Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lemet »

Küll aga leiti piisavalt võimalusi vene soost ärimehe nimega Voronin kohvri otsimiseks...selles loos on siiani palju segast ja seletamatut segamini loogiliste asjadega.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 843
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Sekeldaja »

Seda on hiljem selgitatud, et Voronin olla ise tuukritööde ettevõttega ühendust võtnud ja enda kohvri otsimise tellinud.
Millised on šansid, et Keskmine Kodanik saab katastroofiuurimise käigus uurijatele tellimustöid esitada, isegi kui ta raskete rahapakkidega tuukrite tunnid kinni maksab? Isegi kui see nii oleks, siis ühele lubades tuleb ka teistele lubada. Ning päris uurimiseks väga aega ei jääkski.

Absurd.
Kirs
Liige
Postitusi: 929
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kirs »

Õhku on jäänud ikka omajagu küsimärke ka nende pääsenud, siis surnuks, siis teadmata kadunuks kuulutatutega.
http://heiwaco.tripod.com/epunkt146.htm
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas nimetu »

Soovitan vältida seda saiti. See on puhas vandenõuteooria pask. Hoolimata kirja pandud resümeest pole lehekülje pidaja ise eriti pädev. Tema kohta on internetis ametialast infot ja see ei näita teda just kõige paremast küljest.

Tema enda lehelt:
Anders Björkman
...
has been a speaker at various Safety at Sea and 911 Truth conferences,
...
has written and got published a scientific discussion paper that a top down progressive global collapse (sic) that occurred twice on 911 is not possible, the opposite of which is suggested by some clowns supporting terrorism,
...
does not believe in US/NASA human space travel to the Moon information because you need to eject plenty mass to decelerate/reduce speed/stop and accelerate again in space, and because navigation between moving heavenly bodies and the re-entry to land safely on Earth are impossible (NASA does not like it, as NASA cannot prove Björkman wrong),

does not believe in any atomic bomb information, because he lived and worked in Japan almost five years and found little evidence of atomic bombs, except propaganda (US Department of War against Terrorism doesn't like it because DoWaT loves terror and atomic bombs).
Ühesõnaga, täielik nutjob.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36575
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Tõepoolest:
Media and readers of my web pages about atomic bombs 1945, moon trips 1969, M/S Estonia ferry incident 1994 and 911 tower top down terrorist collapses 2001 are warned. You probably suffer from cognitive dissonance and cannot handle my information without getting mentally disturbed with serious consequences.
Mul tekkis just moderaatorisündroom selle tüübi suhtes :twisted:
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Fucs »

Paljude muude huvitavate tõikade hulgas on üks, mis mind vaevab. Nimelt pöördus Wilson 17. juunil 2002 kirjaga USA rahvusliku julgeolekuagentuuri (NSA – National Security Agency) keskjulgeolekuteenistuse (Central Security Service) poole sooviga saada informatsiooni reisilaeva Estonia kohta, mis hukkus Läänemerel Rootsi ja Eesti vahel 28. septembril 1994. Wilson viitas oma kirjas informatsioonivabaduse seadusele (FOIA). 20. jaanuariga 2004 dateeritud vastuses öeldi Wilsonile, et tema taotlust menetleti FOIA sätete alusel. Agentuur vaatas läbi kolm dokumenti (seitsmel leheküljel) ja leidis, et ”need on praegusel ajal ette nähtud korras salastatud vastavalt täitevvõimu määrusele 12 958 ja selle parandustele“. Edasi on öeldud, et dokumentide ”salastusastmeks jääb SALAJANE“. Täielik kirss vahukoorel on lause: ”Nimetatud dokumendid on salastatud, sest nende avalikustamine võib eeldatavasti tekitada olulist kahju riigi julgeolekule.“ Igaks juhuks on lisatud, et ”peale selle on agentuuril mitmesuguste seadussätete järgi õigus varjata ka oma tegevuse kohta käivat teatud informatsiooni“. Lõpuks, et ei jääks mingit lootust neile tundlikele paberitele juurde pääseda, on öeldud, et ”ka mingeid osalisi väljavõtteid mainitud informatsioonist ei ole kuidagi võimalik teha“. Wilsoni raamatus on kirja originaali koopia inglise keeles avaldatud 304. leheküljel ja eestikeelne tõlge 305. leheküljel. Kas keegi suudaks oletadagi, millist ohtu võis suhteliselt väike parvlaev kätkeda maailma võimsaima riigi rahvuslikule julgeolekule sügisel 1994?
https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=d&d= ... 927.2.22.2

Estonia katastroofis hukkunute omaste seisukohad ja palve seoses USA presidendi George W. Bushi visiidiga
Lugupeetud härra president Toomas Hendrik Ilves, seoses Rootsi välisministri Carl Bildti hiljutise visiidiga Tallinna ja USA presidendi George W. Bushi ajaloolise külaskäiguga tahaksime Teie tähelepanu alla tuua Estonia katastroofis hukkunute omaste seisukohad....
.../...
....Teatavasti on USA julgeolekuagentuuril NSA kolm Estonia hukku puudutavat dokumenti, mis on salastatud. Nende avalikustamine kahjustaks tõsiselt USA rahvuslikku julgeolekut. Meie palve on, et kasutaksite võimalust ja arutaksite USA presidendiga kohtumisel nende ülisalajaste dokumentide üleandmist Eesti Vabariigi valdusesse.

Ka Rootsi arhiivides on mitmeks inimpõlveks salastatud materjale. Seadusi tehakse, muudetakse ja tühistatakse kogu aeg. Estonia huku eest vastutajate leidmiseks oleks vaja need dokumendid avalikustada, et lõpetada laevahuku põhjuste varjamine.

Riigikogu uurimiskomisjoni esimees Margus Leivo on öelnud: “Tegelikult selgub üha uusi asjaolusid, mida algul eitati või isegi naeruvääristati. Kõik see loob arvamuse, et uurijad ei olnud teadlikud kõigist kogutud faktidest, ning sellest tulenevalt ei saadud teha pädevaid järeldusi. On alust arvata, et meie eest on paljut varjatud ja varjatakse siiani.”......
https://parnu.postimees.ee/2142383/esto ... -visiidiga

*

"Estonia" võis põhja minna ühel või teisel põhjusel. Tehniliselt.
Selge on aga see, et sellel reisijate veoks mõeldud parvlaeval oli ka muid missioone toimetada. Ja üks või enamad neist olid niivõrd ... eee... ma ei oska kasutada vist õiget sõna.. "räpased"?... "valgustkartvad"? ... "seadusevastased"? ... , et selle või nende avalikustamist püüti ja jätkuvalt püütakse varjata kõikmõeldavate vahenditega.

Ma kujutan ette, et kui "Estonia" läkski põhja täiesti n.ö. "tavalistel" põhjustel (nagu vahel laevad ikka põhja lähevad), siis uudis sellest sündmusest lendas osade riikide eriteenistuste kontoritesse sisse nagu VAU2.... sest "läks ta põhja mille pärast läks, aga nüüd alles hakkab meil Tivoli pihta"...

Need võivad olla seotud, kuid võivad olla ka täiesti erinevad teemad, mille pärast laev põhja läks ja mis asju selle laevaga aeti, või mida seal laeval tehti.
Nii ütelda kaks või enam paralleelset katastroofi ühes sündmuses.

Kuna "teiste suundade" sisu avalikuks tulek võiks tähendada muuhulgas ka toonaste (ja vbl ka praeguste) kõrgeid ametiposte täitnud mõjukate ja kuulsate isikute vastutusele võtmist (s.h. toonaste riigipeade), siis pole midagi imestada, et mingi hämamine käis ja käib väga kõrgel mõjuvõimu tasemel.

https://www.err.ee/521072/aktuaalne-kaa ... mbril-1994

*

Kui selliseid asju loed, siis tulevad kohe meelde need infarktid ja allahüppamised venes...
Igor Kristapovitš. 1994. aasta oktoobris tapeti Lasnamäel kodumaja ees tolliameti endine peadirektori asetäitja Igor Kristapovitš. ESSis töötanud mehele lasti kuul pähe, kui ta kummardus vaatama tühjaks lastud autokummi.

Kalev Vahtras. Jutta Rabe meenutas aastaid tagasi SL Õhtulehele: "Esimestel päevadel pärast Estonia hukkumist oli Kalev päästetute kirjas. Kalevi abikaasale Ruthile kinnitati, et mees on Turu haiglas. Ruth sõitis Soome ja seal öeldi talle, et tema mees viidi Rootsi. Kalev Vahtrase surnukeha olevat leitud merest, talle näidati fotot ning Ruth Vahtras tundis abikaasa ära. Hiljem tõi Kalevi vend surnukeha Eestisse. Kui siin kirst lahti tehti, oli vend šokeeritud: surnukehal olid noahoopide jäljed ning lõikehaavad."

Harri Enula: Estline´i Eesti juht leiti 1996. aastal Tallinna–Keila raudtee äärest. Mees oli keeratud okastraadi vahele ja visatud raudteele. Kõrvalt leiti ta auto ning dokumendid, kõik olid puutumata.

Väino Karmi. Eesti tuntuimast margikogujast vanemuurija tegeles Estonia huku kriminaalasjaga. Ta suri 1999. aastal pärast pikka ja rasket haigust.

Aleksander Voronin. Salapärane Ida-Virumaa ärimees, kelle kohvrit otsisid tuukrid pärast õnnetust meresügavustes oleva Estonia kajutitest. Tuukrite ja tuukri kontrolli omavahelisest vestlusest selgub, et Voronini kohver tuli iga hinna eest leida. See ka leiti, kapten Pihti kajutist…

Voronin pääses küll laevaõnnetusest, kuid suri 2002. juunis insulti. Ta lahkus jäädavalt kaks nädalat pärast seda, kui ajaleht Süddeutsche Zeitung vaagis ühes artiklis tema ja salajase relvaäri võimalikku seotust laevahukuga.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=33427347
Visad vaikijad

Estonia hukku uurinuist on nimekaim vaikija toonane sideminister Andi Meister. Ta on küll kirjutanud Ainar Ruussaare abiga raamatu «Lõpetamata logiraamat», kuid pärast seda pole soovinud enam ühtegi sõna Estonia kohta öelda.

Kuulujutud räägivad, et ta loobus Estonia uurimisest pärast telefonikõnesid, kus teisel pool vaikiti, samuti olevat ta lähituttavatele kurtnud, et teda jälitatakse… Meister on palunud, et keegi teda enam seoses Estoniaga ei tülitaks.

Teine legendaarne vaikija on Rootsi peaminister Carl Bildt. Estonia õnnetusest kuuldes oli Bildt oma valitsusega viimasel õhtusöögil (sest ametisse astus peatselt uus valitsus), siirdus sealt tööle, kus veetis lõputuid telefonikõnesid tehes terve öö. Rootsis arvatakse, et just sel ööl leppis Bildt venelaste ja ameeriklastega kokku, kuidas tuleb edasi käituda. Järgmisel päeval Turus Eesti ja Soome peaministri ning ajakirjanikega kohtudes teadis Bildt juba täpselt laevahuku põhjust – purunenud visiiri.

«Arvame, et Bildt võttis ühendust USA, Venemaa, Saksamaa, Soome ja Eesti võimude või eriteenistustega. Kuna ta ei soovinud nende riikidega tülli mina ja mõtles eelkõige Rootsi rahvuslikele huvidele, võttis ta kuulda neilt saadud soovitusi ega pannud relvaäri suure kella külge. Aga see on esialgu vaid meie oletus,» on SL Õhtulehele tunnistanud Estonial lähedased kaotanud rootslased Bertil Calamnius ja Lennart Berglund.

Vaikinud on ka toonane mereteedeameti juht Kalle Pedak. Ta on ajakirjanikega kohtunud, kuid keeldub ametlikult õnnetuse põhjustest rääkimast.

Ehmatanud on nüüd ka Margus Kurm, kelle uut raportit süüdistati spekulatsioonis ja vandenõuteooriatele toetumises. Ta keeldub intervjuust, sest ei soovi, et temast saaks prokurör, kes tegeleb vaid Estoniaga.

1994. aastal Estonia huku uurimiseks loodud rahvusvahelise komisjoni liikmed Uno Laur, Jaan Metsaveer, Heino Jaakula, Kari Lehtola, Tuomo Karppinen, Heimo Iivonen, Olle Noord, Hans Rosengren ja Ann-Louise Eksborg on Estoniast väsinud.

Kapten Uno Laur ei soovi midagi enam kommenteerida. Paljud teised on löödud Kurmi komisjoni uutest avastustest ega mäleta uurimisperioodi enam väga täpselt, nii mõnigi suhtub Kurmi töömeetoditesse skeptiliselt.
https://www.ohtuleht.ee/195799/estonia-needus

Igor Kristapovitš
https://www.postimees.ee/2691118/inform ... petu-sopra

Kalev Vahtras
https://www.ohtuleht.ee/119411/jutta-ra ... a-uurimist

Väino Karmi
https://www.postimees.ee/2510105/polits ... i-aruannet

Aleksander Voronin
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=12597007

Harri Enula
...... uurimine lõpetati
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 843
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Sekeldaja »

Lisaks bodycountile veel turvamehe, kes olevat enne laeva väljumist kullerina kaptenile mingi paki toimetanud. Ning kes hiljem oma töökohal Eesti Telefoni Raua tänava kontoris surnuks tulistati.
Isiklikult suhtun vähemalt kaasuse esimesse osasse ettevaatlikult, sest ka enne väljumist eskordi saatel laeva saabunud veoautode loo on paljud ümber lükanud. Ja guugel ei leia enam ka Raua tänava juhtumit, tolle turvamehe nimest rääkimata. Võtsin selle üldse jutuks, kuna on kaks konkreetset mõrva, milliste juhuslikku kokkusattumust ning seose puudumist Estonia katastroofiga ehk ebainimliku pingutusega võimalik ka uskuda oleks. Kristapovitš ja Enula.
LeBon
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 29 Juun, 2007 1:50
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas LeBon »

Ja inimlikult lihtne lahendus on lihtsalt jalga lasta. Enne kui ta taibatakse tagaotsitavaks kuulutada. See seletab ka, miks teda alguses taga otsida üritati. Kui ta piisavalt osav oli, siis sõidab tänini merd kuskil kolmanda maailma laeval muu nime all, kus laeva registreerimisriigis pole kurjategija väljaandmise kohustust. Neid riike on küllalt. Ja mingeid kuritegelikke miljoneid ei pruugi olla.

Seda kõige lihtsamat varianti miskipärast vandenõuteooria raamatud ja filmid ei käsitle. Miks? Liiga lihtne ja liiga vähe intrigeeriv (klikke koguv).
Ei käsitle juba seepärast, et see ei seletaks, kuhu kadus see ülejäänud seltskond Estonia töötajaid, kes olevat väidetavalt Pihtiga samal päästeparvel olnud ja esialgu pääsenute niimekirja kantud.
” Aga miks on Eestis praegu päris palju paremäärmust? Lahendus lihtne: NSVL lipukiri oli: sisult sotsialistlik, vormilt rahvuslik ja nii see NSVL sõna otseses mõttes natsionaalsotsialiste kasvataski. ” Sirje Kingsepp.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Dr.Sci »

Tegelikult on nende 24 aastaga modelleerimistarkvara oluliselt edasi arenenud ja oleks huvitav kas praegune situatsioonianalüüs annaks samad tulemused. Kuigi jah, ma eeldan ka looduslikke purunemispõhjuseid, tingituna vigasest lahendusest ja väsinud/pragunenud metallist lukukonstruktsioonis. Mis muidugi ei välista et pardal midagi kahtlast ei veetud - ja sealt edasi kogu see vandenõuteooriate rägastik. Ühegi teise uppunud parvlaeva puhul pole sellist segadust tekkinud.
teeline35
Liige
Postitusi: 1556
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas teeline35 »

ntud tüüpi laevahukul olid kapteni pääsemiseks shansid küllalt suured - kuna nende kajutid asuvad (ja peavadki asuma) silla ligida, st kõrgel pealisehitusel, mis ujutati üle alles siis, kui asi kummuli läks. Samuti ka sild. Ja veel - tundes taolist vastutust, on suurte laevahukkude puhul kaptenid eelistanud ja uppuda koos laevaga.
Miks Estonialt nõnda vähe inimesi pääses oligi tingitud laeva kiirest ümberminekust. Tänapäevaste laevade sild on laeva ümberminekul surmalõks kuna on kinnised. St sillalt pääseb minema läbi pealisehituse.
Titanicu hukkmise järel oli ka palju vandenõuteooriaid. Eks nende (vandenõuteooriate) loomine osa seltskonna leib ole.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lemet »

Pisut OT, aga paar õhtut tagasi oli History pealt film "Herald of Free Enterprise" hukkumisest. Polnudki palju vaja, et Ro-Ro tüüpi praami põhja ajada.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40170
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sellise laeva konstruktsioon pole lihtsalt hukukindel. Ühtegi laeva, mille omaduste hulka kuulub hukukindlus (näiteks ookeani reisilaevad) ei konstrueerita nii, et nende kere mahust moodustab 1/3 kuni pool üksainus, vaheseinteta ruum vöörist ahtrisse. Selline laev on iseenesest omaniku efektiivsuse pärast, mille arvelt hoitakse kokku ohutuselt. Sellised laevad olid algselt mõeldud kasutuseks praamidena lühikestel otstel, kus lainet on vähe. Kui omanikud taipasid, millist säästu annab antud konstruktsioon näiteks sadamatasudes, siis pressiti taolised ka avamerele - mis on tegelikult karm riskimine. Vaheseintega autotekk eeldaks sootuks keerukamat laadimise infrat kui tänased RORO tüüpi laevad, mille laadimiseks on vaja vaid õige kõrgusega kaid. Samas selline laev ei upu ka 1-2 sektsiooni vett täis minekul.

Lihtsalt vahepeal on parandatud selle vöörikonstruktsiooni, kus ramp avaneb külgedele, mitte üles, kuid muidu on olukord muutumatu - kui Romantika autotekile pääseb X kogus vett ja laeva õõtsumine selle liikuma paneb, siis on lihtsalt vee koguse ja aja küsimus, mil laev külili läheb.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lemet »

aheseintega autotekk eeldaks sootuks keerukamat laadimise infrat kui tänased RORO tüüpi laevad, mille laadimiseks on vaja vaid õige kõrgusega kaid
Tegelikult isegi ei eelda, sest näiteks Norrast ja Hollandist Newcastli vahet kurseerivatest Ro-Ro tüüpi autopraamidest on osad vaheseintega ja osad avatud ruumiga. Kui üldse kellelgi, siis on laadimismeeskonnal selles mõttes tööd rohkem, et iga sektsioon võimalikult optimaalselt täis panna. Ehk siis laadimisskeem arvutil eelnevalt täis joonistada. Muud vahet pole suurt midagi, täpselt samuti sabatad ja täpselt samuti lastakse peale. Välimisse serva rida või kaks haakeid(müts naha nende operaatorite ees, kes seda teevad, paljudel rekkajuhtidel oleks põhjust õppida), siis rida või kaks suuri ja keskele sõidukad. Tavaline skeem ühesõnaga..
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40170
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tallinna sadama kaide ehituse tõttu ei praktiseerita meil taolist laadimist nagu ro-ro õige idee on. Ühest otsast sõidavad vanad välja ja paralleelselt teisest otsast uued sisse. Vähemalt rootsi laevadel küll nii ei käi. Et poole tunniga on laev uuesti laetud ja adjöö. Sellisel laadimisel on tõesti vajalik läbi laeva tekk, sest autod peavad laevast läbi sõitma. Eks need mitme sektsiooniga autotekid on kõik lisakulu laeva ehitamisel ja kui kohalikud merevõimud lubavad ilma, siis milleks kulutada.

Muidugi uutel laevadel reisijate asumine autotekist tunduvalt kõrgemal mõnevõrra parandab ohutust autoteki üleujutamise korral, vähemalt ei jää reisijad nagu rotid lõksu sinna alla (kuigi osa meeskonnast jääb, sest masinaruumid on veel allpool). Aga seegi eelis kehtib, kui laev on püsti ja vajub ühtlasel kiilul, mitte ei lähe külili. Külili minek on jama nagunii, sest enamikku päästevahendeid ei saa kasutada, pooled jäävad lihtsalt laeva alla ja teist poolt ei saa veesata. Sellisel juhul tuleb lihtsalt hankida päästevest ja vette karata, päästeparved tõusevad peale laeva uppumist ise pinnale, sest need on varustatud hüdrostaatidega, mis katkestavad soringu laeva küljest ja kui parv pinnale ujub, siis avavad parve.

Vette hüpates tuleb hoida käed teatud asendis, muidu virutab vastu vett põrkav pääste vest sulle sellise lõuahaagi, et ülejäänud elu võid mannapudrust toituda. :roll:
Vette minekuga pole mõtet väga lähtuda Titanicu filmist ja oodata viimase võimaluseni, sest uppuv laev tekitab võimsa veekeerise, mis tirib sind vee alla, lisaks võivad vee all igasugu asjad plahvatada, mis annab sama efekti nagu süvaveepommid. Niiet laeva viimasest minutist tuleb katsuda paarsada meetrit eemal olla. Lisaks võib selguda, et laeval olnud 2000 reisijat on kogunenud kõik veepeal olevale pardale, kus on ainult pooled päästevestid.... :roll:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 843
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Sekeldaja »

Kapten Trumm kirjutas:Tallinna sadama kaide ehituse tõttu ei praktiseerita meil taolist laadimist nagu ro-ro õige idee on. Ühest otsast sõidavad vanad välja ja paralleelselt teisest otsast uued sisse. Vähemalt rootsi laevadel küll nii ei käi. Et poole tunniga on laev uuesti laetud ja adjöö.
Kus oleks lähim sadam, kus sellist (laev sildub kahe rambi vahele) ro-ro terminali töös näha saaks?
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist