Pilte Pihkva diviisi õppuselt

Korea, Vietnam, Lähis-Ida, Afganistan. Kõik konfliktid. Kui seal on olnud eestlasi, siis seda enam.
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6222
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Postitus Postitas kaur3 »

Trumm:
Teooriad lennukite kohesest rivist välja viimisest, lennuväljade väljalülitamisest Iskanderitega ei leidnud Gruusia sõjas kinnitust. Me oleme kõik näinud neid pilte "hävitatud" Gruusia lennuväljadest ja teame, et puuduvad tõendid kasvõi üheainsa Gruusia lahingulennuki hävitamise kohta. Gruusia sügavus ei olnud "sügavam" kui Eesti oma on. Lennuväljade arv on suht võrreldav.
-Kui mälu ei peta, siis olid Gruusia vastu kasutusel Totchkad ja esimesest Iskanderide valmis üksusest räägiti sellel kevadel. Gruusia puhul ei olnud tegemist üllatusrünnakuga. Vähemalt sellise mulje on tahtnud Venemaa jätta.

- Kui kaua lendas sõjas Gruusia lennuvägi? 24h? Ise enam ei mäleta.
Toomse muide arvab selle NATO Ämari airlifti jutu kohta, et meil pole ju midagi, millega tasalülitada piiri äärde/Suursaarele ilmuvad S-300/S-400 õhutõrjesüsteeme - sõjalises mõttes on kogu Ämari HNS projekt ette eluvõimetu.
Kunagi sai kirjutatud nii:
kaur3 kirjutas:Kirjutasin 28.04.2009 teemas "Rootsi hävitajad Eestile".

A4 kirjutas:
Küll aga on suhteliselt "uueks nähtuseks" aprilli algul ja esmakordselt oktoobris korraldatud suuremad harjutused, millel osalesid mitte ainult parajasti Leedus asuvad masinad (need ei olnudki nende kahe suurharjutuse seisukohalt nii olulised), vaid Saksmaalt, Poolast ja Taanist startivad hävitajad, Briti saartelt startivad tankurlennukid ja NATO AWACS lennuk. Põhjuseid, miks neid pookuseid just viimasel ajal on hakatud korraldama, on mitmeid - näidata Balti riikide elanikele (ja meie naabritele) NATO kohalolekut (teisisõnu, näidata pärast Gruusia konflikti hambaid). Teiseks on see suurepäraseks võimaluseks erinevatele riikidele harjutada õhuturbe ja alates aprilliharjutusest ka õhukaitseoperatsioone.
Kindral Roosimägi kirjutab:
Ei-ei. Kõik õppused näitasid seda, et kui hakkab mingisugune national support operation, siis seda baasi ei vajata. Nad maanduvad igal pool. Oled sa oma elus näinud teisaldatavat lennuvälja? Ameeriklastel on need olemas. Ja meil on maandumisrada täpselt Jägala juures, pikkus 3200 meetrit. Teise kategooria lennuväli. Selleks pole vaja Ämarit.
Või veel üks näide. Ämari lennuväli. Noh, ehitatakse valmis. Et seda käivitada, on vaja kusagil 300-400 inimest personali. Kust raha võetakase? Selge kustkohast, maaväest.


http://www.ekspress.ee/2009/04/24/eesti ... tamata-ver

A4 kirjutab sellest, et liitlased suudavad oma toorest jõudu projekteerida kaugelt lõunast (kui on vaja). Kindral Roosimägi kirjutab sama juttu.

Sõjalise kaitse arengukava 2009-2018 kirjutab:
22. Mereoperatsioonide ja õhuoperatsioonide osas näeb Arengukava ette võimearenduse keskendumist väevõimetele, mis on eelkõige vajalikud kriisi ennetamiseks ja vältimiseks ning vastuvõtva riigi toetuse (HNS – Host Nation Support) tagamiseks.
http://www.mod.gov.ee/?op=body&id=538

Üks valitsuse paber kirjutab nii:
Eestil peab olema tagatud võime kriisiolukorras liitlasvägede vastuvõtmiseks ning rahvusvaheliste operatsioonide toetamiseks. Vastuvõtva riigi toetuse võime valdkonnas tõhustatakse koostööd tsiviilvõimudega (NATO ja teiste partnerite koostöövõimestandarditele vastavad sadamad ja lennuväljad, sh NATOga integreeritud õhukaitsesüsteem) ning valitsemisala siseselt arendatakse ettenähtud mahus välja HNS (Host Nation Support) infrastruktuur (Ämari lennuväli ja Miinisadam). Riigikaitse eesmärke viiakse ellu lähtudes kavandatud vahenditest aastateks 2009-2012.

http://www.valitsus.ee/failid/RES_2009_2012.doc

Lõpuks ka üks küsimus, mis trummeldab mu väsinud peas - kui liitlased saavad tuld ja tõrva loopida ilma HNS'ita, siis MIKS Eesti/NATO rahade eest tehakse meeletuid kulutusi sõjapidamise seisukohast mõttetutele objektidele? Peale uudiseid Rootsis toimuva "Loyal Arrow" õppuse kohta, on see küsimus veelgi rohkem trummeldama hakanud. Kui tegemist oleks koflikti esimeste astmetega ja venelased lendaks lihtsalt laisalt üle maa nagu 1939. aastal enne baaside lepingu allkirjastamist, siis saaks nende tegevuse blokeerimiseks NATO lennukid majutada ka Lennart Meri lennuväljale. Kui konflit eskaleeruks, siis oleks nii kalli tehnika hoidmine siin liiga riskante ning kindlam oleks seda hoida paarsada kilomeetrit kaugemal, kus seda aitaks katta ka coalition of willingness liikmed.
06.06.2009 sai kirjutatud nii.
Enne kpt Trummi ja Reigo mõttevahetust mainisin Rootsit. Nüüd on siis selline uudis väljas.
Ten NATO and non-NATO nations will participate in the life firing exercise Loyal Arrow 09 in Sweden from 8 to 18 June 2009. Some 50 fast jets, which will be based at Norrbotten Wing, will participate in the exercise.

The aim of the exercise is to train units and selected parts of the NATO Response Force Joint Force Air Component Headquarters in the coordination and conduct of air operations.

Additionally, planes from NATO’s Airborne Warning and Control System, better known as AWACS, as well as other transport aircraft and helicopters, will participate in the exercise. Some of the participating units will be flying in from bases in Norway and Finland.

Based on a fictions scenario
Command and control of the exercise will be executed by the Joint Force Air Component (JFAC) HQ from CC-Air Ramstein. Exercise Director will be Brigadier General Gianni Baron, Deputy Chief of Staff Operations CC-Air Ramstein.
Brigadier General Johan Svensson, Deputy Commander of the SWE Air Component Command, will be the exercise Co-Director.

The exercise is based upon a fictions scenario. Within this scenario, elements of the NATO Response Force (NRF), acting under a mandate by the United Nations Security Council, will be deployed to a theatre of operations.
http://www.mil.se/sv/About-the-Armed-Fo ... rrow-2009/
Overall the exercise will involve about 800-900 participants and 50 jets from Germany, Finland, the United Kingdom, Italy, Norway, Poland, Portugal, Sweden, Turkey[4], the United States and NATO’s airborne early warning component. Planes from NATO’s Airborne Warning and Control System (AWACS), as well as other helicopters and transport aircraft, will participate in the exercise. The Royal Navy sends HMS Illustrious, an Invincible-class light aircraft carrier, with 1,000 soldiers on-board.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lapistan
Scottish software expertise key element in NATO air crew training.A Scottish-developed IT system will be critical to the success of a major NATO exercise taking place in Sweden in June 2009. IT company Computer Application Services (CAS), based at Heriot-Watt Research Park, has secured an order from Sweden to develop a system which will provide a realistic Electronic Warfare training environment for NATO aircrew at the Vidsel range in the far north of the country.
Electronic Warfare (EW) ranges allow aircrew to practice the tactics necessary to defeat ground-based anti-aircraft systems. CAS’ contract with the Swedish Defence Administration (FMV) is to develop a system called VIEWS in time for NATO exercise Loyal Arrow this summer.
http://www.ukspa.org.uk/news/heriot-watt-CAS
About 800-900 troops from Germany, Finland, the United Kingdom, Italy, Norway, Poland, Portugal, Sweden, Turkey and the United States as well as NATO’s airborne early warning component will participate. Units will deploy to the exercise area in northern Sweden on 5 and 6 June 2009 to bed-down and conduct familiarization flights in preparation of the exercise. From 8 to 16 June 2009 the exercise will unfold with two to three flying windows each day, some late flying will take place between 22.00 hrs and midnight. Redeployment of units will then take place on 17 and 18 June 2009.

The LAW 09 exercise scenario will allow CC-Air HQ Ramstein, the NRF 13/14 JFAC HQ, to establish and maintain command and control of assigned forces and to exercise internal Standing Operating Procedures and information management processes. The participating units will exercise deployment, reception and redeployment procedures into and out of a Deployment Operating Base (DOB).

LAW 09 is held with the kind permission and full cooperation of the Swedish government. Sweden and Finland participate in the exercise as member countries of the Partnership for Peace programme in order to familiarize with NATO and NRF procedures and missions.
http://www.airramstein.nato.int/news0309.htm
Liitlaste maaväed ei tule enne kui on õhuruum kontrolli all. Kaua see võtaks aega strateegilise üllatusünnaku korra? Millega tegelevad EKJ üksused maa peal? Juhani ütleb, et tuleb kaitsta Suur-Tallinna? Kuidas Sa seda aga üllatusrünnaku puhul teed (see on ju ka tänasel päeval soomlaste Achilleuse kand. Hornetid on muidugi kõva asset sellise stsenaariumi vastu).
mb
Liige
Postitusi: 387
Liitunud: 17 Okt, 2009 16:08
Kontakt:

Postitus Postitas mb »

illl kirjutas:Tsivilisti ja värske TSOBKkl läbijana, ehk militaarses mõttes algajana, püstitasin selle arutelu eelkõige eesmärgiga kaasa mõelda ja targemaks saada. Ma ei usu, et Pihkva VDV saab õhku kiiremini kui 24h-48h jooksul alates käsust. Soomustehnikat nad ju lennukites ei hoia ja kogu elu kaasavõtmine võtab oma aja. Ei oska kommenteerida eelhoiatatussüsteemi asjakohasust. Olen kuulnud, et selline asi on olemas ja eeldan, et see ka reaalselt toimib...
Usu saavad vajadusel küll. Seda ka harjutatakse suht pidevalt meie brigaad oli 15 min jooksul kogu relvastusega kasarmutest väljas ja varustus seal hulgas langevarjud on pakitult autodel sõida ainult garaazist välja. Eks sõit lennuväljale ja laadimine võtab ka mingi aja aga pakun ,et Pihkvast jõuaks mingi 2-4 tundi peale häiret kohale.
Tehnikat ei pruugi tullagi õhukaudu eriti saadetakse algul kerge dessantründeväeosa mis hõivab tähtsamad objektid .Soomustehnika tuleb pärast järgi mööda maad ei usu ,et nad õhust siia bmd-si viskama hakkavad.Pole nagu erilist põhjust ka ega me neid ju tankidega üllatama ei hakka ja 30-40 Sisu vastu aitab rpg ka.
Dessandi puhul muidugi põhimass hüppab 150-200 m kõrguselt mingid väikesed erirühmad võivad sealt kilomeetrite kõrguselt hõljuda neil ka parmad varjud kui D-6.
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1762
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Postitus Postitas TTA »

mb kirjutas:
illl kirjutas:Tsivilisti ja värske TSOBKkl läbijana, ehk militaarses mõttes algajana, püstitasin selle arutelu eelkõige eesmärgiga kaasa mõelda ja targemaks saada. Ma ei usu, et Pihkva VDV saab õhku kiiremini kui 24h-48h jooksul alates käsust. Soomustehnikat nad ju lennukites ei hoia ja kogu elu kaasavõtmine võtab oma aja. Ei oska kommenteerida eelhoiatatussüsteemi asjakohasust. Olen kuulnud, et selline asi on olemas ja eeldan, et see ka reaalselt toimib...
Usu saavad vajadusel küll. Seda ka harjutatakse suht pidevalt meie brigaad oli 15 min jooksul kogu relvastusega kasarmutest väljas ja varustus seal hulgas langevarjud on pakitult autodel sõida ainult garaazist välja. Eks sõit lennuväljale ja laadimine võtab ka mingi aja aga pakun ,et Pihkvast jõuaks mingi 2-4 tundi peale häiret kohale.
Tehnikat ei pruugi tullagi õhukaudu eriti saadetakse algul kerge dessantründeväeosa mis hõivab tähtsamad objektid .Soomustehnika tuleb pärast järgi mööda maad ei usu ,et nad õhust siia bmd-si viskama hakkavad.Pole nagu erilist põhjust ka ega me neid ju tankidega üllatama ei hakka ja 30-40 Sisu vastu aitab rpg ka.
Dessandi puhul muidugi põhimass hüppab 150-200 m kõrguselt mingid väikesed erirühmad võivad sealt kilomeetrite kõrguselt hõljuda neil ka parmad varjud kui D-6.

Nojaa, aga opkäsud, luureandmete jagamine jne? Pimesi võib neid varjureid ju visata, las tuterdavad siis ringi ja hakkavad alles peale maandumist mõtlema kuhu ja mida. Ma ei usu elusees et kui brigaadi tuleb neil käsk "tuleb minna!" siis selle 15 minutiga suudetakse op plaan isegi brigaadi tasandil mingil määral kokku panna.

Iseasi muidugi kui kõik on hoolikalt ette valmistatud, läbi harjutatud, käsud antud, luureandmed kogutud ja jagatud jne. Siis jah, 15 minutit pole probleem.

Aga see võtab ikka omajagu aega ja ei pruugi jääda märkamatuks
mb
Liige
Postitusi: 387
Liitunud: 17 Okt, 2009 16:08
Kontakt:

Postitus Postitas mb »

Kindlasti eelneks sellele ettevalmistus ja samas huvitav mida nad seal Zapadil harjutasid ja eks neid õppusi ole seal veel olnud (ühe nimi kunagi oli isegi vist tagasitulek).
Ma ei hindaks nende võimekust üle ( jagan arvamust triibulinesärk ei kaitse kuuli eest) aga samas ei taha ka alahinnata kunagi tuterdas Jugas üks nende rood ka olulisele lennuväljale ja võttis selle üle ,Nato vaatas lihtsalt pealt ei suudetud kuidagi otsustada mis teha.
Lihtsalt venelased suudavad vahest üllatada.
Kindlasti ei taha ma väita ,et 15 min ja juba algabki vabastamine, arvatavasti eelneks sellel mingi jama nagu 39.a Poola alvelaev ja Metalisti uputamine ka Soomlased "tulistasid" kõigepealt Vene küla millele järgneks noot , Gruusias olid eelnevad provokatsioonid ja ka õppused mis sujuvalt sõjaks üleläks.
Küsimus lihtsalt selles ,et kas meie saame vajadusel oma kaitse plaanid piisavalt kiiresti toimima.
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6222
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Postitus Postitas kaur3 »

Mainisin oma lennukite kohta püstitatud küsimustes ka SEAD võimekust. Minul endal tekkis see küsimus peale järgmist Jane'si artiklit lugedes.
Date Posted: 31-Dec-2009

Jane's Defence Weekly

The SAM busters

Developments in suppression and destruction of enemy air defences (SEAD/DEAD) have had to keep pace with increasingly complex air defence systems. Tom Withington reports

Since Saddam Hussein's invasion of Kuwait in 1990, and the resulting US-led Operation 'Desert Storm' in 1991, major conflicts involving the US and its allies, with the exception of Afghanistan, have witnessed air forces grappling with the threat presented by modern surface-to-air missiles (SAMs) connected to sophisticated air-search and targeting radar as components of integrated air defence systems (IADSs).

At the same time several nations, including Iran and Venezuela, have poured investment into advanced so-called 'Double Digit' mobile SAM systems procured from the Russian Federation. As a result, air forces in Western Europe, along with their US counterparts, have had to stay abreast of today's air-defence threat and ensure that they have the technology to suppress and destroy such dangers in the face of declining defence budgets and competing military priorities.

The suppression and destruction of enemy air defences, better known by its SEAD and DEAD acronyms, traces its history back to the Second World War. However, it was over Vietnam where the US Air Force (USAF) and US Navy (USN) first deployed innovative tactics and technologies to suppress the threat presented by the air defences of the North Vietnamese Army (NVA). In those days this threat was chiefly presented by static SAM systems such as the Russian S-75 Dvina (SA-2 'Guideline'). Air defence technology has improved exponentially over the years, culminating in the double-digit systems proliferating today, which are of such concern.

The USN's S/DEAD capabilities took a major step forward in November 2009 when the US Department of Defense authorised full-rate production of the Boeing EA-18G Growler electronic warfare aircraft. The Growler has been procured as the successor to the Northrop Grumman EA-6B Prowler, which has been in service since the early 1970s. So far, the navy has received 17 Growlers, and will eventually receive a complement of around 85 aircraft.

Networked systems
The Growler will have its work cut out in protecting other strike aircraft against today's and tomorrow's air defences; today's IADS are complex, networked defensive systems that can share targeting information at high speed across increasingly robust datalinks. One result of this is that, while radar is still essential to provide a firing solution vis-à-vis an aircraft or strike package, a radar in one location can provide targeting information to a SAM battery some distance away, presenting a challenge to any aircraft carrying an anti-radiation missile (ARM) that hopes to destroy a radar and SAM battery with one attack.

Moreover, today's S/DEAD soft- and hard-kill weaponry is vulnerable to the 'switch off' technique by which radar is active for enough time to provide a firing solution for a SAM before being deactivated. The result of such a tactic is that an ARM can lose its 'fix' on the radar target once the system is deactivated. This tactic is not new: it has been utilised since the days of Vietnam when NVA radar operators realised that shutting down their equipment could cause an ARM attack to fail.

The so-called 'switch off' tactic has since been used by air defenders in Iraq and the Balkans. Moreover, even with radar switched off it is still possible for air defenders to create havoc by firing their SAMs 'ballistically' - without radar guidance - into the sky at suspected targets.

The combined result of the switch off tactic, the advent of mobile double-digit SAM systems, networked IADS and the use of unguided SAMs has resulted in a shift from the doctrine of SEAD, whereby the use of radar and SAMs would be degraded and damaged for the duration of a sortie or an air campaign, towards a doctrine of DEAD, which seeks to destroy air defences outright during hostilities. The simple rationale is that once the air defences are destroyed, they can no longer present a threat to the aircraft. The advent of mobile SAM systems such as the Russian-built S-300 PMU (SA-10 'Grumble'), S-300V (SA-12 'Giant') and S-400 (SA-20 'Triumpf'), as well as the means to perform the 'shoot and scoot' tactic that makes them highly difficult to target, places a high premium on destroying such targets as soon as they are discovered.

In terms of targeting mobile systems, the Raytheon AN/ASQ-213 R7 HARM (High-speed Anti-Radiation Missile) Targeting System (HTS) can hand off data regarding the positions of hostile radar to other strike aircraft, which may not necessarily be carrying ARMs but may have GPS-guided weapons sufficient to attack a hostile SAM system from beyond the latter's engagement envelope.

The AN/ASQ-213 R7 is designed to operate with the Raytheon AGM-88 HARM series of anti-radar missiles. Since its entry into service in the mid-1980s with the USAF and USN, the AGM-88 has become arguably the world's leading ARM and has saved the lives of countless aircrew. However, the AGM-88 has its own shortcomings, not least of which is its cost. One tactic used by the USAF and USN during Operation 'Desert Storm' was to fire scores of AGM-88s during the ingress and egress of strike packages of coalition aircraft into and out of Iraq. This tactic was designed to attack radar that were active, while convincing other air defenders to leave their radar switched off. In the first half of the first week of the 'Desert Storm' air campaign in late January 1991, up to 500 of the 5,000 AGM-88s used throughout the air campaign were launched. At a price of around USD200,000 per missile such a tactic becomes expensive. Furthermore, this tactic can also rapidly degrade missile stocks, which may take time to replace.

Risk of collateral damage
Another shortcoming of the AGM-88 design was that, once in the air, if the radar that the missile was targeting was switched off and the missile lost its location, the weapon could "take off like a mad dog", in the words of Lieutenant Michael Short, the Commander of the Allied Air Forces Southern Europe during Operation 'Allied Force' (OAF) over Kosovo and Serbia in 1999. The missile's behaviour can, therefore, pose a serious risk of collateral damage, especially when it is used above urban areas. During OAF an AGM-88 hit an empty house in the suburbs of the Bulgarian capital of Sofia, 80 km from its intended target.

Raytheon has worked to address these challenges via the HARM Destruction of Enemy Air Defense Attack Module (HDAM) programme for the AGM-88. At the heart of the HDAM upgrade is the addition of a GPS/inertial navigation system, which no longer renders the weapon dependent on radar emissions to perform a strike. It also helps to address the problem of the 'switch off' technique. As long as the location of the radar or SAM battery is known, the AGM-88 HDAM weapon can complete its attack. The HDAM-modified AGM-88 is expected to eventually furnish the USN and USAF.

Since production of the AGM-88 commenced in the early 1980s, it has been produced in numerous versions, including the AGM-88A and B, which featured a new reprogrammable seeker in the case of the latter. The AGM-88C, meanwhile, which includes an enhanced warhead and software enabling a 'home on jam' capability, is deployed widely through the USAF and USN on Lockheed Martin F-16CJ and USN and US Marine Corps (USMC) EA-6B and Boeing F/A-18 Hornet combat aircraft. ATK has since developed the AGM-88E Advanced Anti-Radiation Guided Missile (AARGM) modification that combines an active and passive millimetre-wave seeker and radar homing receiver with the airframe, warhead and motor of the Bravo and Charlie HARMs. The missile is expected to enter service with the Aeronautica Militaire Italiana (Italian Air Force) by November 2010.

During 'Desert Storm' the AGM-88 was deployed alongside BAE Systems' (now MBDA) ALARM (Air-Launched Anti-Radiation Missile). Unlike the AGM-88, ALARM was conceived as a self-defence missile that climbs after launch before deploying a parachute and drifting to earth, during which time its seeker watches for radar emissions before discarding its parachute and accelerating towards the emitter. The weapon is used by the UK Royal Air Force (RAF) and also the Royal Saudi Air Force, which has elected to outfit its Panavia Tornado IDS combat aircraft with the weapon during the Tornado Sustainment Programme.

The USAF and USN are arguably the only two services that retain large, dedicated SEAD and DEAD aircraft and units. For other air forces throughout NATO and the wider world, their SEAD and DEAD efforts will focus on protecting individual aircraft as opposed to suppressing or destroying air defences for a strike package. Across Europe, several air forces are procuring advanced 4.5-generation multirole combat aircraft that must perform a range of missions, including S/DEAD.

The USN has elected to continue its tradition of using dedicated electronic warfare (EW) aircraft for the SEAD/DEAD mission and is procuring the Boeing EA-18G Growler to replace its current EA-6B aircraft. The Growler includes a Northrop Grumman AN/ALQ-218(V) receiver that collects and analyses radar signals, transmitting this information to the aircraft's jamming system, which can then disrupt the threat. "The Growler provides full-spectrum electronic attack capability for the warfighter," says Philip Carder, F/A-18 communications manager. "Components of the system include the AN/ALQ-99 high-and-low-band jamming pods, the Raytheon ALQ-227(V)1 communications countermeasures set and the ITT Interference Cancellation System (INCANS), which enables the pilot to communicate while the aircraft is jamming.

One of the major benefits of the EA-18G is that it has the speed and performance to stay abreast with the F/A-18 carrier-based combat aircraft that the USN and USMC operates. The Prowler, which the EA-18G replaces, did not have the same high performance as its replacement and its participation in strike packages of Hornets to provide jamming and SEAD/DEAD protection was likened to 'an elderly grandfather on Halloween escorting trick or treaters on a sugar high'. A total of five Growlers will be able to support an embarked carrier air wing.

Although the Growler will initially be outfitted with the same AN/ALQ-99 jamming pods used by the EA-6B, these will eventually be replaced by a new system via the USN's Next Generation Jammer programme. Peter Joyce, Business Development Manager for the Next Generation Jammer programme at ITT Corporation, says that the AN/ALQ-99 replacement is likely to be a "podded system". ITT is one of four companies, which also include Boeing, BAE Systems and Raytheon, which are vying for selection as the preferred bidder for the programme. Joyce says that the USN will "down-select to two bidders for technology demonstration. Each team will build a prototype [system] and fly it on their own airplane. In around 2012, the navy will look at all those results and will look at a central supplier to go into the engineering development phase".

Joyce says the goal is essentially to get down to a single supplier by 2013. "All of the companies competing for the Next Generation Jammer programme are facing similar challenges regarding design because the electro-magnetic environment is denser and there's going to be a lot fewer Growlers than there were EA-6Bs. Because the threat has changed and because you have more modern threats, the navy wants much more jamming and power, and that's the whole thrust of this programme. How do you get more jamming beams and more power within those beams?" asks Joyce. "The obvious answer is to go towards electronically steered arrays."

Unmanned potential
For the short term, inhabited aircraft seem set to continue the S/DEAD mission. However, this mission has been mooted as ideal for unmanned aerial vehicles (UAVs) and particularly for unmanned combat aerial vehicles (UCAVs). By its very nature S/DEAD are deadly missions, and taking the pilot out of the cockpit represents an ideal way to reduce the risk to aircrew. Moreover, UAVs provide an excellent and cost-effective way to overwhelm IADS with scores of aircraft to mask strike packages or to convince an adversary that an attack is in progress before the real air campaign has begun.

The Israeli Air Force has successfully used UAVs for this purpose, notably during Operation 'Peace for Galilee' over Lebanon in 1982 where they were employed to confuse Syrian air defences. A similar tactic was later used by the US-led coalition at the start of 'Desert Storm'. Israel was able to fold its experiences of using UAVs as part of the S/DEAD effort into its Israel Aerospace Industries Harpy delta-wing UAVs, which have an endurance of up to two hours and a range of up to 270 nautical miles (500 km). A passive radar receiver provides the UAV with the location of a radar emitter, which can then be destroyed with a 70 lb (32 kg) proximity-fused warhead. Harpy is thought to have been exported to China, India, South Korea, Spain and Turkey.

Armed UAVs could be an ideal choice for the S/DEAD mission. Aircraft such as the USAF's General Atomics MQ-9 Reaper UAVs are already performing armed strikes on dangerous targets in support of coalition military operations in Afghanistan. However, the S/DEAD mission requires high performance airframes and weaponry that is reactive to threats as they are discovered, be they SAM launchers or radar activations, and which can also manoeuvre out of trouble if necessary. Current UAVs such as the Predator family might arguably not be so suitable for the S/DEAD mission, although the emerging UCAV demonstration aircraft such as the pan-European Dassault neuron technology demonstrator could lay the foundations for UCAVs that perform the complex manoeuvres and high speeds demanded of this mission and incorporate targeting and sensor systems that are highly reactive. The design challenges for the SEAD UCAV will be considerable. The aircraft will need to spot hostile radar emitters, prioritise the most threatening, receive information regarding the IADS order-of-battle from other UCAVs and action this information, launch weapons such as ARMs and hand-off targets to other UCAVs or other inhabited platforms: all functions that must be performed rapidly.

Moreover, if the S/DEAD UCAV is to earn its way onto the flight line it will need to perform all of these functions to at least the same standard, if not better, than the inhabited S/DEAD platforms that they will replace. Judgement will also be a vital feature of any future S/DEAD UCAV. Will the aircraft be able to determine the location of enemy SAM launchers and radar with absolute certainty? Will the UCAV's sensors provide enough information to the aircraft's operators to allow them to ascertain whether there is a risk of collateral damage if an ARM is fired to destroy the target?

UAVs and the ELINT role
UAVs could also have an important role to play in the electronic intelligence (ELINT) mission, which gathers details on the behaviour of enemy radar, enabling tactics to be devised by which these radar can be jammed or successfully attacked by ARMs. At present, the RAF uses the BAE Systems Nimrod R.1 in this role, yet the work of these aircraft is often shrouded in secrecy. The USAF makes use of the Boeing RC-135 Rivet Joint for similar purposes. However, all of these airframes are ageing and replacement platforms will have to be found soon.

The German Air Force has taken a revolutionary approach by replacing its Breguet Atlantic intelligence-gathering aircraft with a UAV-based solution. The force will procure the Northrop Grumman/EADS Eurohawk, based on Northrop Grumman's RQ-4B Block 20 Global Hawk UAV to perform the electronic intelligence (ELINT) mission. For this role the aircraft will carry an EADS ELINT payload and is expected to perform its maiden flight in 2010 and enter service with the air force by 2017.

These aircraft, which will serve with the 51ST Reconnaissance Squadron at Jagel, close to the German-Danish border, will offer up to 35 hours of endurance and will be able to collect ELINT, which can then be used by the air force's Panavia Tornado IDS combat aircraft and their AGM-88 missiles.

The fate of the RAF Nimrods was sealed in December 2009, with ex-USAF RC-135 aircraft being selected by the force to replace the R.1s. The RAF has reportedly been offered three aircraft to this end, for a cost of between USD750 million and USD2 billion (EUR512 million-EUR1.36 billion). However, the Rivet Joint is an old design and the hypothetical length of their service lives with the RAF, should the force decide to purchase this aircraft, remains unknown.

Although the RAF is not thought to have discussed using a UAV such as the Eurohawk as a replacement for the R.1s, such an acquisition could cost around USD1.1 billion (EUR751 million) based on the USD550 million (EUR375 million) development cost for the German aircraft and the circa USD110 million (EUR75 million) price tag for each of the five aircraft that Germany will acquire. However, the Eurohawk could give the RAF up to 35 hours endurance compared with the 15 hours endurance of the Rivet Joint and would also require a fraction of the aircraft's complement of around 27 crew members to operate. Moreover, the USD1.1 billion would buy five Eurohawks as opposed to three Rivet Joints.

UAVs offer a number of options vis-à-vis SEAD and DEAD platforms for tomorrow's air campaigns as do the new variants of ARM weapons and electronic warfare aircraft that are entering service.

Air defence design and sophistication has not remained static since the days of Operation 'Desert Storm' and is unlikely to do so in the future. The future technology available for the SEAD/DEAD missions will no doubt remain similarly fast moving.

Tom Withington is a JDW Correspondent based in Paris
Motronicus
Liige
Postitusi: 341
Liitunud: 03 Veebr, 2009 16:21
Kontakt:

Postitus Postitas Motronicus »

mb kirjutas:.. tuterdas Jugas üks nende rood ka olulisele lennuväljale ja võttis selle üle ,Nato vaatas lihtsalt pealt ei suudetud kuidagi otsustada mis teha.
Täpsustagem, 12.juunil 1999, Vene dessantüksus hõivas Pristina lennuvälja vahetult enne NATO üksusi. Muidu võib jääda vale mulje.
Missugust lahendust sina oleks oodanud? Tuli peale? Võib olla olekski nii juhtunud (britid polnud just kaugel sellest), kui poleks ühte segavat põhimõtet. Sellel on üsna palju rahu üles ehitatud.
Per aspera ad astra!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40160
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Jammimiseks UAV-d kasutada ei saa, sest selleks on vaja palju kordi suuremat võimsust, mida UAV eales kanda suudaks.

UAV-dega ründamisel on probleemiks väike kiirus ja enesekaitsevõime puudumine. Ei ole mõtet ka väga unistada, et neid avastada ei suudeta, meenutame Gruusia UAV-de pardakaamera filme kolme aasta tagusest ajast (kuhu ilmus üks teatud lennuk ja lasi lihtsalt raketi). Kuigi artikkel ütleb, et shoot and scoot SAM taktika korral tuleb kähku reageerida - mismoodi see õnnestub, kui rindest 150 km kaugusel lülitatakse S-300 sise ja drooni lennukiirus on reeglina mingi 2-300 km/h. Mitte asjata pole AGM-88 teine nimi HARM (High speed Anti Radar Missile) - mille kiirus on Mach 2+.

UAV-d on S-300 ründamisel edukalt lootust kasutada siis, kui
1. neid lastakse nende pihta massiliselt
2. neid lastakse piisavalt lähedalt (mis eeldab, et laskjad saavad õigel ajal teada, kuhu oma katapuldiga minna).
3. soovitatavalt kaetakse neid õhust

Gruusia mässulistel aladel toimunud UAV-de ärakadumine näitas ju, et tegelikult on tegemist tõsise vastutegevuse korral väga haavatava relvasüsteemiga ja venelased suudavad neid väga kenasti avastada ja hävitada.

Öeldut kinnitab ka artikkel ise. Oleks vist liigne lisada, et taas Afganistani vari, taliibidel pole aga õnneks integreeritud õhutõrjet (mis venelastel olemas on).
Aircraft such as the USAF's General Atomics MQ-9 Reaper UAVs are already performing armed strikes on dangerous targets in support of coalition military operations in Afghanistan. However, the S/DEAD mission requires high performance airframes and weaponry that is reactive to threats as they are discovered, be they SAM launchers or radar activations, and which can also manoeuvre out of trouble if necessa
Ehitage nüüd valmis üks Mach 2 klassi droon, mis viib kaasa vähemalt tonni relvastust ja suudab opereerida vähemalt 500 km raadiuses - ja veendute, et mingi 1980ndatel toodetud second hand F-16 on selle kõrval odav lõbu. Loomulikult pole taliibide kottimiseks peale UAV muud vaja, kui nende õhutõrje koosneb parimal juhul DshK kuulipildujast, mida veetakse eesli taga. Ma pole sugugi kindel, et mis Afganistanis hea on, on ka hea võitluses idanaabri soomusvägede ja integreeritud õhutõrjega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Motronicus
Liige
Postitusi: 341
Liitunud: 03 Veebr, 2009 16:21
Kontakt:

Postitus Postitas Motronicus »

Kapten Trumm kirjutas:Ehitage nüüd valmis üks Mach 2 klassi droon, mis viib kaasa vähemalt tonni relvastust ja suudab opereerida vähemalt 500 km raadiuses - ja veendute, et mingi 1980ndatel toodetud second hand F-16 on selle kõrval odav lõbu.
Kõik õige, kuid F-16's hukkuv piloot on korvamatu kaotus. Droonide puhul kiirendame konveieri, kui vaja. Manöövrid tugevalt üle 9g (kui tugevusvaru on selliselt arvestatud) pole samuti probleem. jne jne.
Perspektiiv on ju igatajhes ilus.
Per aspera ad astra!
Roamless
Liige
Postitusi: 3809
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Postitus Postitas Roamless »

Pristina lennuvälja kohta on ju hiljem kirjutatud memuaarides Briti kindrali poolt, et seal ähvardas puhkeda III maailmasõda, sest ameeriklasest kindral oli maruvihane venelaste peale ja andis käsu või tahtis anda käsku venelased sealt jõuga ära koristada. Igatahes õnnestus see brittidel ära hoida, kes teab mis siis oleks veel juhtuda võinud. Venkud oleks muidugi kiirelt amide käest tappa saanud, olgu nad dessant või, kes iganes.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6222
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Postitus Postitas kaur3 »

Trumm, mu viidatud artikli eesmärk ei olnud lisada arutellu UAV teema, vaid näidata, et meie võimalikule lennuväele iseseisva tegutsemise korral on vaja lisada SEAD võimekus. Mis on viimastes sõdades olnud lahingulennuk(mis laseb alla teisi lennukeid, pommitab maismaal asuvaid objekte)/SEAD lennuk/lendude suhe? Näiteks Kosovos ja Iraagis?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40160
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

F-16 kasutamise korral on SEAD konf väga lihtne - 2 raketti, püloonid ja kere alla enesekaitse segaja. Kõik muu on lennukisse juba sisse ehitatud.
Gripeni puhul (eriti 2nd hand) on see nt väga komplitseeritud asi.

Mis iseenesest muidugi ei tähenda, et UAV-l ka oma nishi pole.

Inimene kabiinis lisab riski, kuid annab ka lisapaindlikkuse - ühegi kaamera ja kuitahes vilinud joysticki mehega kaugjuhtimine ei asenda treenitud silmapaari ja ruumitunnetust sündmuskohal.

Eks korrektne vastus on see, et mõlemat on vaja. Ja vene S-300/400 on praegu igasugu abilendudele suur oht, mille me peaks olema võimelised ka ise vajadusel tasa lülitama, kui see peaks ohtlikuks muutuma. Neid komplekse Eesti territooriumile vaevalt et tuuakse, seega võitlusgrupid vajuvad juba ära. Ei maksa unustada ka varianti, et sõjalist abi mingil põhjusel ei saa, aga nt Portugal saadab kolm lennukitäit manpadse - ole mees ja võta vastu....

Vihjeks - oled kuulnud, et Patriot suudab tabada ka vastase õhutõrjerakette?
Näiteks Kosovos ja Iraagis?
Mõlemad sõjad erinevad tugevalt meie tõenäolisest tulevikusõjast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6222
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Postitus Postitas kaur3 »

Trumm, kui võimekas peab olema piloot, et ta üheaegselt suudab õhulahingut pidada ja vastase õhutõrjet hävitada? Ma ise lihtsalt ei tea seda :(
Vihjeks - ole kuulnud, et Patriot suudab tabada ka vastase õhutõrjerakette?
Kui juba Patriotid lendavad (kui Sa pead silmas ikka liitlaste kohalolekut nende relvadega, mitte meie enda omasid), siis on ju probleem peaaegu täielikult lahendatud, sest ka Tomahawkid on lähedal. Eestlastele on vaja ainult sat. telefone, et teada Washingtoni lühinumbrile vastase ööbimispaiga koordinaadid ja kaua see vastane neid Patriote ikka talub. Läheb varsti koju.

http://www.youtube.com/watch?v=8sa7ZX58Kk4
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Roamless kirjutas:Pristina lennuvälja kohta on ju hiljem kirjutatud memuaarides Briti kindrali poolt, et seal ähvardas puhkeda III maailmasõda, sest ameeriklasest kindral oli maruvihane venelaste peale ja andis käsu või tahtis anda käsku venelased sealt jõuga ära koristada. Igatahes õnnestus see brittidel ära hoida, kes teab mis siis oleks veel juhtuda võinud. Venkud oleks muidugi kiirelt amide käest tappa saanud, olgu nad dessant või, kes iganes.
Kle kamraad, mis sul viga on? Filme liiga palju vaadanud või? Sügavalt kahtlen, et amid ise mõtlevad sarnaselt sinuga, venelased ei ole kirveste ja odadega varustatud jõuk, kes esimese tulirelva paugu peale laiali jooksevad, pole nad ka mingid ülisõdurid muidugi. Amid on peale teist ilmasõda piisavalt kõrvetada saanud, et niimoodi enam mitte arvata. Seda vähem on meil minna Vasjat mütsiga lööma, kui peaks konflikt tekkima. Paljukiidetud NATO lahingkogemustega üksused istuvad kusagil kõrbes või kaljude vahel, Vasja aga omab lahingkogemusega VDV üksusi, mis hetkel jõude seisavad. Meie spetsid vast oskavad öelda, mitme väljaõppinud (kuid lahingkogemuseta) sõduriga võrdub 1 korduvalt tule all viibinud (kuid kehvema relvastuse ja sidega) väljaõppinud sõdur.
sitt päev, kellele kurdad
metssiga
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 11 Nov, 2005 19:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas metssiga »

[quote="TTA Seda ka harjutatakse suht pidevalt meie brigaad oli 15 min jooksul kogu relvastusega kasarmutest väljas ja varustus seal hulgas langevarjud on pakitult autodel sõida ainult garaazist välja. Eks sõit lennuväljale ja laadimine võtab ka mingi aja aga pakun ,et Pihkvast jõuaks mingi 2-4 tundi peale häiret kohale.
[/quote]
Kohe terve brigaad oli 15 minutiga väljas :D Selle kohta oli venelastel endil kõige parem sõna - "pokazuhha". Ehk tõsisemalt, 15 minutiga on võimalik, tõesti võimalik, välja saata jagu või rühm, mitte rohkem. Võib ju välja saada ka roodu või meil kompanii, aga 0+15 on see veel täiesti võitlusvõimetu mass, ei enam, parimal! juhul ainult transpordivõimeline. Muidugi, ma tean, kuidas VDV ja taolistes eliitüksustes räägiti jutukesi, imelik aga, et mõni inimene seda tänini usub.
Oman vastavaid kohustusi ja piiramatuid õigusi antud ülesannete täitmisel.
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

"TTA Seda ka harjutatakse suht pidevalt meie brigaad oli 15 min jooksul kogu relvastusega kasarmutest väljas ja varustus seal hulgas langevarjud on pakitult autodel sõida ainult garaazist välja. Eks sõit lennuväljale ja laadimine võtab ka mingi aja aga pakun ,et Pihkvast jõuaks mingi 2-4 tundi peale häiret kohale.

Kohe terve brigaad oli 15 minutiga väljas :D Selle kohta oli venelastel endil kõige parem sõna - "pokazuhha". Ehk tõsisemalt, 15 minutiga on võimalik, tõesti võimalik, välja saata jagu või rühm, mitte rohkem. Võib ju välja saada ka roodu või meil kompanii, aga 0+15 on see veel täiesti võitlusvõimetu mass, ei enam, parimal! juhul ainult transpordivõimeline. Muidugi, ma tean, kuidas VDV ja taolistes eliitüksustes räägiti jutukesi, imelik aga, et mõni inimene seda tänini usub.


Noh, ka meie väeosa pidi territooriumilt olema kadunud võrreldava ajaga. ja oli ka. Nii et pole siin mingeid "jutukesi", nii mitmeski kohas asi toimis.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist