www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 28 Sept, 2021 13:01

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1096 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 74  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 08 Juun, 2021 9:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33189
Need Skodad pole mitte automaadid vaid robotiseeritud mehhaanilised käigukastid, mis suudavad ka automaadina töötada. DSG VWA puhul.
Vahe on selles, et seal asub mootori ja käigukasti vahel endiselt hõõrdkatetega sidur ja käigukastis liigutatakse hammasrattaid.
See võimaldabki tuua hinda alla ja teha dünaamika paremaks. Traditsiooniline hüdrotransformaatoriga ja planetaaridega automaatkast lisab 0-100 kiirendusajale 0,5-1 sek (80ndatel isegi 2 sek) ja on raske kui kurat ning lisab omajagu kütusekulule.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 08 Juun, 2021 10:05 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2517
Asukoht: Reval
Tsiteeri:
Vahe on selles, et seal asub mootori ja käigukasti vahel endiselt hõõrdkatetega sidur ja käigukastis liigutatakse hammasrattaid.
See võimaldabki tuua hinda alla ja teha dünaamika paremaks. Traditsiooniline hüdrotransformaatoriga ja planetaaridega automaatkast lisab 0-100 kiirendusajale 0,5-1 sek (80ndatel isegi 2 sek) ja on raske kui kurat ning lisab omajagu kütusekulule.

DSG on suisa 2 sidurit sees ja dünaamikat parendab asjaolu, et sõites mingi käiguga on juba järgmine käik sisse lülitatud ning käigu vahetuseks piisab vaid sidurite ümberlülitamisest mis toimub kiiremini kui toimuks klassikaline käiguvahetuse protsess. Ning hammasrattaid liigutati viimati vast eelmise sajandi alguse käigukastides, edaspidi ei liigutanud keegi enam hammasrattaid - need olid kõik juba hambumises ja lülitused teostati hammasmuhvidega, millega sidestati vastava käigu hammasratas võlliga.
Aga ilmselt sa tead seda isegi. :)

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 08 Juun, 2021 10:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2238
Kapten Trumm kirjutas:
Need Skodad pole mitte automaadid vaid robotiseeritud mehhaanilised käigukastid, mis suudavad ka automaadina töötada. DSG VWA puhul.
Vahe on selles, et seal asub mootori ja käigukasti vahel endiselt hõõrdkatetega sidur ja käigukastis liigutatakse hammasrattaid.
See võimaldabki tuua hinda alla ja teha dünaamika paremaks. Traditsiooniline hüdrotransformaatoriga ja planetaaridega automaatkast lisab 0-100 kiirendusajale 0,5-1 sek (80ndatel isegi 2 sek) ja on raske kui kurat ning lisab omajagu kütusekulule.


Mis vahet seal on kuidas kast toimetab? Kui kast vahetab automaatselt käike, siis on ta ka automaat, olgu ta siis kahe siduriga robot, klassikaline planetaar või variaator.

Mu rootslasel on 8-käiguline klassikaline automaat, ei lisa see ei kiirenduse aega ega kaalu kah rohkem, kui DSG kast ning kütusekulu on kah pea olematu nii suure ja raske auto kohta


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
PostitusPostitatud: 08 Juun, 2021 10:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Veebr, 2016 15:53
Postitusi: 377
Omaette asi on see, kuidas puutub teemasse see, kuidas Škoda käigukast toimetab... Täielik offtopic Trummi poolt.

EDIT: Nüüd on postitus õiges teemas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 08 Juun, 2021 14:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33189
https://en.wikipedia.org/wiki/Automated ... ansmission

Selle nähtuse nimi oli kunagi robotiseeritud/automatiseeritud käsi/mehhaaniline käigukast ja selle muutumine täisautomaatseks on üsna hiline leiutis (massidele just tänu VWA grupi kaudu).

Tsiteeri:
Omaette asi on see, kuidas puutub teemasse see, kuidas Škoda käigukast toimetab... Täielik offtopic Trummi poolt.


Minu silmis on DSG nimetamine automaatkastiks ikka üsna kõva teadmatuse demo, võibolla sa ei teadnud lihtsalt, et Skodad DSG-ga sõidavad?

Tsiteeri:
ega kaalu kah rohkem


Kaaluvad ikka, hüdromehhaaniline käigukast sisaldab juba päris korralikku õlikoguse, kuna õli on seal töötav keha (DSG-l ei ole).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 08 Juun, 2021 16:23 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Mär, 2018 12:29
Postitusi: 2778
Vahe ei ole üldse suur 10 kg. 7 käiguline DSG vs 8 käiguline ZF 8 kuid peavalu on dsg-ga suht kindlalt garanteeritud. Ja kui inimene ise ei pea käike vahetama siis tema jaoks ongi see automaat kast. Mis põhimõttel see automaatika töötab ei oma siin mingit tähtsust


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 08 Juun, 2021 16:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Veebr, 2016 15:53
Postitusi: 377
Mis vahet, mis värvi kass on kui ta hiiri püüab?

Kui ma ise käike vahetan, siis on manuaal.
Kui auto ise käike vahetab, siis on automaat.
Igasugused targutamised teemal "DSG ikka tegelikult ei ole automaat" võid omale jätta :wall:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 08 Juun, 2021 16:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33189
Pigem oli mu vastus mõeldud kui "nagu kuts külale, nii küla kutsale" põhimõttel 8)

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 08 Juun, 2021 16:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33189
hjl85 kirjutas:
Vahe ei ole üldse suur 10 kg. 7 käiguline DSG vs 8 käiguline ZF 8 kuid peavalu on dsg-ga suht kindlalt garanteeritud. Ja kui inimene ise ei pea käike vahetama siis tema jaoks ongi see automaat kast. Mis põhimõttel see automaatika töötab ei oma siin mingit tähtsust


DSG on käsivahetuseks (nuppudega) mõeldud kast, mis vahetab ka automaatselt, mitte automaatkast.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 08 Juun, 2021 17:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2238
Kapten Trumm kirjutas:

Tsiteeri:
ega kaalu kah rohkem


Kaaluvad ikka, hüdromehhaaniline käigukast sisaldab juba päris korralikku õlikoguse, kuna õli on seal töötav keha (DSG-l ei ole).


Oma rumalust ei maksaks ikka nii avalikult kuulutada. Mis asi selles DSG kastis sinu arvates neid sidureid liigutab ja käike vahetab?

See hüdromehaanilise kasti hüdrotrafos asuv õli hulk on suht pisike.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 08 Juun, 2021 18:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Dets, 2004 23:14
Postitusi: 873
Ei ole olemas mingit kandevõimet.
On lubatud suurim mass mis fikseeritakse koos juhi ja tikutopsiga tema taskus.
Tühimass registris on see number millisena auto tehase konveierilt tuleb tühja karteri ja paagiga.
Seda,kas N kategooria autot saab registreerida N1 või N2 kategooriana määrab valmistajatehase tüübikinnitus.
Näide 1
MB 208 pakiauto tehase tüübikinnitus lubas täismassiks 2800kg. Tühi auto kaalus koos minu (100kg) ja poole paagi kütusega 2300-2350 kg.
Seega "kandevõime" sama mis sõiduautol. Kaubaruumi maht 9m3.
Näide 2
Ford Transit 2,4 FADDY.Topeltratastega tagasillal. 14m3 kaubaruumi.
Oli registris N2 na ja nüüd N1. Kas koormaks on 50 kg või 2500 kg ei ole visuaalselt võimalik määrata.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 08 Juun, 2021 19:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2238
On ikka kandevõime.
Autotootjal on majanduslikult mõttetu ehitada autot, mille tegelik täismass võib olla 4,5 tonni, aga mis saab tüübikinnituse 3,5 tonni peale. Suuremad osad nagu kere jne on samad, samas väiksemad osad, nagu sillad, pidurid jne on erinevad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 09 Juun, 2021 0:39 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1922
Sisuliselt sama autot müüakse erinevatel turgudel ja täismassid ning kandevõimed on üsna venivad mõisted. Enamvähem kõik need kaubikud mis on Eestis 3500 kg täismassiga on Soomes 3550 et automaksu pealt kokku hoida. Ükskord küsisin ARK-st et kui ostan Soomest 3550 kg auto kas saan ta ka Eestis 3550 kg arvele (sellisega võiks siis Soomes ilma tollikirvest kartmata sõita) . Kukuti kätega vehkima et ei nii need asjad ei käi - kui välismaalt auto tuuakse tuleb mòelda ja tehasega konsulteerida ja võib-olla tuleb su auto üldse 2500 kg arvele võtta. Ma arvasin selle peale et pole vajagi.

Veoautodega on erinevused veel suuremad. Eestis tohib nelja sillaga kallur teeliikluses võtta vist 12 tonnise koorma, Soomes pannakse julgelt 16-17 ja autorongi täismassiks tuleb siis 76 tonni.
Kinnisel territooriumil , kasvôi Narva karjääris, samasugusele autole 20 + tonni ja seegi on valmistajatehase poolt lubatud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 09 Juun, 2021 5:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1182
Asukoht: Tallinn
Minuarust on see käigukastivärk ka üle piiri keeruliseks juba aetud, osadel VW grupi autodel on see DSG selline, vajutad pöidlaga nuppu ja valits D asendisse kui jalg on samal ajal piduripedaalil ja siis saab liikuma hakata, siis on täisautomaatne(minu kogemus 7 käigulisega). Ning siis kui D asendis lükkad valitsa paremale, siis justkui oleks "manuaal", et pluss ja miinus, et käik üles ja käik alla. Samas elektroonika ei luba sul pöördenorme ületada ikkagi ja vahetab käiku sinu eest kui piire ületad emba-kumba pidi. Aga sellest pidi olenevalt VW grupi mudelist ja margist jagu saama niimoodi, et kui seda veojõu-kontrolli nuppu hoiad all 5 sekundit, mitte vaid korraks vajutus, et siis lülitab kogu elektroonika välja, vot siis on isegi talvel lõbus sõita 4-veolisega... muidu raibe pidurdab ka rattaid sinu eest ja suunab veojõudu vastavalt rattale, et sa mingil juhul risti ei läheks ja käiguvahetus pole siis üldse sinu mure. Oleks siis rooli juures lapatsid, et nagu rallis, et ei peaks käsi roolilt võtma aga siiski saad "manuaalimeest" mängida natuke selle tunneli peal oleva kangiga. Aga see pole puhas tõde kindlasti, olen vaid mõnega sõitnud ning VAG grupis on väga palju mudeleid ikkagi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 09 Juun, 2021 10:12 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33189
Kes otsib suure lubatud kandevõimega ühekordsete ratastega kaubikut, siis vaadake 1990ndate lõpu VW LT35.
Oli kunagi tarvis suht odavat alusautot generaatorile, mis kaalus ca 1500 kg, kuid millega saaks sõita ka B-katiga.
VW LT oli toona ainuke, kes niipalju lubas.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1096 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 74  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Roamless, VanaUnt ja 30 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt