Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Dr.Sci »

Kriku kirjutas:...Kummalgi pole mingit tähtsust. Eesti Vabariik võib võtta kriminaalvastutusele iga isiku, kes on tapnud mõne Eesti kodaniku. Ükskõik kus see ka ei toimuks, mis lipu all, kui palju mingit muud raffast selle käigus hukka saab või ükskõik mida.
Tegelikult, esimese hooga ei tuvastanud sellist seadust mis seda tagaks :google:
ok, üldise jutu annab põhiseadus:
§ 13. Igaühel on õigus riigi ja seaduse kaitsele. Eesti riik kaitseb oma kodanikku ka välisriikides.
Seadus kaitseb igaühte riigivõimu omavoli eest.

...Aga ntx jalgratturite röövijate suhtes ju meie krim asja ei algatanud vaid maksime lunaraha?

Küll aga võib tähtis olla asjaolu et Estonia lipuriik oli Eesti.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

KarS § 7 lg. 1 p. 1:
(1) Eesti karistusseadus kehtib väljaspool Eesti territooriumi toimepandud teo kohta, mis on Eestis karistusseaduse järgi kuritegu, kui teo toimepanemise kohas on selline tegu karistatav või seal ei kehti ükski karistusõigus ning:
1) tegu on toime pandud Eesti kodaniku või Eestis registreeritud juriidilise isiku vastu
Roamless
Liige
Postitusi: 3809
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Roamless »

uus info võib vast olla kas mingi auk/augud keres või miski mida laeval veeti.
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=91173683

Auk ongi keres, lihtsalt laeval ei olnud õnnetuse hetkel visiiri , mis kindlasti jääb põhiliseks õnnetuse põhjuseks, pigem saab olema küsimus, kas auk oli seal ka õnnetuse ajal. Laev on vedelenud põhjas pikka aega, lisaks veel väidetavalt keeranud ennast ehk kerele on mõjunud ka erinevad jõud ning auk võib olla hoopis lihtsamalt tekkinud, kui mingi komsoseteooria allveelaeva rammimisest ja kes teab millest.
Viimati muutis Roamless, 28 Sept, 2020 12:31, muudetud 2 korda kokku.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Pilt
Et saada vastust küsimusele, kuidas ja millal vigastus tekkis, konsulteeris meeskond mitme erineva eksperdiga. Need on siis saanud ümber lükata veel ühe teooria, mida on esitatud: et auk tekkis plahvatuse tõttu. Enamik eksperte ütleb selle asemel, et see oli väline jõud, väga suur objekt, mis rammis Estonia külge, läbistas laevakere ja kahjustas terastalasid seespool. Amdahl usub, et vigastus on sellise ulatusega, et võis kaasa aidata Estonia kiirele uppumisele.
Walter2
Liige
Postitusi: 4001
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Walter2 »

Kui see auk on autotekil siis sellise tekitab vabalt mingi raske nelinurkne asi - näit. merekonteineri nurk mis laeva ümberminekul lahti pääses. See ongi kogu sensatsioon?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Siis peaks servad väljapoole olema.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Dr.Sci »

Auk otse veeliinil ligikaudu 2/5 kaugusel vöörist(silma järgi). Kuidas tekkis on iseenesest juba huvitav kuid just augu olemasolu võis kaasa aidata sedavõrd suure koguse veesattumist laeva et aitas kaasa visiiri purunemisele.
Ekspressi kodulehel on taasavaldatud pikem lugu mis kirjutati aasta tagasi:
https://ekspress.delfi.ee/kuum/graafik- ... d=87518029

Fragment (lugu ise on väga pikk ja interaktiivse graafikaga, selle siia panemine võtab aega-kui soov on siis tegelen sellega)
....
Tragöödia algas arvatust varem


Traagilise pöörde võttis Estonia viimane reis kella 0.45 ajal, kui oli tunda ühte-kahte tugevat lööki. Saksa raport mainib, et autotekile siirdunud vahimadrus hüüdis raadiosaatjasse, et autotekil on suur hulk vett ja laev tuleb maha jätta. Seda kuulis pealt üks meeskonnaliikmetest, kelle raadiosaatja oli kajutis sisse lülitatud. Meeskond püüdis seejärel olukorda kontrolli alla saada, lülitades sisse vööri hüdraulikapumbad ja püüdes rampi ning visiiri hüdraulika toel suletuna hoida. Laev tegi ka aeglase parempöörde, et meeskonnaliikmed saaksid minna vööritekile ja pingutada vintsidel olevat köit, mis hoidis laeva rampi. Kuna laev sattus pöörde tegemisel külglainesse, siis hakkas ta ohtlikult kõikuma ja seetõttu pöörati nina uuesti vasakule. Seepeale pidid meeskonnaliikmed oma töö vööritekil katkestama, sest lained lõid jälle vööritekile.

Ametliku raporti kohaselt teatas vahimadrus veidi enne kella 1 metalse kõlaga kolksatusest vööri piirkonnas, millest teavitas ka silda. Seepeale ootas ta rambi juures, kuulatas ja kontrollis visiiri ning rambi lukkude signaallampe. Seejärel andis ta teada, et kõik näib olevat korras. Kella 1.05 ja 1.15 vahel kuulsid paljud reisijad ja meeskonnaliikmed ametliku raporti kohaselt ebatavalisi hääli ja kella 1.15 ajal kukkus visiir eest ära, tõmmates rambi pärani ning see avas Estonia autoteki lainetele, mis pääsesid takistamatult autotekile. Visiir leiti „ametlikult” 18. oktoobril Estonia vrakist umbes miili kauguselt.
Ja visiiri sulgemisega oli neil kuuldavasti probleeme ja niisamagi lekkis vett sisse:
Suur kiirus graafikust kinnipidamise nimel

Pärast Tallinnast väljumist ja rambi ning visiiri sulgemist nii hästi kui see nende halba seisukorda arvestades võimalik oli, kogus Estonia kiirust, liikus mandri ja Naissaare vahelt läbi ning täiskiirusel ja masinate täisvõimsusel edasi paralleelselt Eesti rannikuga. Kuna autotekile tuli aina tugevneva tormi ka kõrgemaks muutuvate lainete tõttu järjest rohkem vett, pani meeskond kella 20.45 ajal tööle ahtri hüdraulikapumbad ja avas parempoolse ahtrirambi paokile, et vesi saaks sealtkaudu autotekilt välja voolata. Seda kinnitavad nii veealustelt ülesvõtetelt nähtav avatud ramp kui ka teki võrra kõrgemal konverentsikeskuses viibinud reisija, kelle sõnul tuli üritus müra tõttu plaanitust varem lõpetada. Ka nende tõsiasjade kohta ei leia ametlikust raportist ühtki viidet.
EDIT
Kell 10 algas pressikonverents, valitsus lubab uut uurimist koos uue ekspeditsiooniga
Roamless
Liige
Postitusi: 3809
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Roamless »

Kell 10 algas pressikonverents, valitsus lubab uut uurimist koos uue ekspeditsiooniga
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=91174581
Jutt on tore, aga võiks ka siis uue uurimise raames sillal olnud laibad, tänaseks üksikud inimjäänused DNA testide abil tuvastada, saaks jälle vandenõuteooriad vähemaks või kes teab, tekitaks uusi.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Roamless kirjutas:Jutt on tore, aga võiks ka siis uue uurimise raames sillal olnud laibad, tänaseks üksikud inimjäänused DNA testide abil tuvastada, saaks jälle vandenõuteooriad vähemaks või kes teab, tekitaks uusi.
Mnjah, ma kujutan ette tuukreid mööda laeva liikumas ja laipadelt hambaid välja kiskumas... :?
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Dr.Sci »

Kriku kirjutas:
Roamless kirjutas:Jutt on tore, aga võiks ka siis uue uurimise raames sillal olnud laibad, tänaseks üksikud inimjäänused DNA testide abil tuvastada, saaks jälle vandenõuteooriad vähemaks või kes teab, tekitaks uusi.
Mnjah, ma kujutan ette tuukreid mööda laeva liikumas ja laipadelt hambaid välja kiskumas... :?
Muide, kohtumeditsiiniliste uurimiste käigus tehakse hullematki. Ja andeks austatud kaasfoorumlased aga WTF hauarahu? Surnuaialtki kaevatakse vajadusel laipu üles kui on tegemist kriminaaluurimisega.

Vaadates pilti, sead auku ei pruukinud omal ajal tõesti näha olla.
d5e280f9-8bd0-4da3-9d45-8bc56d2fa1fe.jpg
Viimati muutis Dr.Sci, 28 Sept, 2020 9:30, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Rõhk on sõnal "tuuker". See on tehniliselt võrdlemisi keeruline ülesanne.
Ghostship
Liige
Postitusi: 367
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Ghostship »

Videokvaliteet on suurepärane. Kui valitsused vähegi nõus on, siis saaks tänapäeval tahtmise korral kogu autodeki läbi uurida iga suurema mutri ja poldi tasemeni välja. Sama lugu kaptenisillaga, et mis asendis mingid kangid on ja muu tehniline info. Inimjäänuste jaoks on ilmselt lootusetult hilja.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Dr.Sci »

Tegelikult ikka paras sigadus. Kuulates pressikonverentsi siis meie valitsuse liikmetele näidati videokaadreid- suvel, Rootsi, Soome omadele mitte. Aga seriaal tuleb nähtavale Soomes ja Rootsis (esialgu, sain aru et rootsikeelsena). Mis ei tähenda et see kohe ei leki internetti, aga hakka nüüd seda taga otsima...
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Dr.Sci »

Järjest (taas?)ujub pinnale tunnistusi...
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=91175141
Laantee Reintamm magas kajutis nr 1094 autoteki all, kui teda äratas kõva pauk, mis kõlas, nagu oleks laev läbi jää sõitnud. Varsti pärast seda hakkas tema koi tüürpoordi poole kalduma.

Sekundite jooksul jooksis tollal 26-aastane eestlane bokserite väel koridori. Ta nägi vett sisse tungimas kohast, kus vaip kohtus seinaga.

Reintamm jooksis ülatekile. Kui tuuleiilid tema paljast nahka näpistasid, arvas ta nägevat midagi vees. Ta kirjeldab seda kui valget, mitu meetrit korda mitu meetrit suurt ja liikumas vasakule.

Laantee Reintamm on üks katastroofis ellujäänutest, aga tema tähelepanekuid rahvusvahelise uurimiskomisjoni raportisse ei pandud.
Eesti valitsuse ekspertkomisjoni liige, laevainsener Märten Vaikma tõi pärast video vaatamist välja, et laeva kiirus õnnetuse ajal oli 14 sõlme.

„Iga teine alus pidi liikuma kiiremini, et seda vigastust tekitada. Ma ütleksin, et see on ebatõenäoline. Minu esmamulje on, et see pidi juhtuma, kui laev laskus merepõhja poole. See pidi olema mingi objekt, näiteks kivi,” ütles Vaikma.

Vaikma selgitas, et kui vigastuse oleks tekitanud teine alus, oleks sellel olnud teine kuju.

„Kui oleks olnud kokkupõrge, oleks kogu külg kraabitud. See vigastus, nagu mina seda näen, on väga lokaalne,” ütles Vaikma.

Tallinna Tehnikaülikooli vanemteadur ja laevaehituses doktorikraadi omav Kristjan Tabri viitas jätkuvalt uurimiskomisjoni raportile. Laeva sellest osast põgenenud tunnistajate ütlused viitavad tema sõnul sellele, et vigastus ei tekkinud enne laeva uppumist.

„Nad ei maini, et oleksid näinud selles piirkonnas mingit vett. See kehtib ka inseneride kohta, kes põgenesid juhtimisruumist. On väga raske uskuda, et neil oleks õnnestunud välja pääseda, kui vesi sealt sisse tungis,” ütles Tabri.
Asi siis see kivi sinna merepõhja takkajärele viia... :?:

Edit:
Aruandesse ju pandi?
http://www.estoniaferrydisaster.net/est ... t/21.3.htm
Carl-Erik Reintamm - cabin 1094 - Enclosure 21.3.1.289:

- went to bed at 23.00-23.30 hours (probably Swedish time);
- woke up when shortly afterwards he suddenly heard 2 strong, strange noises, scraping noises which came from below as if the vessel proceeded through ice (which he had heard many times before);
- he realised that it could not be ice but had to be something different below water and jumped out of the bed while the vessel heeled about 10° to starboard;
- he also realised that there was something definitely wrong and that he had to get up to the lifeboat deck as soon as possible
- he left his cabin at once and found a lot of water in the alleyway;
- when he passed the shower/WC area on his way into the stairway he saw water about 0.4 m high which was rushing along the longitudinal wall with speed;
- he rushed up the stairs while the ferry heeled more over and reached the open deck 7 where he met two officers in white shirts with epaulettes on the shoulders with unknown numbers of stripes, whom he told about the water in deck 1 whereafter one of the officers send the other one downstairs;

Note: It has only been possible to talk to this key witness directly in November 1999 and the respective statement is attached as Enclosure 21.3.1.289.1.
It has to be assumed that the two officers he met were the 2nd officer Peeter Kannuussaar and the 3rd officer Andres Tammes. It has to be further assumed that the ferry had already made the big heel to starboard and was back to 10° starboard heel when Reintamm woke up because he does not recall the big heel.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

Kas see ei võinud olla lihtsalt lainetel hulpinud merekonteiner - avaookeanil ju selliseid suurte konteinerlaevade ülemistest ridadest ärakaotatud "killerkonteinereid" hulganisti hulpimas // sellest filmegi tehtud :|

Et tormi/lainete koosmõjus rammis üks selline konteiner väga ebasobiva nurga all väga ebasobivas kohas väga ebasobiva jõuga laevakülge ja oligi kõõga :?:
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist