Frantzuse nurgake

Muljeid teenistusest. Nii Eesti väeosades, N Liidus, luures või vastuluures, või hoopis partisanide juures. Kuidas kellelgi juhtunud on.
Vasta
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2056
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas speedsta »

Ei taha küll teemat solkida aga hiljuti loetud Margus Haav "Alumiiniumist kurgid", mis kirjeldas kroonuelu ´80 lõpus. Võrreldes selle teemaga tuli raamatut lugedes küll masendus peale- peks, vägivald ja lollus. Vanemad maksid altkäemaksu, et ühest dedovtšina väeosast mujale suunataks. Võrdluse mõttes soovitan lugeda: https://kirjastus.postimees.ee/alumiini ... -kirsades/
Kui on probleem, tõmba lõuga
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas kalleb »

Eks ta nii oiligi , igaüks pidi kuidagimoodi oma aja ära olema , et tegu oli niinimetatud sundajaga 2-3 aastat siis ongi see sulle peale sunnitud aeg

Tagantjärgi on loomulikult hea meenutada aga tegelikult polnud seal olemises midagi head , sa olid ju seal sunniviisiliselt , sind sunniti seal olema , kusagil võõral maal , võõraste keskel rääkima võõrast keelt ( teinekord isegi mõtlema võõraid mõtteid ja isegi võõras keeles )

Ma ei eita et oli olemas kas soojasid kohtasid ning selliseid väeosasid kus teenistus oli nagu kuurortis ( Üks selline koht kus ka mul oli võimailk viibida 14 päeva komaneerinus oli Brigada Materialnova obespetsenija Armii Tsernjahhovskis kus teenis 20 sõdurit ja nendest 16 tk olid eesti poisid )

Harilik olukord oli vägagi masendav , utsebkas oli ikka päris õudne värk

Olid lihtne sõdus, sa olid kahuriliha , tähtsusetu mutter kes iga suurema õppusega võidi maha kanda ( õppustel oli lubatud 0.1% eluskaotusi), tasuta tööjõud jne

Sind tambiti igasugu jamaga maha sest sõduril ei tohtinud olla ajusid , ta pidi toimetama käsu peale nagu inimrobot , mõtlemine polnud eriti soositud

Näiteks meie väeosas oli komandöri autojut no natuke privilegeeritum kui teised aga privileed väljendus selles et ta iga päev käis vana GAZ-69 hommikul komamdõri kodust ära toomas ja õhtul viimas , muidu töötas nagu teisedki

Alumiiniumist kurke pole lugenud aga eks seal on ka ju kirjeldatud tegelikku läbielatud situatsiooni, 2 aasta ära kinkimist totaritaalsele reziimile , enese orjusesse andmist

Niinimetatud kodumaa kaitsmisega seal küll mingit seost polnud , see polnud minu kodumaa vaid mingi ei tea mis monstrum kellele 2 aastat ohverdada
Väino
Liige
Postitusi: 680
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas Väino »

Täiesti nõus Sinuga, aga kui teema pealkirja vaadata, siis tiba vales kohas. Kui akf frantzus suutis oma nurgakeses end mugavalt sisse seada ja aeg on midagi ka ilustanud nagu akf Sugga21 mainis, siis lugeda on seda lihtsalt suurepärane. Ei usu, et siinsed tekstid kellelegi vene sõjaväest valet ettekujutust jätavad, on ka teistsuguseid teenistuskäike ja neid lugusid on piisavalt saadaval.
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas kalleb »

Jah seda loomulikult, igaühel on oma lugu rääkida

Ja loomulikult oli igalühel oma teenustus ja juhtumid

Ja loomulikult ma ei taha frantzusi maha teha ega teda segada aga kohati kipuvad ta juhtumised täiesti muinasjutuliseks muutuma , isegi vapper sõdur Sveik ei saa ligilähedale
Väino
Liige
Postitusi: 680
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas Väino »

Aga kui juhtumised maailmasõja päevil on väga lahe lugemine, siis sellisel juhul veel enam käesolev teema. Varsti tuleb raamatupoodidesse uus raamat, mille autor ei ole Hašek, vaid Le Francais :D
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

teema kipub veits lappama minema; kes mida mäletab ja kes mida mäletada tahab-ei taha! ja kui kellegil teistsugused kogemused siis :wall: :wall: . pole kahe meest kellel armeest ühesugused kogemused, rääkimata tuhandetest kes eri aegadel ja eri väeosades teenisid, igalühel oli oma "teekond"; midagi saab jah üldistada, nt "Lasnamäe punker" aga sealt edasi oli igal ühel oma rida ajada, hüpe tundmatusse, ainulaadne ja kordumatu! frantzus saab ainult oma teekonnast kribada, teiste üle ei oska ega saagi kohut mõista sest pole ju samal hetkel samas kohas olnud :dont_know:

pole frantzus oma kõige karmimast ajast isegi vihjeid andnud, ja see kestis poolteist kuud enne esimese poolaasta täitumist! ja see mõjutas ikka väga tugevalt frantzusi käitumist teenistuse lõpuni! aga ükskord jõume ka selleni. polnud plaanis üldse lähipäevil kribada kuna pikad päevad tööl aga et teemat õigel joonel hoida siis otsustasin ikka vaikselt jätkata selle Engelsi utsebka teemaga!

esimene öö magatud seal autoremonditehase sõdalaste magamistoas, ja hommikul üllatus! meie kolme tumbotsckad olid tühjaks tehtud! seebikarbid, habemeajamisriistad, hambaharjad-pastad, ziletid jne, kõik lännu! eks neile ei mahtunud vist pähe et meil olid igaühel individuaalsed tarvikud; nemad olid ju kõik samast lastekodust ja nagu mundridki olid ka isiklikud hügieenitarbed ühest voentorgipoest ja täpselt ühesugused! krt küll, õnneks oli habe eelmine hommik rongis ära aetud! hommikusöök oli super, polnud sellist saanudki! peale hommikusööki ilmus ka komissar välja ja korraldas razvoodi. muidugi sai talle ära kaevatud et öösel varg käinud ja tumbotsckad tühjad! vangutas pead ja lubas asja korda ajada, eks ta tundis omi puudega mehi paremini. peale lõunat tõi meile kõik vajalikud tarbed, ikka samast voentorgi poest ja nüüd olime kohaliku hoiukodu kundedega võrdsed :wall: . kes maksis ei tea, eks ta need oma kaptjorkast tõi! hommikusel razvoodil jagati vabad sõdalased laiali, kes tehase tsehhi tööstusrevolutsiooni tegema ja kes muid ühiskondlikke kohustusi täitma väeosa-tehase territooriumile; ja muidugi luges ette kes peale lõunat hakkab narjaadiks valmistuma. meie kohta see ei käinud, meiega hakkas tegelema peale seda kui omad kulid olid objektidele saadetud. poliitloeng, tutvustati tehase ja väeosa ajalugu, millega tegeletakse jne. teooria ühesõnaga; aga siis läksime praktilisele ringkäigule territooriumile, meie oma leitnant sörkis ka sabas. kõigepealt ikka lahingutehnika juurde. tekkis sihuke tunne nagu oleks kuskile tehnikamuuseumisse sattunud! isegi Sinsheimi "Technik-Museum" -s polnud nii vägevat sõjatehnikat! NZ rivitehnikaks väliautoremonditöökojad, vist mingi PARM komplektid; tehnikaks puukabiinidega MAZ-200. polnud sellist tehnikat oma silmaga veel näinud aga isa ja teiste vanemate kolhoosnike juttudest oli selline tehnika läbi käinud! kõik kenasti pukkide peal, ja komissar seletab et see kõik väga korralikult hooldatud tehnika, et iga mingi aja tagant kutsutakse partisanid kordusõppustele nende hooldamiseks! nu-nuh! igatahes selle kuue nädala jooksil ei näinud ma küll kordagi et seal platsil oleks miskit käivitatud-liigutatud, isegi kabiine ei leotatud veega et kruvid välja ei kukuks :D . pätakana pidin suviti tihti isa TA-6 bussi garaazi pesuplatsil voolikuga kastma et katteplekkide kruvid ikka sees püsiks ja buss ei kägiseks! ja kogu selle sõjatehnika platsi valvamine oligi selle pooliku "puudega" roodu põhitöö! igatahes tundis komissar uhkust, aga mille üle ei tea siiani :D . siis sammusime oma põhiobjekti poole milleks oli tõsine tööstuskompleks, vähemalt kohalike arvates. avtoremontnõi zavod nr. XXX
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

alustasime ikka algusest. jutt läheb nüüd militaariast veits kaugele sest tutvustan seda tehnoloogilist protsessi üldpopulaarteaduslikult pealiskaudselt. frantzusile selles protsessis miskit avastada polnud, kapitaalremondi tehnoloogiline protsess oli meil juba TEMT-s erialaõppes läbi nämmutatud, lisaks veel poolteist kuud praktikat Koeru autoremonditehases peale kolmandat kursust nii ei miskit uut päikese all ainult tehnika oli Volgast kordades suurem! kõigepealt lammutustsehh, seal koht kahe auto jaoks . seal harutati auto agregaatideks ja suunati agregaadid eraldi tsehhidesse kus neid siis pesti, osandati, siis jälle pesti ja defekteeriti ja siis liikusid edasi kas taastamisele või vanarauda. ja siis koostetsehhides hakati jälle agregaate kokku laduma. kabiinid-mootorikatted olid eraldi tsehhis kus neid õgvendati ja värviti, kogu elekter punuti täitsa uus suurel seinatahvlil naelte otsas. mootorit ja käigukasti kohapeal ei remonditud vaid need pisteti vagunisse ja saadeti spetstehasesse. kuhu käigukastid läksid ei mäleta aga mootorid saadeti Jaroslavli; aga muud jõuülekande agregaadid remonditi kõik kohapeal. ja ega ainult terveid masinaid remonditud; toodi ka eraldi sildasid-vahekaste-roolivõimendeid-pidurivõimendeid jne vagunitega remonti, nn "vahetusfond" nagu tol ajal seda nimetati. möödaminnes astusime ka õppeklassist läbi kus meie koolitus pidi alguse saama esmaspäeval. klass oli vägev, kõik põhilised agregaadid olid lõhki lõigatud et ikka näha oleks mis "karu kõhus" on, ja seinad värvilisi plakateid täis. tagasihoidlikult tundsin huvi et kas meie kolme jaoks selline vinge õppeklass valmis ehitatud? komissar viisakalt vastas et korra aastas on siin ikka suurem seltskond sõdureid koos ametit õppimas , sügisesest priizõvist iga aasta ca 30 matsi kes otse kutsealustena siia tuuakse ja peale uut aastat mingil ajal suurele kodumaale laiali saadetakse! ega seal klassis oli ja ca 30-35 istekohta laudade taga! lisas veel et nende sööklas on siis söömine ka kahes vahetuses, korraga kõik ei mahu. igatahes õppeklass frantzusile meeldis, väga asjalik! õppejõuks pidi mingi major olema, kelle ametinimetus olevatki natscalnik utcebnovo protsessa. vabal ajal olevat see major miski ülemus "tootmise korraldamise osakonnas". no kogu see protsess oligi sõjaväelaste kontrolli all, kõik tsehhiülemad olid majorid ja kandsid mundreid; oli ka kapteneid, vanuselt 40+ aga need olid kas mingid tehnoloogid või järelvaatajad nn "OTK" osakonnast; kõrgem juhtkond alates peainsenerist, varustuseülemast, tehase partorgist jne koosnes alampolkovnikutest, ja direktoriks ikka polkovnik kellest olen kribanud. tööjõud alates brigadiridest ja lõpetades koristajatega olid ikka tsiviilid, lisaks sööklapersonal, tehase bussijuht ja lõpetades polkovniku autojuhiga. jõuame oma ringkäiguga siis koostehallini, noh sinna kus need monstrumid jälle algosadest uuesti kokku pannakse. Henry Fordi konveier see ei olnud, korraga oli ruumi ainult kahe masina kokku ladumiseks, aga seda mitte paralleelselt vaid ikka järjekorras. raam sisse pukkidele ja siis lendasid peale sildade paigaldajad, ja see võttis ikka mitu päeva aega. siis lendasid peale mootori-käigukasti ja muude agregaatide paigaldajad, ja nendejärel muude vidinate nagu piduritorustik ja elekter; lõpuks kabiin-mootorikatted ja muud vidinad; ja see käis ikka kindlas järjekorras! sillamehed alustasid sel ajal juba kõrvaloleva objekti koostamisega. ja nii need brigaadid hüppasivadki edasi-tagasi järjekorras. nädalas väljus ca üks auto tehasest. laekusime sinna ikka väga õigel hetkel, sest just tagurdas "hoovinarr" tsehhi et objekt tsehhist välja vedada esmaseks käivitamiseks! hoovinarriks oli samasugune monstrum. kes alles nüüd frantzusi nurka on sattunud siis täpsustan et nendeks monstrumiteks olivad MAZ-537 ja 543; olen isegi pildid pannud üles; põhiliselt ikka 537 aga paar 543 jooksis ka sel ajal läbi kui seal olin ametit õppimas. esimene käivitamine tehase õuel; brigaada "uhh" vähemalt neljas isikus kes kõik on läbinud venekeelse tööstusliku kõnekeele slängi hindele "otlitscno" möllavad masinaruumi katete all ja viies istub masinaruumis; ja vähemalt seitsmest tärnikandjast koosnev komisjon furaschkades jälgib seda asja kõrvalt! vähemalt tund lendas neid karvaseid matte ja muid elukaid sealt kapoti alt, keerati pihustitorusid lahti ja lõpuks vahetati isegi akusid, aga vaja ju see vana kapremonditud tankimootor käima saada! lõpuks saadi, ja pool Engelsi linna oli seda halli tomu täis, vot ei kujuta ettegi kui talvel neid tsehhis sees käivitati, et kas kogu tehasel siis paar nädalat kollektiivpuhkus kuni ruume tuulutatakse :dont_know: hall tomu kadus lõpuks ära, aga hullu sinist ta jäigi välja ajama, aga see olevat normaalne. riided haisesid peale seda ikka räigelt põlemata soljarka järele! no ega suur mundrites vastuvõtukomisjon ainult selle käivitamisega leppinud, major istus ka kabiini ja mindi katsesõidule tehase tagahoovi. ikka kõik auto funktsioonid kontrolliti järgi, et käigukast ja vahekast ikka toimib nagu vaja, mälu järgi olid kas isegi mingid sillalukud ja äkitselt vahekasti lukud sel isendil, no ei mäleta enam isegi seda kuidas neid kontrolliti; igatahes vähemalt tund see katsesõit kestis; aga see ei olnud veel kõik! siis vaja veel kontrollida avariikäivitust! tavakäivitus akudelt, neli "tankiakut" standardvarustuses; aga oli ka avariivariant käivitada suruõhu pealt, selleks oli täitsa eraldi süsteem mis koosnes torustikust ja kahest suruõhupalloonist ca 8liitrit kumbki, 160ATM; statsionaarne varustus ja õhujagaja oli mootori küljes. seda sai hiljem ka täpsemalt õpitud õppeklassis, aga sellega olid omad agad. ei mäleta täpselt kas avariikäivitus oli võimalik korra või rohkem, aga see oli ainult hädajuhtumiks ette nähtud. häda selles et sel mootoril oli ette nähtud et õlisurve tuleb enne käivitamist elektripumbaga üles ajada, aga avariikäivitamine käis ju kuivalt! mingi selline teema oli, täpsemalt ei mäleta aga mingi teema sellega oli teoorias. aga mootor jah ikka T-34 edasiarendus mille üle oli meie starleist komissar eriti uhke! loodan et ei piinanud lugupeetud akf-e mõttetute tehnoloogiliste asjadega, seda enam et peale lõunat meil tehasesse asja ei olnud vaid komplekteerisime oma tumbotsckaid ja valmistusime esmaspäevaseks õppetsükli alguseks! aga krt süüa anti ikka väga hästi, võrreldes eelneva 1,5 kuuga oma väeosa sõdurisööklaga :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ElrikThunderson
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas ElrikThunderson »

frantzus kirjutas: loodan et ei piinanud lugupeetud akf-e mõttetute tehnoloogiliste asjadega
Kus sa sellega, lase aga edasi.

Näed üks MAZ-537 on tšehhidel täitsa müüa, ainult 18 000 eurikut ja isand Frantzus saaks isikliku Uraganiga ringi rallida. Kuidas selline kolakas Tšehhist siia vedada, on muidugi iseasi.
https://mortarinvestments.eu/catalog/item/maz-537

Pilt
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

õige pilt, tänud!
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas kalleb »

ElrikThunderson kirjutas:
frantzus kirjutas: loodan et ei piinanud lugupeetud akf-e mõttetute tehnoloogiliste asjadega
Kus sa sellega, lase aga edasi.

Näed üks MAZ-537 on tšehhidel täitsa müüa, ainult 18 000 eurikut ja isand Frantzus saaks isikliku Uraganiga ringi rallida. Kuidas selline kolakas Tšehhist siia vedada, on muidugi iseasi.
https://mortarinvestments.eu/catalog/item/maz-537

Pilt
See on jama , meil oli ikka raketiseade ka peal , palju ägedam

Pilt

https://topwar.ru/99481-takticheskiy-ra ... una-m.html
vanahalb
Liige
Postitusi: 2619
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas vanahalb »

N-Liit ikka sokutas neid tankimootori kloone kõikidesse võimalikesse ja võimatutesse kohtadesse. Jõelaevadele ja statsionaarsetele generaatoritele ja ma ise puutusin sellisega kokku ühel veduril millega teivasjaamas manöövreid tehti. Veduril tuligi lõpuks saalekolin sisse ja tolleaegse interneti andmetel (ikka enne 2000a ) paistis et kõige lähem koht kust midagi tellida saab on kaugel teisel pool Uurali, võib-olla koguni Komsomolsk Amuuri ääres.
Alguses kadus igasugune remondiisu ära ja natuke toibununa lõime vedurile peale hukkaläinud Sisu veoautolt võetud Cumminsi mootori. See ei jäänud nõukogude toodangule alla ja mõnes parameetris isegi ületas teda. Veduri mootor oli käigukastiga ühendatud väikese kardaani abil - sihtisime klotsidega väntvõlli suuna enamvähem õigeks ja kõrguse parajaks ning umbehää sai.. Boonusena tekkis mootorikatte alla niipalju vaba ruumi et sinna sai panna doomino mängimiseks väikese laua ja neli taburetti.

Ma olen vahel mõelnud aga polegi välja mõelnud et miks need vene tehnikaimed üsnagi kesiste näitajate juures sellised monstrumid peavad olema. Ainuke mõistlik seletus oleks et vene talves ja labakinnastega on nr 24 võtme ja kuvaldaga mugavam remontida kui nr 10 võtmega kirurgitööd teha.
Seda enam et peeneks tööks vajalikke kindaid nõukogude kergetööstus ei toonud.
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas Walter2 »

vanahalb kirjutas:Ma olen vahel mõelnud aga polegi välja mõelnud et miks need vene tehnikaimed üsnagi kesiste näitajate juures sellised monstrumid peavad olema.
Ka metallurgias ja masinatööstuses tuli plaane täita, mis võisid olla milj. tonnide eest toodangut. Lisaks oli lihtsam toota mehanisme üledimensioneeritult et need mitte katki ei läheks - see viimane võis olla ka Stalini aegne pärand, kus oli suisa eluohtlik toota midagi mis vastu ei pidanud (e. tegelesid rahvamajanduse sabotaaziga).
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

vanahalb kirjutas: Veduri mootor oli käigukastiga ühendatud väikese kardaani abil - sihtisime klotsidega väntvõlli suuna enamvähem õigeks ja kõrguse parajaks ning umbehää sai..
kui kardaani nurk sätiti enam-vähem siis isegi ehk asi toimis. nimelt klassikaline kardaan peabki nurga all olema muidu on kiire lõppmäng! nurk on vajalik et risti kausis olev rullik-nõel peab vähemalt +1 pöörde tegema et ühtlaselt kuluks. ristidele oli antud ka minimaalne nurk alla mille ei tohtinud olla. vähemalt vene ajal nii õpetati :dont_know: . targutasin veits...

ja ühe AKF-i postitatud pilt ZIL-st millel punase otsaga koonused seljas ei puutu üldse teemasse.

igatahes peale lõunat saime tegeleda oma asjadega. saraatovi kutid muidugi nagu haiged varblased komissari kallal, et tahaks ikka linnaluba saada sest kodu ju kohe ülejõe! vastus oli kindel ei, et vähemalt kaks nädalat ei mingit linnaluba, olete siin karantiinis! no vähemalt oli väeosa väravas see klassikaline taksofon kuhu pistad kaks kopikat sisse ja said isegi Saraatovisse helistada. kuttidel kodus telefoni polnud, aga ühe kuti paraadnas ikka kellegil oli. no hakkasivad nad siis omaksetega kontakti otsima ja see isegi õnnestus sest vene inime on väga vastutulelik. isegi frantzus kaasati sellesse logistilisse tegevusse kuna olin spetsialist taksofonide alal et ilma rahata helistada! isegi 2 kopikat oli tol ajal sõdalasele raha! lõppkokkuvõttes oli kaks peret kokku aetud kolmanda pere juurde et telefoni teel oma järeltulijatega rääkida, kordamööda; frantzusiga ei tahtnud keegi rääkida :dont_know: . frantzus lihtsalt manipuleeris taksofoniga, vast paljud seda isegi mäletavad kuidas see käis! pistsid ju 2 kopkase või 2 ühekopkast sinna pilusse, aga need ei kukkunud enne aparaadi kõhtu kui ühendus loodud; ja vot see oligi nobedate näppude voor! tuletikk näpus olid valves kui ühendus algas ja kopik-kopikad hakkasit taksofoni kõhtu kukkuma; ja vot siis tegid tikuga kopikatele stopi!, no ega aparaat enam aru saanud kas sealt siibrist kukkus miskit sisse või mitte! istusivad poisid mingi kolm tundi seal toru otsas, kordamööda. frantzus võttis lihtsalt vabalt, mingit dedovschinat seal ei olnud, müts maha komissari ees, aga varastega oleks tulnud muidugi tõsisemalt tegeleda. eks mingid sügisesed demblid koju läksid välismaa hambapasta-harja-seebikarbi-vahupintsliga jne. laupäeval kui kõik sõdalased hakkasid mingite heakorratöödega tegelema komissari juhtimisel siis oli frantzus punanurgas peidus! nimelt olin sealselt riiulilt avastanud MAZ-537 käsiraamatu, seal ikka joonised ja kõik tarkus selle auto kohta kirjas, vene keeles muidugi. aga joonistel ju keelt pole ja frantzus süvenes ikka huviga selle masina hinge-elusse! sellelt tegevuselt komissar mind tabaski, aga käskis vabalt võtta ja oma asja edasi ajada, et sellist pühendumist õppeprotsessi pole tema veel näinud :D . mis kuradi pühendumine, frantzusil oli lihtsalt tehniline huvi selle masina kohta! ja anti luba punanurgas rahulikult edasi toimetada :D .
bodom
Liige
Postitusi: 216
Liitunud: 01 Jaan, 2012 23:54
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas bodom »

vanahalb kirjutas:....aga polegi välja mõelnud et miks need vene tehnikaimed üsnagi kesiste näitajate juures sellised monstrumid peavad olema. Ainuke mõistlik seletus oleks et vene talves ja labakinnastega on nr 24 võtme ja kuvaldaga mugavam remontida kui nr 10 võtmega kirurgitööd teha.
Seda enam et peeneks tööks vajalikke kindaid nõukogude kergetööstus ei toonud.
Kunagi keegi rekka ja muude suurte autode remondiga tegelev inimene teatas, et kõik tööd mis teostatakse mutrivõtmega nr 13 ja alla, kuuluvat ilmselgelt nanotehnoloogia kategooriasse. :D
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist