Frantzuse nurgake

Muljeid teenistusest. Nii Eesti väeosades, N Liidus, luures või vastuluures, või hoopis partisanide juures. Kuidas kellelgi juhtunud on.
Vasta
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

frantzusil olid ju sulased eesotsas leituga, ja kõik said käed mustaks, isegi tööriistu käidi teistest töökodadest juurde laenamas et keegi jõude ei seisaks! ise sain ainult peenemaid töid teha kuhu teisi ligi ei usaldanud, aga põhiaeg kuluski näpuga ette näitamisele ükshaaval et keera nüüd seda polti ja sinna suunda :mrgreen: :mrgreen: . kokku läks aega ca 6h. igatahes zampoteh hiljem ütles et kiiremini kui normatiiv ette nägi :D
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

läks siis leitu "tunguusi" otsima, sest kord oli selline et töövõitudest tuli zampotehhile ette kanda ja tema annab lõpliku hinde et kas ikka asi korralikult tehtud enne kui tehnika kundele üle antakse! ajasin siis autojuhiga juttu, oli peaaegu zemljakk, täitsa kursis eesti eluga, pärit Jamburgi linnast. siduri oli ta ise ära lõhkunud, hakkas teist kamassi käima lohistama, aga tollel olid õhud maas ja käsipidur peal, ja eks ta ise oli ka sidurit vähe äkilisemalt päästnud kuni pauk käis ja kärsahais taha tuli :D . õnneks nende targemad pead rohkem autot vägistada ei lubanud ja bukseeriti siia! korvipoolne ketas oli südamikust puruks "väänatud" ja see päästis ka sidurikorvi ülekuumenemisest, ja survelaagri vahetas frantzus omal algatusel ära sest siduril vabakäiku ei olnud enne lammutamist ja bukseerimise aeg oli mootor käinud et roolivõimendi toimiks ja õhud ka üleval. ootame siis vastuvõtu komisjoni, ja frantzusi peas küpses plaan, et kui "tunguus" töö heaks kiidab siis imbub frantzus sujuvalt liiva sisse ja õhtusöögini ennast näole ei näita :D tuleb siis leitu "tunguusiga" asja üle vaatama, ja hakkab kohe huvitavaid küsimusi esitama: et kas jäi vidinaid ka üle nagu "tavaliselt" peale remonti, et kas on sidurit katsetatud ekspluatatsiooni käigus, ja kuidas on siduri vabakäigu reguleering teostatud, jne! leitu muidugi kimbatuses, ja vaatas anuva pilguga frantzusi suunas ja võtsin kohe teema üle! et frantzus isiklikult tegi loomkatseid sidurile, reguleering on vastavalt käsiraamatule ja lugesin millimeetrid ka ette; ja midagi üle ka ei jäänud sest kõik ärakruvitud asjad sai ämbrisse pandud ja pärast frantzusi range järelvalve all ka tagasi kruvitud või ära visatud sest ämbrid on nüüd tühjad; ja kardaani poldid käisin veel isiklikult üle, ja frantzus annab isikliku garantii tehtud töödele, et meie väeosa schlagbaumi taha veab see auto küll välja, aga seal garantii lõppeb! tunguus tundis frantzusi juba terve aasta, ja aksepteeris ettekannet; aga frantzusi kiitmise asemel kukkus leitnanti ja tema brigaadi kiitma, et tubli töö ja kodumaa ei unusta, leitnandi suu muidugi kõrvuni ja kiitis et tema teenib ainult "nõukogude liitu"! vot see oli parim hetk frantzusile et liiva sisse peituda, ja hakkasin vaikselt auto varju tagurdama; aga kuradi tunguusil olid hoopis teised plaanid, ja jälgis silmanurgast ka frantzusi liikumist, ja kamandas frantzusi enda juurde! et kuna frantzusil veel verd väljas ei ole siis on süü kodumaa ees veel lunastamata, ja järgmine objekt ootab frantzusi :mrgreen: :mrgreen: ! ja näitas käega ühe Ural-375 suunas; et sõdalased juba mitu tundi möllavad seal pidurisüsteemi kallal aga toimima pole saanud, ja boonuseks veel see et selle auto juht on frantzusi zemljak kes vene keelt ei jaga muhklitki! Ural-375, kas on keegi tsiviilautokoolis sellest autost miskit õpetust saanud? igatahes frantzus TEMT-s küll mitte, teadsin ainult et mootor põhimõtteliselt ZIL, aga muud miskit! rahvamajanduses ju seda autot laialdaselt kasutusel polnud, ja militaarvärki tsiviilisikule isegi ei õpetatud, kui just DOSAAFI koolis komissariaadi suunamisega??
susi
Liige
Postitusi: 557
Liitunud: 08 Juul, 2005 21:22
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas susi »

Aastal 1987 oli demblisse minekuga väike jama. Just autojuhtidel. Polgu sõdurid läksid alati varem, aga peale neid hakati ka teisi ära lubama. Juunis läksid demblid täitsa kuu lõpus. Detsembris sai esimene autojuht paberid 16. või 17. detsembril. Mina (roodus viimasena) aga 21. detsembril. Meile hakati juba novembris rääkima, et autojuhte enne 16-ndat detsembrit ei tohi ära lasta. Kuskilt kõrgemalt oli tulnud vastav korraldus.
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

nii oli jah, mis selle kinnihoidmise põhjuseks oli ei tea, mingi ringkiri okrugist et autojuht on spetsialist. teema äkki lahinguvalmiduses? noored veel ei ole valmis seda vastutust õlgadele võtma? sain ju ka koju alles jaanipäevaks aastal 1987.
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

MAZ-537G_Hun_2010_1.jpg
sammub siis frantzus järgmise objekti juurde, et mis see Ural siis ikka on, et ZIL-i vanem vend, kompressor-paak-kraan ja mõni õhutoru, no lihtsamast lihtsam see asi toimima panna! ja vaevalt tunguus seda teadis et frantzusil on sõjaväeline spetsialnost ka olemas väga kitsa spetsiifikaga mis küll antud tehnikaga kuidagi ei sobinud, isegi punaste kaantega tunnistus põuetaskus, nimelt " master po remontu tormoznõh sistem MAZ-537 i MAZ-543" :D , aga sellel objektil pole sellega miskit teha! kust ja kuidas ma selle kõvakaantega tunnistuse sain on eraldi teema, ei taha praegu kõrvale kalduda! jalutan siis Urali juurde, kaks sõdalast roomavad auto all, võõras sõdalane tallab kabiinis pedaale ja nõutu starlei juhendab kabiini kõrval. starlei oli väga põgusalt frantzusile tuttav, olime omavahel ainult teretanud varem ja ei midagi enamat. küsisin siis sõbralikult et milles asi on, et ehk saan aidata probleemide lahendamisel? oli teine närviline ja kukkus kohe sõimama, mitte frantzusi vaid uraali, et sel kuradi ischak-arbaal pole kunagi pidureid olnudki vist, et juba mitmes kord õhutame aga sittagi, korraks on ja siis jälle null, et ainult kõige tagumine sild jääb pidurdama; ja õhku süsteemis ei ole! frantzusil muidugi kena üllatus, et uralil hüdraulilised pidurid :dont_know: . meie väeosas urali polnud, ja tsiviilis polnud ka seda lähedalt näinud ja tekkis väike professionaalne huvi asja vastu, vaatasin autot veits lähemalt ja tuluke läks põlema! palusin siis leitnandilt urali piduri skeemi, teadsin et igas töökoja kongis on need paberil margipõhiselt olemas ja väga heas formaadis A3 paberil. starlei muidugi kobises ülbelt et järgmine tark saadeti kiibitsema, aga kuna frantzus ikkagi väeosa peakorteri esindaja siis kobis ta ikka kongi skeemi-joonist otsima. tüki aega tuuseldas aga üles leidis, ja ülbelt pistis selle frantzusile pihku et vaata kui lugeda oskad! frantzus oma emotsioone välja ei näidanud, võtsin joonise ja mingi minuti pärast oli pilt selge, tohutu äratundmisrõõm! pidurisüsteemi poolest polnud ural mitte ZIL-i vanem vend vaid hoopis MAZ-537 noorem vend, sama süsteem aga lihtsalt gabariitidelt kolm korda väiksem, pneumo-hüdrauliline, ja seda sistemit tundis frantzus nii teoorias kui praktikas läbi ja lõhki, ega asjata dokumendil "master" kirjas olnud! starleile ei hakanud miskit esialgu selgitama, kuigi ta miskit progressi nägi frantzusi näoilmest vaid läksin hoopis autojuhti üle kuulama! ja oligi sunnik zemljak, teenis alles esimest poolaastat ja vene keelt ei pidanudki veel oskama, aga frantzusile piisas ka tema mahlasest võru murrakust et asjadest aru saada! et pidurid on muidu alguses head kui vajutada, aga siis hakkavad ära kaduma ja kõvemini vajutades läheb tagasild lohisema aga auto ei taha seisma jääda! riviauto, tema sõidab sellega esimest korda, muidu seisab pargis pukkide otsas ja pole vist mitu aastat liikunud. et alguses olid pidurid korras aga teisel päeval hakkasid jamama ja aina hullemaks läks, hea et kellegile tagant sisse ei sõitnud! et tema ei tea ka urali hingeelust miskit, et see auto on temale kinnistatud sõjaolukorras ja tema peab ainult kontrollima mahlasid-rehve-akut ja muud mudru aeg-ajalt kui pealikud käsevad. sain temalt täpselt selle info mida vaja; nimelt urali piduri hüdraulika oli kahe kontuuriline, üks kontuur ainult tagasillale ja teine esimesele ja keskmisele, see ahendas mägumaad 50%! uralil kaks peasilindrit eraldi õhusilindritega, teadsin nüüd kuidas edasi minna, ja sümptomid näitasid et peasilinder peetis, aga selleks vaja loomkatseid teha et täpne diagnoos panna! seletasin siis starleile ka oma visiooni ära aga too ei saanud millegist aru, lõi käega et tegutse ise oma tarkusega! saatsin ühe sõjasulase miskit konservikarpi otsima loomkatsete jaoks, ronisin auto alla ja lasin õhutusnipli lahti ja pidurit vajutades tuli õli nagu jägala joast, terve karbi täis. teine katse oli selline et nippel kinni, pidur põhja ja ootame minuti; ja siis niplit lahti keerates tuli vaid mõni tilk, ja enne nipli avamist oli kuulda kuidas vedrud klotse algasendisse tagasi tirivad kuigi pidur peal. diagnoos pandud, esimese kontuuri peasilinder peetis, ja hakkasin starleiga arutama kuidas asi lahendada! starlei hakkas ka juba optimistlikumaks ja osavõtlikumaks muutuma! lootis et frantzus teeb tema eest kõik ära ja võtab ka vastutuse :dont_know: küsisin siis starleilt et mis varuosad meil tabelrelvastuses kaasas on urali jaoks, et parim variant oleks kui kogu pneumo-hüdro krempel, et see plug&play, kui seda ei ole siis äkki hüdraulika peasilinder, näputööd veits rohkem ikka lihtsam variant; ja viimane variant on peasilindri remondi komplekt mis on kindlasti olemas aga siis pikem näputöö millega frantzus ka hakkama saab! ja starlei laiutab ainult käsi et tema ei tea, et frantzus mingu ise uurima :dont_know: . no ikka täielik pohhuist raisk! ja frantzus läkski väeosa autoteenistuse ülemat,starleid, otsima kes tegeles varuosade laomajandusega! pime kah juba, ja juhuslikult põrkasin pealikuga kokku! pealik muidugi kohe frantzusil turjast kinni et mida sa siin pimedas luusid; aga seletasin siis asja ära et frantzus otsib varuosi :D . pealik muutus väga osavõtlikuks kuuldes frantzusi muresid, ja tulistas puusalt et tabelrelvastuses on meil kaasas ainult remondikomplektid tihendite-masettide näol nii hüdrailika-kui pneumo poolele, ja hakkas kohe ise toimetama et frantzus vajalikud vidinad saaks, ja müts maha pealiku ees sest teemat ta valdas!, mingi 5min otsiti varuosa autost vajalik komplekt välja ja ulatati frantzusile, isegi allkirja ei pidanud andma :D . jalutan siis auto juurde tagasi, aga starlei kadunud ja üks sulane kah, ja teine istub ka töökoja kuudi trepil kuidagi äraoleva näoga :mrgreen: . ja võrukas nagu kurva kuju rüütel seisab õnnetult autokõrval :dont_know: no temal jah sõnaõigust ei olnud sest oli duhh veel, aga frantzusil viskas sita keema ja rabasin sõdalase turjast kinni ja tirisin trepilt maha nagu kaltsaka, et sul on nüüd 90 sekundit aega kamraad üles otsida ja siis hakkate ümber urali lendama nagu Kaspia kajakad! frantzus siis ka põlvitas auto kõrvale ja uuris kuidas läheneda objektile, see kuradi esimese kontuuri jurakas paiknes ju kabiini all astmelaua taga ikka ebamugava koha peal! võrukas tahab hirmsasti ka aidata, aga sain aru et ta on keskkoolist c-kati kätte saanud ja ise linna poiss, et võtmed eriti nagu käes ei püsi; aga lohutasin teda et küll ma talle tegevust leian aga musta töö teevad ära ikka meie sulased! ilmusid siis sulased ka kohale, kuidagi rahulolematu ilmega, et duhh seisab auto kõrval aga üle aasta teeninud mehed peavad auto all roomama? no kui vaja oskas frantzus ka piitsa anda, kuigi seda juhtus ikka väga harva, pigem erand, aga nende fruktidega muidu ei saanud! no ikka pead igat polti-mutrit näpuga ette näitama mida pöörata vaja, aga mingil hetkel oli see vajalik junn käes, ca üle poole meetri pikk ja 20cm jämedune! ja siis hakkasid sõdalased tõmblema et kohe-kohe õhtusöögi aeg et kas nemad võivad minna ennast ette valmistama? söömine on sõdurile püha teema, ja frantzus lahkelt lubas, aga et peale sööki on nagu viis kopikat objektil tagasi sest see auto peab täna õhtul valmis olema! kuradi pujäänikud, julgesivad vastu köhida et starlei pole neile miskit käsku andnud, et nende tööpäev on läbi! frantzus jäi rahulikuks, ja mainis sõdalastele et kas te tõesti ei tea kes siin väeosas A ja O on? ja teie starlei seda kohe mitte ei ole, et teie starlei tuleb koos teiega peale õhtusööki tööd jätkama kuni võiduka lõpuni, et võite selles kindlad olla :D . tundus et nad ei olnud kindlad, igatahes suht enesekindlalt nad läksid õhtusöögiks valmistuma :mrgreen: . ja siis võttis võrukas huvitava teema üles, et tema sõi viimati hommikul, ja meie väeosas on ta juba hommikust saati kella 11-st, ja lõunasööki pole ka saanud :( . selge teema, ta on ju duhh ja veel oma õigusi ei tea ega julge küsidagi, ja ega keegi ei paku ju ka :mrgreen: :mrgreen: . ütlesin et õhtusöögi probleemi lahendab frantzus, ära muretse; aga kuna sinna on veel aega siis ehk kraabid peasilindrilt suurema sita maha sest seda me hakkame peale õhtusööki algosadeks lahutama! poisil tekkis kohe säde silma ja isuga asja kallale! noh see sitt mis seal peal oli sama vana kui frantzus, igatahes kabiinil olevalt pirkalt lugesin välja et "god võpuska 1965" :D . nokitseme siis asja kallal ja pimedusest ilmus välja ka tunguus, ja tundis huvi et kuidas asjad edenevad? kandsin ette et algus on tehtud, ja on jäänud ainult lõpetada, diagnoos on pandud ja ravimid olemas, aga läheb veits aega. ja kohe kurtsin ka muret et sulased peale õhtusööki ei tule, et nendel polevat sellist käsku, et eks jätkame hommikul! tunguus tegi veits karmimat häält, et mis mõttes sulased ei tule, et oli ju käsk et täna vaja ural lahingukorda seada! et kus starlei on? kehitasin õlgu ja kandsin omas stiilis ette et starlei oma käikudest-tegemistest frantzusile ette ei kandnud, kuigi oleks pidanud sest frantzus ikkagi peastaabi esindaja! tunguusi suu läks muigele, ütles et "razbirajemsa", aga siis kiitis veits frantzusi et pealik olla rääkinud et frantzus olla käinud isiklikult varuosi otsimas ja olnud täpselt teadlik mida vaja on, et kas asi kindel et sellega saab asja korda? no ikka saab, aga frantzusil üks mure veel, et zemljak juba hommikust saadik meie väeosas aga talle pole isegi lõunasööki pakutud, et öhtusöögiga tegeleb frantzus isiklikult aga ilus selline asi ei ole! tunguus oli nõus, et kahjuks jah esineb meie ohvitseride suhtumises puuduseid, kena et frantzus neile puudustele tähelepanu juhatas ja katsume vajalikud meetmed tarvitusele võtta! no igati poliitkorrektne vastus :D . tunguus lasi jalga ja võtsin võrukal hõlmast kinni et nüüd läheme sööma! suurem summ oli juba söönud, sain rahulikult peakoka ligi oma muret kurtma! et vot frantzusil zemljak kes pole isegi lõunat saanud, ja tal pole ka ka molli ega lusikat, ja mees näljast nõrkemas; et kas on mingeid variante et zemljak siia köögikõrvale nälga ei sureks? no meeldis peakokale frantzusi lähenemine probleemile, leidis molli-lusika ja võrukas sai ikke kuningliku õhtusöögi frantzusi seltsis ohvede laua otsas :D :D .
Viimati muutis frantzus, 25 Nov, 2020 23:46, muudetud 1 kord kokku.
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

maz_543.jpg
maz_543.jpg (56.12 KiB) Vaadatud 3645 korda
selliste jurakate spetsialistiks valmistati frantzus ette enne afgaani saatmist, aga saatuse tahtel ma sinna otseselt ei jõudnud, aga trippimas käisin küll :D
vanahalb
Liige
Postitusi: 2644
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas vanahalb »

:) Meil olid Uralid põhivarustuses ja kohe täitsa alguses ,vist esimesel nädalal, kogus üks tehnilise teenistuse prappor uustulnukad kokku ja viis meid imeasja vaatama. Ural seisis KPP juures platsil ja mingi kolm ringi käisime nagu insener Garinid ümber hüperboloidi. Siis viipas prappor kõik seisma ja jahmatas teooriaküsimusega: kas keegi teab mis tüüpi pidurisüsteem on Uralil? Hakatuseks pakuti kohe pneumaatiline ja hüdrauliline ja täismehhaaniline ja kand maha jms aga mitte sinnapoolegi. Prappor lõi mütsi kuklasse ja teatas uhkelt et hüdropneumaatiline. Peaaegu nagu sitrojöön.
Bljaaa. ... kollektiiv arvas üksmeelselt, et peab ikka peaaju ehitus olema et midagi sellist välja mõelda.
avrnbr
Liige
Postitusi: 109
Liitunud: 29 Juul, 2016 18:57
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas avrnbr »

See Jamburg tekitas hetkeks segaduse, et mis kaasmaalane jne.
Õnneks Guugel päästis hullemast. :D

Isand Frantzuse sõnaseadmise oskus aga hakkab natuke juba kadedaks tegema, krt mõnele on ikka antud. Aga seda ainult heas mõttes.
Palun jätkata!
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

avrnbr kirjutas:See Jamburg tekitas hetkeks segaduse, et mis kaasmaalane jne.
Õnneks Guugel päästis hullemast. :D

Isand Frantzuse sõnaseadmise oskus aga hakkab natuke juba kadedaks tegema, krt mõnele on ikka antud. Aga seda ainult heas mõttes.
Palun jätkata!
meelega tehtud, ootasingi tagasisidet sellel teemal, respect!
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

peale sööki padavai jälle objektile, sulased juba kenasti ootamas. käskisin neil töökoja sooja panna sest pimedas ja liivahunnikus frantzus sellist tööd ka teha ei saa, ikka korraliku töölaua taga ja korraliku valgustusega, ja väljas juba jahe kah, ikkagi veebruar, nagu päike kukkus siis kohe alla 10 kraadi! poole tunniga oli asi algosadeks ja panin sulased asju pesema bensiiniga, aga tingimuseks oli see et pärast peab asi täitsa kuiv olema et bensiini lõhnagi ei oleks, kumm kardab ju bensiini! peasilindrist jäi ainult korpus vana, rem-komplektis olid kõik uued liikuvad asjad kaasas, isegi õlipotsik uus! ja leidsin ka põhjuse miks asi ei toiminud. tea kas polnud kunagi õli vahetatud, ca 20 aastat, või oli miskit muud sodi lisatud, igatahes silindri alumisel tööpinnal oli mingi vaigu taoline asi ennast kinni kittinud, pole ime et mansett õli läbi lasi. sulased said ikka lapi ja bensiiniga seda korralikult nühkida enne kui tööpinna haljaks said, tahtsivad küll alguses noaga kraapida aga selle keelasin kohe ära, et puupulk ainult lubatud! no tee siis sellise kaadriga tööd, paberite järgi kõik autoremondilukksepad :mrgreen: . ja pesema pidid nad õues sest tuppa haisutama ma ei lubanud! rahulolevad nad välja ei paistnud, aga mingi aeg ilmus ka starlei välja ja sulased jäid veel vagasemaks sest starlei ei kannatanud ka bensu lõhna! starlei panin ka tööle, paberitööle, et otsigu välja silindri koostamise juhend, olin kindel et selline asi olemas sest paberimajandust oli töökojas ikka kilode viisi, kenasti margipõhiselt. ja leidiski üles ja sellest oli palju abi. varuosa komplektis oli isegi topsik vaseliini kaasas :D :D , see muidugi mansettide turvaliseks paigaldamiseks ja pneumosilindri tööpinna määrimiseks, või arvasite et muuks otstarbeks :wall: . igatahes täpselt kell 23.00 lõpetasin sõlme koostamise ja andsin juraka üle sulastele autole kinnitamiseks! kellaaega teadsin täpselt sellepärast et mu udu-uhke kell tegi täistunnil kaks piiksu, kell oli muidugi sel ajal rinnataskus! külgekruvimine lihtne, isegi sulased mäletasid veel mis polt-toru kuhu käis, seda muidugi frantzusi valvsa silma all! õlitoru jätsin muidugi lahti, et enne ikka peasilindrist õhk välja ja siis alles süsteem taha, omad nipid, kogemuste põhised. ja selle optimeerimisega sain ka vere endast voolama, ca 7 tilka, näpu nukk jäi ühe pleki serva taha kinni ja kriimustas veits, ega näpud juba külmetasid ka väljas. keerasin puhta kaltsutüki näpu ümber ja töö jätkus, õnneks vaid juhendamine! selleks et õhk süsteemist lõplikult välja saada on meil vaja õhku, paradoks :dont_know: . kamandasin võrokese leistangi taha pedaali tallama, esmalt muidugi mootor käima et õhku oleks; üks sulane auto alla kandelambiga õhutajaks ja teine õlipotsiku juurde juurdevalajaks, ja esmalt instrueerisin alumist venda et ainult minu käsu peale keerab neid õhutusnipleid, sest ega nendel turakatel võib õhutamisest hoopis mingi muu ettekujutus olla :dont_know: . kaks tuuri sai peale tehtud, mingi paarsada grammi õli liiva sisse uputatud ja frantzus arvas asi hea olema! starlei ei arvanud midagi, passis ainult flegmaatilises olekus kõrvalt, teagi millest ta unistas. loomkatsed veel jäänud, test drive, ja küsisin võrokese käest et kas julged, et otse auto ees on ca 100m siledat ja siis barhaan vastas, et kui pidama ei saa siis ei juhtu miskit, auto hakkab lihtsalt barhaani otsa ronima ja jääb ise seisma, igati turvaline. võrokas actionit täis, et ikka ise! no paljukest see uraal ikka kiirendas, aga ca 10m enne barhaani tallas võrokas pedaali põhja ja uraali nina kaevus maasse, tagurdas siis hooga tagasi ja kõik rattad plokki! ronib siis kabiinist välja, suu kõrvuni ja käed higised, ja mahlases võro murdes seletama, kahjuks täpset sõnastust ei mäleta tema keeles, aga " oh sa kurram, kui mina poleks roolist kinni hoidnud siis oleks koos esiklaasiga liivaluitel kuuvalgust nautinud" :D kutt igati häppi, et tema ei teadnudki et uraalil pidurid olemas on, et täna on juba neljas päev selle auto roolis! tõlkisin siis starleile ka selle jutu ära, aga enne kui ta ette kandma läheb teeb frantzus ikka ka ühe tiiru kandelambiga auto all ära et kuskilt ei lekiks!kut kabiini, pidur põhja ja roomasin veits, miskit lekkimist kuskilt ei paistnud ja lubasin starleil minna tunguusile ette kandma, sest tunguus oli eelnevalt frantzusile öelnud et tema ka täna enne magama ei saa kui kõik tehnika remonditud, et peale frantzusi objekti on teine murelaps veel halli all, nimelt ZIL-i plokikaane tihendite vahetus käsil, aga seal olevat pädev brigaad peal! ja andsin starleile suuna kätte et tunguus kindlasti hallis sest seal korralik valgustus veel sees säramas! astus siis starlei minema ja frantzus võttis sulased käsile! piits ja präänik! see kord präänik, kiitsin neid tubli töö eest, pakkusin välismaa suitsu ja mainisin et kui tahate magama minna siis minu poolt vaba tee, olete tublisti ennastsalgavalt tööd teinud ja hommikul magage välja kui tahate, ja kui keegi kobisema hakkab siis ütlete et tegite frantzusiga tööd kella kaheni öösel ja ükski koll teid ei koti, või on teile starlei luba vaja? sellepeale arvas üks sulane et see starlei mingu oma ema juurde, neile piisab frantzusi sõnast, tegid suitsu ära ja panivad jugama! kell nüüd päris kaks ka ei olnud, hakkas alles keskööle lähenema! ja siis ilmub pimedusest välja peakokk isiklikult, käed taskus, no oli ikka üsna vilu ka juba! ta oli teadlik et frantzus töörindel õhtul ja tuli uurima et mis seis on? arvasin et frantzus juhib jälle 1:0 sest töö tehtud, ootan veel tunguusi kes töö üle võtaks, ja siis saan kotile! aga tema kutsus hoopis kööki kui lõpetan, noh öine teejoomine, ja tal on ka üllatus frantzusile, ja frantzus võib oma zemljaki ka kaasa võtta! no ei meeldi frantzusile need "üllatused", teenistuse jooksul neid piisavalt olnud aga peakokale ei saa ka ära öelda, tuleb minna! küsisin ka võrokese käest et kas tahab magama minna või tuleb frantzusiga köögitripile, mingit sundi ei ole! no ikke tuleb, eks talle oli ka emotsionaalselt tähtis kaasmaalasega kokku hoida, et krt teab millal jälle zemljakiga kokku saad, seda enam et alles teenistuse esimesel astmel, saab äkitselt miskeid tarkuseterigi kõrva taha panna! kokk leppis selle vastusega, et tulge kindlasti ja jalutas edasi. huvi pärast siis küsisin kuti käest et mis edasi, et üksi sind ei lasta siit kuskile, ja vaevalt sa ise teadki kus su väeosa paikneb, suurtüki vedaja nagu ta oli, seega kuskilt eesliinilt aga isegi frantzus ei teadnud kus eesliin on? kutt kehitas õlgu, et tema ei tea kus tema väeosa on, et teepeale ta maha jäeti ja mingi vüüras väeosa korjas ta sealt üles ja aeti mingile platsile laagrisse, ja täna hommikul toodi siia, mis edasi ei tea? täitsa huvitav teema, ka see Kamaz millel päeval sidurit vahetasin seises veel sama koha peal, ka seal oli ainult sõdur koos masinaga; pioneerid kes käisid oma kolakaid sirgeks ajamas olid koos ohvitseriga ja panid kohe jugama kui asi korda sai. ja lõpuks julges võrokas küsida kes frantzus selline üldse on, et päris tavalise sõjasulase moodi välja ei paista, et paugud kõikide peale, et isegi starlei kuulab frantzusi sõna :dont_know: . ja köögis oled nagu oma kodus, istud ohvitseride lauas, et kas üleajateenija? andestame duhhile, ega nelja kuuga ei saagi seda vene armee pilti selgeks! frantzus pole mingi üleajateenija, vähemalt hetkel, frantzus on vanake ja kui kahe kuu pärast koju saab siis jääb bilanss suht nulli! võrokas ikka veits segaduses aga ei saanud rohkem selgitada sest laekus starlei koos tunguusiga, et töö heaks kiita! tunguus siis küsib autojuhilt et kas pidur nüüd töötab, frantzus pidi muidugi veits tõlgiks olema et vastus õigesse zargooni panna, et ohhuitelna rabootajet! ja siis nõudis tunguus starleilt aru et mis te siis tegite? starlei oli aus mees ja vastas ausalt et tema pole midagi teinud, et frantzus tegi! tunguus siis ütles starleile et tubli töö, et võib puhkama minna ja starlei kadus nagu pudrukuul pimedusse, ja siis võttis frantzusi ette, vabas vormis et mis moodi probleem lahenduse leidis? seletasin talle siis nagu olen eelnevalt kirjutanud, ja ütles et molodets! ja lisasin et frantzusil on ikka veri ka väljas, näitasin veel sidemes näppu! muigas, ja arvas et nii odavalt oma süüd ka ei lunasta, et oleks näpp otsast siis troika kaaluks ehk amnestiat, aga kriimustus ei loe! noh see jutt oli muidugi kõik vabas vormis, lõõpimise tasemel! tunguus arvas et täna hea päev, et kõik tehnika mis kohale veetud on korda saadud, mitte just kõik sest viimasega veel tegeletakse hallis, plokikaanetihendite vahetus, aga see on ka juba lõpusirgel. ja lisa enam ei tule sest homme õppused lõppevad, aga millal täpsemalt tema ei tea, et sellepärast oligi vaja täna kõik tehnika korda seada et õppuste staabi ees hiilata! arvas et homme lõunast tuleb käsk oma santlaager kokku korjata. miks ta sellest frantzusile rääkis ei tea, aga heas tujus ta oli, ja võrokas kuulas pealt aga muhklitki aru ei saanud! frantzus võttis siis tõsisemad teemad üles, et mis neist võõrastest autojuhtidest saab kes oma tehnikaga siin on, nad ei tohi ju üksi söita ja ega nad ei tea ka kuhu minna? tunguusile see küsimus meeldis, et frantzus oskab ka laiemat pilti vaadata. tema teada tullakse hommikul kamazile ja zilile järgi , vähemalt selline info oli hommikul kui nad siia lohistati, et need autod on vajalikud oma väeosa tehnika-varustuse liigutamisel, aga Ural frantzusi zemljakiga tuleb koos meie väeosaga Marõ raudteejaama ja saab seal omadega kokku, sest nende väeosa olevat hetkel ikka väga kaugel ja seda autot ei hakka keegi sinna konvoeerima!noh järgmine kõsimus et ka zemljaki toitlustuse probleem on lahendatud, et kas ta ikka süüa saab kui sööklasse läheb, et tal pole oma varustust ka ju kaasas sest see jäi tal teise autosse kui teekond katkes? tunguus ainult muigas selle peale, arvas et frantzus on ju selle probleemi ära lahendanud! lahendanud jah, aga ikkagi hea teada, ja lahendus oli ka mitteametlik! igatahes tunguus soovis kenat õhtut, et homme maga pikemalt ja hetkel ei ole eriülesandeid ette näha! tõlkisin võrokesele olulise osa ära, et ta jääb veel paariks ööks siia, ja läksime siis pesule sest peakokk oma üllatusega ootas :D
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

laenasin siis köögist tsainiku kuuma veega ja kraanide juurde pesule! vesi sai lahjendatud parajaks ja kuidagi me puhtaks saime, eks kerge bensu ja piduriõli lõhn oli man aga see juba riietest, ja frantzus ei viitsinud öösel mundrit ka vahetada, ja jätsin võrokese täitsa teadmatusse mis auastmega frantzus üldse on, rääkimata sellest mis ametis veel :mrgreen: . laekusime sööklasse, et millega see peakokk nüüd üllatab :dont_know: . ja sunnik üllataski; menüüs oli kilpkonnasupp!!! nagu teema pealkirjas lubatud :D . teadsin et Karakumis nad ringi siblivad nagu krokodillidki(varaanid), aga oma silmaga olin ainult krokodilli näinud! mõlemid olid looduskaitse all, aga kilpkonn oli demblite hulgas nõutud kraam, ja just kilbid! need olid kui dembli trofee mis koju viidi, tuhatoosiks. esmalt puhtaks keedetud ja seejärel lakitud. aga liha kohta ütles peakokk et see lausa delikatess siin kandis, ja just supina! päeval oli perimeetri valvur ühele peale sattunud ja kööki tassinud, et tema kingib ühe poole peakokale kui kilbi teise poole endale saab! peakokk oli proff, ikkagi kohalik tatarlane ja teadis ka kohalikust köögist ühtkomateist, ja arvas et sisu ei saa ka lasta raisku minna, ikkagi värske liha! igatahes kutsus kõik vanakesed degusteerima, pluss frantzusi zemljak! neljakesi seal laua taga siis olime, eelarvamused nii ja naa, aga pealtnäha täitsa valge lihaga supp! ja konna maitset ka ei olnud, aga polnud konna ju ennem söönud ka! maitselt pigem kanasupp, ja eks kokk oli maitseainetega ka professionaalselt tegutsenud; kui poleks teadnud siis poleks ära arvanud keda sööd! nautisime einet ja põhutasime vabal teemal, võrokas muidugi suurt aru ei saanud kes on kes, ainult kokka oskas koju ajada; olin hoiatanud kaasteelisi et ei räägiks frantzusi tegelikust olekust ja positsioonist väeosas, et las jääb talle hetkel veel mõistatuseks, tööroobadel ju paguneid ka peal ei olnud, kõik nagu ühest lastekodust pärit! noh et liiga ei klammerduks frantzusi külge, et tal veel terve teenistus ees mille peab oma tarkusega läbima; et täna võib ta ju trakse tõmmata frantzusi seljataga aga ülehomme peab jälle ise omadega hakkama saama! igatahes kilpkonnasupipaja sõime tilgatumaks, ja sättisime magama; ja ega meid keegi kööki tülitama ka tulnud kuigi tuli säras supikatla kõrval; rohkemate tärnidega ohved said ise aru kes seal piknikku öösel peavad, ja nooremad said ka aru et pole mõtet torkima tulla, et head nahka ei tule kui "vanakestega" tülli lähed! ei tea kuidas mujal oli aga tõenäoliselt ikka sama teema, et õiged ohvitserid tajusid ära et kogu see kord väeosas seisab "vanakeste" najal mitte ustaavi najal! ainult "srok sluzbõ" luges, ei miski pael pagunitel! pidu läbi, aga frantzus tundis ikka muret et kus zemljak ka magada saab, et kas organiseerin talle koha telgis? arvas et siiani ta oma uraalis ööbinud, et sinel ju ka kaasas lisaks puhvaikale, et saab hakkama! noh frantzusil veel üks mure, et kus zemljaki relv on, noh et pihta ei pandaks? et temal polegi relva, kui ta teepeale maha jäeti siis võeti relv ära, ainult gaasitorbik ja seljakott jäeti, ja kaks konservi :wall: . no igatahes saatsin ta parimate soovidega magama; et hommikusöök on kell kaheksa; võtku supiköögi järjekorda ja kui katlani jõuab siis öelgu et on frantzusi zemljak aga molli ja tööriistu ei ole! peakokka kes sind juba tunneb küll hommikul ei ole sest tema hakkab alles enne lõunat toimetama, aga frantzusi nimetamine peaks piisav olema et sind hommikul teenindataks! etterutates sündmustest võin öelda et asi toimis 100%! ja siis veel lisasin et KUI on mingeid probleeme siis otsi frantzus üles, ja just selle aliase järgi sest seda teavad kõik, et mu päris nime ei tea sina ega pool väeosa aga "frantzus" on võtmesõnaks et mind leida, et seda teavad kõik alates majorist kuni madalama sõjasulaseni :wall: loivas siis frantzus ka oma willise juurde et riideid vahetada; kuna tööroobad ja puhvaika ikka haisesid bensu-piduriõli järele siis neid willise sahvrisse ei toppinud vaid riputasin willise peeglivarte otsa tuulduma, ja kobisin ise duhhi Kamazi magama sest võtmed olid ju frantzusi taskus, ja duhh polnud ka kogu päeva muret tundnud oma autost! järgmine päev kuulsin et meie duhh oli teist ööd järjest perimeetri valves olnud peale päevast puhkust; seega oli duhh frantzusist veel mõttetum mees tühikargajate kategoorias :D . hommikul ajasin kargu ikka õigel ajal alla; vot duhhina oli pidev unepuudus aga vanakesena piisas 4-5 tunnist uneajast et triksis-traksis jälle olla! kõige suurem jama muidugi see et öösel oli veits vihma tulnud, frantzusi tööroobad ja puhvaika ikka täitsa läbi ligunenud, seega on vaja miskit välja mõelda :dont_know: . tegin enda ja mundri jälle ilusaks, ja siis tuli frantzusil jälle loll uitmõte et mingi perfomance vaja teha :mrgreen: . et viimased paar päeva oli pööbel ainult leiba saanud, aga tsirkust mitte! ja sain ka ise aru et ainuke kloun kes tsirkust saab pakkuda on frantzus omas mahlas :D :D . no ei tea siiani miks ma sain aegajalt klounaadi teha, tõenäoliselt oli pealiku huumorimeel ikka väga heal tasemel sest tema oli mu ainuke seljatagune; sest aeg-ajalt väänasin ikka üle võlli kah, aga mitte seekord, vist...
Masur
Liige
Postitusi: 51
Liitunud: 17 Veebr, 2012 12:37
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas Masur »

Siin ülevalpool oli jutuks 1987 hiline dembel.
Ise astusin koduuksest sisse 22.11.1987(täpselt 2 aastat peale lahkumist). Ja ma pääsesin ilma partiita-esimese ja teise vahel.
Kinni hoidmise seletuseks oli härra Rusti temp ja muidugi see, et 1987 oli Püha Aasta-70 aastat SSOR-ist. Keegi kusagil üleval arvas ekslikult, et demblid on valvsamad.
Kevadiste demblite kohta ei mäleta- kui reipalt kubust tagasi tulin, olid nad läinud igatahes. Võis olla pigem mai lõpp-ilmad olid mundri väel õues töötamiseks veel külmad.
Läti ja PTB.
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

demblid valvsamad õhukaitses :mrgreen: ( kui õieti aru sain seoses Rusti mainimisega). pigem dembel kandis väeosas järjepidevust edasi, korra mõttes või nii... :dont_know: . aga eks mäng käis üle demblite peade...
susi
Liige
Postitusi: 557
Liitunud: 08 Juul, 2005 21:22
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas susi »

22. november. Ehk mõni polgu sõdur sai siis paberid. Pataljonis küll mitte. Ohraana sõdurid hakkasid minema detsembri algul. Aga nendega mul suhtlust nagu polnud. Meie (tehniline) rood ja aerodroomi omad läksime hiljem. Olin autoroodust viimane mineja, aga aerodroomi ja GSM sõdureid jäi minust veel teenima. Ja muidugi sinised pagunid 2 aastat. Täpsemalt 24. oktoober 1985 ja paberid hambu 21. detsember 1987. Kiievist ei saanud minema. Pole pileteid ja kõik. Ei aidanud raha ega meelitused. Õnneks lätlased halastasid meile. Riia - Simferoopol rong. Olime kolmekesi ja kolmas dembel oli lätlane. Koduuksest sisse 30. detsember. Pimedas. Teised valmistusid juba magama minema.
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

susi kirjutas:22. november. Ehk mõni polgu sõdur sai siis paberid. Pataljonis küll mitte. Ohraana sõdurid hakkasid minema detsembri algul. Aga nendega mul suhtlust nagu polnud. Meie (tehniline) rood ja aerodroomi omad läksime hiljem. Olin autoroodust viimane mineja, aga aerodroomi ja GSM sõdureid jäi minust veel teenima. Ja muidugi sinised pagunid 2 aastat. Täpsemalt 24. oktoober 1985 ja paberid hambu 21. detsember 1987. Kiievist ei saanud minema. Pole pileteid ja kõik. Ei aidanud raha ega meelitused. Õnneks lätlased halastasid meile. Riia - Simferoopol rong. Olime kolmekesi ja kolmas dembel oli lätlane. Koduuksest sisse 30. detsember. Pimedas. Teised valmistusid juba magama minema.

mnjah, sitsisin ka ise puhkusele minnes Moskvas, et pileteid Tallinna netu, ei aidanud tiritammed kassa ees ega raha pakkumine, ja tulin üle Piiteri koju sest ka järgmiseks päevaks ei pakutud piletit Moskva-Tallinn rongile :wall:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist