www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 23 Jaan, 2019 0:59

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1083 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 73  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Sept, 2007 10:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Apr, 2005 16:56
Postitusi: 523
No vot,ongi - parve bronn ju kehtib,aga üksinda läheks sul liiga kalliks.Huvilisi ei ole piisavalt.
Samas äkki LionRati sõber-akvalangist on ikka huviline - võtate sealt käreverest kahepeale paadi!? Siis peate küll veidi rohkem benssu varuma ja hommikul varem tulema hakkama,et päeval 12.00 Kavastus olla.
Käreverest Kavastusse piki jõge on ca 50 km. Kui paat korralikult glissi läheb ja vähemalt 20 sõlme teeb,siis pole hullu.
Kui on nõrgema mootoriga,siis saate ehk ainult 10 sõlme kätte,seega peaks sellise maa jaoks 4 tundi varuma.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Sept, 2007 11:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Sept, 2005 9:53
Postitusi: 144
Käreverest saab muidu vajadusel paadile rattad ka alla.
550 eest glissi minevat asja ei saa. Kui ma õigesti mäletan, siis oli selles hinnaklassis vist paat koos 6hj mootoriga. Käru oleks 150-200 otsa. Tollega tuleb sealt jõge mööda ikka jupp aega. Lihtsam ja kiirem (et ei peaks koos päikesetõusuga startima) oleks ilmselt käru peal läbi Kärkna Kavastusse vedada.
Kütusekulust...ma ei oskagi öelda, palju sellise paadiga peaks kaasa võtma. Aga eks seda oskab ka laenutaja öelda. Jättes kõrvale mingid monstrumid (a la 2xV8 jms), mis tunniga vaadi tühjaks imevad, siis sellise keskmise paadi ja keskmise mootoriga (no nt 5m ja 35hj) on rusikareegel Tartust Peipsini jõudmiseks kanistritäis bensiini (sõltuvalt paadist ja koormast võib ka pisut vähem või rohkem olla). See on siis üks 50km ots.
Ja kui keegi, kes päris igapäevaselt mööda jõge ei ulbi, sõitma hakkab, siis järgige ikka märgistust. Isegi pisikese paadiga. Emajõe vesi on päris madal praegu. Eile oleksime Palupõhja kandis kanuuga peaaegu kummuli käinud, kui poist valelt poolt mööda sõitsime (et kanuuga ikka läbi mahub) ja mingite kivide otsa täie hooga panime. Ja igasugu vallatuid roikaid võib ka keset jõge turritamas kohata. Tartust allavoolu on muidugi sügavam.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Sept, 2007 19:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Apr, 2005 16:56
Postitusi: 523
Asi on edasi arenenud!!
Akvalangist & Co tulevad oma suure paadiga,kus on veel paar vaba kohta.
seega,kui on soovijaid, võtke Akvalangistiga ühendust! Tema lahkel loal avaldan numbri: 5148109


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06 Sept, 2007 10:50 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Apr, 2005 16:56
Postitusi: 523
Käidud!
Peab ütlema ,et väga põnevalt ja meeldivalt veedetud kas päeva olid!
Liivapraamid,Uku,Valvur,Meerapalu praamivrakk ja mõned huvitavad alused veel leitud ja üle vaadatud.
Samuti Meerapalu positsioonid ja üllatuslikult üks saladuslik kiviaegne asulakoht soos!
Õhtul püüan väikese reisikirja koos "Best of Katja" piltide valikuga välja panna.
Tänud Katjale, Speedstale,Eikeegile ja Akvalangistile koos Co-ga väga toreda seltskonna eest!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06 Sept, 2007 15:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Veebr, 2005 13:20
Postitusi: 1692
Asukoht: Dorpat
Lihtsalt jutujätkuks: enne kui seiklusjutte maalt ja merelt (järvelt) valmis saab, paar täpsustavat pildikest.

Praaga küla. "UKU"

Pilt


Kalli järv. "Valvur?"

Pilt

Pedaspää laht. Eikeegi poolt pildistatud vraki asukoht.

Pilt

_________________
Kui on probleem, tõmba lõuga


Viimati muutis speedsta, 07 Sept, 2007 10:50, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2007 0:12 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Apr, 2005 16:56
Postitusi: 523
Meie reisi algus laabus väga sujuvalt – saabusime Kavastusse kõik praktiliselt üheaegselt,leidsime Eikeegi juhatusel koheselt parkimiseks ja paadi vettelaskmiseks sobiva koha,ning asusime varustust paati laduma.
Peab ütlema,et nähes seda kraamihunnikut paadi kõrval lebamas tekkis korraks mõte,et kuhu me siis veel ise mahume!
Kuid hoolimata sellest asusime optimistlikult pakke kõigisse lahingulaeva vabadesse õõnsustesse toppima.
Eelnevalt olin suurema osa vabast ruumist küll juba täitnud kütusegaanumatega,millest pidi jätkuma kaheks ööpäevaks,aga me ei lasknud ennast sellest häirida, ning toppisime aga jõuga kodinad kanistrite vahele.
Peale telkide,toolide,laudade,pottide-pannide,gaasipliitide,magamiskottide,madratsite,metalliotsijate,labidate,saagide,kirveste,spinningute, riiete ning suure koguse erineva joogimoona laadimist libistasime paadi koos Speedstaga hellalt Emajõe voogudesse ja ennäe – ujuma jäid!
Pilt

Vahetult peale meie pidulikku vettelaskmistseremooniat jõudis mööda jõge kohale ka Akvalangist suurel ja uhke ristlejal,mille nägemine degradeeris meie Athene kolinal abilaevaks.Lehvitasime talle ja jätkasime katsetusi paadi ujumisvõime kallal.
Roninud ükshaaval paati seda veelgi sügavamale uputades jäime hetkeks ootele – kas püsime pinnal ,või ei?
Aga hullu polnud – Soome paadimeistrid olid oma töö korralikult teinud ja meil jäi üle ainult gaas põhja vajutada ning graatsiliselt lenneldes eesmärgi poole söösta.
Meie lennukatest plaanidest ei tulnud kahjuks midagi välja – sellise koorma all ägisedes keeldus meie laevuke vähegi arvestatavamat kiirust arendamast.
Meie glissitõstmiseks oleks ilmselt mõnelt purilennukilt tiibu olnud vaja laenata,aga kuna ühtegi polnud käepärast, pidime leppima vettinud triikraua kombel kõht ees läbi vee lohisemisega.Igasugune katse gaasi juurde anda surus ainult saba sügavamale vette ja kiirus kasvas ka maksimumpööretel vaid ühe sõlme võrra.
Sellega leppinult popsutasime Akvalangisti tiimi kannatust proovile pannes seitsmesõlmelise keskmise kiirusega Praaga poole ,kus asus meie esimene reisisiht – legendaarne Uku.
Laevastiku võimekamad liikmed proovisid meiega sammu pidada,kuid suutmata nii aeglaselt liigelda asusid kalapüügiga aega parajaks tegema,aeg ajalt kiirete sööstudega meist mööda tuhisedes,et siis jälle rahulikult õngitsema jääda.
Võttis aega,mis võttis,aga lõpuks hakkas kaugustes terendama kaldaääres seisev Uku.
Pilt

Lähemale jõudes pidime tõdema,et ainsal fotol,mille järgi meie Ukut teadsime - Ugandiklubi poolt foorumisse laetud mõne aasta tagusel pildikesel oli laev veel suurepärases seisus.
Praegu rullus meie pilgu ees lahti sünge saatuse kurbmäng – näis,et Ukut oli vahepeal tabanud häving,mis osutus palju hullemaks kui me karta oskasime.
Laev lebas kaldal,nagu õnnetusehunnik - liiva mattununa,roostest auklikuna ja jää poolt mõlgituna.
Inimeste vandaalitsev käsi oli lammutanud ja lõhkunud kõik,mis veel lõhkuda andis,rebides vanalt laevalt viimase väärikuse.
Nagu irvitusena ilutses selliset koheldud vrakil uus ja läikiv silt „ERAVALDUS“
Pilt

Ka seest nägi Uku üpriski troostitu välja.
Pilt
Pilt
Pilt

Vaatasime laeva üle ja tõdesime,et ilmselt on vana sõjalaev lõpuks leidnud oma viimse puhkepaiga,siit teda vaevalt inimkäsi enam liigutab.
Puhka rahus,Uku! Pilt

Ukuga lõpetanud,püüdsime meeleolul mitte langeda lasta,ning vaatasime Praagal veel ringi.
Otsingute käigus õnnestus tuvastada sealt ka kaks liivapraami,millest üks kaldal,aga teine suisa ujuvas seisus kaina kasutusel.
Pilt

Akvalangisti tiim tüdis meie taga popsutamisest,ning otsustas minna iseseisvalt Piirissart vallutama.
Meie aga jätkasime Praaga nimelise ujuvtehnike muuseumiga tutvumist.
Veel võib Praagal ilutsemas näha kõrget ujuvkraanat,millega seoses meenus meile kohe sõjaaegne lugu uputatud laevade väljatõstmisest Emajõel.Kuigi vaevalt,et see Praagal nähtud kraana sellega seotud võiks olla.Samas,mine sa tea?!
Pilt

Edasi võtsime kiilu alla Kalli järve tee,et minna „Valvurit“ kaema.
Loodus oli kaunis ja teekond kulges kiirelt.
Pilt

Kalli tervitas meid viimasest käigust veelgi enam alanenud veetasemega.
Seega pidime poolest järvest mootori välja tõstma,ning aerutama asuma.Veidi enne „Valvurit“ läks vesi nii madalaks,et paati pidi suisa käsitsi mööda põhja lohistama.
Õnneks oli keegi Kalli vraki külge köitnud toreda parve istepinkide,laua ja grilliga,millel siis oli hea vaikselt õõtsudes istuda,ning vana laeva uudistada.
Peab ütlema,et Kalli vrakk paistis peale trööstitut Ukut suisa taastamiskõlbulikuna.
Kuid Ilmselt oli see pigem siiski soovunelm.
Pilt
Pilt
Pilt

Õhtu hakkas kätte jõudma ja meil oli plaanis veel peale Kalli järve külastamist vaadata üle üks Emajõe läheduses soos olev vana talukoht,mis me Eestiaegsetelt kaartidelt olime tuvastanud.
Jätkasime seega oma purjetamist.
Kallilt minema sõites märkasime roostikus veel ühte vana puitlaeva vrakki,aga kuna aeg kihutas takka ,jätsime selle järgmiseks uurimisretkeks.
Pilt

Kaardi ja gps-i abil ennast vana talukoha lähedusse ajanud ja ankurdunud,sukeldusime tõelisse mangroovisoosse.Turbane madal maastik oli kaetud omavahel läbipõimunud pajuvõsaga ja vürtsitatud pokudega.Kaugemal laius silmapiirini ulatuv lagedam raba.
Esimene asi,mis meid seal ees ootas oli kohutav põdrakärbeste rünnak.Olen mina elus satikaid näinud,aga sellise verejänulise rünnaku kätte pole veel sattunud.Vahepeal tundus,et võib hulluks minna –kõik suud ,silmad ja kõrvad olid põdrakärbseid täis ja peoga neid maha loopides tegid ainult ruumi uutele.Korraks hakkas päris õudne,keha kubises roomavatest ja kleepuvatest sitikatst,kes tahtsid meid ilmselt elusalt nahka panna.Sellist hüppamist,tantsimist,kätega vehkimist,kratsimist ja sõimu kõrvalt vaadanu oleks meid kui ohtlikke hulle kindlasti kinnisesse asutusse toppinud. Katja nokkis muuseas veel järgmise päeva õhtuni oma paksust kampsunist põdrakärbseid välja,meil ülejäänutel läks veidi lihtsamini,saime paari tunniga neist kratsimaajavatest jõledikest lahti.Lõpuks pärast kõva võitlust saime suurema osa neist mättasse löödud ja tundus ,et nende reservjõud olid samuti otsas. Seega saime uurimisretkega edasi tegeleda.
Olles kahte gruppi jagunenuna mõni aeg jõest kaugemale sohu liikudes talukohta otsinud,jõudsime oma üllatuseks lagendikukesele ,mille keskel ilutses kergelt viltu vajunud plastiktoru jupp.Torul olev kiri teatas meile pidulikult et oleme arheoloogiamälestise juures,mille ümbruses 50 m ulatuses ei tohi kaevata.Nii üksikus ja inimestest hüljatud kohas poleks osanud midagi sellist oodata,võttis kohe kukalt kratsima,et mis ime koht see on.
Õnneks oli kamraad Speedstal selline vahva telefon,kust paari klahvilevajutusega hakkas läbi kõlari tulema väga põnevat poffessionaalset juttu,mis tutvustas põhjalikult soovitavat ajaloolist objekti.
Selgus ,et tegemist oli Akali muinasasulaga,mis pärines suisa kiviajast.Kunagi Eesti ajal oli siit leitud tuhandeid ja tuhandeid erinevaid leide ja Tartu Ülikooli mehed olid kaevamas käinud.Suurem osa asjadest olevat 1,5 m sügavusel turbakihi all.
Olles rahuldanud oma uudishimu,läksime arheoloogiamälestisest piisavalt kaugele,et kindlalt 50m tsoonist väljas olla ja asusime ringi vaatama,mis seal põnevat on.Õnneks leidsime sealt ka otsitud talukoha.Tundub,et see oli väga ammu maha jäetud,sest inimtegevusest polnud enam praktiliselt mingeid jälgi.Leidsime maast turritamas ühe käsitsi sepistatud riidekirstu kaane vitsa ja pliidiraua.Kirstu ennast kahjuks näha polnud.Kõik leitud asjad jätsime muidugi leiukohale.
Pilt

Kuna Akali jäi ööbimiseks paadist liiga kaugele,otsustasime jätkata teekonda ja püstitada laager Emajõe ja Kalli hargnemiskohta,kus on kena laagripaik koos kividest mööbli ja välipeldikuga.
Laagripaiga poole ulpides nautisime kaunist õhtust vaadet.
Pilt

Lõpuks jõudsime väsinuna plaanitud laagrikohale ja leidsime oma kergenduseks ,et see on vaba.
Asusime paati tühjaks lossima,telke püstitama,ning mööblit kokku panema.
Pilt

Laagripaik osutus igati mõnusaks kohaks,ainukeseks miinuseks oli ümbritsevast suursoost tingitud ,vähemalt 500%-line õhuniiskus ja öösel nullile lähenenud õhutemperatuur.
Enne lõpliku pimeduse saabumist jõudis Piirissarelt tagasi ka Akvalangisti meeskond.Nad esitasid luureraporti,mille kohaselt Piirissaare laevakanal on madala vee tõttu praktiliselt kuiv,ning sellepärast pidanud nad kogu kanali ülatuses täis meeskonnaga mudas ja liivas plätserdades paati läbi pinnase lohistama.Seepärast on nad ka väsinud ,ning lähevad koju.Lehvitasime neile,tänasime seltskonna eest ning pöördusime oma laagripaigatoimetuste juurde tagasi.
Lõkke tegemine osutus samuti veidi keerukamaks,kui olime oodanud,sest tänu soole ei olnud ümbruskonnast küttepuid kohe mitte sugugi võtta.Tänu Katja sooritatud pikematele puukogumisretkedele kaugele soo südamesse, õnnestus lõkketuli siiski põlema saada ja päris pikalt ka põlemas hoida.
Pilt
Peab tunnistama,et õhtu ja osa ööstki möödusid linnutiivul.Ülimalt mõnus ja intelligentne seltskond,põnevad teemad,särisev sashlõkk ning tilgake kangemat külmarohtu tekitasid äärmiselt meeldiva õhkonna.Eks oma osa andsid ka romantiline ja kaunis ümbrus,sagimisest eraldatud asukoht ning sündmusterohkelt möödunud päev.See oli tõesti moment,kui oleks tahtnud hüüatada „oo hetk,sa peatu veidi!“ ,ning nautida sellist idülli pikemalt.
Hommikul ärkasime vaikse veevulina ning varajaste kalameeste paadimootorite popsumise saatel.
Olles joonud kohvi ja söönud hommikuse pudru olime valmis uutele seiklustele vastu astuma.
Enne starti nägime ka Kalli poole teel olevat ühte parve,mille üürimisest eelnevalt juttu oli.Sellega purjetasid mööda need kaks reisiselli,kes „Matka Eestis „ sarja teevad (loodan,et nimi sai õieti,ise ei ole suur teleka fänn,seega täpselt kursis ei ole) Eks varsti ole telekas siis ka Kallist ja Emajõe suursoost miskit näha.
Pilt

Ise võtsime kiilu alla teekonna peipsile.Nimelt oli plaanis järgmisena üles otsida Eikeegi poolt fikseeritud vana praami jäänused ühes üksikus lahesopis.
Peipsi oli haruldasel kombel täiesti peegelsile,ning looduse ilu nautides liikusime vaikselt üle lauge vee oma sihtpunkti poole.
Pilt

Lahesopp,kuhu suundusime oli küllaltki madal,seetõttu pidime oma niigi aeglast sõidukiirust veelgi alla laskma.
Vaikselt sõitmine tekitas aga ühe probleemi – nimelt ei suutnud mootor pikka aega madalal pöördel töötades enam 300W
220 V inverterit töös hoida,mis omakorda ähvardas navigatsiooniseadmeid rivist välja viia.Seega otsustasin üle minna 12 V tagavara toiteseadmetele.Ümbreseadistamise käigus põletasin kahjuks hooletusest kaitsmed läbi ja kuna kaitsmeplokk asus suure pakikuhja tõttu raskelt ligipääsetavas kohas,jäimegi ilma oma mugavalt sisse harjunud kaardist.Eks sellisel rannasõidul ja nii madala süvise puhul on satellitnavigatsioon muidugi puhas luksus,aga lahe oli ikkagi kogu aeg oma asukohta,sügavusi,laiusi ja ähvardavaid kive kaardil näha.
See viimase praamivraki juurde viiv lahesopp oli ka muidugi täiesti muinasjutuline elamus – läbi kõrkjate viis kitsas ja madal voolusäng kristallpuhta veega ning tuhandete ringisagivate kopsakate kaladega.
Pilt

Madala vee tõttu pidime mootori välja tõstma ja sõudma hakkama.See muutis edasiliikumise muidugi eriti aeglaseks.Tundide kaupa aerutasime muudkui edasi ja edasi vaadates uusi kauneid vaateid paadi kõrval veepõhjas ja kaugemal ümbruses.Linnud,järvekarbid,ahvenad,kogred,haugid ja veel paljud meie jaoks tundmatud linnud-kalad sagisid ümberringi toimetades oma asju,nagu meid polekski olemas.
Peale pikka aeglast edasiliikumist jõudsime lõpuks lahe viimasesse soppi,kus lebaski oskuslikult mättaks maskeerunud tundmatu otstarbega praamivrakk.
Pilt

Vaadanud vraki üle,asusime avajärve poole tagasi sõudma.Teepeal proovisime ka kala püüda,aga tundub,et statsionaarselt paadi varustusse kuuluv spinning ja lant (mille „voblanaatoriks“ ristisime) ei paku kohalikele kaladele huvi.Küll aga mererohule ja juurikatele.
Lõpetanud asjatud katsed kaladega kontakti saavutada jätkasime teekonda Meerapalu poole.
Purjetanud pikemat aega mööda siledat järve,jõudsime Meerapalu all laiuvate kõrkjaga palistatud liivarandadeni.Seal pidime ka ise Akvalangisti tiimi rasket saatust proovima,kuna vesi läks kaugel kaldast juba nii madalaks,et pidime paati käekõrval läbi liiva lohistama.
Lõpuks jätsime paadi ikka veel üsna kaugele rannast kindlalt liiva sisse kaevununa seisma ning marssisime läbi vee kaldale.
Sattusimegi kohe ranna ääres kaitseliinidele ja väikese ringivaatamise peale tõdesime,et lahinguid siin peetud on.Nägime vedelemas kuulipilduja padrunikesti ning mürsku.Liinide seisukorra järgi võib öelda,et kaevatud seal igatahes hiljuti küll polnud.panime mürsule veidi mulda peale ja kuna õhtu hakkas kätte jõudma ja pimeda ajaks Peipsile jääda ei tahtnud,kiirustasime paadi poole tagasi.Katjal oli kahjuks fotokas paati jäänud,aga Eikeegi tegi mõned klõpsud oma aparaadiga.Loodame ,et ta leiab aega need välja panna.
Tagasiteest polegi õieti midagi rääkida – pimeduse saabudes läks külmaks ja uduseks,ning poolkajutisse varjunult kössitades loksusime Kavastu poole tagasi.Õhtune emajõgi oli kaunis vaatepilt.
Pilt

Pimedas jõudsime Kavastusse ,lükkasime paadi kärule ,laadisime tühjaks,ning läksime kodude poole laiali.
Minul igatahes valitses hinges suur rahulolu õnnestunud paadireisi ja toreda seltskonna üle.
Tänud ja tervitused kõigile kamraadidele,kes osa võtta said,ja ka neile kes lihtsalt kaasa elasid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08 Sept, 2007 13:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Apr, 2005 16:56
Postitusi: 523
Loodame,et kõik,kes pilte tegid,saavad need varsti üles ka.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08 Sept, 2007 19:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Mär, 2005 0:01
Postitusi: 1005
Asukoht: Vaivara
Minu valik piltidest:
http://picasaweb.google.com/amevier/EmajElVrakkeOtsimas

Retk oli vägev. Tänud kõigile.
Loodan varsti jälle veele saada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08 Sept, 2007 20:05 
Eemal
Liige

Liitunud: 26 Juun, 2006 16:13
Postitusi: 225
Asukoht: Tallinn
Väga ilus jutuke ja suurepärased pildid.
Hea oli lugeda ja näha fotosid sellistest alustest meie ajaloost.
Loodusvaated on ka lihtsalt suurepärased.
Kas teil oli keegi elukutseline fotograaf?

mürakaru


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2007 18:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Mär, 2005 0:01
Postitusi: 1005
Asukoht: Vaivara
Elukutselist ei olnud, aga me püüdsime kõik kõigest väest, et retk õnnestuks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2007 23:01 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Veebr, 2005 13:20
Postitusi: 1692
Asukoht: Dorpat
Väike OT, mis puudutab meie retke. Need suured linnud, keda me seal praami vraki juures nägime olid hõbehaigrud, just täna lehest lugesin, meite maal suhteliselt haruldased isendid:) Mõistatus lahendatud.

Pilt

_________________
Kui on probleem, tõmba lõuga


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Sept, 2007 19:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Sept, 2005 9:53
Postitusi: 144
Aega läks mis ta läks aga lõpuks jõudsin nii kaugele, et sain enda pildid ka ülesse riputatud. Lihtsalt soos ja padrikus kolamist on viimasel ajal nii palju olnud, et täna on vist esimene õhtu, kui jõuan rahulikult arvuti juures asjatada. Minu klõpsimine algab esimese päeva õhtust, sest varem oli aparaat kusagil paadis kogu muu träna all ja teades, et Katja nagunii pildistab, ei viitsinud seda sealt otsima hakata. Sellised need klõpsud siis on: http://www.minupildid.ee/main.php/users ... i/Emajoel/
Mis üritusse üldiselt puutub, siis eelpool on kõik juba kenasti kirja pandud. Kõik otsitu (vrakid, vana talukoht, kaevikud) sai ülesse leitud ja isegi natukene rohkem (pean seda ootamatut asulakohta silmas) ning lisaks sellele sai käidud toredates kohtades, kuhu varemalt pole vaevaks võtnud minna. Piirissaarele ajapuudusel ja arvestades ka veeolusid küll ei jõudnud aga eks midagi peab tulevikuks ka jääma. Igatahes mina olen rahul ja tänud retkest osavõtjaile toreda seltskonna eest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2007 14:18 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Apr, 2005 16:56
Postitusi: 523
Ma loodan,et keegi siinkirjutajatest ei pahanda,kui ma selle teema kirjutiste baasil väikese kokkuvõtva jutukese teen ja selle kusagile ajakirja sokutan?!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2007 15:00 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Veebr, 2005 13:20
Postitusi: 1692
Asukoht: Dorpat
Mina olen kahe käega poolt :)

_________________
Kui on probleem, tõmba lõuga


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Okt, 2007 22:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Apr, 2005 16:56
Postitusi: 523
Nüüd on häda käes!
Nagu ma mainisin ,püüan kirjutada jutukest meie Emajõe ekspeditsioonist.
Tahan kindlasti ära kasutada ka eelnevalt arutelu sees olnud infokillukesi teistest Emajõel ja Peipsil kurseerinud laevadest.
Esiteks,kas keegi võiks veidi täpsemalt lahti seletada nende laevade tüüpe? Need OM-id,M-id ja muud,mida need lühendid tähendavad ja täpsemalt mis laevadega oli tegu?
Siis oleks hirmsasti vaja korralikke pilte - Lermontovist või mõnest tema sõsarlaevast,Kulgust ja Pegasusest.
Äkki keegi Tartu kandi inimestest viitsiks Pegasusest paar korralikku,suure resolutsiooniga pilti teha ja mulle meili pista?
Olge nüüd kenad,Tartu kandi inimesed,kes te olete siin teemas kaasa löönud proovige palun piltide ja andmetega aidata!!
Kas poleks siis lahe,kui saaks kusagile lehte või ajakirja sellest meie teemast siin jutukese välja!?
(tegelikult on mul natuke läbirääkimisi peetud,et kui korraliku asja suudaks kokku panna,saaks ühte väljaandesse torgata küll,ainult veidi kiireks läheb juba)

Aurik!?
Eikeegi!?
Sammal.Habe!?
Arnold!?
Speedsta!?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1083 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 73  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt