Jõelaevad Emajõel

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Rügaja kirjutas:Läheb sõjandusest veidi eemale, aga siiski: kas ei peaks koostama suurt ülevaateteost sisevete laevandusest? Praegu on veel vanu kapteneid elus, kes saaksid oma mälestuste ja teadmistega kaasa lüüa.
Baltimaade esimene aurulaev pandi käima Emajõel, Vabadussõja lahingud Peipsi-Pihkva järvel lõppesid Eesti täieliku võiduga ning 1920-ndate lõpul ületas Tartu sadama käive tunduvalt Tallinna sadama käivet.
Sisevete laevanduse lugu väärib raamatut või lausa mitut.
Pole lugu, et teema läheb sõjandusest veidi eemale, seepärast olemegi lahterdunud jaotusse "Et juttu jätkuks" . Võib-olla olnuks kohasem paigutuda kipper.ee-sse, aga paraku juhtus just siin niimoodi, et liivapraamide otsinguküsimusest kasvas permanentselt välja mitmete osalejatega laiem teema ja kui vaadata külastatavuse numbreid, siis on need päris kopsakad.
Kogu see Peipsi laevandusvärk on siiski pigem nišiteema. Kui ta oleks tänapäevast tagasi vaadates suure tähenduse ja tähtsusega, küll siis oleks midagi ka toodetud. Aga paraku põhjalikke ajalooülevaateid tõesti pole. Paar väikest ajaloo-osa on ilmunud mõnede arengukavade, projektide vms. osana (mõnele saab praegu internetis ligi, mõned on juba kustutatud.) Need on väga fragmentaarsed ja kahjuks faktivigadega (aga saatan peituvatki detailides) Natuke kopsakamad on lodjandaja Liisa-Lota Kaivo poolt "Eesti Looduses" ilmutatud paar artiklit, aga neiski on eksitavaid möödapanekuid.
Suve lõpus kirjutasin järgmist
aurik kirjutas: Mul õnnestus Emajõe Festivalil teha slaidiettekanne "Tartu reisilaevastik XX sajandil". Pea kõik Emajõe möödunud sajandi kopsakamad reisilaevad said piltidel ära näidatud ja seletatud. Korraldajad salvestasid loo videosse ja lubasid, et püüavad festivali kodukale midagi riputada. Ehk nad seda millalgi teevad ka. Esinemine sai päris pikk, kevadel sai kokku lepitud tunnikese peale, aga välja tuli kolm korda kauem.
Ei ole üles pandud midagi, ma ei hakka isegi nende käest uurima, miks. Panen lähipäevil slaidikava ise üles koos paari kommentaariga.
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Ei läinudki mitut päeva aega
Nii, lubatud esitlus. Pea kõik fotod on muideks meie foorumist eri aegadel läbi jooksnud. Siin on need korrastatud ja pandud loogilisse järjekorda.
Ettekande ülesehitus. Kestis kokku 4 akad tundi, esimese kahe jooksul jõudsin II MS lõpuni, sealt edasi sovetiaeg. Neid, kes suutsid kogu joru väikeses kohvikus algusest lõpuni kuulata, oli kümmekond- enamik pensioniealised. Aga publikut oli korraga alati rohkem, osa neist, kes kohvikuleti ees oma oste tegid, sättisid ka end mõneks ajaks platsi asja jälgima.
Laevade järjekord on üldiselt kronoloogiline, aluseks mitte ehitamise vaid Tartusse jõudmise aeg. Olen püüdnud edasi anda ka iga laeva erinevad nimed, v.a. sõdadeaegsed lühiajalised a.la „Narodnik“ „Pljussa“ jne. Ja selge, et kümmekond laeva on eri nimede all end sättinud kahele-kolmele erinevale slaidile.
Paari tähtsama suurema reisilaeva puhul on ka pilte hilisemast sõja- või mõne muu otstarbe laeva karjäärist. Mõne laeva puhul, mille varasem elulugu Tartuga seotud pole, olen väikese servafotona näidanud midagi tema eelnevast minevikust (nt „Joala“ ja „Narva“)
Iga fotoga käib kaasas mingi lugu- mitte ainult laevast ja tema saatusest vaid sageli pisut laiemalt, nii et Tartu sadama XX saj stoori sai ikka miskisuguse terviklikuma pildi (puudutasin jutu sees ka veeteid laiemalt, kaubavedu jne jne.)

Milliseid Tartus reisilaevadena rakendatud aluseid slaididel välja toodud pole? Kaod on suuremalt jaolt tsaariaegsed. Puudu on XX saj. alguses Emajõel sõitnud (ja argipäeviti pigem puksiiridena toimetanud) vast nii tänapäeva „Hilara“ mõõtu aurupaadid - „Kawast“, „Franzenshütte“, „Stern“, „Olga“, „Forbushof“, „Delta“ . Võimalik, et mõni neist on üks ja sama laev erinevate aegade nimedega. 1913.a. kuulsas Pääsukese filmis on kindlasti mõni sõitmas, kahjuks eristamatuna. Samuti ei oska ma neid seostada EW aegsete väiksemate alustega.
Veidi suurematest, u „Alfa“ suurustest on puudu „Maria“ ja „Nikolai“. Viimasest saab EW ajal „Eha“
Veel kopsakam, juba järvelaev, oli „Tivoli“ Et väike samanimeline aurik oli juba olemas, ristiti ümber nimega “Ommedo“ . Pärast korralike järveaurikute tulekut jäi puksiiriks. Tegelikult on ta meie foorumi lk 12 kahel hägusevõitu 1941.a. pildil peal, aga et ta seal on puhas puksiir, ei hakanud teda slaidile toppima.
Kahjuks pole ka veel suuremast veteranrataslaevast nimega „Peipus“ saadaval selgelt äratuntavat pilti. Mõõtmetelt olevat ta olnud kusagile praeguse „Vanemuise“ lähedale.
Reisilaevade hulka arvasin ka „Jurjewi“. Ehkki ta seda formaalselt polnud, sõidutas ta pidevalt mööda Peipsit väga tähtsaid isikuid.

EW aegsetest on pildina puudu vähemalt kolm reisualust. „Eha“ sai juba nimetatud. „Lindasid“ oli sõitmas tegelikult mitu. Üks oli kindlalt reisilaev, arvatavasti mõnest tsaariaegsest aurupaadist aretatud. Tõsi, ta oli lõpuks ümber ehitatud mootorpaadiks ja sellisel kujul on ta nime all „Linda II“ ühel slaidil olemas.
Puudu on ka kolmekümnendate lõpus mõned aastad reisilaevana teotsenud „Peipsi“ . Endine puksiir „Talabsk“ Ka teda on ühel lk 12 pildil näha, aga et udusele fotole on temast jäänud vaid pool, siis ei hakanud eraldi presenteerima.

Sovetiajast pole fotosüüdistust kuni 50-te teise pooleni Võrtsjärve vahel seerinud alusest. Isegi nime ei tea. Rääkisin Tartus vanahärra Hando Kruuviga. Tema sõnul oli puust kerega alus, aga nime ta ei mäletanud.
Kindlasti oli 50-te alguses rivis üks jäädvustamata reisiaurik. Võimalik, et see oli peagi mootorlaevaks ümber ehitatud „Tasuja“.
Kõikidel slaididel on aluste originaalpildid, va * tähistatud „Zarja-2“ Temast lihtsalt pole seda leidnud, seepärast on fotol Pihkva analoog.
„Raketa-3M“ ei saanud ka eraldi slaidi- pole nagu selgelt eristatavana kusagil ette sattunud. Küll aga on teda pooleldi näha slaidil, mille pealkiri „Raketade“ sõidud. See laev, mis ülemisel parempoolsel fotol pontooni ääres seisab.
Vott, selline asi siis juba pool aastat olemas. Osa fotosid võiks hiljem tekkinud paremate vastu välja vahetada, aga mõtlesin, et las nad olla pealegi nii nagu nad suvel said.
Tahtmise korral võib esitlust loomulikult levitada. Aga jah, siduv sõnaline osa jäi festivalitoimkonnale video peale (kui ta üldse kasutuskõlblikul kujul jäädvustus) Kui tekst ümber trükkida, saaks väikese brošüüri juba kätte.

Doktoritöö ise. Google lisas esitlusele iseseisvalt lisarea köitmisrõngaid.
https://docs.google.com/presentation/d/ ... lide=id.p3
smr
Liige
Postitusi: 872
Liitunud: 05 Sept, 2011 7:07
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas smr »

Olen seda teemat jälginud, et leida mingeid vihjeid 1980ndate alguses-kesksel Võrtjärve idakaldal Sangla läheduses toimunud laevaõnnetuse kohta, kus minu mälu järgi alumiiniumist suur katamaraan laev, rohkem elamu tüüpi alus, oli kaldale sõitnud/uhutud siin asukohas http://kaart.delfi.ee//?bookmark=00fb70 ... 18f820f92f

Veetsin poisikesena suved sealkandis ning mäletan eredalt turnimist vrakiotsas, kui see veel pooleldi vees oli.

Paraku ei sisaldanud ka ksf Auriku muljetavaldav materjal ühtegi sarnase aluse fotot :(
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

smr kirjutas:Olen seda teemat jälginud, et leida mingeid vihjeid 1980ndate alguses-kesksel Võrtjärve idakaldal Sangla läheduses toimunud laevaõnnetuse kohta, kus minu mälu järgi alumiiniumist suur katamaraan laev, rohkem elamu tüüpi alus, oli kaldale sõitnud/uhutud siin asukohas http://kaart.delfi.ee//?bookmark=00fb70 ... 18f820f92f

Veetsin poisikesena suved sealkandis ning mäletan eredalt turnimist vrakiotsas, kui see veel pooleldi vees oli.

Paraku ei sisaldanud ka ksf Auriku muljetavaldav materjal ühtegi sarnase aluse fotot :(
Ma pole paraku sellest midagi kuulnud.
Ausalt öelda ei mäleta, et mulle oleks 70-tel- 80-te alguses Tartu kandis silma alla sattunud miskit sellist, mis kirjeldusele natukegi vastaks- midagi, mis meenutanuks katamaraani. Kindlasti ei kuulunud alus Tartu jõesadamale ega olnud ametlik reisilaev. Aga neid eri asutuste/ettevõtete või eraisikute omanduses olnud väikelaevu oli piisavalt palju ja enamus elas oma elu niimoodi ära, et neist õiget märki maha ei jäänud.
Kui tõesti juhtus millalgi õnnetus, siis pigem ettevõtte laevaga. Idakaldal olid nt muuhulgas Tartu Õlletehase ja Autoremondi Katsetehase puhkekodud. Ohvriteta asja puhul olnuks neil piisavalt sidemeid, et asi väga kella külge ei läheks.
Zoig
Liige
Postitusi: 93
Liitunud: 11 Sept, 2009 9:57
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Zoig »

aurik kirjutas:Doktoritöö ise. Google lisas esitlusele iseseisvalt lisarea köitmisrõngaid.
https://docs.google.com/presentation/d/ ... lide=id.p3
Väga hea baas kokkuvõtteks, sinna kõrvale kommentaarid annaks juba väga suurepärase kokkuvõtte Emajõe laevastikust. Minu kiidusõnad selle jagamise eest.

http://www.spkflot.ru/raketa.htm on ilmselt üks kokkuvõtlikumaid lehti Raketadest, Kui Raketa 1 on numbriga 314, siis huvitav mis tehasetähistusi kandisd Raketa 2 ja Raketa 3? Muidugi ehitusnumber ja nimeline number ei klapi kuidagi omavahel, nt 1963 oli nimelise nummeratsiooni järgi Raketa 1 umbes 80ndates. On sellest nummeratsioonist üldse mingit jälge maha jäänud või üsna lootusetu juhtum?

Ei mäleta kas siia teemasse on sellest kunagi midagi kirjutatud, ilmselt pole ka Sisevete kontekstis sellel erilist tähtsust, kuid enne kui endal meelest läheb panen siia kirja. Nimel Raketasid tehti kokku 2 (tinglikult 3) põlvkonda. Esimene põlvkond on siis ainueksemplarina Raketa 1, seeriamudelistest erineva esimese tiivaga ning kogu ahtriosa on teistsugune Pilt ja Pilt. Seeriatootmise esimene põlvkond oli juba tavaliste tiibade ja ahtriosaga kuid salongi vööriosa oli teistsugune, pigem sarnane Raketa 1-ga Täpsemalt vöörist lugedes 2 ja 3nda akna vaheline ala. Nagu ma olen aru saanud oli ka see koht põhjuseks miks paljudel alguse otsa raketadel kolmas aken oli kinni pandud. Kere olla selle kohapealt lihtsalt pragunema hakanud ning akna kinni panekuga prooviti seda kuidagigi parandada: Pilt. Kuskil Raketa 60 juures, ehk aastal 1962 tehti raketadel mudeliuuendus ning parandati see viga Pilt.

Osadel Raketadel oli vööris esimene ja/või teine aken kinni pandud, nt ksf Auriku slaidl "„Raketade“ 1M, 2M ja 3M sõidud" kus kõige alumisel pildil on just teine aken kinni jäänud. Oli selleks puhas laiskus või mingi praktilisem põhjus ei oska arvata.
Et oleks raskem!
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

spkflot on jah kõige täielikum. On veel olemas kaks sõltumatut ja päris korralikku andmebaasi, kusjuures üks neist mainib isegi meie nr 3-me ära.
Mis puutub ehitusnumbritesse, siis nende kokkulangevus nimelise numbriga on olnud iga tehase siseasi, kas hakatakse uuest laevatüübist 01 numeratsiooniga pihta (nagu Polesjede puhul) või hoopis miskist muust numbrist ( ehitusnumber 201 Feodossias ehitatud esimene „Raketa- 10“). Kahjuks on Feodossia puhul pisut segadusi ja millegipärast on nii mõnigi laev väiksema ehitusnumbriga valminud hiljem kui suurema numbriga alus. Kuidas seda seletada, ei tea.
Teine ja mõnikord ka esimene aken pandi pärast konstruktsiooni täiustamist paljudel jätkuvalt kinni. Eks ta muidugi sõltus ehk sellest, kas laeva liikumisrajoon oli vaikses vees nagu Moskva omadel või korraliku lainetusega alas. Praegu sõidusolevatel 70-te keskel ehitatud siberlastel on esimesed aknad kaetud.
Meie „R-2“ teine aken suleti tunduvalt varem kui „R-1“ oma, aga aluste kaptenite erinevast sõidumaneerist on enne juttu olnud.
„R-1“ ehitusnumbrist 314 mina küll ei mäleta, et oleks sovetiajal kusagilt välja hüpanud. Võib-olla on selle fikseerimine seotud laeva müügiga Soome, kui oli vaja paberid korralikult vormistada. „R-2“ , olles igal juhul sõidukõlbmatu, viidi teadupärast Peterburi ja „R-3“ lihtsalt haihtus, siis nende puhul polnud ehk täpset paberitööd vaja teha.
Nende numbreid 100% täpsusega on pea võimatu taastada, aga „R-2“ puhul tulevad kõne alla 409, 415 ja vist ka 422, siinkohal andmebaasides tühjus. „R-3“ on olnud eelnevalt ukrainlane. Tõsi, ma tõesti ei mäleta, kas omal ajal oli ajakirjanduses selgelt märgitud, et Kiievist või lihtsalt Ukrainast. Eeldusel, et sealsed Raketad on kõik kätte saadud, on kolm võimalikku kandidaati ehitusaastatega 1966-68, milledest märgid suht varakult ära kaovad.
Mis puutub ettekandesse, siis leidsid korraldajad, et Tartu Linnavalitsus peaks olema vägagi huvitatud, et selline tükike Tartu ajaloost kindlamalt jäädvustuks, aga see selleks.
Zoig
Liige
Postitusi: 93
Liitunud: 11 Sept, 2009 9:57
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Zoig »

aurik kirjutas:spkflot on jah kõige täielikum. On veel olemas kaks sõltumatut ja päris korralikku andmebaasi, kusjuures üks neist mainib isegi meie nr 3-me ära.
Mis nende teise kahe aadressid on?

Endise Raketa 1M ehk Rosetta joonis. Kuidagi on laeva pikkus 5m võrra lühenenud.
Pilt
Et oleks raskem!
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Zoig kirjutas:
aurik kirjutas:spkflot on jah kõige täielikum. On veel olemas kaks sõltumatut ja päris korralikku andmebaasi, kusjuures üks neist mainib isegi meie nr 3-me ära.
Mis nende teise kahe aadressid on?

Endise Raketa 1M ehk Rosetta joonis. Kuidagi on laeva pikkus 5m võrra lühenenud.
Pilt
See on pikkus veeliini mööda, mitte üldpikkus (nool joonisel petab). Nii et täitsa õige number.
Raketade üldpikkus/laius (m) 26,96/5,0
sama veeliini mööda 22,2/4,4
Nii et joonisel üks mõõt ühest, teine teisest reast. Kerge pudrutamine.

Raketade saidid

http://fleetphoto.ru/projects/4/
See täieneb pidevalt

http://www.riverfleet.ru/fleet/6554/
Autor on selle pisut hooletusse jätnud, aga pole ime, ta üritab sisuliselt üksi kogu suurt idapoolse jõelaevastikku andmebaasi teha. Praegu madistab ta rohkem kaubaalustega.

Lisaks siin üks ülivõimas tiiburite pildibaas, Raketasid endid eraldi kolmes albumis ligi 1500 fotot
https://vk.com/albums-12198294
-----
Täienduseks ettekandele. Kurtsin kommentaarides, et aurulaevast "Peipsi" ei ole head pilti. Seepeale saatis hea ksf susi mulle viite
talabsk09.jpg
talabsk09.jpg (44.15 KiB) Vaadatud 5722 korda
Alus oma nooruses. Kohe pärast valmimist 1909.a. Turus. Samal sügisel jõudis Pihkvasse ja u 10 aastat hiljem võeti tugevama õigusega meite maale. 30-te keskel kandis korraks ka nime "Kalevipoeg". Ja nagu varem olin kirjutanud, sõitis 30-te II poolel Tartu-Mustvee -Vasknarva liini
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Raketade jätkuks. Üks foto 1979.aastast. Hetk enne kl 8-t hommikul. võetud siit http://muis.ee/museaalview/3236580
Raketad79.jpg
Raketad79.jpg (37.65 KiB) Vaadatud 5443 korda
Siin peal „R-2“ ja „R-3“. Üldiselt on Raketasid piltidel väga raske eristada erinevalt „Koidulast“ ja „Kreutzwaldist“, mis on küll ühe projekti järgi, kuid erinevatest seeriatest mitme detailierinevusega. Raketasid saab eristada vaid mõne välisviimistluse omapära järgi, kusjuures 2-l ja 3-l on see väga sarnane. Aga sellel jäädvustusel on vahe näha ja „Raketa-3“ on jõepoolne.
„R-3“ on seega esitluses Raketade sõitude slaidil võimalik veel tuvastada Pihkva pildil kõige kaipoolsema laevana.
Mis puutub suletud esiakendesse, siis on vanadest fotodest jäänud seni mulje, et „R-2-l“ on juba 70-te II poolel teine aken kinni pandud. Siin on aga veel vaba. Uurisin oma pildiarhiivi üle ja tuli välja võimalus, et tegu on mingi heleda kardinalaadse asjaga.
Üht Pihkva materjali vaadates jäi ette, et 70-tel oli ühel nende Raketal tormiga järvel sõites teine aken puruks läinud, siis pandigi kohe kapitaalselt kinni.
-----
Kes vana asja meenutab.... teemaks "Volgad" ehk väike-Raketad
amadeuz kirjutas:
aurik
Postitatud: 12 Aug, 2007 22:04
Ennist jäid veel nimetamata 1965-68 Emajõel kihutanud 6-kohalised kiirkaatrid "Volga" 1969 viidi need Pärnusse, kus nad igal juhul veel 1972
lahele lõbusõite tegid. Mõned aastad tagasi üht analoogi siiski Emajõel kimamas nägin.
Olen 100% kindel, et 70. lõpus ja isegi kuni 85-86 oli üks liikuv Volga vetelpääste pontooni ääres ning käis harvadel juhtudel ka järvedel. Omanikuks oli toona eraisikust Ants (perenimi kahjuks hetkel meelde ei tule).
ksf amadeuzi jutt jumala õige.
ujula.jpg
Fototõestus ilmsesti 80-test. Sattus hiljuti Nostalgilises Tartus ette
----
Pisut üllatavalt on reisilaevadest Võrtsjärvel väga vähe fotomaterjali. Ometi toimisid 20-te algusest kuni 50-te keskpaigani sinna regulaarreisiliinid ja edasi nõukaaja lõpuni päris korralik ekskursioonilaevandus- viimane eriti tihe 80-tel. Aga seni olen näinud vaid kolme Võrtsu kandiga seotud fotot- üks „Salme“ ja kaks „Koidulat“, kõik meil foorumis üleval ka. Hiljuti avastasin aga selle, tehtud Jõgevestes. Pilti ennast netis polnud, aga jälg oli Koogeli otsimootorisse jäänud, seepärast siis nii pisike.
jgeveste.jpg
jgeveste.jpg (19.15 KiB) Vaadatud 5443 korda
Suurendus tuvastas, et „Kreutzwald“ . Ja tõenäoliselt 80-te esimene ots.
Vastaja
Liige
Postitusi: 466
Liitunud: 15 Mär, 2013 17:37
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Vastaja »

Vahest offtopic, aga 1944 jäi Võrtsjärve taha sakslastest tohutu moonavoor maha.Ja ühe vana detektoristi sõnul käinud Tartu mehed peale sõda sealt purjekatega laskemoona toomas.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve

Postitus Postitas retti »

aurik kirjutas:Laevapildid on enamuses 1941 maiparaad
Kui ma ei eksi, on pildid ise siit
http://www.htg.tartu.ee/~priit/Tartu/
Seal on üldse igasugu põnevat.
Arvan et viide 1.mai paraadile 1941 ei ole õige.Linn,laevad ja Kivisild oli niimoodi dekoreeritud SSOR aastapäeva pidustusteks 1940 aasta sügisel.
17191266_1248252425244188_1585301411585662714_n.jpg
17191266_1248252425244188_1585301411585662714_n.jpg (14.29 KiB) Vaadatud 5272 korda
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:
aurik kirjutas:Laevapildid on enamuses 1941 maiparaad
Kui ma ei eksi, on pildid ise siit
http://www.htg.tartu.ee/~priit/Tartu/
Seal on üldse igasugu põnevat.
Arvan et viide 1.mai paraadile 1941 ei ole õige.Linn,laevad ja Kivisild oli niimoodi dekoreeritud SSOR aastapäeva pidustusteks 1940 aasta sügisel.
17191266_1248252425244188_1585301411585662714_n.jpg
Retti, kui Sa vaatad selle seeria pilte (osad väljas lk 12), siis tuleb arvestada veel ühte tegurit- veeseis! Muideks, neil aastatel oli Emajõel madala veetaseme periood, aga fotodel vesi kõrgepoolne.
Kasutaja avatar
skulmars
Liige
Postitusi: 252
Liitunud: 06 Veebr, 2007 17:57
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas skulmars »

Kõnealused pildid peaks olema 1941 aasta navigatsioonihooaja avamisest Emajõel. Ilmselt kunagi märtsis või aprilli alguses? Selle aasta esimese poole ajalehti kahjuks digiteerituna pole..
tartu8_61.jpg
tartu2_03.jpg
tartu3_35.jpg

Ja need pildid on pärit osta.ee-st kus keegi härra neid aastaid tagasi müüs plaatide peale kirjutatuna. Ilmselt kunagi Tartu Linnamuuseumist maha pildistatud..
Pildid olid varustatud veel nõukaaegsete kommentaaridega, seega vbl mingid kunagised õppematerjalid
Alati võib pakkuda Eesti üliõpilasorganistasioonide sümboolikat, fotosid 2MS eelsest ajast
Kasutaja avatar
skulmars
Liige
Postitusi: 252
Liitunud: 06 Veebr, 2007 17:57
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas skulmars »

tartu3_36.jpg
12307597_1062962207069622_3351252273745302392_o.jpg
Viimati muutis skulmars, 13 Mär, 2017 0:01, muudetud 1 kord kokku.
Alati võib pakkuda Eesti üliõpilasorganistasioonide sümboolikat, fotosid 2MS eelsest ajast
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

skulmars kirjutas:Kõnealused pildid peaks olema 1941 aasta navigatsioonihooaja avamisest Emajõel. Ilmselt kunagi märtsis või aprilli alguses? Selle aasta esimese poole ajalehti kahjuks digiteerituna pole..
Ja need pildid on pärit osta.ee-st kus keegi härra neid aastaid tagasi müüs plaatide peale kirjutatuna. Ilmselt kunagi Tartu Linnamuuseumist maha pildistatud..
Pildid olid varustatud veel nõukaaegsete kommentaaridega, seega vbl mingid kunagised õppematerjalid
Ed. Sellekese fotod. Täpse daatumi suhtes inf erinev.
siin aprill http://teele.luts.ee/index.php?q=node/3286
siin lehel paar selle seeria pilti ja selgitusena maipühad
https://sites.google.com/site/estoniahi ... na-tartu-4
Mine võta kinni...aga põhiline ikkagi, et 1941 kevad
Üllataval kombel pole selle seeria ühtegi fotot Fotise arhiivis, kuigi seal on Selleke võimsalt esindatud ja osa fotosid kuupäevaliselt määratletud.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 59 külalist