Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 22 Okt, 2020 11:15
Vee all on ju rahulikumSedasorti tormiga vahetult pealveelaeva ümbruses? Isase lehma kaka, vähegi adekvastse laevaohvitseride puhul
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Vee all on ju rahulikumSedasorti tormiga vahetult pealveelaeva ümbruses? Isase lehma kaka, vähegi adekvastse laevaohvitseride puhul
Svejk siin varem viitas 1997 aasta Werner Hummelile. Kuna samasse piirkonda viidatakse seda uut auku,Fucs kirjutas:Et siis kuidas saaks olla ROOTSI seadused uurimiskomisjonile takistuseks vajadusel laeva siseneda?Mitu asja on juba otsustatud. .... Kui võimalik, tahetakse tõde välja selgitada vrakki sisenemata. Kui uurimiskomisjoni arvates tuleb siseneda, eeldab see kõigepealt seaduste muutmist. Rootsi seadused võimaldavad praegu vrakile sukelduda üksnes keskkonnakaitse eesmärkidel või selleks, et katta vrakk betooniga.
Kui näiteks Rootsi oma seaduseid ei muuda, kas siis jääbki uurimata või?
Läinud kolmapäevaks oli Damberg juba kindlasõnalisem. Ta lubas rahvusringhäälingu SVT otse-eetris, et vrakiaugu uurimine tuleb kindlasti. Esmalt tahaks ta enda sõnul ära oodata kolme riigi ohutusjuurdluskeskuste arvamused uue sukeldumise vajalikkuse kohta. Niisuguse otsuse saabudes muudaks Rootsi tema sõnul nii sukeldumisi keelavat hauarahuseadust kui ka rahvusvahelist lepingut.AuGUD ?Kõik asjaomased riigid on väljendanud selget toetust selgitamaks välja, kuidas need augud laeva tekkisid. Juhul kui uued faktid muudavad toonased järeldused valeks, avatakse uurimine taas.
Ühesõnaga ei maksa oodata ega loota, et peale avastatud augu/lõhe/rebendi midagi muud ka uuesti uurima hakatakse.
Paljud ilmselt arvavad, et vot kus nüüd läheb alles uus sõltumatu laiapindne uurimine lahti....
Ei lähe.
Vbl siis uuritakse mõnda kitsamat aspekti vähe laiemalt, kui see auk/lõhe/rebend on tõesti tekitatud (loe: komisjon suudab selle ka ära tõestada) laeva huku käigus ajal, kui Estonia veel veepeal püsis.
Aga noh saaks alustuseks selle uue avastatud augu/lõhe/rebendigi pädevalt ärauuritud.
Vaieldamatult. Nii 50-60 meetri sügavusel. Aga sügavus 5-15 meetrit, millisest siin jutt, teeb selle väite üpris humoristlikuks. Eriti arvestades allveelaeva kerekuju ja püstuvuse näitajaid.Vee all on ju rahulikum
"Estonia lepingule" ehk tavakäibes hauarahulepingule on alla kirjutanud Eesti, Rootsi ja Soome. (Hiljem ühinesid selle lepinguga ka Läti, Poola, Taani ja Ühendkunigriik). Eesti ühepoolne tegutsemine oleks väga kummaline, aga mitte välistatud, nagu prof Mälksoo selgitab, uued olulised asjaolud (augud pardas) võimaldaksid seda, st lepingust lahkuda.Fucs kirjutas:Et siis kuidas saaks olla ROOTSI seadused uurimiskomisjonile takistuseks vajadusel laeva siseneda?
Kui näiteks Rootsi oma seaduseid ei muuda, kas siis jääbki uurimata või?
Sügavusel 5-15 m töllerdav allveelaev ongi ohtlik pealveelaevadele ning toimuski kokkupõrge? Mis ta sellisel humoristlikul sügavusel tegi kes teab - navigatsiooniviga, oli ta teel pinnale vms. Kui oli venelane siis kõikvõimalikud variandid on võimalikud.Lemet kirjutas:Vaieldamatult. Nii 50-60 meetri sügavusel. Aga sügavus 5-15 meetrit, millisest siin jutt, teeb selle väite üpris humoristlikuks. Eriti arvestades allveelaeva kerekuju ja püstuvuse näitajaid.Vee all on ju rahulikum
Sillaste on üks olulisemaid tunnistajaid. Kiirelt otsides ei leia, et viimasel ajal oleks temaga kuskil komisjoni või ajakirjanduslikult tasemel vesteldud.-noglik- kirjutas: 2. Olles vea avastanud, otsustas ta kellegi endale appi kutsuda, kuid siis kaldus laev äkki kreeni.
Jutt käib siis Henrik Sillastest, kes läks parandama vaakumsüsteemi. Lõpparuande kohaselt parandas ta vea, kuid LL kohaselt
jääb mulje, et vea parandamiseks oli vaja abijõudu? Viga jäi parandamata, kuna kreeni tõttu ta sealt ruumist lahkus?
Palun allikaviidet.Mati79 kirjutas:Pärastpoole on S. Linde rääkinud, et oli näinud Sillastet ülekuulamiste ajal käeraudades.
Laevapere oli Estonia täielikuks romuks sõitnud.
Kui laev oma viimaseks jäänud teekonnale läks, olid visiir, selle lukud ja hinged ning kummitihendid ääretult kehvas olukorras.
Laevaga oli jääs liialt kiiresti sõidetud, mistõttu kõik vööriehitused olid põhjalikult lõhutud.
Atlandi lukk ei töötanud enam hüdrauliliselt. Lukku tuli iga kord kangiga paigale taguda, mis halvendas olukorda iga sadamast väljumisega.
Visiir oleks pidanud olema vettpidav. Kuid isegi rahulikus meres võttis see sisse vähemalt 15 tonni vett.
Ramp, mis pidanuks takistama vee tungimist laeva kerre, oli aga kohalt väändunud.
Kui laev läks oma viimasele sõidule, taheti umbes kümnesentimeetrisest tekkinud praost jagu saada sel moel, et ramp tõmmati köiega laevakere külge kinni.
Juba Tallinnast väljudes oli parvlaev paremale kaldus. Selleks, et laeva püsti saada, olid nende kinnitusel täis vasaku parda ballasttankid.
Eesti meeskond oli Atlandi luku lukukolvid välja vahetanud väiksemate vastu ja kinnitused olid keevisliite asemel tehtud punktkeevitusega.
Atlandi luku signalisatsiooniga oli sageli probleeme, mitte alati ei hakanud andur kohe tööle.
Augustis märkas laeval töötanud praktikant pragusid vöörivisiiri külgplaadistuse ja hingede pukside vahelistes nurkkeevitustes.
Võib järeldada, et kõige tähtsamad osad- luku kõrvad, hinged, riivistuspoldid ja Atlandi lukk olid ebapiisava tugevusvaruga.
Siin on tunnistus, kus ülekuulaja viitab mingile varasemale tunnistusele või infole ja proovib selle kohta üle täpsustada.Kriku kirjutas:Palun allikaviidet.Mati79 kirjutas:Pärastpoole on S. Linde rääkinud, et oli näinud Sillastet ülekuulamiste ajal käeraudades.
Jah, veidi liialdasin. Paistab välja selliselt, ülekuulaja omas kuskilt varem saadud kõlakat, et Sillastet oli käeraudades nähtud. Linde ei kinnitanud ega lükanud seda väidet ümber.Kriku kirjutas:Tänan, postitatud tsitaat lükkab väite ümber.
Selline "missiin enam uurida - kõik on niigi selge" vulgaarbavuurne stiil võibolla ei ole siinse elatanud meeste klubi kohane...paalberg kirjutas:Estonia huku peamised põhjused on kenasti kirja pandud, mida neid oletusi võimalikust allveelaevast siin enam heietada.
Laevapere oli Estonia täielikuks romuks sõitnud.
Kui laev oma viimaseks jäänud teekonnale läks, olid visiir, selle lukud ja hinged ning kummitihendid ääretult kehvas olukorras.
Või üldse vältida niisama udu ajamist?
Visiir oli rambiga praktiliselt mehaaniliselt seotud. See seotus ühendus lahti vaid juhul, kui visiir hüdrosilindrite abil üles tõsteti, mida merel ilmselt ei juhtunud.Svejk kirjutas: Visiir võib kasvõi 3 korda eest ära ja tagasi käia, aga kuidas see kõik sedavõrd asjasse puutub...
Rootsude Gotland klass- 20 sõlme. Näiteks.Allveelaevahuvilistele - milline allveelaev suudab vee all 14 sõlme teha? (konkreetselt millised