Jõelaevad Emajõel

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
aurik
Liige
Postitusi: 842
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:Jah - vaatenurki on erinevaid. Seda ma tean ise ka, et - ega laev kaldaääres kinni olnud.Kui kaugel maksimaalselt parem parras kaldast oli võime tagantjärgi ainult spekuleerida.Lisan ühe foto mis ei sisalda tõestust aga tõenäosuse, et Kaarsilla keskelt laeva näha ei võinud.
Paraku oled Sa valinud vaate, mille jäädvustus on silla keskelt, vist isegi tiba Raekojapoolse kalda poolt...minu poolt viidatud on aga tunduvalt teise kalda poolt- laevatee kohalt. Kui vaatad poisid, ehk saad pihta, ENE pildil olev "Narva" hoiab ikka õiget kurssi. Kaarsilla sildeava on 57m, faarvaater jääb ülejõepoolsesse kolmandikku.
Üks vaade 70-te esimesest poolest, no SM on kaldast kaugel
SMaria.jpg
Spekuleerime siis mõõtudega. Randumissild oli sama, mis Kaarsilla juures- vähemalt 7m. Pontoon 5m (standardpontoon mõõtudega u. 6x5m, Raketade oma oli muidugi palju suuremate mõõtmetega) SM enda laius 6,5m(mul ta mõõdud) ja see peaks olema veeliini mööda, pisut väljapoole kaardu kere teeb teda veel laiemaks, lisaks kohvikuna külge topitud sisenemisrõdu ca 1,5m
SMaria68.jpg
Palju see kokku teeb?

Pontooni laiuse annab visuaalselt hästi järgmine foto 1960.a. "Koidula" gabariitne laius 4,85m
Koidula60T.jpg
Koidula60T.jpg (28.98 KiB) Vaadatud 5142 korda
Tegelikult on vaidlused, mida juhib uskumus, mõttetud.
retti
Liige
Postitusi: 1268
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Aurik
Aitäh! Õnge läksid.Sain pilte mida mul ei olnud.
P.s kõik su esiletoodud faktid on mulle ammu teada.
aurik
Liige
Postitusi: 842
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:Aurik
Aitäh! Õnge läksid.Sain pilte mida mul ei olnud.
P.s kõik su esiletoodud faktid on mulle ammu teada.
Nooooo, oletame...kui Sa midagi eraldi tahad, oleksid võinud mu käest otse küsida. Sellised keerutamised jätavad väga lolli mulje. Minu arusaamise järgi pole foorum selleks, et peitust, keksu või kula mängida. Kui asi hakkab sinnapoole kalduma, siis on teema oma aja ära elanud ja võib rahus punkti panna.

Igasugu andmeid ja pilte jm XXsaj Tartu laevandusest on mulgi palju rohkem, aga avaldan neid juba mõnda aega valikuliselt.
Millalgi tekkis mul kahtlus, et nö professionaalsed laevandusloolased on hakanudki vaikselt üht-teist siinleiduvast oma tegemistes kasutama ja kui ma leidsin trükisõnas avaldatud kopipeist lõike e. puhast vakraismi (loomulikult ilma igasuguste viideteta foorumile, kusjuures sees oli omal ajal tehtud originaalveakesi, seega ei saa öelda, et fakte leiti iseseisvalt) Seepärast olen jätnud mõne varasema lubaduse ka täitmata, kasvõi "Juliane Clementine" täielikum elulugu või siis Tartu Jõesadama kaubavedude täiendused. Ega mõne mehe, kes oma töö eest palka või honorare saab, elu ei ole mõtet ka liiga kergeks teha.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Kriku »

See on päris jama. Iga vähegi endast lugupidav uurija võtaks sinuga ühendust ja pakuks sulle kaasautorlust.
Zwyx
Liige
Postitusi: 110
Liitunud: 29 Dets, 2017 13:13
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Zwyx »

Veidi operatiivinfot:

kaua-kaua Ropkas seisnud puksiirlaev "Omedu" väidetavalt viidud Võrtsjärvele. Info ajalehest.

Jõetramm "Pegasus" on taas talveks kaldade tõstetud Tartu vangla taga, Ihaste silla kõrval. Osa laevast on koormakattega kinni kaetud, ehk jälle mingid talvised korrastustööd käimas.
kasvõi "Juliane Clementine" täielikum elulugu
-läbi aegade on huvi pakkunud, mis antud laevaga ikkagi juhtus. Tavaallikad väidavad, et uppus 1852 septembris Peipsil Vasknarva lähistel, vrakki pole leitud. Et lõppvaatuseks oli hirmus tragöödia Peipsil ja kõik?
aurik
Liige
Postitusi: 842
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Zwyx kirjutas:
kasvõi "Juliane Clementine" täielikum elulugu
-läbi aegade on huvi pakkunud, mis antud laevaga ikkagi juhtus. Tavaallikad väidavad, et uppus 1852 septembris Peipsil Vasknarva lähistel, vrakki pole leitud. Et lõppvaatuseks oli hirmus tragöödia Peipsil ja kõik?
Ok, ma või pisut eesriiet avada.
Uppus, olles mitte kaubareisil vaid ekspeditsioonilaevaks rendituna, kusjuures selle korraldajaks oli K.E.von Baer.
Ilmsesti läks põhja (tõsi, see väljend, arvestades Peipsi sügavusi ja laeva tegelikke mõõtmeid, on üsna tinglik) Venemaa poolse kalda lähedal. Järgmisel aastal oli aluse kere peale Narvas oksjon, kus osales viis pakkumust- eraldi Peterburist, Narvast, Pihkvast, Tartust ja Vasknarvast.
Punkt.
Kriku kirjutas:See on päris jama. Iga vähegi endast lugupidav uurija võtaks sinuga ühendust ja pakuks sulle kaasautorlust.
No selliseid ambitsioone mul pole, vastasel juhul oleksin juba 11 aastat tagasi kapist välja tulnud. Minu jaoks on tegu lapsepõlve huvi reinkarnatsiooniga ja tegutsen anonüümse partisanina.
Paneb hoopis imestama, et kui foorumis leiduvat võetakse juba tõsise ajalooallikana, ei vaevuta muutma isegi sõnastust, rääkimata katsest mõnd fakti üle kontrollida, siis ometi häbenetakse mingilgi moel viidata. Aga jah, meie teemal peaks olema kõigest ca 300 enam-vähem regulaarset jälgijat ja kui võtta lõike mitme aasta tagustest postitustest... no kes neid enam loeb :wink:
Ajaloolase haridusega inimesena olen ammu omandanud seisukoha, et suure produktiivsusega kipuvad kaasas käima pealiskaudsus ja teatav ebaprofessionaalsus
aurik kirjutas: Igasugu andmeid ja pilte jm XXsaj Tartu laevandusest on mulgi palju rohkem, aga avaldan neid juba mõnda aega valikuliselt.
Et mitte jääda tasandile a´la ma tean ammu aga teistele ei ütle, avaldan siis veel midagi. Omaaegse reisilaevastiku slaidikava juurde käis esitlusel toetav tekst (Nüüdseks on lisandunud laevu juurde ja tekstidki osalt täpsustunud) Valisin siis ühe laeva. Et need alused , mis Vabadussõja ajal suurtükid peale said, on saanud uurijatelt piisavalt tähelepanu, võtaksin ette mõne tavalise reisilaeva. Ja eelmisel leheküljel ühel fotol olev sobib näidiseks küll
Aurulaev „Laine”
Ehitatud 1922.a. Helsingis. Peamõõdud 22,6 x 4,1m on veeliini mööda. Süvis 0,8m. Kaks aurumasinat kokku 140hj. Esimene omanik Tartu suurettevõtja August Kook. Suvel rakendati laeva Tallinnas Kalarand-Pirita liinil ja sealne ajakirjandus nimetas teda muude selle liini alustega võrreldes hoopis teiseks tasemeks. 1922/23 talvel lohistati ümber Narva kose Kulgule. Sama aasta kevadel alustas sõite liinil Tartu-Kallaste. Laeval oli 40 I klassi ja 125 II klassi reisijakohta. Polnud siiski eriti järvekindel laev, tema puhul teada, et tugevama lainetusega Liivaninalt edasi ei sõitnud.
Alates 1925.a stabiilne põhiliin Tartu- Lääniste.
1940 natsionaliseeriti Peipsi Laevanduse koosseisu, viimane omanik enne seda oli Laevaühing „Laine” ehk perekond Luud´i ettevõtmine.
Saksa võimu ajal sõitis Narva jõe ülemjooksu reisiliine.
1945.a. taas Tartus.Uus nimi „Kingissepp” On märgitud 120 reisijakohta. Sõitis allavoolu reisiliine kuni Praagani või Läänisteni. Üks sõjajärgne foto aga näitab, et on sattunud ka ülesvoolu liikuma.
50-te keskpaigaks oli alus juba üsna amortiseerunud, reisijatekohti piirati enam kui poole võrra. Viimane navigatsioon 1957.a. Arvatavasti lammutati juba järgmisel aastal.
Fotod, mille valisin, on mingil moel intriigiga
https://www.muis.ee/museaalview/649686
Laine Kal.jpg
Laine Kal.jpg (127.93 KiB) Vaadatud 5041 korda
Internetis on paaris kohas dateering 1926.a. Kallastel. See võib-olla ekslik, pilt pärineb kogust, kus võivad olla eri aastate fotod. Sel aastal "Laine" kindlasti Kallastele regulaarreise ei teinud, mõni juhusõit pole siiski päris välistatud, aga laeva Lääniste liini tavagraafik selle jaoks nagu väga võimalusi ei jäta.

Ja teine https://www.muis.ee/museaalview/1669042
King48.jpg
Aastaarv 1948 tundub õige, peaks olema tehtud kusagilt Emajõe sauna lähedalt. Nimi aga 100% vale, ilmsesti kodanik, kes fotoga portaalis jahmerdas, leidis kusagilt laeva ennesõjaaegse foto, võrdles ja pani külmalt vana nime, uus ei pruukinud talle üldse teada olla.
Sellised pisilood siis. Rohkem ei tule, mõnel tüübil hakkavad jälle näpud sügelema

EDIT: Ühest fb albumist kargas just välja, et "Laine" Kallastel foto on tehtud 1923.a. Sellega siis kombes.
Viimati muutis aurik, 26 Mär, 2019 12:52, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2180
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Soobel »

Kas olen midagi maha maganud - ei tea.
Kas see "Kulgu"/"Zarja" on veel alles?
Mida temaga tehti/tehakse?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Peeter
Liige
Postitusi: 2539
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Peeter »

Tsitaat: "Paneb hoopis imestama, et kui foorumis leiduvat võetakse juba tõsise ajalooallikana, ei vaevuta muutma isegi sõnastust, rääkimata katsest mõnd fakti üle kontrollida, siis ometi häbenetakse mingilgi moel viidata." ....

Mul on väga hästi meeles kui "Riiamäel sõjakoolis" korraldati Ukraina-teemaline seminar vmt. Sellest oli otseülekanne ka "Postimehes" kust ma seda siis ka jälgisin. Kõik puha Tallinnast veel strateegilised kommunikatsiooni eksperdid kohal jne... Ja seda jälgides tunnen ära militaar.neti "käekirja". Loetaks "tuimalt" ümber meie siinses Ukr-teemas tehtud postitusi, pannakse käima taustale sinutuubi-videoid... Ei viitsita isegi seda videot enne riskide vältimiseks ümberkallutadagi, (päh!, tehnikasajand ju!) ja siis avastatakse, et link jookseb kokku ja jääb näitamine pooleli.... Ja see on (oli) üle-eestilise uudisekünnisega (nb! eelreklaamiga otseülekanne!) professionaalsete militaristide poolt sõjakoolile ja ka kogu ühiskonnale tehtud konverents olukorrast Ukrainas.... Asja leevendamiseks lisan, et seal vist tookord ikka mokaotsast märgiti, et kasutati militaar.neti materiale. Aga ma olin tookord ikka suht üllatunud kui sellist nii madala latiga asja nägin.
P.S. Selle oma jutuga tahtsin öelda seda, et tuleks vist tunnistada: me teeme siin foorumis järelikult ikka tõsist teadust juba.:)
P.S. Olen ka antud teema pidev jälgija. Üks sellest paarisajast. Minu kummardus postitajatele.
Kasutaja avatar
paadikapten
Liige
Postitusi: 292
Liitunud: 06 Juul, 2005 14:34
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas paadikapten »

"Vanemuisele" kingiti mootor.

https://majandus24.postimees.ee/6551430 ... anemuisele

x-tele2-subid: 10.142.226.87
Vaatame siis, mis siin toimub...
oliver
Liige
Postitusi: 2100
Liitunud: 01 Dets, 2004 17:53
Asukoht: Saarel
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas oliver »

Mind kummitab juba paar päeva see lõik: "1922/23 talvel lohistati ümber Narva kose Kulgule.". Mismoodi see laeva vedamine tol ajal käis, ehitati mingi reetaoline jurakas mille peal laev püsti oli ja traktor siis sikutas? Või hobused? Ja pidi ju teekond minema ümber linna, pole mõeldav et kitsastel tänavatel see kaadervärk liikus, lisaks kõikvõimalikud telegraafiliinid ja muud taolised takistused?
aurik
Liige
Postitusi: 842
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Soobel kirjutas:Kas olen midagi maha maganud - ei tea.
Kas see "Kulgu"/"Zarja" on veel alles?
Mida temaga tehti/tehakse?
Ei ole midagi maha maganud. Viimati oli saatusest juttu sellel lk-l http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... &start=675 lehe keskosast veidi allpool. Registris alles, nagu ka kogu viimase tosina aasta jooksul tapalavale viidud Tartu sadama laevastik. Nii et ikka tume tsoon.
Peeter kirjutas: Asja leevendamiseks lisan, et seal vist tookord ikka mokaotsast märgiti, et kasutati militaar.neti materiale. Aga ma olin tookord ikka suht üllatunud kui sellist nii madala latiga asja nägin.
Selles teoses, mis mulle nina alla sattus, oli viidatud allikana "Sisemere lainekündjatele" (mis tegelikult meie teema poolt sünnitatud). Aga osa tekste polnud artiklist vaid jõhkralt otse foorumist.
paadikapten kirjutas:"Vanemuisele" kingiti mootor.

https://majandus24.postimees.ee/6551430 ... anemuisele
Wwwauuu!! Olin ise "Vanemuise" tuleviku suhtes juba väga skeptiline, aga lodjarahvast peab ikka tunnustama, et oskas õigeid nuppe vajutada.
Ma polegi kursis, kas mõni MO-laev on hiljem peale saanud nii võimsa asja!
Kinkijast on päris mitmes kohas juttu, üks andmestik siin https://www.atlanticyachtandship.ru/en/ ... 84/216895/
oliver kirjutas:Mind kummitab juba paar päeva see lõik: "1922/23 talvel lohistati ümber Narva kose Kulgule.". Mismoodi see laeva vedamine tol ajal käis, ehitati mingi reetaoline jurakas mille peal laev püsti oli ja traktor siis sikutas? Või hobused? Ja pidi ju teekond minema ümber linna, pole mõeldav et kitsastel tänavatel see kaadervärk liikus, lisaks kõikvõimalikud telegraafiliinid ja muud taolised takistused?
Kuidas seda tehti, on jäänud hämarusse. "Laine" polnud ainuke, mis tol perioodil niimoodi üle toodi.
Postimehest 12.04.1923 selline konkreetne lause : " Narvas, kus aurikut tuli 6 versta kuival maal edasi tuua, võttis see aega 1 1/2 kuud."
Narva linna plaan 1927.a. http://vana.narvaplan.ee/vananarva/Narva1927.pdf
ca 25000 elanikuga linn oli tänapäevasest palju väiksem. Eks ta ikka suuremalt jaolt ümber linna tiriti.
retti
Liige
Postitusi: 1268
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Eks Emajõgi saab siis näha 30 meetrit pikka väikelaeva Vanemuine
retti
Liige
Postitusi: 1268
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

13.nov.2018
[/quote]

ksf Retti survestas asja uuesti üle vaatama.
Lk 69 vaadet andis õnneks veel suurendada ja teravustada ja lõpuks tuli välja, et kaks valget kogu ongi fotol justkui sulandunud üheks! Tagumine on reisiaurik „Kingissepp” ja eespool olev siis tundmatu, millest on alles valge kere ja ja miski kast, mis meenutab vöörikajutit...
[/quote]

Tundmatul kastil mis meenutab vöörikajutit on ka ahtrikajut
Manused
foto-luunja-raudbetoonsilla-ehitus.jpg
aurik
Liige
Postitusi: 842
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

See on kõva kiiduväärne leid.
Tõsi, tegu mitte Luunja silla ehituse, vaid taastamisega. Sai korda 1953.a.
Ja jõel sõitev reisikaater on väga tõenäoliselt minu poolt juba mõnda aega taga aetud "Šipovka" (ma pole päris kindel, kas ta 50-te algul seda nime enam kandis). Võib öelda, et selle lk http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... &start=840 teises postingus oleva sabaotsa näitava alusega on kõva kokkulangevus olemas.

Lisan siis ka midagi rariteetsemat. Mõnda aega tagasi püüdsin osta.ee-st kinni "Maria" See laev on Luuga jõe jaoks eriti ajalooline, väidetavalt esimene sealne aurulaev. Mõne aja pärast tassiti Pihkvasse ja sealt toodi pärast mõnda hooaega Tartusse. Möödunud sajandi 20-te keskpaiku lammutati.
maria02.jpg
Foto tehtud 1902 Liivanina sadamas. Et aluse välimus nüüd teada, siis on ta tuvastatav mõnel teiselgi tsaariaegsel fotol, nt sellel lehel http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... &start=255
eelviimane foto, kahest väiksemast parempoolne.
Kasutaja avatar
Rügaja
Liige
Postitusi: 712
Liitunud: 01 Dets, 2008 3:07
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Rügaja »

Eespool oli juttu Pegasuse kruvi labade arvust.
Pegasuse kapten Rainer Napits on nüüd hoolitsenud, et laev saaks sel suvel uuesti neljalabalise kruvi. Seega eeldatavasti kiirus kasvab ja võimalik, et veidi paraneb ka manööverdusvõime.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist