Parvlaev "Estonia" hukkumine
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
See betooniga katmise otsus sündis kummalisel kombel lausa üleöö...eelmisel õhtul taoti rusikaga rindu ja tõotati kõik hukkunud üles tuua ja järgmisel hommikul tuli juba betoonsarkofaagi jutt.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
http://epl.delfi.ee/news/lp/kapten-uno- ... d=83841321
''Paraku on nii, et meie lugu on igav, vandenõuteoreetikute versioonid huvitavad, tõdeb uurimiskomisjoni tööd juhtinud Uno Laur.''
''Paraku on nii, et meie lugu on igav, vandenõuteoreetikute versioonid huvitavad, tõdeb uurimiskomisjoni tööd juhtinud Uno Laur.''
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Uno Lauriga on samuti pisut kummalised lood...miks ta ikkagi poole uurimise pealt tagasi astus ja miks peale seda muidu suht-koht elurõõmsast taadist oleks otsekui õhk välja lastud...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Meenutagem ühtlasi, et ta astus uurimiskomisjoni Eesti poolse juhi ametisse pärast kadunud Andi Meistri tagasiastumist. Kes ei pidanud jätkamist võimalikuks, jättes põhjused enda teada. Küll jõudis ta väljendada rahulolematust näiteks sellega, et tuukrite videomaterjalist olid teatud lõigud kadunud/kustutatud/välja lõigatud. Ning need tööd toimusid juhuslikult parajasti siis, kui sukeldumisi vaadelnud eestlased magasid. Ning et eestlastele ei näidatud tuukrite poolt laevalt toodud esemeid. Ning nii mõndagi veel.
Eesti loobub Estonia komisjoni esimehe kohast
«Katkenud liin» on pooleli jäänud teekond...
Eesti loobub Estonia komisjoni esimehe kohast
«Katkenud liin» on pooleli jäänud teekond...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
My bad...ajasin Meistri ja Lauri sassi...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Nii palju kui mina mäletan, tuli see jutt välja võibolla nädal pärast õnnetust. Uurimine lõppes ju hulga hiljem.Kapten Trumm kirjutas:Betooniga katmise otsus tehti ju peale uurimiskomisjonide töö lõppu.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40147
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Estonia pardal VÕIS midagi olla, näiteks tollaste metalliäri traditsioonide järgi mõni autotäis kiirgavat metalli, mis varastatud kuskilt Venemaalt, kuid selle seost laeva hukkumisega pole kuidagi suudetud tõendada. Võis olla ka kokkusattumus ja keegi hingas kergendatult. Mingit tahtlikku inimtegevust (v.a suure kiirusega vastulainet sõitmine) laeva hukkumisega seostada ei saa. Ei olnud lõhkeainet, vene torpeedot ja ameeriklaste tiibraketti. Oli üks parajalt peetud laev, oli jupp lohakust ja kergemeelsust ning meeskonna kukil lasuv laevafirma surve olla õigeks kellaks Stockholmis. Kitsaste skääride vahel kiiresti sõita (et aega tagasi teha) ei saa, järelikult ei saanud merel tempot kaotada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Üldiselt on mulle ka ametlik versioon usutavam kui kõiksugu vandenõuteooriad - nondel aga on 1 toitev asjaolu - nii umbes kopteritäie päästetute salapärane kadumine esialgsest nimekirjast.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
nimekirjast kadumine on oluline, aga osa rahvast ju suisa näidati telekas kiirabisse ronimas ja minema sõitmas.
rohkem pole nähtud ega kuuldud ja need klipid ka kadusid telejaamadest ära.
või on samade inimestega tegu?
rohkem pole nähtud ega kuuldud ja need klipid ka kadusid telejaamadest ära.
või on samade inimestega tegu?
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Videoklipp ei kadunud kuhugi ja juttu oli, et olla Pihti nähtud korraks kiirabi autos vilksatamas, mitte sinna ronimas, kuid hiljem on see ümber lükatud st videos kiirabi autos vilksatanud mees oli keegi teine, teiseks on jälle "ideealne vandenõu", et telekas nähti, aga pärast olla videoklipp kadunud st, missest et videomakid olid olemas, keegi kuskil ja kunagi õiget videot ei suutnud lindistada.nimekirjast kadumine on oluline, aga osa rahvast ju suisa näidati telekas kiirabisse ronimas ja minema sõitmas.
rohkem pole nähtud ega kuuldud ja need klipid ka kadusid telejaamadest ära.
või on samade inimestega tegu?
Teiseks, nimekirjas nimede mahatõmbamise kohta on ka palju räägitud, et tehti vigu nimekirjade koostamisel ja välismaalased ei suutnud eestlaste nimesid õigesti kirja panna, sealt ka vead olid kiired tulema.
Unforeseen consequences
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Kui tõenäoline on, et rootslased või soomlased kuulsid nii valesti, et resultaadiks oli teise kapteni õige nimi? Kujutlegem korraks, et kogenud meremehel palutakse inglise keeles öelda enda nimi. Panen õlled vahele, et enne kui talt jõutakse küsida "can you spell, please?", teeb ta seda juba ise: "Alfa, Victor, Oscar, second name Pappa, India, Hotel, Tango". Ning ei jäta kindlasti nime ette lisamata "Captain".
Aga see selleks, kuigi ka väidetavalt Pihti pardale võtnud väidetavast kopterist olla väidetavalt kaldale raporteeritud, et neil on pardal kapten. Väidetavalt keeldub tolle kopteri tollane meeskond siiamaani mistahes kommentaaridest.
Mõned aastad tagasi külastasin... Vabandust, nägin unes, et külastasin üht tuttavat jõustruktuuride veterani, kes ka 1994. aastal teenistuses oli. Estonia tuli jutuks ning ta rääkis (ikka selles unenäos), et üsna peale õnnetust korraldati isikkoosseisule koosviibimine suletud uste taga Anonüümseks Jääda Soovivate Veel Kõvema Jõuametkonna ning nende endi Juhtiva Isiku ja videomaki seltskonnas. Viimaselt lasti sedasama kurikuulsat kadunud (siis polnud see veel vist kadunud) ZDFi lõiku kiirabibussist haiglasse minevatest inimestest. Ning (ikka unenäost räägin) mitte ainult ei peatatud kaadrit väidetava Avo Pihti selgema plaaniga ega tutvustatud teda kuivalt, vaid anti korraldus - see isik, sellise nimega, teie vastutusalasse sattudes koheselt kinni pidada ning Juhtivale Organile ette kanda.
Küsisin tolles unenäos veel üle, kas kindlasti polnud tegemist mõnega neist klippidest, mis siiani netis ringlevad ning kus olijad siiski teisteks, täna elu ning tervise juures olevateks isikuteks on osutunud, ning tuttav vastas, et ta on ka neid näinud ja nendest ei käi kindlasti jutt. Küll aga toda kõnealust ongi ta näinud vaid selsamal ühelainsal piiratud publikuga vaatamiskorral.
Mul pole vähimatki põhjust kahtlustada oma tuttavat ei unes ega ilmsi vandenõuteoorialembuses ega uhhuu-sümpaatias, (vaimne) tervis on tal korras ning teenistust peab ka tänase päevani laitmatult.
Aga see selleks, kuigi ka väidetavalt Pihti pardale võtnud väidetavast kopterist olla väidetavalt kaldale raporteeritud, et neil on pardal kapten. Väidetavalt keeldub tolle kopteri tollane meeskond siiamaani mistahes kommentaaridest.
Mõned aastad tagasi külastasin... Vabandust, nägin unes, et külastasin üht tuttavat jõustruktuuride veterani, kes ka 1994. aastal teenistuses oli. Estonia tuli jutuks ning ta rääkis (ikka selles unenäos), et üsna peale õnnetust korraldati isikkoosseisule koosviibimine suletud uste taga Anonüümseks Jääda Soovivate Veel Kõvema Jõuametkonna ning nende endi Juhtiva Isiku ja videomaki seltskonnas. Viimaselt lasti sedasama kurikuulsat kadunud (siis polnud see veel vist kadunud) ZDFi lõiku kiirabibussist haiglasse minevatest inimestest. Ning (ikka unenäost räägin) mitte ainult ei peatatud kaadrit väidetava Avo Pihti selgema plaaniga ega tutvustatud teda kuivalt, vaid anti korraldus - see isik, sellise nimega, teie vastutusalasse sattudes koheselt kinni pidada ning Juhtivale Organile ette kanda.
Küsisin tolles unenäos veel üle, kas kindlasti polnud tegemist mõnega neist klippidest, mis siiani netis ringlevad ning kus olijad siiski teisteks, täna elu ning tervise juures olevateks isikuteks on osutunud, ning tuttav vastas, et ta on ka neid näinud ja nendest ei käi kindlasti jutt. Küll aga toda kõnealust ongi ta näinud vaid selsamal ühelainsal piiratud publikuga vaatamiskorral.
Mul pole vähimatki põhjust kahtlustada oma tuttavat ei unes ega ilmsi vandenõuteoorialembuses ega uhhuu-sümpaatias, (vaimne) tervis on tal korras ning teenistust peab ka tänase päevani laitmatult.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Kui 20 aastat õnnetusest möödus, siis Postimehes oli artikkel mehest kes jäi üldse Estoniast maha ja järgnevatel päevadel jälgis imestusega, kuidas tema nimi oli kord pääsenute, kord teadmata kadunute nimekirjas.Teiseks, nimekirjas nimede mahatõmbamise kohta on ka palju räägitud, et tehti vigu nimekirjade koostamisel ja välismaalased ei suutnud eestlaste nimesid õigesti kirja panna, sealt ka vead olid kiired tulema.
Mis kapten Pihti puutub, siis Imre Kaas on sellest kirjuanud raamatu. Ta uuris ja puuris aga midagi ei avastanud. Ükskord küsisin talt selle kohta ja ta vastas nii:
Ega ma oskagi enam midagi muud lisada, kui seda, et Pihti tundsid teleekraanilt ära tema endised alluvad, kes sellest abikaasa Sirjele telefonitsi teada andsid. Käisime Sirje Pihtiga Rootsis erinevaid videolinte üle vaatamas, aga ta ei tundnud sealt oma abikaasat ära. Hetkel ei ole ühtegi fakti, mis Avo Pihti pääsemist kinnitaks. Need nö teadmata kadunud olid kõik laevapere liikmed ja eestlased, mis veelgi suurendab kahtlust, et nende sattumine pääsenute nimekirja oli mingi eksitus. Ei saa kuidagi juhtuda, et sellises möllus satuvad ühele päästeparvele eestlasest laevapere liikmed ja nad kõik nö "kõrvaldatakse". Pole lihtsalt võimalik. Aga meri ei andnud Pihti välja, seega ei saa me lõpuni väita, kas ta hukkus või tõesti kõnnib uue näo ja nimega ringi kusagil Kaplinnas, nagu väitis hiljem üks tema endine alluv.
” Aga miks on Eestis praegu päris palju paremäärmust? Lahendus lihtne: NSVL lipukiri oli: sisult sotsialistlik, vormilt rahvuslik ja nii see NSVL sõna otseses mõttes natsionaalsotsialiste kasvataski. ” Sirje Kingsepp.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40147
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Selle kapteniga on selline lugu. Miskipärast on kohe teemaks vandenõud - kapten teadis ja kapten "koristati" ära.
Hoopis lihtsamat asja vandenõuteoreetikud miskipärast ei räägi - kui kapten ka pääses, võis ta lihtsalt aru saada, et ta peab astuma kohtu ette, sest ta läks merele katkise laevaga ja kasutas merel võtteid, mis viisid laevahukuni ja sadade inimeste hukkumiseni. Kapten vastutab ka siis, kui ta ei teadnud laeva vigadest ja kui ta visiiri murdumise hetkel sillas polnud. Tegelikult pidi antud juhul olema kapten see tankist, kes ütleb laevafirmale - merele ei lähe, kuni laev korras on, kui teil on sellega probleem, otsige uus kapten.
Ja inimlikult lihtne lahendus on lihtsalt jalga lasta. Enne kui ta taibatakse tagaotsitavaks kuulutada. See seletab ka, miks teda alguses taga otsida üritati. Kui ta piisavalt osav oli, siis sõidab tänini merd kuskil kolmanda maailma laeval muu nime all, kus laeva registreerimisriigis pole kurjategija väljaandmise kohustust. Neid riike on küllalt. Ja mingeid kuritegelikke miljoneid ei pruugi olla.
Seda kõige lihtsamat varianti miskipärast vandenõuteooria raamatud ja filmid ei käsitle. Miks? Liiga lihtne ja liiga vähe intrigeeriv (klikke koguv). Antud tüüpi laevahukul olid kapteni pääsemiseks shansid küllalt suured - kuna nende kajutid asuvad (ja peavadki asuma) silla ligida, st kõrgel pealisehitusel, mis ujutati üle alles siis, kui asi kummuli läks. Samuti ka sild. Ja veel - tundes taolist vastutust, on suurte laevahukkude puhul kaptenid eelistanud ja uppuda koos laevaga.
Hoopis lihtsamat asja vandenõuteoreetikud miskipärast ei räägi - kui kapten ka pääses, võis ta lihtsalt aru saada, et ta peab astuma kohtu ette, sest ta läks merele katkise laevaga ja kasutas merel võtteid, mis viisid laevahukuni ja sadade inimeste hukkumiseni. Kapten vastutab ka siis, kui ta ei teadnud laeva vigadest ja kui ta visiiri murdumise hetkel sillas polnud. Tegelikult pidi antud juhul olema kapten see tankist, kes ütleb laevafirmale - merele ei lähe, kuni laev korras on, kui teil on sellega probleem, otsige uus kapten.
Ja inimlikult lihtne lahendus on lihtsalt jalga lasta. Enne kui ta taibatakse tagaotsitavaks kuulutada. See seletab ka, miks teda alguses taga otsida üritati. Kui ta piisavalt osav oli, siis sõidab tänini merd kuskil kolmanda maailma laeval muu nime all, kus laeva registreerimisriigis pole kurjategija väljaandmise kohustust. Neid riike on küllalt. Ja mingeid kuritegelikke miljoneid ei pruugi olla.
Seda kõige lihtsamat varianti miskipärast vandenõuteooria raamatud ja filmid ei käsitle. Miks? Liiga lihtne ja liiga vähe intrigeeriv (klikke koguv). Antud tüüpi laevahukul olid kapteni pääsemiseks shansid küllalt suured - kuna nende kajutid asuvad (ja peavadki asuma) silla ligida, st kõrgel pealisehitusel, mis ujutati üle alles siis, kui asi kummuli läks. Samuti ka sild. Ja veel - tundes taolist vastutust, on suurte laevahukkude puhul kaptenid eelistanud ja uppuda koos laevaga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Minu mälu järgi ei viibinud ta pardal kapteni vaid reisijana kuna oli teel Rootsi et sealsetes skäärides sõitmiseks lootsieksam anda. Ja tuletaks meelde et kui käidi uppunud laeva peal uuringutel siis miskipärast ei huvitanud kedagi uurijatest mis olukord valitses (ja kes olid) sillas.Kapten Trumm kirjutas:Selle kapteniga on selline lugu. Miskipärast on kohe teemaks vandenõud - kapten teadis ja kapten "koristati" ära.
Hoopis lihtsamat asja vandenõuteoreetikud miskipärast ei räägi - kui kapten ka pääses, võis ta lihtsalt aru saada, et ta peab astuma kohtu ette, sest ta läks merele katkise laevaga ja kasutas merel võtteid, mis viisid laevahukuni ja sadade inimeste hukkumiseni. Kapten vastutab ka siis, kui ta ei teadnud laeva vigadest ja kui ta visiiri murdumise hetkel sillas polnud. Tegelikult pidi antud juhul olema kapten see tankist, kes ütleb laevafirmale - merele ei lähe, kuni laev korras on, kui teil on sellega probleem, otsige uus kapten.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Rahune maha, Trumm. Piht oli kaasas reisijana, ta pidi järgmisel päeval andma Stockholmis lootsieksami.
Mis ei tähenda, et ta kriisiolukorras enda kohta ei teadnud ega võtnud, on olemas ametlikud tunnistused, et ta jagas tekil päästeveste.
Vahis oli kapten Arvo Anderson, kes arvatavasti jäigi lõpuni silda. Arvatavasti, sest kaptenisillas olnud isikuid tuukrid ei tuvastanud.
Mis ei tähenda, et ta kriisiolukorras enda kohta ei teadnud ega võtnud, on olemas ametlikud tunnistused, et ta jagas tekil päästeveste.
Vahis oli kapten Arvo Anderson, kes arvatavasti jäigi lõpuni silda. Arvatavasti, sest kaptenisillas olnud isikuid tuukrid ei tuvastanud.
Viimati muutis Sekeldaja, 02 Okt, 2018 10:06, muudetud 1 kord kokku.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Georges ja 15 külalist