laeva küljel sisaldab tõesti ainult ühte ümarate vormidega tähte ja see S
on neil seal ilusasti kaadrisse jäänud, millest võib järeldada, et auk on tegelikult S ja T tähtede vahel,
all, alumises osas. Kuna laev on kummuli ja video samasugune, siis pöörasin lisatud pildil
selle tähe püstiseks, paremaks võrdluseks. S ise siis sinine, valgel taustal, suur muidugi.
Koht laeval tähistatud punaselt.
Pigem on see ikka mingi sirge tähe alaosa - liigagi vertikaalselt ja jämedalt läheb see täht ülesse ning vasakul on järsk tähe lõppemine.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas AMvA »

see ei ole jah "S" tähe kaar. Pilt on oluliselt lähemalt võetud, mis on ka Läänemere läbipaistvust arvestades loogiline.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Mati79 kirjutas:
Kriku kirjutas: Tõendada tuleb ikka seda, et mingit moodi võis juhtuda, mitte et ei võinud. Kohe pärast õnnetust oli ajakirjanduses terrorismi versioon väga üleval, aga kuna ühtegi tõendit ei leidunud, mis seda toetaks, kadus see ruttu.
Üldse ei tahaks auto õnnetuse paralleeli tuua, aga kuna paremat võrdlust ei oska mõelda, siis sinu väide kõlab umbes selliselt:
Auto sõidab ilma pidurdusjälgedeta teelt välja ja kuna politsei ei tuvastanud, et ohvril oleks olnud kellegagi konflikti või keegi oleks soovinud tema autot saboteerida, siis polnud vajadust kontrollida, kas pidurvoolik oli läbi lõigatud või mitte.
Ei kõla. Kui õnnetuse kulust on näha, et pidurid ei töötanud, siis muidugi on pidurite ekspertiis asjakohane. Voolik võib ka niisama lekkida.

Täpselt samamoodi on "Estonia" õnnetuse kulust & tagajärgedest näha, et visiiriga toimuv oli pehmelt öeldes probleemne.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

-noglik- kirjutas:Ehk on veel vara rääkida sellest uuest august, aga miks nad seda auku oma joonistuse peal sinna
viimase E - taha pakuvad?
Videos veerivad ju mõlemad ka ise, kas on O või on S?
https://www.youtube.com/watch?v=t1Z4ID7 ... el=KontraS
Ma ei saa sellest pildist mitte midagi aru. Minu arvates pole mitte kumbki. Kaart moodustav valge joon katkeb vasakul ning ots on horisontaalne - seda pole ju ühelgi "Estonia" pardal näha olevas tähes?

Kui tähti moodustab sinine värv, siis ka ei saa aru :dont_know: Mis koht mis kirjast see vasakul üleval näha olev täisnurk olema peaks, kes näitaks näpuga?
antonio1
Uudistaja
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Mai, 2005 22:12
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas antonio1 »

Kriku kirjutas:
Mati79 kirjutas:
Kriku kirjutas: Tõendada tuleb ikka seda, et mingit moodi võis juhtuda, mitte et ei võinud. Kohe pärast õnnetust oli ajakirjanduses terrorismi versioon väga üleval, aga kuna ühtegi tõendit ei leidunud, mis seda toetaks, kadus see ruttu.
Üldse ei tahaks auto õnnetuse paralleeli tuua, aga kuna paremat võrdlust ei oska mõelda, siis sinu väide kõlab umbes selliselt:
Auto sõidab ilma pidurdusjälgedeta teelt välja ja kuna politsei ei tuvastanud, et ohvril oleks olnud kellegagi konflikti või keegi oleks soovinud tema autot saboteerida, siis polnud vajadust kontrollida, kas pidurvoolik oli läbi lõigatud või mitte.
Ei kõla. Kui õnnetuse kulust on näha, et pidurid ei töötanud, siis muidugi on pidurite ekspertiis asjakohane. Voolik võib ka niisama lekkida.

Täpselt samamoodi on "Estonia" õnnetuse kulust & tagajärgedest näha, et visiiriga toimuv oli pehmelt öeldes probleemne.
Visiiriga seonduvas toimus väga põhjalik uurimine, mille käigus usutavasti selgitati välja kogu tõde.
Aga oli ka muid, visiirindusse mittepuutuvaid küsimusi tekitavaid asjaolusid. Sama võssa sõitnud bemmi näitel - kui kaoksid võimalike tõenditena kasutatava materjali hulgast osa bemmi olulisi detaile, oleksid segadused bemmis olnud reisjatega jne, ning tagatipuks üks kolmest uurijast otsutaks võssa pannud bemmivraki katta kruusahunnikuga mille otsa valatakse betoonkuppel, kõige lõpuks kogu ala piiratakse taraga, paigaldatakse elektrooniline valve, kõik huvilised aetakse minema või võetakse vastutusele, osa uurimismaterjale salastatakse 200 aastaks jne, siis tekib paratamatult küsimusi tegevuse põhjuste kohta. Ehk "miks" ja "mida varjatakse" küsimused.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Nõus, aga need ei käi enam katastroofi põhjuste kohta. See vahetegu on oluline.
antonio1
Uudistaja
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Mai, 2005 22:12
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas antonio1 »

Kriku kirjutas:Nõus, aga need ei käi enam katastroofi põhjuste kohta. See vahetegu on oluline.
Väga julge väide, millega ei saa nõustuda kuna me ju ei tea nende teiste asjaolude kohta täpsemalt. Pädevad organid on nende teiste asjaolude uurimise asemel Rootsi näitel hoopis tegelenud materjalide hävitamise ja varjamise näol uurimise kahjustamisega. Siit küsimus "miks".
Liiati katastroofi põhjust ei julgeks100% visiiri süüks panna, kuna üheselt on tõestamata rambi käitumine viisil, nagu esimene uurimiskomisjon seda meile presenteeris. Samuti uppumiseks vajalik veehulk ei klapi, mida siitki teemast eespoolt lugeda võib.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

antonio1 kirjutas:Ehk "miks" ja "mida varjatakse" küsimused.
antonio1 kirjutas:
Kriku kirjutas:Nõus, aga need ei käi enam katastroofi põhjuste kohta. See vahetegu on oluline.
Väga julge väide, millega ei saa nõustuda
Siin on loogikaviga. "Miks varjatakse" ja "mida varjatakse" küsimustele võib leiduda hulk vastuseid, mis ei ole mitte kuidagi seotud küsimusega "miks katastroof juhtus". Inimmõistus kipub neid instinktiivselt ühendama, aga tegelikult ei ole põhjust sellist ühendust eeldada. Ehk siis korrelatsioon ei tähenda veel põhjuslikku seost: https://en.wikipedia.org/wiki/Correlati ... _causation
antonio1 kirjutas:Liiati katastroofi põhjust ei julgeks 100% visiiri süüks panna, kuna üheselt on tõestamata rambi käitumine
Olgu, visiiri + rambiga toimuv oli pehmelt öeldes probleemne.
Mati79
Liige
Postitusi: 142
Liitunud: 18 Okt, 2020 0:13

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Mati79 »

Kriku kirjutas:
Täpselt samamoodi on "Estonia" õnnetuse kulust & tagajärgedest näha, et visiiriga toimuv oli pehmelt öeldes probleemne.
Pigem ei olnud ju visiiri kohta konkreetseid tõendeid:

*Meeskonna liikmed ei näinud visiiri ära tulekut, ega rambi avanemist
*Andurite tuled olid rohelised
*Ka ükski reisija ei näinud visiiri ära tulekut, mis paneb veidi kulmu kergitama

Kui vaadata Estonia pilti, siis isegi kui kaptenisillalt polnud visiiri näha, siis üleval reelingul oli reisijate kõige populaarsem kogunemise koht ja seal oleks pidanud visiiri ära tulekut kindlasti nägema.
Samuti on seal mitme korruse jagu aknaid, kas need olid baaride või kajutite aknad, seda ei oska öelda.
Võib ju väita, et kes ikka kl 01:00 öösel seal reelingul oli, aga arvestades, et baarid toimisid, siis pigem oli.

Ehk siis kokkuvõtvalt on ju ametlik versioon hüpoteesi põhiselt püstitatud, millele toetavad fakte eriti pole. Ja lõpuks on jällegi uskumise küsimus, aga kui nii inimeste tunnistusi kui fakte kõrvutada, siis tõenäolisem tundub igaljuhul see, et visiir tuli küljest hiljem.


Teemale mitte midagi juurde lisav pilt eemaldatud. Ilma pilditagi on selge, et visiir on reelingu äärest näha.

Kriku
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: vaoinas ja 35 külalist