Autod sõjaväes

Muljeid teenistusest. Nii Eesti väeosades, N Liidus, luures või vastuluures, või hoopis partisanide juures. Kuidas kellelgi juhtunud on.
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

Autod sõjaväes

Postitus Postitas kalleb »

Küsimus siis laiale ringile - mis autod olid teie väeosas kasutusel?
Soovitatavalt piltidega!!!

Siin on näiteks Kaliningradi,Gussevi ja Sovetsiki raketidivisjoni autod

(hiljem raketibrigaad)

1)Väosa komadör -UAZ 469 Pilt

2)Staabiülem -KP eht komandnoi punkt -URAL Pilt

Spetsiaalselt meie poolt ehitatud kuudiga, kus oli hulga luksusi

3)Raadioreleeside masin ZIL131 Pilt

4)Totska-y tüüpi raketimasinaid oli divisjonis 6 tk Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

5)BTR-80 -Pilt

See oli sidemasin

6) Veel 1 ZIL-131 xozzvodi jaoks

Ja vist oligi kõik



Eelmises variandis oli
pm sama, aga olid sellised raketimasinad МАЗ-543 peal



Pilt

Pilt

Neid oli 3 tk divisjoni peale,
samuti oli BTR-80 3 tk. divisjonis
ja meteoroloogiamasinaid UAZ bussides

Pilt

3 tk

ja GAZ 66

Pilt

Oli veel raketivedamismasin URAL peal
(polnud aga ZIL-131 raadioreleejaama).
Viimati muutis kalleb, 09 Veebr, 2007 0:07, muudetud 2 korda kokku.
dude
Liige
Postitusi: 256
Liitunud: 18 Okt, 2004 17:50
Kontakt:

Postitus Postitas dude »

kas see vastab tõele, et sõjaväes ei olnud (enamikel) autodel dosooli sees, vaid vesi, sest sõdurid kippusid muidu sealt oma tarbeks igasugu aineid filtreerima...
sellepärast ju kogu aeg ka plokikaaned läksid...?
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

Postitus Postitas kalleb »

muidugi oli vesi,kui külma lubas siis lasti iga õhtu välja
Viimati muutis kalleb, 08 Veebr, 2007 23:35, muudetud 1 kord kokku.
Arnold
Liige
Postitusi: 5110
Liitunud: 23 Jaan, 2005 16:26
Kontakt:

Postitus Postitas Arnold »

kas see vastab tõele, et sõjaväes ei olnud (enamikel) autodel dosooli sees, vaid vesi, sest sõdurid kippusid muidu sealt oma tarbeks igasugu aineid filtreerima...
sellepärast ju kogu aeg ka plokikaaned läksid...?
Millises sõjaväes? Makedoonia-Aleksandri? Nõukogude Liidu? Kui viimase, siis keegi ei teadnudki selles riigis, mis see dosool on! Võib - olla küsid bampersite ja hügieenisidemete kohta ka veel midagi?
OveT.
Liige
Postitusi: 2610
Liitunud: 22 Jaan, 2004 13:22
Kontakt:

Postitus Postitas OveT. »

Minul (sinelis) oli selline masin nr.609. BRDM-2 (Boevaja razvedovatelno-dozornaja mashina-2). Forsseeritud GAZ-66 mootoriga ja jahutussüsteemis oli meie masinatel tosool.
Pilt
Palun alati pakkuda märke, medaleid, riste, autasusid tsaari, eesti ja saksa ajast. Samuti dokumente, postkaarte ja fotosid igal teemal, vorme, kiivreid, pandlaid, mõõku jms. 52-23353 ri28le@hot.ee
dude
Liige
Postitusi: 256
Liitunud: 18 Okt, 2004 17:50
Kontakt:

Postitus Postitas dude »

Arnold kirjutas:
kas see vastab tõele, et sõjaväes ei olnud (enamikel) autodel dosooli sees, vaid vesi, sest sõdurid kippusid muidu sealt oma tarbeks igasugu aineid filtreerima...
sellepärast ju kogu aeg ka plokikaaned läksid...?
Millises sõjaväes? Makedoonia-Aleksandri? Nõukogude Liidu? Kui viimase, siis keegi ei teadnudki selles riigis, mis see dosool on! Võib - olla küsid bampersite ja hügieenisidemete kohta ka veel midagi?

huvitav arnold enne kui sõdu ritta loed, äkki ütled, mitmes sa ise oled??

ma ei tulnud siia teravmeelitsema vaid küsima otse - kõik peale sinu said msikipärast kohe aru mis ajaperioodist jutt...
Arnold
Liige
Postitusi: 5110
Liitunud: 23 Jaan, 2005 16:26
Kontakt:

Postitus Postitas Arnold »

Minu vene hobune, küürselgsälu sarnane, tosooli nähes saanuks isaseks!
Pilt[/quote]
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

Postitus Postitas kalleb »

kas see oli leiva vedamiseks ?
Arnold
Liige
Postitusi: 5110
Liitunud: 23 Jaan, 2005 16:26
Kontakt:

Postitus Postitas Arnold »

Leivaauto :lol: Näitan teile varsti, kus see leivaautu Google'i maakera pääl käinud on .
karrvik
Liige
Postitusi: 350
Liitunud: 01 Veebr, 2007 12:43
Kontakt:

Postitus Postitas karrvik »

Pilti panna ei ole a eks keegi ehk leiab-auto mida ,,sooja,, sõnaga ilmselt paljud meenutavad-hüüti tede tepekaskaks-ilmselt siis markeering TPK??? Ehitatud saparozetsi baasil, teooria järgi peaks olema vist midagi amfiibmaasturi sarnast-välimuselt meenutas plekkvanni ja sapaka ristandit. Idee iseenesest hea-et väike, kerge, jne, jne-vintski küljes ja puha-ainus häda et tehtud nagu ikka vene tehnika-teoorias hea, a praktikas-hullemat sitanikerdist annab otsida-suurim pluss oli vast ta ülikerge kaal-polnud raske seda äpardunud tehnikaimet edasi TASSIDA!!!! kui jälle kusagile kinni jäi-a seda tegi ta alalõpmata-süüdi ehk naksitralliautole sobivas suuruses rattakesed. A prapporid jumaldasid seda riista-nimelt enamus juppe vist sobis saparozetsile ja enamus prapporeid jõudis esineda küsimusega et teil seal kodumaal kõike saada-ehk saaks ka sapaka sebida-et autot ennast nagu ei tahakski, piisab kui on nummer ja ämmer-eks siis ülejäänu oleks kroonu varudest komplekteeritud! vat sellise riistaga siis tegu.
voina k voinu, a obeb-po rasparjadku!
linnavurle
Liige
Postitusi: 210
Liitunud: 27 Okt, 2006 12:24
Kontakt:

Postitus Postitas linnavurle »

kas see vastab tõele, et sõjaväes ei olnud (enamikel) autodel dosooli sees, vaid vesi, sest sõdurid kippusid muidu sealt oma tarbeks igasugu aineid filtreerima...
sellepärast ju kogu aeg ka plokikaaned läksid...?
Siberis oli talvel radikates antifriis. Kuna radikad sageli tilkusid, siis muutus see segu järjest lahjemaks, sest vett valati peale ja vahel juhtus ka, et radikas, lõdvikud või isegi mootoriblokk ära külmusid.

Teoorias sai antifriisi joovastava joogina kasutada küll, kuid meie väeosas seda vist siiski ei tehtud. Küll loeti aeg-ajalt ette ringkirju, kus pajatati lugusid, kuidas antifriisi joonud sõdurid õnnetult otsa leidsid. Sest antifriis ise on väga mürgine, teda tuli enne joomist "töödelda".

Töötlemise teooria olevat selline: võtta vähemalt 1 meetri pikkune alumiiniumist vihmaveetoru, asetada see väikese nurga all kusagile alusele. Kontrollida, et välistemperatuur oleks -20 või külmem. Valada antifriisi aeglaselt ja ühtlase joana torusse. Toru alt välja valguv vedelik kõlbab võib-olla juua.
Mõte selles siis, et mürgised ained peaksid teoreetiliselt toru külge külmuma ja toru lõppu jõuab puhas piiritus. Kas see tegelikult ka nii oli, seda pole oma silmaga näinud, aga sellisest "tehnoloogiast" teadsid mõned mehed rääkida.
linnavurle
Liige
Postitusi: 210
Liitunud: 27 Okt, 2006 12:24
Kontakt:

Postitus Postitas linnavurle »

Minu vene hobune, küürselgsälu sarnane, tosooli nähes saanuks isaseks!
Arnold, aga miks su küürselgsälul tsiviilnummer küljes on? Minu teada olid sõjaväemasinatel kuni NSV Liidu lõpuni valged tähed-numbrid mustal alusel ja erinevalt tsiviilautodest oli kombinatsioonis vaid kaks tähte.

Meenub veel, et esistangede külge olid meie masinatel värvitud valge joonega piiratud väikesed kolmnurgad, mille sees tähed "T" või "Б". Nende otstarbe kohta selgitati, et "T" on "transportnõi", "Б" "bojevoi" ja viimast ei tohtivat isegi sõjaväemiilits kinni pidada, rääkimata tavalisest miilitsast. Kui aga valget kolmnurka koos tähega polevat, siis pidavat masin alluma ka tavamiilitsa korraldustele.
linnavurle
Liige
Postitusi: 210
Liitunud: 27 Okt, 2006 12:24
Kontakt:

Postitus Postitas linnavurle »

kalleb poolt edastatud kolmandal pildil (ZIL 131) on kõnealune kolmnurk stange küljes näha ka.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Karrviku poolt kirjeldatud amfiib- Zapikas oli hiljuti Aegna saarel täiesti olemas. Juhi koht on sel ees keskel.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist