9. leht 166-st

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 03 Okt, 2018 20:56
Postitas Lemet
Ma olen suurema jao Baltimaade, Skandinaavia ja Saksa sadamaid läbi sõitnud, peoga Inglismaa ja Lõuna-Euroopa sadamaid kah juurde, aga taolist kahe rambi vaheke sildumist pole kordagi ette tulnud :dont_know:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 03 Okt, 2018 21:35
Postitas Sekeldaja
Mul endal ei tule ka ühtegi ette, aga päris igale poole pole jõudnud ka. Igatahes jäi mulje, et just Tallinna sadam on üks väheseid äbarikke, kus ro-ro potentsiaali täies mahus ära kasutada ei osata.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 03 Okt, 2018 21:48
Postitas Walter2
Mis kasu sellest poole tunniga rekkad peale-maha oleks kui 2000+ reisijat selle ajaga peale-maha pole võimalik saada, lisaks veel kajutid korda (e. okse, tühi taara ja langenud ära koristada)? Kruiisireisidel mida siin läänelombis harrastatakse peab rahvas veel sihtlinnas ka joomas ja pralletamas saama käia e. turundus nõuab oma. Arenenumad sadamad võimaldavad kahel tasandil sõidukeid peale laadida, mõnedes kohtades ka veel raudteeveeremit.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 03 Okt, 2018 22:00
Postitas Lemet
Noh, Seawindi kõhus olid rööpad täitsa olemas, saanuks siingi vastava taristu olemasolul ronge vedada.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 08 Okt, 2018 14:05
Postitas Dr.Sci
Sekeldaja kirjutas:Lisaks bodycountile veel turvamehe, kes olevat enne laeva väljumist kullerina kaptenile mingi paki toimetanud. Ning kes hiljem oma töökohal Eesti Telefoni Raua tänava kontoris surnuks tulistati.
Isiklikult suhtun vähemalt kaasuse esimesse osasse ettevaatlikult, sest ka enne väljumist eskordi saatel laeva saabunud veoautode loo on paljud ümber lükanud. Ja guugel ei leia enam ka Raua tänava juhtumit, tolle turvamehe nimest rääkimata. Võtsin selle üldse jutuks, kuna on kaks konkreetset mõrva, milliste juhuslikku kokkusattumust ning seose puudumist Estonia katastroofiga ehk ebainimliku pingutusega võimalik ka uskuda oleks. Kristapovitš ja Enula.
https://www.err.ee/867424/suri-estonia- ... n-uno-laur

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 08 Okt, 2018 14:13
Postitas Sekeldaja
Uno Lauri, puhaku ta rahus, tervis oli juba pikemat aega vilets. Samuti pooldas ta raevukalt ametliku uurimise tulemusi ja välistas kõik alternatiivsed stsenaariumid ilma diskussioonidesse laskumata. Ehk et tema lahkumises küll midagi küsitavat ei ole.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 08 Okt, 2018 14:15
Postitas Kriku
Eriti arvesse võttes, et ta oli 90.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 08 Okt, 2018 22:17
Postitas vanahalb
Kapten Trumm kirjutas:Tallinna sadama kaide ehituse tõttu ei praktiseerita meil taolist laadimist nagu ro-ro õige idee on.
Ro-ro on sõnapaaridest "roll on-roll off" ehk "sõida peale- sõida maha" . Selle konseptsiooni eelkäija oli autode või muu kraami kraanadega laadimine. Ro-ro ei tähenda tingimata, et peale ja mahalaadimine peaks üheaegselt toimuma ja mina ei tea samuti sadamat kus samaaegselt ühest otsast peale ja teisest maha sõidetakse. Kai rajatised peaksid siis väga konkreetselt ainult ühe pikkusega laeva jaoks olema ehitatud.

Ja niisamuti ei pea liiklus käima vöörist sisse ja ahtrist välja või vastupidi. Karmima merega kohtades võib vööri üldse rahule jätta või kinni keevitada kui seal mingi ukseauk juba oli. Minumeelest kästi ka pärast "Estonia" hukku kõigil siinkandi sarnastel laevadel vööriramp esimese hooga kinni keevitada. Liiklus käis siis umbes nii nagu Tallinki kadund Superstari teisel korrusel. Autod sõitsid ahtrist sisse ja laeva ühes pardas sirgelt vöörini välja, seal keerasid ümber mõttelise posti tagasi ja uuesti ahtri poole nii, et esimene jäi teises pardas ahtrisse kuid nüüd juba ninaga väljasõidu poole. See eeldab küll üsna laia kerega laeva, muidu peab tagasi pöörates kässarit panema :D
Ei tule nüüd silma ette, et kas Silja Europa taolistel kruiisikatel üldse vöörirampi ongi või sõidetaksegi ainult ahtrist sisse ja välja.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 09 Okt, 2018 8:42
Postitas Kapten Trumm
Ühest otsast sisse ja teisest välja oli kasutusel (võibolla on ka täna) Inglise kanali parvlaevadel.
Seal tuleb valdav rahvas autodega. Olen ühe korra Stockholmi läänesadamas näinud taolist laadimist Silja laevalt, kus mõlemad otsad olid lahti, tagumise rambi juurde läks kai seest välja tõstetud platvorm.

Kui aga sul on laeva peale 40 sõiduautot ja graafik on selline, et sul on kai ääres seismist 8 tundi, siis pole taolisel kiirendamisel mingit pointi. See napp hulk autosid pannakse Tallinnas seda pidi ja järjekorda, et saaks sihtkohas otse maha sõita ja kogu lugu.

Minumeelest on ka Eesti Soome ja Rootsi laevadel ikka ramp mõlemas otsas olemas.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 09 Okt, 2018 8:48
Postitas Lemet
Ühest otsast sisse ja teisest välja toimib täna paljudes kohtades, ka Tallinn-Stoki jmt liinidel. Et mitte öelda valdavas osas. Jutt on aga üheaegsest laadimisest-lossimisest. Et ühest otsast sõidetakse välja ja samaaegselt juba teisest otsast sisse. Ja vaat sellist asja pole minu silmad veel näinud .Aga korraga alumisele ja ülemisele dekile kaks silda või vöörist/ahtrist ja küljelt- niipalju kui kulub.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 09 Okt, 2018 8:54
Postitas Kapten Trumm
Eks see õigustab ennast siis, kui laev on tuubil täis ja aega vähe. Need sadama lisateenused, igasugu lisa maabumissildade avamine jne on kindlasti raha eest, kui seisad tunde kai ääres nagunii, siis on aega maa ja ilm autode laadimiseks.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 09 Okt, 2018 9:10
Postitas Lemet
Inglise kanalis on praamide seisuaeg alla poole tunni, sellele vaatamata sõidetakse laev enne tühjaks ja alles seejärel uuesti täis. Üheaegset laadimist-lossimist ei toimu. Ja kui ülepea kuskil, siis seal oleks sellel pointi.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 09 Okt, 2018 9:17
Postitas Some
No sama ju Saaremaa praamidega... Mõne minutiga praam tühi ja uued autod sees.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 09 Okt, 2018 9:23
Postitas Sekeldaja
Let's cut the crap. Minu küsimus Trummile oli retooriline. Ro-ro põhiidee pole kunagi olnud aluste üheaegne lossimine ja laadimine, vaid lastimisaja vähendamine ja selle hõlbustamine veeremi manööverdamise (ümberpööramise) minimeerimise läbi pardal.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 12 Apr, 2019 23:52
Postitas Fucs
Estonial hukkunute lähedaste kaebus jõudis kohtusse
https://m.delfi.ee/eesti/article.php?id=85898633