34. leht 166-st

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 03 Nov, 2019 16:26
Postitas klamber
Kurmi kontekstist väljarebitud ja asjatundmatutesse väidetesse tuleb suhtuda äärmiselt kriitiliselt. Lühidalt, kui need samad viidatud laevapere liikmed nägid rambi vahelt vett sisse tulemas, ei saanud ramp sel hetkel kinni olla. Isegi, kui keegi pääsenutest ei ole näinud rampi täielikult avatuna, tuleb toetuda teistele tõenditele. Lõpparuandes on kirjeldatud rambi ja laevakere vigastusi, mis otseselt viitavad rambi täielikule avanemisele (koos fotodega). Miks inimesed ei näinud rampi täielikult avatuna ja miks see pole vrakil täielikult avatud? Nagu enamikul kordadel unustatakse laiem pilt ja füüsika, siis ka sel juhul. Kui laev oli juba külili ja kaadumas, vajus ramp raskusjõu tõttu uuesti kinni (laev hukkus ahter ees). Lisaks, kui visiir oleks eest kukkunud rampi lahti tõmbamata, oleksid järgnevad lained pigem rampi uuesti kinni löönud, mis oleks aga järgnenud sündmuste käiguga vastuolus (kreen, kaadumine - eeldab massi raskuskeskmest kõrgemal).
JAIC kirjutas:8.5.4 Ramp damage
The bow loading ramp was found slightly open, with a gap of about one metre at the top. The condition of the ramp was inspected primarily from its lower side due to the limited access to the upper side. The two port side hinges at the bottom of the ramp were torn apart (Figure 8.11). Both hydraulic actuators for the ramp had failed in their piston rod end eyes, i.e. at the ramp attachment points. The actuators were in partly extended position as when the ramp is partly open. The wires preventing the ramp from falling down to the forepeak deck had detached from the lugs on both sides of the ramp.

The ramp port side beam was damaged in several places, mostly towards the top end.
The lugs for the pull-in locking hooks were twisted. The hooks themselves could not be inspected closely.
The boxes on the ramp side bars, mating the bolts of the ramp side cleats, were twisted to open position, except for the lower port side one. The side lock bolts were fully extended except for the lower port side one which was only partly extended.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 26 Dets, 2019 17:52
Postitas passija

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 21 Aug, 2020 16:30
Postitas Kriku
[Enn] Tupp oli minister ka ajal, kui parvlaev Estonia tormisel septembriööl põhja läks ja 852 inimest hukkus. Sellest on kümneid tuhandeid lehekülgi kirjutatud, aga ikka vaieldakse, kus on tõde. Eelmisel aastal, seotuna hukkunute sugulaste esitatud jätkuva nõudmisega valitsusele Estonia üles tõsta, kirjutas ta peaministrile olemasolevale andmestikule toetuva memo. Võibolla on see võimalik huku tänavusügisesel aastapäeval artiklina avaldada, lisab ta.

«Tõde on kõige raskem tõestada,» tõdeb Enn Tupp. «Sest alati öeldakse: muidugi seal taga on kindlasti midagi muud. Lahendamata probleem asub kahjuks merepõhjas. Ühe kalkulatsiooni järgi maksab vraki pinnaletõstmine üle 200 miljoni euro. Kuna retoorika kinnitab, et tõde on rahast kallim, olen öelnud, et lõpuks võiks ju selle fantoomse parema parda augu olemasolu uurida ka vrakki tõstmata – see oleks paarkümmend korda odavam. Kuid samas õpetab elukogemus, et isegi siis, kui inimene tõestuse puudumist must valgel näeb, ei kõiguta tema kujunenud veendumust.»
https://lounapostimees.postimees.ee/704 ... 1577723337

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 21 Aug, 2020 17:02
Postitas Fucs
Kuna retoorika kinnitab, et tõde on rahast kallim, olen öelnud, et lõpuks võiks ju selle fantoomse parema parda augu olemasolu uurida ka vrakki tõstmata – see oleks paarkümmend korda odavam. Kuid samas õpetab elukogemus, et isegi siis, kui inimene tõestuse puudumist must valgel näeb, ei kõiguta tema kujunenud veendumust.
Öelnud kohe keerutamata oma seisukoht selgelt välja, et "paremas pardas auku ei ole, aga see ei kõiguta neid kes on veendunud, et see auk seal on" või "võiks ju uurida, aga sellel pole mõtet, sest seda auku seal nagunii ei ole".

Ehk, et miski "ei kõiguta tema kujunenud veendumust", et seda auku seal ei ole 8)

Muig.

August paremas pardas huvitavam oleks IMHO uurida seda, mis siis ikkagi oli laeva lastiks, kas autodekki on salaja (või "salaja") lõigatud sinna sisenemiseks avad, mida aruannetes ei ole ja kes ning milleks need lõikas kui need lõigatud on, kas ja kuidas purunesid osad silla aknad nii puhtalt, et tihendites polnud klaasikilde (ja klaasikillud olid hoopis väljaspool vrakki) või on need hiljem purustatud sillale pääsemiseks salaja (või "salaja"), kes siis ikkagi olid viimasel hetkel laeva sillal ja kõikide laevas veel leiduvate säilmete dna analüüsid koos aruandega isikutest, kes kindlasti laeva sisse jäid. Pooli neist teemadest ilmselt pole enam võimalik uurida. Ja osasid teemasid saaks uurida vist ainult siis, kui laev tõesti välja tõstetaks. AGA pooli huvitavaid teemasid saaks uurida ka ilma sukeldumata ja laeva välja tõstmata. Kurmi komisjon proovis midagi uurida, aga edutult.
Kurm 2019 kirjutas:Kurm tunnistas, et Eesti uurimiskomisjoni juhina vedas ta kõiki rahulolematuid inimesi alt.

"Jah, ma pean tunnistama, et meie komisjon ja mina vedasin kõiki rahulolematuid inimesi alt. Tõepoolest, me ei suutnud, mina ei suutnud valitsust veenda, et selle huku põhjused ei ole selged," rääkis ta.

"Siis oli Andrus Ansipi valitsus ja tema valitsuse otsus oli, et komisjoni järeldused võetakse teadmiseks ja nende alusel ei tehta midagi. Kahju ja see piinab minu südametunnistust siiamaani," rääkis ta.
https://www.err.ee/983968/margus-kurm-e ... -pohjuseid

Aga sellest kõigest on siin teemas juba nõrkemiseni jahutud. :|

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 26 Sept, 2020 1:50
Postitas Crispy
Varsti on siis oodata väidetavalt uusi ja senikuulmata fakte Estonia vrakist. Räägitakse, et nende valguses tuleks hakata uuesti asja uurima.

Tea mis siis filmile saadi? Auk keres? Seletamatud vigastused rambil? Kadunud last veokitest?
Kuuldavasti filmiti seda osa laevast millele varem pole tähelepanu pööratud. Ahter siis äkki?

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 26 Sept, 2020 2:30
Postitas Manurhin
Minuteada peaks Rootsi seaduste järgi mõrv 30 aastaga aeguma. 4 aastat tagasi käis ajakirjandusest läbi, et nüüd on võimalik, et keegi tunnistab Olof Palme tapmise üles ja teha ei saaks enam midagi. Küllap peame Estoniaga ka veel 4 aastat ootama. Siis vast julgeb keegi midagi rääkima hakata, sest karistust enam karta poleks.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 26 Sept, 2020 7:18
Postitas Dr.Sci
Manurhin kirjutas:Minuteada peaks Rootsi seaduste järgi mõrv 30 aastaga aeguma. 4 aastat tagasi käis ajakirjandusest läbi, et nüüd on võimalik, et keegi tunnistab Olof Palme tapmise üles ja teha ei saaks enam midagi. Küllap peame Estoniaga ka veel 4 aastat ootama. Siis vast julgeb keegi midagi rääkima hakata, sest karistust enam karta poleks.
Meil on asi lihtsam
§ 81. Süüteo aegumine
(1) Kedagi ei tohi kuriteo toimepanemises süüdi mõista ega karistada, kui kuriteo toimepanemisest kuni selle kohta tehtud kohtuotsuse jõustumiseni on möödunud:
1) kümme aastat esimese astme kuriteo toimepanemisest;
2) viis aastat teise astme kuriteo toimepanemisest.
(2) Süütegu inimsuse vastu, sõjasüütegu ja süütegu, mille eest on ette nähtud eluaegne vangistus, ei aegu.
Usutavasti kvalifitseerub reisilaeva tahtlik uputamine vähemalt massimõrva alla...
§ 114. Mõrv
(1) Tapmise eest, kui see on toime pandud:
1) piinaval või julmal viisil;
2) üldohtlikul viisil;
3) kahe või enama inimese suhtes;
4) vähemalt teist korda;
5) seoses röövimisega või omakasu motiivil;
6) teise süüteo varjamise või selle toimepanemise hõlbustamise eesmärgil;
7) lõhkeseadeldise või lõhkeaine kasutamisega;
8 ) kättemaksuks ametialase tegevuse eest;
9) isiku poolt, keda on varem korduvalt karistatud tahtliku esimese astme kuriteo eest, mille süüteokoosseisu kuuluvaks tagajärjeks on raske tervisekahjustus, –
[RT I, 19.03.2019, 3 - jõust. 01.07.2019]
karistatakse kaheksa- kuni kahekümneaastase või eluaegse vangistusega.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 26 Sept, 2020 7:32
Postitas dm7
Laev läks ilmselt siiski põhja nagu ametlik versioon kirjeldab. Uus info võib vast olla kas mingi auk/augud keres või miski mida laeval veeti. Auke võib sinna olla tekkinud 26a. jooksul ehk loomulikul teel? Ja midagi lõikasid vist ka tuukrid ise esimestel sukeldumistel. Nüüd mis puudutab seda mida veeti, see vast on kõige olulisem ja huvitavaim küsimus. Loogika nagu ütleks et kui midagi olulist seal ka oli, siis ilmselt on see ammu sealt ära viidud. Samas peale uppumist võis autodekk olla üks paras pudru kus masinad üksteise otsa kuhjunud jms. läbu, midagi sealt välja korjata võis/võib olla päris keeruline.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 26 Sept, 2020 7:35
Postitas Walter2
Manurhin kirjutas:Minuteada peaks Rootsi seaduste järgi mõrv 30 aastaga aeguma. 4 aastat tagasi käis ajakirjandusest läbi, et nüüd on võimalik, et keegi tunnistab Olof Palme tapmise üles ja teha ei saaks enam midagi. Küllap peame Estoniaga ka veel 4 aastat ootama. Siis vast julgeb keegi midagi rääkima hakata, sest karistust enam karta poleks.
Miks peaks seda juhtumit Rootsi seaduste järgi käsitlema. Eesti laev rahvusvahelistes vetes ikkagi?

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 26 Sept, 2020 9:04
Postitas herman30
Laeva omanik 50/50 Rootsi (Nordström & Thulin) -Eesti.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 26 Sept, 2020 9:08
Postitas Kriku
Lõpetage ära. Kui keegi tapab ükskõik kus Eesti kodanikke, siis on ta ka Eesti kriminaalõiguse ees vastutav.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 26 Sept, 2020 13:05
Postitas Manurhin
Walter2 kirjutas:
Manurhin kirjutas:Minuteada peaks Rootsi seaduste järgi mõrv 30 aastaga aeguma. 4 aastat tagasi käis ajakirjandusest läbi, et nüüd on võimalik, et keegi tunnistab Olof Palme tapmise üles ja teha ei saaks enam midagi. Küllap peame Estoniaga ka veel 4 aastat ootama. Siis vast julgeb keegi midagi rääkima hakata, sest karistust enam karta poleks.
Miks peaks seda juhtumit Rootsi seaduste järgi käsitlema. Eesti laev rahvusvahelistes vetes ikkagi?
Juhul, kui asjasse puutuv(ad) isik(ud) peaks olema Rootsi kodakondsusega, siis vist käiks kogu kohtumenetlus ikkagi Rootsis? Ja siin ei pruugi tegu olla ka otseselt võimaliku terroriakti toimepanijaga, vaid võib olla ka terve ring tegelasi, kes midagi kuulsid-nägid või teadsid, aga ei teatanud õigel ajal, kuhu vaja, või andsid hiljem valeütlusi, üritasid asja kinni mätsida, uurimist takistada jne. Mõne riigi seaduste järgi võib olla tegu üldse aegumatu kuriteoga (nii nagu Iisrael jahib siiani 100-aastaseid vanureid, kellele omal ajal püss pihku pisteti ja koonduslaagrit valvama pandi) ja siis pole muud kui oodata, ehk soovib keegi alles surivoodil midagi südamelt ära rääkida.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 26 Sept, 2020 16:38
Postitas AMvA
Kriku kirjutas:Lõpetage ära. Kui keegi tapab ükskõik kus Eesti kodanikke, siis on ta ka Eesti kriminaalõiguse ees vastutav.
Rootslasi oli pardal kõvasti rohkem

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 26 Sept, 2020 17:30
Postitas Crispy
Võrdlus- kui Tallinki laeval tapab üks Vene kodanik teise Vene kodaniku, siis mõistab Eesti kohus õigust Vene seaduste järgi?

Estonia seilas Eesti lipu all, seega tuleb õigust mõista Eesti seaduste järgi...

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 26 Sept, 2020 18:09
Postitas Kriku
AMvA kirjutas:
Kriku kirjutas:Lõpetage ära. Kui keegi tapab ükskõik kus Eesti kodanikke, siis on ta ka Eesti kriminaalõiguse ees vastutav.
Rootslasi oli pardal kõvasti rohkem
Crispy kirjutas:Estonia seilas Eesti lipu all, seega tuleb õigust mõista Eesti seaduste järgi...
Kummalgi pole mingit tähtsust. Eesti Vabariik võib võtta kriminaalvastutusele iga isiku, kes on tapnud mõne Eesti kodaniku. Ükskõik kus see ka ei toimuks, mis lipu all, kui palju mingit muud raffast selle käigus hukka saab või ükskõik mida.