VAI
-
- Liige
- Postitusi: 210
- Liitunud: 27 Okt, 2006 12:24
- Kontakt:
VAI
Kas keegi autojuhtidest sellise värgendusega nagu VAI ehk sõjaväe autoinspektsioon ka kokku puutus? Mida need tegelased endast täpsemalt kujutasid?
Meie väosas oli VAI Uazik täiesti olemas - sinine triip peal ja sinised vilkurid katusel. Seda, kellele ja kuidas ta allus, ma ei tea. Uaz-i juht oli tavaline sõdur, aga "vaishnik" mingi prappor. Kahjuks enam ei mäleta, kas tema vorm ka milleski ülejäänud sõjaväelastest erines, kas olid tal mingid eraldusmärgid või mitte. Isiklikku kokkupuudet igatahes nende tegelastega polnud, sai lihtsalt silma nurgast fikseeritud, et on selline asi olemas.
Võimalik, et meie vaishnik tegeles õppustele suunduva kolonni saatmisega. Kolonnis oli tavaliselt minimaalselt 20 masinat ja kunagi polnud juhust sõita selle peas, seega ei tea, mis eesotsas toimus.
Küll sai noorena peetud "regulirovtshiku" ametit. Selga anti mustad nahkpüksid ja -jope, valge vöö käis peale ja kõige otsa löödi valge kiiver. Oma roodu kuudiga veeti meid kolonni ees laiali, pandi mingile suvalisele ristmikule maha, kus siis kolonni lähenedes tuli sauaga vehkides ülejäänud liiklus peatada ja omadele kolonnist maha jäänud masinatele õige teeots kätte näidata. Pärast korjati regulirovtshikud jälle kokku ning kihutati kolonnist mööda uutele positsioonidele. Neist kordadest küll ei mäleta, et VAI UAZ oleks kolonni ees või taga sõitnud.
Kolonnid tekitasid kohalikus liikluses muidugi kaost, eriti, kui läbi Novosibirski linna sõideti. Ka mõne avariiga saadi maha. Siinjuures ei pea ma avariiks sõjaväeauto niisama heast peast kraavi sõitmist - ilma selleta ei käidud vist ühelgi õppusel
Üks vastutulev veoauto sõitis meie bensiiniveokil juhi poolse külje maha, see väljaulatuv osa tsisterni kõrval, kuhu käisid voolikud, oli kui noaga lõigatud. Suur Pauk ei olnud üldse kaugel. Biiski linnas suutis keegi meist mingitel segastel asjaoludel kokku sõita Liaz linnaliini bussiga. Sündmuskohale jõudnud staabiülem küsis: "Zhertvõ jest? (kas ohvreid on?)" ja kuulnud, et ei ole, käskis sõjaväelastel sündmuskohalt kaduda, mida ka tehti.
Loeti ette ka mingi käskkiri, kus kirjeldati samuti Biiskis toimunud sündmust, millega said hakkama mingi teise väosa mehed. Nimelt sõitis üks BTR teisele linna vahel foori juures tagant sisse. Muidu poleks sellest lugu olnud, aga nagu selgus, jäi kahe BTR-i vahele veel vanapaariga mehitatud "sapikas". Vanapaarist ei jäänud muidugi midagi järgi.
Meie väosas oli VAI Uazik täiesti olemas - sinine triip peal ja sinised vilkurid katusel. Seda, kellele ja kuidas ta allus, ma ei tea. Uaz-i juht oli tavaline sõdur, aga "vaishnik" mingi prappor. Kahjuks enam ei mäleta, kas tema vorm ka milleski ülejäänud sõjaväelastest erines, kas olid tal mingid eraldusmärgid või mitte. Isiklikku kokkupuudet igatahes nende tegelastega polnud, sai lihtsalt silma nurgast fikseeritud, et on selline asi olemas.
Võimalik, et meie vaishnik tegeles õppustele suunduva kolonni saatmisega. Kolonnis oli tavaliselt minimaalselt 20 masinat ja kunagi polnud juhust sõita selle peas, seega ei tea, mis eesotsas toimus.
Küll sai noorena peetud "regulirovtshiku" ametit. Selga anti mustad nahkpüksid ja -jope, valge vöö käis peale ja kõige otsa löödi valge kiiver. Oma roodu kuudiga veeti meid kolonni ees laiali, pandi mingile suvalisele ristmikule maha, kus siis kolonni lähenedes tuli sauaga vehkides ülejäänud liiklus peatada ja omadele kolonnist maha jäänud masinatele õige teeots kätte näidata. Pärast korjati regulirovtshikud jälle kokku ning kihutati kolonnist mööda uutele positsioonidele. Neist kordadest küll ei mäleta, et VAI UAZ oleks kolonni ees või taga sõitnud.
Kolonnid tekitasid kohalikus liikluses muidugi kaost, eriti, kui läbi Novosibirski linna sõideti. Ka mõne avariiga saadi maha. Siinjuures ei pea ma avariiks sõjaväeauto niisama heast peast kraavi sõitmist - ilma selleta ei käidud vist ühelgi õppusel
Üks vastutulev veoauto sõitis meie bensiiniveokil juhi poolse külje maha, see väljaulatuv osa tsisterni kõrval, kuhu käisid voolikud, oli kui noaga lõigatud. Suur Pauk ei olnud üldse kaugel. Biiski linnas suutis keegi meist mingitel segastel asjaoludel kokku sõita Liaz linnaliini bussiga. Sündmuskohale jõudnud staabiülem küsis: "Zhertvõ jest? (kas ohvreid on?)" ja kuulnud, et ei ole, käskis sõjaväelastel sündmuskohalt kaduda, mida ka tehti.
Loeti ette ka mingi käskkiri, kus kirjeldati samuti Biiskis toimunud sündmust, millega said hakkama mingi teise väosa mehed. Nimelt sõitis üks BTR teisele linna vahel foori juures tagant sisse. Muidu poleks sellest lugu olnud, aga nagu selgus, jäi kahe BTR-i vahele veel vanapaariga mehitatud "sapikas". Vanapaarist ei jäänud muidugi midagi järgi.
-
- Liige
- Postitusi: 210
- Liitunud: 27 Okt, 2006 12:24
- Kontakt:
Siia teemasse sobib ka juhtum, kui nägin meie ohvitsere - brigaadikomandörist alustades ja meie roodu kõige viimase leituga lõpetades - tõsiselt närvilistena.
Meil oli üks sidejaam, mis ilmselt oli tolle aja tehnika viimane sõna. Sõdureid sellesse jaama ei lastudki, seal asjatasid vaid leitnandid ja roodukas. Väliselt kujutas kõnealune sidejaam aga poolhaagist, mida vedas sadulaga Ural.
Ilmselt pidi selle Urali juht olema I liigi autojuht (vene ajal vist oli mingi selline süsteem? või olid kärujuhtidel veel mingid eraldi märked lubades?). Tegelikult sõitis selle Uraliga muidugi samasugune sõdurist oinas, nagu kõik ülejäänud.
Esheloniga õppustele minnes juhtus selle jaamaga aga laadimisel õnnetus. Vene platvormvagunid on sellise ehitusega, et kui otstest luugid avada, siis moodustub kahe vaguni vahele "sild", seega on võimalik ühelt vagunilt teisele sõita. Aga loomulikult olid pooled neist "sildadest" katki ja need asendati plankudega. Poolhaagisega Urali all läks aga üks plankudest katki ja kallis ning salajane sidejaam vajus kahe vaguni vahele külili.
No siis oli jooksmist ja karjumist küll palju. Ohvitserid ise olid ka mädas: 1) nad poleks tohtinud kogemusteta sõdurit selle masina rooli lasta
2) ise nad andsid käsu üle plangu sõita. võinuks ju taibata, et see puruks läheb. sadulaga Urali võinuks viimasena eshelonile paigutada, poleks pidanud sellega ühelt vagunilt teisele ukerdama.
3) tavalisest abitehnikast (kraana vms) poleks kasu olnud. See jaam oli vist nii raske, et tavaline ZIL-kraana, aga muud vaevalt, et läheduses oli, poleks seda tõsta jõudnudki. Ning õnnetus juhtus laadimisplatvormist eemal, sinna poleks autokraanaga korralikult ligigi pääsenud.
4) raudtee graafik läks ka sassi - me pidime juba ammu "sõjatandri" poole loksuma, aga nüüd käratsesime ühe õnnetu löötsakil jaama juures.
Lõpuks saabus raudtee-abirong suure kraanaga. Enne, kui see tõstma sai hakata, võtsid raudteelased veel postivahe elektriraudtee kontaktvõrku maha. Ühseõnaga - janti oli palju ja eks mõned ohvitserid said selle eest kindlasti ka vastu pead.
Meil oli üks sidejaam, mis ilmselt oli tolle aja tehnika viimane sõna. Sõdureid sellesse jaama ei lastudki, seal asjatasid vaid leitnandid ja roodukas. Väliselt kujutas kõnealune sidejaam aga poolhaagist, mida vedas sadulaga Ural.
Ilmselt pidi selle Urali juht olema I liigi autojuht (vene ajal vist oli mingi selline süsteem? või olid kärujuhtidel veel mingid eraldi märked lubades?). Tegelikult sõitis selle Uraliga muidugi samasugune sõdurist oinas, nagu kõik ülejäänud.
Esheloniga õppustele minnes juhtus selle jaamaga aga laadimisel õnnetus. Vene platvormvagunid on sellise ehitusega, et kui otstest luugid avada, siis moodustub kahe vaguni vahele "sild", seega on võimalik ühelt vagunilt teisele sõita. Aga loomulikult olid pooled neist "sildadest" katki ja need asendati plankudega. Poolhaagisega Urali all läks aga üks plankudest katki ja kallis ning salajane sidejaam vajus kahe vaguni vahele külili.
No siis oli jooksmist ja karjumist küll palju. Ohvitserid ise olid ka mädas: 1) nad poleks tohtinud kogemusteta sõdurit selle masina rooli lasta
2) ise nad andsid käsu üle plangu sõita. võinuks ju taibata, et see puruks läheb. sadulaga Urali võinuks viimasena eshelonile paigutada, poleks pidanud sellega ühelt vagunilt teisele ukerdama.
3) tavalisest abitehnikast (kraana vms) poleks kasu olnud. See jaam oli vist nii raske, et tavaline ZIL-kraana, aga muud vaevalt, et läheduses oli, poleks seda tõsta jõudnudki. Ning õnnetus juhtus laadimisplatvormist eemal, sinna poleks autokraanaga korralikult ligigi pääsenud.
4) raudtee graafik läks ka sassi - me pidime juba ammu "sõjatandri" poole loksuma, aga nüüd käratsesime ühe õnnetu löötsakil jaama juures.
Lõpuks saabus raudtee-abirong suure kraanaga. Enne, kui see tõstma sai hakata, võtsid raudteelased veel postivahe elektriraudtee kontaktvõrku maha. Ühseõnaga - janti oli palju ja eks mõned ohvitserid said selle eest kindlasti ka vastu pead.
No kui sa alguses kirjutasid, et teil seal olid sinise triibuga Vai autod siis meil olid punasega, millel olid sininse ja valge triibuga kontuurid. Uksepeal suurelt vene tähtedes VAI. Õigust oli neil peatada vaid tava sõjaväe autosi. Lisaks veel transpordi autosi. Need mis olid sõjalises otses alluvuses ei tohtinud nad peadata. Neil istus ka ohvitser alati juhi kõrval. Lisaks oli viimastel ka selline kolmnurkne embleem, milles oli vene täht V.
Muideks lahe foorum on see
Re: VAI
Ei ole otseselt VAI vaid teedevägede komandanditeenistus (Дорожная Комендантская Служба) aga huvitav ehk ikka - ka nendel oma tähistusega tsiklid ja autod:
https://studfiles.net/preview/5443505/page:21/
https://studfiles.net/preview/5443505/page:21/
Re: VAI
VAI-l olid juba oma vastava kirjaga putkad ka, ühte mäletan Tartu-Valga maanteelt.
Minu mälestustes olid sõjaväe autoinspektsiooni autod punase triibuga ja kirjaga VAI uksel.
A.
Minu mälestustes olid sõjaväe autoinspektsiooni autod punase triibuga ja kirjaga VAI uksel.
A.
Re: VAI
Panen siis oma kroonuajast kah ühe pildi siia.
Meil oli lisaks ka üks GAZ-66 koos vilkuritega katusel (üks punane ja kaks sinist) millel ei olnud punast triipu ja ВАИ kirja uksel ning üks UAZ-ik nagu Aspelundi pandud pildil, kuid samuti ilma triibu ning kirjata ja katusel üks punane ja üks sinine vilkur. Pärast teatud jamasid punase vilkuri valesti kasutamisel kästi punased vilkurid maha kruvida ja jäid ainult sinised. Antud isendil, mis pildil, võeti vahepeal maha aga ka sinine vilkur ja megafon, sest vend kes sellega sõitis jäi samuti vahele vilkuri vale kasutamisega.
Punaste vilkurite mahakruvimise käsk tuli kõrgemalt poolt aga pildil oleva isendi sinise vilkuri mahakruvimise otsustas roodukomandör
Meil oli lisaks ka üks GAZ-66 koos vilkuritega katusel (üks punane ja kaks sinist) millel ei olnud punast triipu ja ВАИ kirja uksel ning üks UAZ-ik nagu Aspelundi pandud pildil, kuid samuti ilma triibu ning kirjata ja katusel üks punane ja üks sinine vilkur. Pärast teatud jamasid punase vilkuri valesti kasutamisel kästi punased vilkurid maha kruvida ja jäid ainult sinised. Antud isendil, mis pildil, võeti vahepeal maha aga ka sinine vilkur ja megafon, sest vend kes sellega sõitis jäi samuti vahele vilkuri vale kasutamisega.
Punaste vilkurite mahakruvimise käsk tuli kõrgemalt poolt aga pildil oleva isendi sinise vilkuri mahakruvimise otsustas roodukomandör
-
- Liige
- Postitusi: 47
- Liitunud: 18 Veebr, 2015 14:16
- Kontakt:
Re: VAI
Siin veel üks vahva vormikandja:
Huvitav, mis valdkonna esindajaga tegu? Triibud sarnased kui varasemalt viidatud K sõidukitel.
Huvitav, mis valdkonna esindajaga tegu? Triibud sarnased kui varasemalt viidatud K sõidukitel.
Re: VAI
Huvitav kompott. Mootorratta Ural järgi peaks miilits olema, samas laternale ja suunakatele paigaldatud SMU ning korvi esiosas olev kronstein viitaksid nagu sõjaväele. Mingi isetegevus?
-
- Liige
- Postitusi: 47
- Liitunud: 18 Veebr, 2015 14:16
- Kontakt:
Re: VAI
ninaosa kronstein on miilitsarattale omane:
Re: VAI
Samuti Kiievis toodetud sõjaväe MV-le.
Re: VAI
Pakun, et see on seesama teedevägede komandanditeenistus (Дорожная Комендантская Служба), millest veidi eespool viitasin - vaata lingilt pilte, sellised triibud paistavad just nende eripära olema (masinatel ka sellised triibud peal nagu seltsimehe vormil). Kuigi mootorratta poritiival peaks ka triibud olema, siis fotolt neid eis paista. Aga riik oli suur ja lai, kui juba VAI masinaid oli mitut sorti, ju siis sama ka teede komandanditeenistusega (või löödi lihtsalt käega ja ei viitsitud masinale kõike peale maalida, niigi arusaadav et tegemist liikluse korraldajaga).naabrimees kirjutas:Siin veel üks vahva vormikandja: /-/ Huvitav, mis valdkonna esindajaga tegu? Triibud sarnased kui varasemalt viidatud K sõidukitel.
Re: VAI
Veel paar sõna teedevägede komandanditeenistusest, netist jäid ette ja mõtlesin taustainfoks teistelegi panna:
Дорожно-комендантская служба
организуется дорожными войсками (См. Дорожные войска) на военных автомобильных дорогах. Основные задачи — обеспечение движения колонн войск и транспорта по автомобильным дорогам, ремонт и содержание дорог и мостов, охрана и оборона тоннелей, мостов и др. дорожных объектов. Для регулирования движения на дорогах развёртываются диспетчерские пункты, выставляются подвижные и неподвижные посты регулирования, используются радио, световые и др. средства обеспечения движения.
Большая советская энциклопедия. — М.: Советская энциклопедия. 1969—1978.
/-/
Дорожно-комендантская служба
разновидность комендантской службы. Организуется на военно-автомобильных дорогах (ВАД) в целях обеспечения непрерывного руководства воинским движением, поддержания дисциплины на этих дорогах, контроля за соблюдением правил движения и мер маскировки. При организации Д.-к. с. на ВАД назначаются дорожио-комеидантскне участки. Основные задачи Д.-к. с: диспетчерский контроль и регулирование движения, защита, охрана н оборона дорожных объектов иа ВАД, оказание помощи следующим по ним личному составу и технике и др. Для решения задач Д.-к. с. развёртываются диспетчерские пункты, посты регулирования и пункты обслуживания: продовольственные, заправочные, технической и медицинской помощи, отдыха и др.
Словарь военных терминов. — М.: Воениздат. Сост. А. М. Плехов, С. Г. Шапкин.. 1988.
Дорожно-комендантская служба
организуется дорожными войсками (См. Дорожные войска) на военных автомобильных дорогах. Основные задачи — обеспечение движения колонн войск и транспорта по автомобильным дорогам, ремонт и содержание дорог и мостов, охрана и оборона тоннелей, мостов и др. дорожных объектов. Для регулирования движения на дорогах развёртываются диспетчерские пункты, выставляются подвижные и неподвижные посты регулирования, используются радио, световые и др. средства обеспечения движения.
Большая советская энциклопедия. — М.: Советская энциклопедия. 1969—1978.
/-/
Дорожно-комендантская служба
разновидность комендантской службы. Организуется на военно-автомобильных дорогах (ВАД) в целях обеспечения непрерывного руководства воинским движением, поддержания дисциплины на этих дорогах, контроля за соблюдением правил движения и мер маскировки. При организации Д.-к. с. на ВАД назначаются дорожио-комеидантскне участки. Основные задачи Д.-к. с: диспетчерский контроль и регулирование движения, защита, охрана н оборона дорожных объектов иа ВАД, оказание помощи следующим по ним личному составу и технике и др. Для решения задач Д.-к. с. развёртываются диспетчерские пункты, посты регулирования и пункты обслуживания: продовольственные, заправочные, технической и медицинской помощи, отдыха и др.
Словарь военных терминов. — М.: Воениздат. Сост. А. М. Плехов, С. Г. Шапкин.. 1988.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist