Otse loomulikult mustana. Ja meeskonda sellel samuti mustas...et need ikka kenasti märkamatuks jääks. Ja kindlasti kahe päramootoriga. Ma olen aupärast kah vähe merd sõitnud, aga sellist kombot pole ette juhtunud. On küll päramootoritega, aga ikka erksat värvi. Ja rõhuv enamus on olnud stats. mootoritega, vähemalt viimased 15 aastat. Kalipso all mõistame me ilmselt samuti erinevaid asju.nüüd küsimus - kuidas kirjeldada kalipsodesse riietatud meeskonnaga valvepaatti?
Parvlaev "Estonia" hukkumine
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Ka minu viis kopikat siin juba igasugused terve mõistuse piirid ületanud oletamiste hoiupõrsasse. Võimalus, et mees sai viga juba laevaõnnetuse käigus, väike sisemine verejooks - alguses nagu ei saa arugi, et midagi tõsist - aga loetud tundide möödudes lõpeb surmaga. Ja kui sai laevahuku käigus kuidagi tugevalt kuskilt pihta-põrutada, siis sellest ka "vägivalla" märgid surnukehal.Imre Kaas kirjutas:....Ainus, mis seletaks vigastusi ja juhtunut, on õnnetus päästmise käigus - ta kukkus vintsimise käigus tagasi merre. ....Svejk kirjutas: Võtame Vahtrase.......Minu tagasihoidliku hinnangu kohaselt (mis on kinnitatud ainult kõhutundega) hukkus Vahtras põgenemiskatse käigus.
Äkki keegi oskab kosta, et kas mingi lahkamine ja surma põhjuste tuvastamine ikka tehti? Või on tegemist siin juba delikaatse teemaga, mida avalikkusesse pole paisatud?
Üldse on igasuguste automaatikasüsteemide puhul läbi mõeldud kõikvõimalike vidinate töötamise järjekord ja loogika, see on täiesti elementaarne. Näiteks, et enne, kui lukustus ei avane ja tagasisidet täielikust avanemisest ei anna, pole hüdraulikat võimalik tööle panna. Ja muud kõikvõimalikud variandid. Sellised seosed on igasuguse automaatika puhul (nagu juba kirjutatud sai) elementaarsed ja ei näe mingit põhjust, et sedasi poleks üles ehitatud ka laevanduses kasutatavad süsteemid. (kui muidugi mingid "emegrency shortcut" võimalused välja arvata). Selle oletuse tõepärasuse, et kõike tehti vales järjekorras (hüdrod enne ja hinged kõveraks) peaks saama suht lihtsalt kindlaks teha - laeva ehitanud tehasel on usutavalt Estonial kasutatud süsteemide tehniline dokumentatsioon olemas.vanahalb kirjutas:Noeitea... Igasuguste hūdraulikasüsteemide projekteerimisel üldiselt arvestatakse niisuguse võimalusega et keegi unustab kuskil stopperi või lukustuse peale ja hakkab tõstma......
Lisaks veel kui enne seda oli ju juhtumeid muude parvlaevadega ka - jamad visiiriga - siis vaevalt on tõenäoline, et ka seal pahalased hüdraulikat kangutasivad vaid see oligi seda tüüpi laevade nõrk koht.
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
See IMHO ei kvalifitseeru päris kalipsona. Aga sellist paadi päästemeeskonnad kannavad. Ja ka "päästetavad" õppuste käigus. Endalgi on olnud võimalus sellises veepInnal loksuda ja paadi tulekut oodata. Õnneks ilusa ilma ja sileda merega.
https://www.nhpr.org/post/trying-tame-r ... s#stream/0
https://www.nhpr.org/post/trying-tame-r ... s#stream/0
See oli ju lausa Estonia sõsarlaevaga.Lisaks veel kui enne seda oli ju juhtumeid muude parvlaevadega ka - jamad visiiriga -
Viimati muutis Lemet, 28 Okt, 2020 10:10, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Ega ei kujuta ette küll, et tsiviillaeva meeskond kasutaks kalipsot (mis on tõesti reegline musta värvi). Kalipso selgasaamine eeldab et enne pead muud riided seljast võtma ja ka kalipso enda selga tõmbamine on paras pusimine.
Laevadel on ikka spetsiaalsed kuivülikonnad, mis on väga erksat värvi.
Laevadel on ikka spetsiaalsed kuivülikonnad, mis on väga erksat värvi.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Olgu, väga hea tahtmise korral võib siiski uskuda, et 2 kopterit järjest Y64 ja Y65 päästsid vaid ühe inimese ja langesid vintsi (üsna lollikindla mehhanismiga seade) probleemide tõttu rivist välja.Kriku kirjutas:Kui Kenneth Svensson päästis 7 inimest ning 64. helikopter ühe, siis tekib esiteks küsimus, kas ta pärast 64. helikopteri päästetrossi katkemist mõnel teisel helikopteril ei jätkanud? See oleks kõige loomulikum seletus. Siin poseerivad nad koos piloot Agne Widholmiga vististi 65. helikopteri taustal
Heiwaco nimekirjas 65. kopter üldse ei esine, lõpparuande järgi päästeti sellega vaid 1 inimene. Kui lõpparuande lk. 198 ära toodud tabelit vaadata, siis oleks nagu pidanud Svensson olema:
1) enne Y64 lendu Q97 pardal;
2) pärast Y64 lendu OH-HVG pardal;
3) enne Y64 lendu kas Y65 või Q99 pardal ja pärast Y64 lendu OH-HVG pardal.
Aga veel suurem vastuolu on esimesena sündmuspaigale jõudnud Mariella laevaga ja tema poolt päästetute arvuga. Ametlik raport (lk. 95) ütleb, et Mariella päästis 15 inimest. Kapten Jan-Tore Thörnroos
ütleb ise intervjuus, et päästis 40.
https://youtu.be/i_koDsmxWIg?t=530
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Te, sunnikud, ärge tulge siin miskite argumentidega õhku rikkuma. Sest kui juba järgmisel hommikul naised rääkida teadsid, siis see PEAB tõsi olema. Nii allveelaev, tuumatorpeedo kui ka ninjadega täidetud kummipaadid. Rääkimata piki parrast veepiiril asuvatest lõhkelaengutest aukude tekitamiseks. Ega ma nüüd midagi vahele ei jätnud?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Jah. See on konkreetne info. Ja nähti lisaks haiglas. Ja see info Y64-st mida mina juba no 15-20 aastat tagasi lugesin, oli selline: Y64 lendas kohale asus parvelt inimesi vintsima tõmbas endale üheksa inimest selga ja viis need Utöle. Tuli tagasi ja sai veel ühe kätte, viis ka selle Utöle. Kopter teavitas juba õhus, et üks kopteris asuv päästetu on Estonia vaba vahetuse kapten Avo Piht. Utölt viidi Piht Turusee, ülejäänud toimetati Stocki Huddingesse. Pihti viibimine Turus oli fikseeritud ja temaga sõitsid isegi Eestist inimesed, st ametiisikud kokku lepituna kohtuma, kui kohale jõudsid, siis tehti kohapeal suuri silmi nagu Kreisiraadios: "Sellist asja enne pole nähtud! Mis Piht, mis kõned, mis kokkulepped? Pole näinud, pole kuulnud, pole olnud." Samamoodi nende ülejäänutega sellest seltskonnast, kes viibisid kas koos Pihtiga parvel, või olid koos helikopteris, või lihtsalt võisid tunnistada midagi. Kõik nad suunati edasi ja jõdsid mingeid teid pidi kokku Huddingesse, kinnitati, et inimesed on elus, aga kedagi ligi ei lubatud, Eesti suursaadik pidi iseg protesti avaldama. Lisaks toodi eraldi reisiga Mariella pardalt politsei helikopteriga ära veel kolm isikut, samuti Huddingesse. Teati, et inimesed on seal, osasid isegi nähti, aga kontakti ei saadud. Ja siis ootamatult need inimesed kadusid, ühel hetkel olid lihtsalt voodid tühjad. Kõik. Sellest hetkest alates on Huddinge haigla keeldunud suhtlemast antud teemal. Seda lugesin juba siis ja ega praeguseks pole midagi ju muutunud ka.Imre Kaas kirjutas:Laevakokk Peeter Palgunov on seda tunnistanud. Käinud läbi ka mitmetest artiklitest.Kriku kirjutas:Odoot - millisel parvel ja kes olid kaaslased? Heiwaco paigutab ta samale parvele koos Pihti ja Veidetega.Imre Kaas kirjutas:Omal ajal sai Kalevi lugu uuritud ühelt ja teiselt poolt. Eelkõige põhjusel, et kui ta jäi parvele päästmist ootama (teised päästeti varem), oli ta kaaslaste sõnul heas füüsilises vormis ja elujõudu täis.
Viimati muutis Peeter, 28 Okt, 2020 11:13, muudetud 1 kord kokku.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Sa kasutad ikka kõik võimalused oma umbluuteooriate põhjendmiseks?Mati79 kirjutas:
Olgu, väga hea tahtmise korral võib siiski uskuda, et 2 kopterit järjest Y64 ja Y65 päästsid vaid ühe inimese ja langesid vintsi (üsna lollikindla mehhanismiga seade) probleemide tõttu rivist välja.
Aga veel suurem vastuolu on esimesena sündmuspaigale jõudnud Mariella laevaga ja tema poolt päästetute arvuga. Ametlik raport (lk. 95) ütleb, et Mariella päästis 15 inimest. Kapten Jan-Tore Thörnroos
ütleb ise intervjuus, et päästis 40.
https://youtu.be/i_koDsmxWIg?t=530
Ta ütleb, et arvab et päästis 40, mitte ei ütle et päästis 40. Kui ta ütleb et arvab, siis ta reaalselt ei tea tegelikku päästetute arvu.
Kapten üldiselt on sellisel hetkel sillas ja ei tegele päästetute loendamisega.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Aga Silver Linde ütlused Jutta Rabele, et ta Kalev Vahtrasega Turu haiglas samas palatis oli?Imre Kaas kirjutas:Laevakokk Peeter Palgunov on seda tunnistanud. Käinud läbi ka mitmetest artiklitest.Kriku kirjutas:Odoot - millisel parvel ja kes olid kaaslased? Heiwaco paigutab ta samale parvele koos Pihti ja Veidetega.Imre Kaas kirjutas:Omal ajal sai Kalevi lugu uuritud ühelt ja teiselt poolt. Eelkõige põhjusel, et kui ta jäi parvele päästmist ootama (teised päästeti varem), oli ta kaaslaste sõnul heas füüsilises vormis ja elujõudu täis.
https://www.ohtuleht.ee/119411/jutta-ra ... a-uurimist
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Vastuseks Andres TY-le: Ei maksa niiväga läbimõelduse ja lollikindluse peale loota, asi tuleb ikkagi ekspertiisiga fikseerida, aga kahjuks on asjad demonteeritud ja merre laiali loobitud. Kui tuua "konstruktsioonilise läbimõelduse" (jutumärkides rõhutan) peale näiteid lennundusest, siis kohe tuleb meelde DC-10 kaubaluuk. Kui mitu matsu käis, enne kui luugi lukustus ümberdisainiti. Esimese uurimisgrupi uurija tegi kokkuvõtte õnnetusest lennuohutusametile koos etepanekute ja juhistega edasiste õnnetuste vältimiseks, aga see pandi lihtsalt kalevi alla, välja võeti alles peale suurt pauku Pariisi all, ja just selle pärast, et esimene uurija sõitis kohale ja rääkis mida juba paar aastat varem avastas. Näiteid tuleks paljudelt erialadel veel ja hulgim, nii, et kui ekspertiisi pole, siis pole mõtet seletada, et võimatu. Inimene selle asja välja mõtles ja tegi, inimene tema ka persse keerab.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Asjade töötamise põhimõtete kohta on alati olemas projekt- ja teostusdokumentatsioon. Ei ole nii, et süsteemide töö loogikat saab takkajärgi kindlaks teha ainult reaalseid detaile käega katsudes ja uurides-puurides. Arvata on, et Saksa laevatehas seda dokumentatsiooni vist merre heitnud pole..... Lisaks teades veel sakslaste pedantset fetišit igasuguse dokumenteerimise preisi ordnungi järele.Peeter kirjutas:Vastuseks Andres TY-le: Ei maksa niiväga läbimõelduse ja lollikindluse peale loota, asi tuleb ikkagi ekspertiisiga fikseerida, aga kahjuks on asjad demonteeritud ja merre laiali loobitud.
Viimati muutis AndresTy, 28 Okt, 2020 11:40, muudetud 1 kord kokku.
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Kui visiiri hoolduslepingute ülesütlemise järel lukustuste haamriga avamine oli igapäevane praktika ning keevitajad peavad visiiri liigendite kallal vaeva nägema et laev üldse merele saaks minna siis ei imesta üldse, kui visiiri hüdraulika on võimeline põhjalukku puruks rebima.AndresTy kirjutas:Asjade töötamise põhimõtete kohta on alati olemas projekt- ja teostusdokumentatsioon. Ei ole nii, et süsteemide töö loogikat saab takkajärgi kindlaks teha ainult reaalseid detaile käega katsudes ja uurides-puurides. Arvata on, et Saksa laevatehas seda dokumentatsiooni vist merre heitnud pole..... Lisaks teades veel sakslaste pedantset fetišit igasuguse dokumenteerimise preisi ordnungi järele.Peeter kirjutas:Vastuseks Andres TY-le: Ei maksa niiväga läbimõelduse ja lollikindluse peale loota, asi tuleb ikkagi ekspertiisiga fikseerida, aga kahjuks on asjad demonteeritud ja merre laiali loobitud.
OT aga Saksa laevatehas ei suutnud tagantjärele näiteks laeva trimmi-/püstuvusdokumentatsiooni oma preisi arhiivist üles leida...
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Kas viidet sellele probleemile saaks? Ja kes seda dokumentatsiooni neilt küsis?Walter2 kirjutas:Kui visiiri hoolduslepingute ülesütlemise järel lukustuste haamriga avamine oli igapäevane praktika ning keevitajad peavad visiiri liigendite kallal vaeva nägema et laev üldse merele saaks minna siis ei imesta üldse, kui visiiri hüdraulika on võimeline põhjalukku puruks rebima.AndresTy kirjutas:Asjade töötamise põhimõtete kohta on alati olemas projekt- ja teostusdokumentatsioon. Ei ole nii, et süsteemide töö loogikat saab takkajärgi kindlaks teha ainult reaalseid detaile käega katsudes ja uurides-puurides. Arvata on, et Saksa laevatehas seda dokumentatsiooni vist merre heitnud pole..... Lisaks teades veel sakslaste pedantset fetišit igasuguse dokumenteerimise preisi ordnungi järele.Peeter kirjutas:Vastuseks Andres TY-le: Ei maksa niiväga läbimõelduse ja lollikindluse peale loota, asi tuleb ikkagi ekspertiisiga fikseerida, aga kahjuks on asjad demonteeritud ja merre laiali loobitud.
OT aga Saksa laevatehas ei suutnud tagantjärele näiteks laeva trimmi-/püstuvusdokumentatsiooni oma preisi arhiivist üles leida...
Aga kas keegi on seda hüdraulika-automaatika kohta käivat dokumentatsiooni näiteks sealt välja küsinud?
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Ma ikka pidasin märgülikonda silmas kalipso all. Otsin praegu seda laevameeskonna liikme tunnistust, kus valvepaadist täpsemalt juttu. Ja paralleelselt kaevan keldris kanalisatsioonitoru lahti, et osade siin sõnavõtvatega sama lati alt läbi mahtuda. Käed-jalad tööd täis, äkki keegi saab meeskonnaliikme tunnistusega aidata. Või on vettpidav kirjeldus ülalmainitud paadist kellelgi olemas? Samas ostan lati alt läbiminemiseks kuivülikonna.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Aitäh, siis veel üks asi, mille poolest heiwaco nimekiri jama on.Imre Kaas kirjutas:Laevakokk Peeter Palgunov on seda tunnistanud. Käinud läbi ka mitmetest artiklitest.Kriku kirjutas:Odoot - millisel parvel ja kes olid kaaslased? Heiwaco paigutab ta samale parvele koos Pihti ja Veidetega.Imre Kaas kirjutas:Omal ajal sai Kalevi lugu uuritud ühelt ja teiselt poolt. Eelkõige põhjusel, et kui ta jäi parvele päästmist ootama (teised päästeti varem), oli ta kaaslaste sõnul heas füüsilises vormis ja elujõudu täis.
Allikat on vististi tulutu küsida...Peeter kirjutas:Ja see info Y64-st mida mina juba no 15-20 aastat tagasi lugesin, oli selline: Y64 lendas kohale asus parvelt inimesi vintsima tõmbas endale üheksa inimest selga ja viis need Utöle. Tuli tagasi ja sai veel ühe kätte, viis ka selle Utöle. Kopter teavitas juba õhus, et üks kopteris asuv päästetu on Estonia vaba vahetuse kapten Avo Piht. Utölt viidi Piht Turusee, ülejäänud toimetati Stocki Huddingesse. Pihti viibimine Turus oli fikseeritud ja temaga sõitsid isegi Eestist inimesed, st ametiisikud kokku lepituna kohtuma, kui kohale jõudsid, siis tehti kohapeal suuri silmi nagu Kreisiraadios: "Sellist asja enne pole nähtud! Mis Piht, mis kõned, mis kokkulepped? Pole näinud, pole kuulnud, pole olnud."
65. kopteri vintsi kohta pole ma sõnagi kirjutanud.Mati79 kirjutas:Olgu, väga hea tahtmise korral võib siiski uskuda, et 2 kopterit järjest Y64 ja Y65 päästsid vaid ühe inimese ja langesid vintsi (üsna lollikindla mehhanismiga seade) probleemide tõttu rivist välja.
6 postitust isiklikke pöördumisi, musta huumorit ja lihtsalt jama eemaldatud. Kui teemasolkimine emotsionaalsete fantaasiatega ei lõppe, läheb teema kinni.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist