Autod sõjaväes

Muljeid teenistusest. Nii Eesti väeosades, N Liidus, luures või vastuluures, või hoopis partisanide juures. Kuidas kellelgi juhtunud on.
oliver
Liige
Postitusi: 2100
Liitunud: 01 Dets, 2004 17:53
Asukoht: Saarel
Kontakt:

Postitus Postitas oliver »

See LUAZ`i moodi riistapuu olevat ettenähtud haavatute transpordiks - kummalegi poole juhti pidi mahtuma kanderaam.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Õigus, oli jah LuAZ-967. http://luaz.narod.ru/tpk/tpk.htm
ghost
Liige
Postitusi: 277
Liitunud: 17 Mai, 2006 21:01
Kontakt:

Postitus Postitas ghost »

Olin vene kroonus tegev elektroagregaadil АПА-50M ja komandeeringutes olles lisaks jõudumööda ka IL76MD-l. http://www.airliners.net/open.file/0659084/L/ Pilt muidu tehtud meie polgu kodulennuväljal.
Mõningaid spetsmasinaid
БелАЗ-7421 tjagats
МАЗ-537A tjagats
ТЗ-22 kütusetankur
ТЗ-30 kütusetankur
АМК-24/56-131 konditsioneer
АКЗС-75М-131-П hapnikuauto
ВЗ-20-350 õhk või lämmastik
УКС-630 õhukompressor
ПАР-10 raadiomajakas, -jaam
АПМ-90 prožektor maandumisraja valgustamiseks
Pilte ja kirjeldusi näeb http://aviaros.narod.ru/avto.htm
Meil oli jahutussüsteemides kasutusel vedelik nimega Arktika, hangumispunktiga –60 kraadi (väiksema külmaga muutus kisellitaoliseks, suuremaga oli nagu sült). Tegelikult kasutati seda lennukite tiibade ülepiserdamiseks talvel jää tekke vältimiseks. Tema puuduseks oli aga madal keemistemperatuur +86 kraadi. Nii et jahutust pidi suvel jälgima, või siis suvel vett kasutama. Autode vanus keskmiselt kolm aastat. Ise sain väeosasse saabudes täiesti uue auto.
Viimati muutis ghost, 10 Veebr, 2007 12:07, muudetud 1 kord kokku.
Mida paksem ajatolm, seda ilusamad tunduvad selle all olevad asjad.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Postitus Postitas Fucs »

.
Viimati muutis Fucs, 20 Apr, 2016 20:46, muudetud 1 kord kokku.
OveT.
Liige
Postitusi: 2610
Liitunud: 22 Jaan, 2004 13:22
Kontakt:

Postitus Postitas OveT. »

Fucs kirjutas: ...milledel olid nn. "Obševoiskovõje" eraldusmärgid ("Mandavoškad") ....


Mandavoshkad olid sidevägede haralised embleemid. Nimi oligi tingitud haralisusest, mistõttu meenutas täid.
Siin võrdlusmaterjal Obshevoiskovoi ja mandavoshka.
Pilt
Palun alati pakkuda märke, medaleid, riste, autasusid tsaari, eesti ja saksa ajast. Samuti dokumente, postkaarte ja fotosid igal teemal, vorme, kiivreid, pandlaid, mõõku jms. 52-23353 ri28le@hot.ee
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Postitus Postitas Fucs »

.
Viimati muutis Fucs, 20 Apr, 2016 21:36, muudetud 1 kord kokku.
Lemet
Liige
Postitusi: 19937
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Teemast küll välja,aga meil hüüti sideväelaste embleeme mandavoskadeks,autojuhi omad kandsid nimetust "hotšetsa letat,no jaitsa mešajut",obševoiskovoje oli "sizu v kustah i zdu nagradu"
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
NSU
Liige
Postitusi: 34
Liitunud: 22 Nov, 2006 18:22
Asukoht: Kitseküla,Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas NSU »

Allakirjutanu "automälestused" küll juba mitte enam nõukaajast,aga tehnika on siiski selleaegne.
Meil oli säärane tsiviilkaitse BTR-

Pilt

Sellega sai ikka mitmeid kordi ennast uppisõitnud kütuseveokeid ja muud plindrisse sattunud raskemat tehnikat sikutamas käidud.

Ja säärane KRAZ-i veeauto(vist oli 10-tuh liitrit) oli ka-

Pilt

Veel olid väeosas ZIL-131 sideauto,paar GAZ-66 "kuuti",Iveco mootoriga UAZ,tuletõrje ZIL ja pikapp Wartburg oli majandusautoks.
Ja siis muidugi TIKI-treileriga Uazik,millega sai laipu vedamas (see oli küll üks ropp töö) käidud.
valdo
Liige
Postitusi: 375
Liitunud: 11 Veebr, 2005 17:03
Asukoht: Kehra/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas valdo »

Küsiksin seoses oma vanatehnikahuviga - ega kellelgil ei ole 1970ndatel ja varem jäänud N.Liidu sõjaväe NZdes jäänud silma puitkabiiniga GAZ-51 veoautot?

Taustateadmiseks - aastail 1946-75 toodetud veoautot GAZ-51 toodeti esimesed aastad (ca 1952.-53. aastani) suurte stantside puudumisel puitkabiiniga. Siis hakati kabiini valmistama juba plekist, kuid puituksed säilisid GAZ-51-l metallkabiini juures kuni 1955. aastani (mõnedel andmetel kuni 1956.a. alguseni).

Eestis minuteada ühtki puitkabiiniga 51 tervelt säilinud ei ole. Ühe Lõuna-Eesti legendaarse veoautokollektionääri ja taastaja valduses on umbes kaks ja pool puitkabiini jäänust, mille põhjal ta loodab ühe auto tervikuna ka taastada.

Samas, Lätis, Uzvara tehnikamuuseumis on näiteks olemas kaks säilinud puitkabiiniga 51te 1952. aastast, mõlema läbisõit mõni tuhat km. Sealse muuseumi inimeste väitel on mõlemad autod pärit Lätis asunud N.Liidu sõjaväeosa NZst (puutumatust tehnikatagavarast) millalgi 1970ndatel aastatel, mil need NZ arvelt maha arvati.

Kes pole sellisest imeautost pilte näinud, siis teadmiseks - olen nii Uzvara muuseumis kui ka selle muuseumi Bauska filiaalis olevat autot põhjalikult takseerinud nii pealt/alt/seest... Paar minutehtud fotot sellest autost on ilmunud näiteks 2007.a. jaanuarikuu AutoBildis, illustreerimaks Tarmo Riisenbergi artiklit GAZ-51st.

Siit küsimus - kes ja millal on näinud nõukogude sõjaväes puitkabiiniga 51sid? Eriti huvitaksid mind sõjaväeosad, mis asusid Eestis.
Valdo

[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
linnavurle
Liige
Postitusi: 210
Liitunud: 27 Okt, 2006 12:24
Kontakt:

Postitus Postitas linnavurle »

Kusagil 2000 aasta paiku, või paar aastat varem, oli Eestis veel isegi üks krossiauto GAZ 51 puitraamil ustega. Tänaseks seda autot enam rajal pole, aga ma saan järgmisel nädalavahetusel selle auto saatuse üle järgi küsida. Minu mäletamist mööda jäi ta ka viimasel võistlusel terveks ja võimalik, et mingid kabiini detailid on alles.
Arnold
Liige
Postitusi: 5110
Liitunud: 23 Jaan, 2005 16:26
Kontakt:

Postitus Postitas Arnold »

Arnold, aga miks su küürselgsälul tsiviilnummer küljes on?
Väeosa, kus ma teenisin, oli ehitusvägede alluvusega ja seal oli ka palju CCA-sid(služašši sovetskoi armii), ehk siis tsiviliste. Muudest krusadest meid muu ei eristanudki kui see romb uksel (914 baas). Tavamiilitsa eest Moskvas pääsu polnud, aga sõjaväe VAI saatsime alati pikalt, sest Moskva komandatuuris oli üks eriline persevest prappor, keda kartsid isegi polkovnikud. Kui nende märguande peale peatusid, siis oli auk talongis ette soolas - kasvõi karvakasvu ja lahtise "krjutšoki" eest!
Ehitasime strateegilisi objekte ümber Moskva, mina vedasin ülevaatajat meie tornkraanasid kontrollima. Ja igasuguseid muid sõite 500 km raadiuses. Üks põgenemine VAI eest on hästi meeles - tulin ohvedega Šheremetjevo lennuvälja kõrval asuvast väeosast, kui raudteeülesõidul viskasid saua ette. Sisseõpitult vajutasin pedaali ja algas gigantide heitlus 8) Leningradi maanteele läks sealt üsna pikk sirge, minu rüsa võttis pika vajutamise peale 80-85 km tunnis sisse, aga nende uazik ei olnud õnneks parem. Niisama poleks muidugi lahti rebinud, aga mulle meenus, et Lenska maanteel on peale ühte estakaadi, mis varjab tagantulija vaate, improviseeritud mahasõit suunaga üle välja ühe poolelioleva uuselamurajooni poole. Manöövri tegin võimaliku suurima kiirusega ja ei andnud konarlikul põllul ka masinale armu. Varsti nägin, kuidas peamagistraalil sõitvad jälitajad hoo maha võtsid ja siis "rahulikult" edasi logistasid. Kaks majorit olid furgoonist väljudes nagu Kurski lahingu veteranid :lol: Huvitav, aga kunagi ei järgnenud mingeid sanktsioone, nad olid nagu gepardid gasellijahil - ei saanud, siis ei saanud. GAI-ga sellised naljad lõppesid kilomeetri pärast, aga need niisama ei kottinud ka.
Pilt
Ma olen siin paremalt esimene, kui keegi küsima peaks! :P
Viimati muutis Arnold, 14 Veebr, 2007 18:49, muudetud 1 kord kokku.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

valdo kirjutas: Siit küsimus - kes ja millal on näinud nõukogude sõjaväes puitkabiiniga 51sid? Eriti huvitaksid mind sõjaväeosad, mis asusid Eestis.
Kaliningradis aega teenides oli küll uudismaamasinate hulgas selline. Mäletan, et klaasitõstuk oli katki ja uuema oma ei sobinud. Aretati muidugi peale. Nõukogude ajal õppis inimene ka s...st kui mitte saia, siis sepikut tegema.
Saaremaal Dejevos oli üks rariteet. Nimelt UAZ-450. See, millel oli GAZ-21G mootor (püstklappidega, Pobeda või GAZ-69 mootorist erines suurema silindriläbimõõdu poolest). Ehk jäi vägede väljaviimisel maha ja on kellegi käes säilinud.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Postitus Postitas Fucs »

.
Viimati muutis Fucs, 20 Apr, 2016 21:01, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Postitus Postitas Fucs »

.
Viimati muutis Fucs, 20 Apr, 2016 21:01, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Juhan
Liige
Postitusi: 185
Liitunud: 21 Nov, 2006 13:08
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Juhan »

Fucs kirjutas: Pilt
Mis asjandus see on?
Näeb tsipa Hummeri moodi välja :shock:
Meie reliikvia on vabadus!
Meie reliikvia on au!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist