MITU AMETIT ON TEIL OLNUD SÕJAVÄES OLLES(mis töid tuli teha)

Muljeid teenistusest. Nii Eesti väeosades, N Liidus, luures või vastuluures, või hoopis partisanide juures. Kuidas kellelgi juhtunud on.
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

MITU AMETIT ON TEIL OLNUD SÕJAVÄES OLLES(mis töid tuli teha)

Postitus Postitas kalleb »

Niisiis mis ameteid (eksootilisemaid ja vähem teie jaoks) on tulnud teil pidada

1)tunnimees karauulis
2)koristaja
3)sidemees kaablirulliga
3)kinomehaanik (minu käes oli kunagi kinosaal + kaptjorka seal juures)
4)kaptorsik sideülema juures (oli 3 ruumi keldris)
5)kaptjorsik santsastis (kunagi tuli seal tuli olla ei tahetud enam ära lasta :-)
6)dezurnoi po tsasti 1 korra -olin reamees (tavaliselt olid seda leitnandid ja vanemleitnandid väga harva prapporid sõdurid ja seersandid aga mitte kunagi praktiliselt)
7)telekaparandaja
8)side aparatuuri parandaja
9)liinitööline numbritehases
10)elektroonikaaparatuuri ehitaja-konstruktor
11)relvastatud saatja salajasel saadetisel
12)postiljon
13)raadiojaama operaator releejaamal
14)söevagunite tühjakslaadija (olid sellised üritused teinekord öösiti)
15)köögitoimkonnas narjaad
16)arbuusi ja melonikorjaja
17)dnevalnoi
18)kraavi kaevamine sidekaabli jaoks -10 km
19)tunnimees rongis esimese platvormi peal -anti lambnanahast kasukas ja automaat selleks tarbeks
vahetust võisid oodata teinekord ikka 5 tundi ja nii-rong ju sõitis koguaeg
20)kasarmutes kõikvõimalike asjade demontaaz (isegi pisikupesad võeti maha) kui väeosa kolis teise linna

eks neid ameteid ja töid oli veel igasuguseid
Viimati muutis kalleb, 07 Jaan, 2006 1:22, muudetud 1 kord kokku.
Pärtel
Liige
Postitusi: 493
Liitunud: 16 Sept, 2005 11:50
Asukoht: Lõuna - Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas Pärtel »

1) dnevnoi - lugematu arv kordi
2) dežurnõi po tšasti - umbes 5-6 korda
3) staabikorrapidaja abi - 2 korda
3) tunnimees - korda 20 kindlasti
4) kütusepumba mehhaanik (sai õpitud utšebkas)
5) tuletõrjuja-valvur - 1 kord (utšebkas)
6) osobist, postiljon - 1 aasta
7) sõjaväetehnika rongiplatvormidele kinnitaja - lugematu arv kordi
ignatius
Liige
Postitusi: 106
Liitunud: 10 Mai, 2005 10:01
Kontakt:

Postitus Postitas ignatius »

Tavapäraseid ameteid (dnevnoi,tunnimees, dezurnõi) muidugi paljusid kordi, kuigi - kas need õigupoolest ametid olidki? Kõigil tuli neid järjekorras pidada.
Aga kaks erilist ametit olid teisel teenistusaastal.
Algul olin kaks kuud klubi korrapidaja. St., et vastutasin klubi korrasoleku eest (täiesti sisutühi ülesanne, seal ei saanudki päevasel ajal midagi juhtuda kuna midagi ei toimunud). Õhtuti andis amet võimaluse kõigil üritustel osaleda - nägin ära kõik filmid, samuti pidasid ohvitserid oma pidusid tavaliselt klubis. Viimased olid küll mõnigi kord sündmused kuubis. Tavaliselt vahetati klubi korrapidajat kord kuus, mina olin kaks kuud, kuna ei lobisenud ohvitseride pidudel toimuvatest värvikatest vahejuhtumitest kaasajateenijatele. Minu alluvuses olid klubis kaks reameest, kellele mul tuli mingeidki ülesandeid välja mõelda.
Hiljem olin leivalõikaja. Parim mõeldav amet üldse. Üle viiesaja mehe leib, või ja suhkur käis minu käest läbi. Oskuslikult jagades ja laost lisa näpistades sai enesele üsna uhke elu orgunnida - eeskätt soojade suhete abil kokkadega. Või siis orgunnisin mingi ninaesise mõnele ohvitserile, kes oli palga mahajoonud või kodus naisega tülli läinud ja sealt välja visatud.
Kapral Karu
Moderaator
Postitusi: 1133
Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
Kontakt:

Postitus Postitas Kapral Karu »

Eks sai ka kõik põhilised sõduriametid läbi käidud, lisaks veel mõned, mis ülalpool mainimata:

1) plakatite kirjutaja/joonistaja

2) divisjoni raamatukoguhoidja

3) E-kategooria autojuht C-kategooria juhiloaga (raketiveohaagiste ja kabiinide veoks piisas komandöri käsust)

4) õppesõiduinstruktor

5) ehitustööline

6) automehaanik

7) katlakütja

Eks neid ole veel, kes neid kõiki mäletab. Arbuuse olen minagi korjanud, samuti sõjaväetehnikat vaguneile ja maha laadinud.
Kasutaja avatar
Takishi
Liige
Postitusi: 383
Liitunud: 05 Aug, 2005 22:08
Asukoht: siin-seal
Kontakt:

Postitus Postitas Takishi »

Kapral Karu kirjutas:E-kategooria autojuht C-kategooria juhiloaga (raketiveohaagiste ja kabiinide veoks piisas komandöri käsust)
:lol:
Himik
Liige
Postitusi: 136
Liitunud: 07 Mai, 2005 17:22
Kontakt:

Postitus Postitas Himik »

Kõige eksootilisem oli keemik-instruktor tankipataljonis viibides ise neljakuises komandeeringus sõjaväeringkonna auto-traktorite tagavaraosade baasis. Ameti all mõtlen mina "dolžnosti", mis kirjutati sõjaväepiletisse, aga kas ma käisin kuskil mädaste tomatite vagunit laadimas (ajasid oksele) või pioneeride "põuavälgul" metsas pauku tegemas (ei nad kartnud meie paukpadruneid), või kuu aega Leedus kartulis, et polk või isegi diviis talvel nälga ei jääks, rääkimata teenistusülesannetest (karauul, köök, dnevalnõi, patrull jne) see kuulus igapäevase teenistuse juurde.
Ametid minul Kursant utšebkas, keemik-instruktor tankipataljonis, kuulipildur ja vanem kuulipildur jalaväes, rühmakomandör ja roodukomandör keemiavägedes
ooblää
Liige
Postitusi: 329
Liitunud: 13 Nov, 2005 22:09
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ooblää »

Utšepkas saadud amet oli BMP operaator-(navotšik).Kuigi asi läks BMP kaugemale,õppisime kõiki jalaväe relvi käsitlema+tank ja kahurid.Sinnajuurde kuulus veel sõiduõpe erinevate soomukite ja autodega.Tohutu kogus lahingmoona, mis sai kuue kuuga Lätimaa avarustesse külvatud.Kaug-idas algul raketikompleks "Luna"navodšik,siis zamkomzvoda,siis divisioni starsinaa.Ja lõpus,kui pagunid maha tõmmati,siis transportmasinal ZiL-135 barankat keeramas.
kõik on võimalik,vaja ainult tahta
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

Postitus Postitas kalleb »

ok ma mõtlesin ameti all ikka seda mida tegid mitte seda mis oli sõjaväepiletisse kirjutatud

mulle oli üldse kirjutatud vahepeal piletisse -za statom et polegi nagu miski ameti peal aga ameteid oli mitmesuguseid

oobljää meil olid ka algul need luts raketimassinad ja muu mis sinna kuulus

http://www.new-factoria.ru/missile/wobb ... na_m.shtml

aga need ei saanud ju sihtmärgile üldse pihta ja siis anti kohu tehnika üle hraneniesse

ja meile anti 88 a kõik masinad uued tehasest

http://www.new-factoria.ru/missile/wobb ... chka.shtml

isegi side ja muud masinad

nii et käisime Kapustin Jaris veel nendega laskmas 88 aasta enne uut

aastat

kas teil oli oddelnoi raketnoi divisjon? (või oli brigaad?)
Kapral Karu
Moderaator
Postitusi: 1133
Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
Kontakt:

Postitus Postitas Kapral Karu »

Kui nüüd pisut tähti edasi närida, siis olid erinevad asjad eriala ("spetsialnost" -- s.t. see, mis nt utšebkast saadi) ja (koosseisuline) ametikoht ((štatnaja) "dolžnost"). Sõjaväepiletisse märgitud ametikoht võis väga palju erineda tegelikest ülesannetest! Näiteks sportlasi vormistati sageli mingitele vabadele koosseisulistele ametikohtadele mingites X väeosades, millest (ei neist väeosadest ega ka ametiülesannetest) asjaosalistel ei pruukinud aimugi olla...

Ametikohti oli üsna vähe (reakoosseisu omi kõvasti alla 100 ja neid tähistati 2-kohaliste numbritega), nendeks olid nt rühma- ja jaokomandör, (auto)juht ("voditel" -- otsetõlkes lihtsalt "juhtija" :!: ), mehaanik-juht, keemik, luuraja, kuulipildur, raadiotelegrafist jm.

Ameti all võime aga mõista mida iganes... :wink: Ka nn teenistusülesandeid. Isegi Hunt Kriimsilmal oli 9 ametit!
Arnold
Liige
Postitusi: 5110
Liitunud: 23 Jaan, 2005 16:26
Kontakt:

Postitus Postitas Arnold »

III liigi sõjaväe autojuht ja autojuhina ikka teenisin ka igapäevaselt Moskvas ja lähioblastites ka 500 kilti päevas läbi sõites, mis ei olnud just tavapärane. DB-s tuli aga tankibokse ehitama õppida.
Kasutaja avatar
ottojama
Liige
Postitusi: 329
Liitunud: 27 Dets, 2005 9:42
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas ottojama »

Minul ei olnud mingit "spetsialnostit" ega "dolžnostit". Mõnikord on takkajärgi üldse kahtlus, kas see oligi sõjavägi, kus kaks aastat veetsin.

Aga kõige lõbusamad asjad, mida joonistasime, olid Türgi ründamise kaardid. Tuumarelva kasutamisega ja ilma. Korra mõtlesime ühe bendeeralasega, et paneme need pihta, põrutame Türki ja müüme maha. Järele mõtelnud, leidsime, et neil seal endal ilmselt vanapaberit küllalt. Sest rohkemat need kaardid väärt ei olnud.
------------8<--------------
Kapral Karu
Moderaator
Postitusi: 1133
Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
Kontakt:

Postitus Postitas Kapral Karu »

Oma eelmisele jutule lisaks veel niipalju, et kuskil 1982-83 viidi sisse uus erialade/ametikohtade loetelu ja numeratsioon, siis hakati ka ametikohti tähistama 3-kohaliste numbritega.

Minu eriala nimetus näiteks oli "paljuteljeliste ( :!: ) ratasmasinate spetsialist" ("spetsialist mnogoosnõhh koljosnõhh mašin").
ooblää
Liige
Postitusi: 329
Liitunud: 13 Nov, 2005 22:09
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ooblää »

To kalleb:Meil oli oddelnõi division,neli masinat laskeseadeldisega ja kaks transpordi masinat.Pooled neist olid pukkidel ja lahingrakkettidega.Ainult lõhkepead olid eraldi.
Venkud kirjutavad andmetes,et kiirus oli neil 60 km/h.Kui kaks mootorit masinal ikka normaalselt urrasid,siis võttis teel kuskil 75-80 km/h. välja.Ainuke viga oli,et puudus vedrustus ja kippus koledasti kõikuma.Selline tunne oli,et nüüd läheb ümber. :wink:
kõik on võimalik,vaja ainult tahta
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

Postitus Postitas kalleb »

meil oli ka algul samad masinad jah 4tk (2 tükki patarei peale)

aga hiljem teisi variante oli 6 tk divisjonis (2 masinat patareis ja 3 patareid)

komplektis oli hiljem 3 divisjoni mis asusid samas gorodokis ja nimetati

brigaadiks
Kasutaja avatar
Luuraja
Liige
Postitusi: 350
Liitunud: 15 Apr, 2005 11:12
Asukoht: Paide
Kontakt:

Postitus Postitas Luuraja »

Ehee. Leidsin oma sõjaväepileti üles, olin selle mõttes juba maha matnud.
Selle järgi nägi olid mu 'dolžnosti' sellised:
1. kursant - utšebkaaeg
2. staršii mehanik gruppõ reglamentnõh rabot AO - töö lennukite peal.
3. mehanik gr. regl. LIK - viimane on üsna arusaamatult kirjutatud pealegi on aeg selle va "gr. regl. LIK" tähenduse ajust pühkinud.
"Degradeeriti" mind aga seoses üleviimisega soojale kohale - staapi paberi- ja kunstitöödele. Või mis see koht nüüd niiväga soe oli - takkajärele vaadates meeldis lennuki peal rohkem.

'Spetsialnost' - aviatsionnõi mehanik pribornogo oborudovanija samoletov i vertoletov.
'kod' - 260002A
Tõde on selle poolel, kes vähem valetab.
Слава Україні!
Героям слава!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 1 külaline