5. leht 101-st

Postitatud: 14 Aug, 2007 14:01
Postitas ugandiklubi
Uku puhul vöiks kõigepealt mõelda sellele ,et tema olukorrd ei halveneks , vöiks ta lihtsalt algul kaldale tõmmata ja konserveerida .

Postitatud: 14 Aug, 2007 14:04
Postitas ASuur
Tegin natuke telefonitööd ja sain Veematkade poistelt uut infot - nad olid vahepeal Konsa Toivoga rääkinud - Kalli vrakk pidavat tema oma olema ning ka tema oli kinnitanud ,et tegemist pole Ukuga,vaid ühe teise väga vana laevaga (võimalik,et vabadussõjas abilaevana osalenud),mille vrakistumine ja Kallile sattumine on tõepoolest seotud lõbusõidu/joomingu käigus laevale tekitatud fataalsete vigastustega.
Uku ise on kindlasti Praagal.
Toivo ise pidi muidu tipp-topp vend olema,aga veid napsusõber.Temalt adekvaatse info saamiseks peaks veidi ootama,et eelmisel reedel alanud napsutuur otsa saaks.
Samas see võiks vihjata seigale,et temast endast Kalli järve vraki taastajat ei ole ja äkki võiks temalt selle vraki mõistliku kompensatsiooni eest kätte saada.
Veematkade parvedele mahub transpordiks ca 10 inimest aga kui ööbida ka soov on ,siis katusealla magama mahub ca 4 inimest.Parve hind ööpäevaks on umbes 4000 kr (täpsustatakse) Nädalavahetused on kinni,aga nädala sees peaks ikka saama.
Vraki tõstmiseks ja liigutamiseks juhul,kui kere on niipalju purustatud,et seda lappida ei saa, kasutatakse ujukeid,mis veega täidetuna kinnitatakse vraki alumise osa külge (näiteks koormalintide või kettidega,mis on laeva alt läbi viidud)mõlemale poole,ning siis pumbatakse vesi välja.Ujukite veeväljasurve peab olema suurem,kui vraki kaal.Ujukiteks sobivad ilmselt väga hästi need samad tugevast plastikust torud,millest eelpool juttu on olnud (ja mis muuseas moodustavad ka Veematkede parvede ujuva osa) Kui vrakk on ujuma saadud pukseeritakse ta sobivasse kohta,kus ta saab kraanaga treilerile tõsta (näiteks Kavastu)

Postitatud: 14 Aug, 2007 14:04
Postitas vdreving
Ei sobi.Siis võtavad igasugused sealt tulepuid. Vaja ikka ära tassida. Keegi teab,kas roomiktransportöör saab ligi?

Postitatud: 14 Aug, 2007 14:10
Postitas ugandiklubi
Üldiselt ega seal suurt midagi puidust pole ja ka ei pääse erti sinna ligi masinaga kui siis talvel ainult .

Postitatud: 14 Aug, 2007 14:16
Postitas vdreving
Selge pilt.Aga .kui tegemist pole Ukuga,mis laev siis ikkagi? Mis sellest Ukust seal Praagal järel on?

Postitatud: 14 Aug, 2007 14:23
Postitas ugandiklubi
http://www.pildialbum.ee/pic/2038# ,see pilt on tehtud nii 4 aastat tagasi nüüd ta natu teise koha peal

Postitatud: 14 Aug, 2007 14:29
Postitas ASuur
vdreving kirjutas:Ei sobi.Siis võtavad igasugused sealt tulepuid. Vaja ikka ära tassida. Keegi teab,kas roomiktransportöör saab ligi?
"Soomusdiviisi" masinate või roomiktransportööriga pääseb Leegu ja Umbjärve poolt mööda metsasihte ja radasid vrakile ligi küll,aga sellest pole miskit tolku,kuna esiteks läbisõiduks maaomanike loa saamine on kindlasti väga raske (uskuge mind,olen proovinud). Teiseks sellist laiade lintidega kraanat,mis nii palju tõstab ja selliseid roomikplatvorme,millega nii rasket kolakat läbi soode vedada eestis kindlasti ei leidu.Siberi sootundrates neid küll leiab vedelemas,aga sellest pole abi.

Postitatud: 14 Aug, 2007 14:31
Postitas hummel
Mis puutub "Uku"-sse, kui laeva, siis sõidulaevaks ta vaevalt enam väga sobilik oleks, kuigi süvis vast poleks esmane probleem, Muuseumieksponaadina Vabadussõja ja jõelaevanduse ajaloo kontekstis käraks aga küll.
Samahästi võiks öelda, et mis me "Suurt Tõllu" või "Lembitut" taastame, sest ühega nagunii enam jääd keegi lõhkuma ei hakka ja teisega allveesõda vaevalt enam pidada saab!

"Uku" puhul võiks olla üheks abistavaks niidiotsaks ja rahakanaliks Kaitseministeerium. Kuna tegemist on ühtlasi endise sõjalaevaga, võiks pakkuda, et kamin aitaks seda oma kuludega remonti vedada, hoida ja sõjalaevana taastada (äkki kaitseväe kaasabiga). Rahapakke ja ressursse peaks neil jaguma. Samas saavad ametnikud teha kõva meediakära ja vastu rindu taguda. :wink:
Lõppkasu oleks ikka garanteeritud.

Postitatud: 14 Aug, 2007 14:32
Postitas vdreving
Ja kelle oma see Uku on?

Postitatud: 14 Aug, 2007 14:52
Postitas eikeegi
ASuur kirjutas:Äkki hoopis teha ühed mereväemanöövrid Tartu-Kalli-Praaga (võibolla kuni Piirissareni välja) ja vaadata veelgi üksikasjalikumalt vrakid üle,ning püüda kohalikelt infot välja pigistada.
Võin pakkuda kiiremateks manöövriteks oma kaatrit,kuhu mahub peale minu veel max. neli inimest.Kui mootor üles tõsta ja aerutada,siis saab süvise 30-40 cm peale,nii et kannatab vrakkidele juurde küll sõita (pildistamise ajal olin üksi ja ei saanud seetõttu eriti aerutada - paat kaalub ka veidi,pidin mootoriga sõitma) .Alternatiivina võin küsida tuttava käest kes neid pisikese päramootoriga parvesid välja üürib,et palju neile inimesi peale läheb,ning palju ta pappi tahab.
Kui tõsiselt asjaga tegeleda soovijatel huvi on, andke teada - teeme ära!
Võib muidugi asja veel suuremalt ette võtta - võtta nii kaater,kui parv,kutsuda kaasa sukeldujad-poisid,kes saaremaal ka kohal olid,ning vrakkide vastu suurt huvi tundsid(sain nende kontakti ka) ning haarata kaasa magnetomeeter selleks,et vaadata,mis militaarajalooga seotud kohtades põhjas vedeleb.
Mina oleksin kindlasti manöövrihuviline. Kui muidugi mingi aluse pardale koha leiab, sest veesõiduk asub teises Peipsi otsas ja treilerile saaks selle sealt ainult kraanaga. Võibolla siiski õnnestub mingi lootsik kelleltki välja kaubelda või kusagilt rentida aga kindel ma selles pole ja igaks juhuks sellele ei panustaks.
Seda ka, et ilmselt ei teeks paha mingi umbkaudse manöövrite toimumise aja määramine, siis saaks asju täpsemini planeerida. Paar järgmist nädalavahetust on mul isiklikult suht tihedalt igasuguseid üritusi täis ja ei pääse kusagile seiklema. Samas nt järgmise nädala tööpäevad sobiksid mulle ideaalselt.

Postitatud: 14 Aug, 2007 15:07
Postitas speedsta
Tundub, et idee võtab vedu. Ongi meie riigis seda kodanikualgatust nõnna vähe- militaar.net ja muud vahvad semud saaksid ennast heast küljest näidata. Taastamine kui selline võib olla päris kallis, aga see et suudaks ise millegagi algust teha, kasvõi transpordiga kindlamasse kohta. Oleks ajakirjanikel veidikene millest kirjutada ja meedia kajastus tagaks ka ehk riigi või mõne asutuse poolse huvi unikaalse laeva(de) taastamiseks ja säilitamiseks.
ASuur räägib kompensatsioonist laeva omanikule, hea mõte. Heaks eeskujujs võiksolla automoto foorumi rahvas, kes oma rahadega mitmeidki masinaid ostnud ja Järva-Jaani varjupaika toimetanud, päästes ajaloo vanametalli minemast.

Postitatud: 14 Aug, 2007 15:15
Postitas vdreving
Noh riigi huvile ei maksa küll lootma jääda.Ikka oma rahakott tuleks välja võtta.Laev muidugi tuleb päästa see on selge.Omanik nõus müüma ehk saab osta.

Postitatud: 14 Aug, 2007 16:28
Postitas retti
Asi ilus ja areneb,aga poisid - võtke tuure maha.
Praagal asuv vrakk,nimetame seda UKU- ks kuulub mulle teadaolevalt
KOSK ARNO nimelisele mehele.
Kalli järvel oleva laeva(de) kohta ütlen,et üks nendest kuulub tõesti KONSA TOIVOLE.Aga võib olla ka teine.
Nii-et rahu,härrased.
Muinsuskaitse võiks nüüd küll üles juba ärgata.

Postitatud: 14 Aug, 2007 17:57
Postitas vdreving
Kaitsjatel raha vähe.Juba uputavad Tallinnas rahapuuduse pärast mingit vanat sõjalaeva vrakki. Ise lasid välja võtta nüüd surusid uputamise sadamale kaela.Nii 100000 tonnine üritus.Kurat ostku selle raha eest see Uku ära. Sellise otsustusvõimetuse puhul tuleb just nimelt ise asi ära osta tulgu või kahjum.

Postitatud: 14 Aug, 2007 18:45
Postitas Arnold
zzz