Võta riigikaitses võim ja langeta otsused.

Reklaamid ette ning kajastused tagantjärele. Aga paluks et ikka militaarasjadega seotult...
Vasta
aj1972
Liige
Postitusi: 923
Liitunud: 23 Mär, 2014 21:53
Kontakt:

Re: Võta riigikaitses võim ja langeta otsused.

Postitus Postitas aj1972 »

Väga mõtlema panev kommentaar Postimehest:

Oehh:
S.O.S.: 12. märts 2015

EESTI 2014. AASTA MAKSEBILANSS, RAHVUSVAHELINE
INVESTEERIMISPOSITSIOON JA KOGUVÄLISVÕLG (võrreldes 2013, üe):
http://www.eestipank.ee/publikatsioon/m ... itsioon-ja

1) „ ... Kapitalikonto ülejääk vähenes neli korda (võrreldes 2013, üe). Selle põhjuseks olid ühelt poolt suuremad kulutused saastekvootide ostmiseks ning teiselt poolt Euroopa Liidu struktuurifondide väiksem kasutamine taristu arendamiseks.“ – (taevane arm: kui nii tohutu ebastabiilsus siis vähegi asjatundlik analüütik peaks taipama et kuidas seda seletada – nt kas EL fondide väiksem kasutamine on tingitud sellest et palgavaesuse tõttu on anomaalselt ajusid välja rännanud – igal juhul tuleks protsessi dünaamikat (sic!) modelleerida nagu nt asjatundlikus Bruegel Institute analüüsis: http://www.bruegel.org/publications/pub ... l-context/)

2) „Eesti majandus oli 2014. aastal, sama moodi nagu 2013. aastal netolaenuandja (sic! välisriikidele, üe) ning selle maht oli mõlemal aastal ligilähedane. Kapitali netoväljavoolu kanalid olid eelmisel aastal endiselt portfelli- ja muud investeeringud ning netosissevoolu kanalid otseinvesteeringud ja tuletisinstrumendid ...“ - (investeeringute brutoväljavool oli 2014 ligemale poolteist miljardit suurem kui 2013, ka siis ilmselt ületas Brüsseli poolt siiratud toetuste mahtu – brutoväljavoolu suurenemine mullu on aga eriti ohtlik gradient sest võib olla tingitud ka venemaapoolsete hübriidsõdade rünnakute eskaleerumise hirmust jne – vt ka Kissinger (2014) „World Order“ kus sellest rakursist on just Eestit osundatud)

3) Eesti välisnõuete positsioon suurenes aastaga 12% ja väliskohustuste positsioon 7% ning moodustasid 2014. aasta lõpus vastavalt 27,3 ja 35,3 miljardit eurot.“ - (seega paberi peal on 27 miljardit meie rahvuslikku vara välismaal – ka riikides mis on hübriidsõdadega otseselt (nt sanktsioonide kaudu) seotud ja seega suurtes riskides – nt millegipärast on ca 1,5 miljardit meie otseinvesteeringuid EP andmetel riskantselt Küprosel)

4) „Koguvälisvõlg2 ehk riigi kõigi majandussektorite välisvõlg kasvas aastaga 8% ja oli 2014. aasta
lõpus 19 miljardit eurot (97% Eesti aastase SKP suhtes, ... )“

5) „Üksikasjalikum teave maksebilansi, rahvusvahelise investeerimispositsiooni ja välisvõla kohta on avaldatud Eesti Panga veebilehel (http://www.eestipank.ee).“ – (kahetsusväärselt sealt ei leia nt muude investeeringute vooge riikide lõikes, ei leia mitte mingeid finantsvoogude prognoose - eriti seoses ECB QE programmiga ning eelseisvate probleemiga et meil praktiliselt/kangekaelselt ning teadustühiselt puuduvad efektiivsed riiklikud võlakirjad et nt kõrgtehnoloogilisi töökohti rajada jne vt ka http://www.bruegel.org/publications/pub ... ed-manual/ – ei leia vihjeid et Moskvaga seotud sanktsioneeritavaid finantsinstitutsioone meil siin enam valitsuse poolt ei subsideerita 0-kasumimaksu varjus jne jne).

Moraal: Eesti kodumaisest majandusest voolas 2014 brutos kapitali rohkem välja kui 2013 kusjuures mitmetesse väga suure riskiga riikidesse – samas Eesti koguinvesteeringute mahud ESA 11.III 15 andmetel ei saavutanud isegi jooksevhindades veel 2007 taset ning pc mahud jäävad kordades maha EA18 mahtudest. Järelikult oleme jätkusuutlikkuse kestlikkuselt EA18 kontekstis suure tõenäosusega divergentsi kursil – eriti arvestades ka anomaalse finantskapitali väljavooluga kaasnevat inimkapitali anomaalset väljarännet (sest kapitali väljavoolu tõttu kodumaiste kõrgtehnoloogiliste töökohtade rajamine kängub – neid rajatakse välismaale meie endi raha eest). Ja nii näib edasi minevat sest nii EP kui ka Rahandusministeeriumi juhtkonnad väidavad (nt 11.III õhtul AKs) et Eestil ei ole veel praegu vaja riiklikke võlakirju ilma asjata välja lasta sest veel „raskemad ajad võivad eel oodata“ ja nagunii on rahvuslikul majandusel „klaaslagi“ peal ja ega meil ei ole üldse asja ELi riigireformidega nagu http://www.bruegel.org/publications/pub ... -to-do-it/ ... ega veelgi vähem on meil asja isegi juba isegi sellega et isegi Euroopa Parlamendis on ärgatud ning märgatakse et paljud hargmaised korporatsioonid ning pangad tegelevad edukalt arvukates liikmesriikides kasumimaksudest kõrvale hoidmisega ja finantside piiritaha slikerdamisega - et midagi tuleks nagu ette võtta (Lamassoure on tax rulings committee: "We have an obligation to produce results" Article - Institutions − 03-03-2015 - 10:43) ja tulemusi ette näidata (vist küll mitte meie saadikute poolt :==).
Mercurius
Liige
Postitusi: 668
Liitunud: 08 Juul, 2011 14:02
Kontakt:

Re: Võta riigikaitses võim ja langeta otsused.

Postitus Postitas Mercurius »

Kas me sellist arengupaetust tahtsimegi? :dont_know:

Julgeolek on tulevase valitsuse prioriteet my ass :wall:


Kui siiamaani oli selline kurbuse tunne :crying:
Siis varsti hakka tõesti plakatitega Toompeale minema... :evil:

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=71109247
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5210
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Võta riigikaitses võim ja langeta otsused.

Postitus Postitas Manurhin »

Mercurius kirjutas:Kas me sellist arengupaetust tahtsimegi? :dont_know:

Julgeolek on tulevase valitsuse prioriteet my ass :wall:


Kui siiamaani oli selline kurbuse tunne :crying:
Siis varsti hakka tõesti plakatitega Toompeale minema... :evil:

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=71109247
Kui kaitseministriks saab mees, kelle eestvedamisel loobutakse Tartu rahust ja arvestatavast hulgast Eesti territooriumist, siis paneks äkki nt. Juri Ustimenko või Romeo Kalda justiitsministriks? Eluaegsete vangidena peaks nad ju seaduste ja vanglatemaatikaga vägagi hästi kursis olema, seega sobiks justkui küll?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Martin Peeter
Liige
Postitusi: 4513
Liitunud: 18 Juul, 2014 20:49

Re: Võta riigikaitses võim ja langeta otsused.

Postitus Postitas Martin Peeter »

No nii! Koalistioonileping hakkab selguma. Sisaldab hulga deklaratiivseid punkte a la "iseseisva sõjalise kaitsevõime kiirem väljaarendamine".

2% meeste võit! IRL on täielik pettumus.

"Hoiame riigi sõjalise kaitse kulude (kaitse-eelarve) vähemalt 2% SKT tasemel. Lisaks finantseerime täiendavalt Eesti kui vastuvõtva riigi tegevusi, mis loovad tingimusi liitlaste püsivaks kohalolekuks Eestis (regulaarsed artikkel 5 õppused, eelpositsioneeritud varustus, Balti õhuturbe korraldamine Ämarist, roteeruvate üksuste kohalolek jne). Sõjaliste võimete arendamisel lähtume ohuhinnangutest ja Kaitseväe sõjalisest nõuandest. Kõigi uute võimete loomisel ja kaitseotstarbeliste hangete läbiviimisel arvestame eelarveressursside planeerimisel kogu relvasüsteemi elutsükli kulu."


http://poliitika.postimees.ee/3147159/v ... stuslikuks
Dona nobis pacem!
HeiniR
Liige
Postitusi: 2023
Liitunud: 15 Juul, 2008 19:32
Kontakt:

Kuidas hindate Eesti kaitsevõimekust?

Postitus Postitas HeiniR »

http://poliitika.postimees.ee/3147897/t ... u-leppinud


Palju vahtu, vähe sisu... Lihtsalt minu arvamus.
Eriti "meeldis" eraldi riigikaitse kursus neile, kes ei kuulu Kaitseliitu ja ei ole läbinud ajateenistust. No WTF ausalt? KL võtab vastu ka neid, kes ajateenistusest "tervislikel" põhjustel vabastatud. Teeme hipsteritele Kõrgemate riigikaitsekursustega sarnase ürituse, kus hea päev läbi ettekandeid kuulata ning seejärel õhtul saunas õlli libistada, siis hea hiljem targutada, et "oleme ka andnud samaväärse panuse riigikaitsesse kui need "jobud", kes 8 või 11 kuud teenistuses aega raisanud". Varsti hakatakse sellistele veel leitnandi paguneid andma. :evil:
Mida me selle 30 000 kaitseliitlase või 90000 reserviga lõpuks siis teeme? Astume jälle sama reha otsa nagu enne II MS, kus KL liikmete nimekiri ulatus enam kui 100 000-ni, aga see tähendaski, et kogu varustus ja võimekus oli püstoli/poltlukuga vindi tasemel. Lati vorsti võis igaüks tollal vähemalt ise kaasa võtta...
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Võta riigikaitses võim ja langeta otsused.

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

Kopin tänasest Postimehest valitsusliidu tegevusprogrammi riigikaitse osa parema ülevaate huvides siis täielikult välja (mis mulle eriti märgiline tundub, joonin alla):

6. JULGEOLEK JA RIIGIKAITSE

Peame Eesti iseseisva kaitsevõime tagamisel võrdselt oluliseks kõrgetasemelise ettevalmistusega kutselisi kaitseväelasi, hästi kokkuharjutanud reservväelasi, pühendunud kaitseliitlasi, kodanikukohust täitvaid ajateenijaid ning tihedat koostööd tsiviilstruktuuridega. Töötame selle nimel, et taotleda riigikaitse arengus võimalikult suurt poliitilist ühisosa. Eesti julgeoleku suurendamisel on Valitsusliidu eesmärkideks:
• heidutuse kasv sõjalise agressori vastu;
iseseisva sõjalise kaitsevõime kiirem väljaarendamine; Seda polegi vist kunagi varem nõnda esikohale seatud?
• võime seista rünnaku vastu kogu ühiskonna tegevusega;
• võime kiirelt lahendada hübriidkonflikte; Sounds sexy.......
• Eesti ühiskonna sidususe suurendamine ning valmisolek seista vastu infosõjale.

Riigikaitse edendamine

6.1 Ühtlustame julgeolekupoliitika ja riigikaitse strateegilised dokumendid vähendades dubleerimist ja tuues koordineeriva rolli valitsuse tasemele. Julgeolekupoliitika alusdokumendi kinnitab Riigikogu.

6.2 Jätkame laiapindse julgeoleku ja riigikaitse juurutamist ning suurendame peaministri ja Riigikantselei rolli selle juhtimisel. Töötame välja ja võtame vastu Riigikaitseseaduse rakendamiseks vajalikud õigusaktid. Viime lõpuni 2011. aasta põhiseaduse muutmisest tuleneva riigikaitse juhtimise reformi, sisustades valitsuse, sh Vabariigi Valitsuse julgeolekukomisjoni keskse rolli riigikaitse korraldamises.

6.3 Hoiame riigi sõjalise kaitse kulude (kaitse-eelarve) vähemalt 2% SKT tasemel. Lisaks finantseerime täiendavalt Eesti kui vastuvõtva riigi tegevusi, mis loovad tingimusi liitlaste püsivaks kohalolekuks Eestis (regulaarsed artikkel 5 õppused, eelpositsioneeritud varustus, Balti õhuturbe korraldamine Ämarist, roteeruvate üksuste kohalolek jne). Siin on juttu ju kõigest muust peale "iseseisva sõjalise kaitsevõime kiirema väljaarendamise"?

Sõjaliste võimete arendamisel lähtume ohuhinnangutest ja Kaitseväe sõjalisest nõuandest. Kõigi uute võimete loomisel ja kaitseotstarbeliste hangete läbiviimisel arvestame eelarveressursside planeerimisel kogu relvasüsteemi elutsükli kulu.

6.4 Peame oluliseks NATO kollektiivkaitseplaanide pidevat ajakohastamist ja vajalike võimekuste ning üksuste olemasolu Eesti kaitsmiseks vastavalt muutuvale ohupildile. Selge vihje nende plaanide pikka aega kestnud arengupeetusele NATOs..

6.5 Peame oluliseks kahepoolset tihedat koostööd meie suuremate sõjaliste liitlastega, eriti USA-ga. Toetame liitlaste pidevat kohalolekut ja NATO nähtavat heidutust Eestis ning lähiregioonis. Arendame välja taristu Eestisse lähetatavate liitlasüksuste vastu võtmiseks, NATO juhtimiselemendi (NFIU) paigutamiseks ja eelpaigutatud varustuse ladustamiseks.

6.6 Toetame ja osaleme NATO ja liitlaste kiire reageerimisvõimega üksuse loomisel ning arendamisel.

6.7 Peame oluliseks tihedat poliitilist ja praktilist koostööd ELi ja/või NATOsse kuuluvate Läänemere-äärsete riikidega, eesmärgiga tagada regiooni julgeolek.

6.8 Toetame Euroopa sõjalise koostöö koordineeritust NATO-ga. Eestile on oluline jätkata panustamist Põhjala Lahingugruppi.

6.9 Viime Ämari lennubaasi täielikku vastavusse kollektiivkaitse vajadustega ning toetame USA õhuväe treeningkeskuse rajamist sinna.

6.10 Jagame kollektiivkaitse ja ühise julgeolekutagamise doktriini – toetame Eesti aktiivset osalemist NATO, ELi, ÜRO ja liitlaste koalitsioonide sõjalistel ning rahuvalve missioonidel.

6.11 Hoiame ajakohasena Eesti küberjulgeolekustrateegia, panustame NATO küberkaitse moderniseerimisse ja tõhususe suurendamisse NATO küberkaitse oivakeskuse arendamisega Tallinnas. Seisame küberturvalisuse ja kübervabaduste eest ning anname oma panuse Euroopa Liidu küberkaitsepoliitika väljatöötamisse.

6.12 Toome Eestisse rohkem rahvusvahelisi üritusi küberkaitsekoolituste ja -õppuste valdkonnas. Arendame välja NATO rahvusvahelise küberõppuste keskkonna (NATO Cyber Range). Toetame Küberkaitseliidu tegevust ning teiste kõrgtehnoloogiliste võimekuste arendamist Kaitseliidus. Seda küberit jagub kohe kahte pikemasse punkti aga "ebaolulist" hübriidkonflikti mainiti vaid korra möödaminnes.......

6.13 Koostame laiapindsest riigikaitse käsitlusest lähtuva kogu ühiskonda hõlmava mobilisatsiooniplaani ja selle teavitussüsteemi. OK aga mida siis eelnevad 25a tehti?? Peame vajalikuks sõjaaja mobilisatsiooniressursside korrastamist ning otstarbekaks jaotamiseks riigi sõjalise riigikaitse, tsiviiltoetuse, julgeoleku ning elutähtsate teenuste tagajate vahel.

6.14 Tagame kodanike informeerituse riigikaitsest ja nende rollist selles. Paneme rõhku kodanikukaitsele ja inimeste teavitamisele ning koolitamisele erinevates kriisisituatsioonides käitumiseks. Iga riigikaitses osaleda sooviv kodanik ja organisatsioon teab oma rolli ja ülesandeid kriisiolukorras.

6.15 Laiendame mereväe ja erinevate ametkondade (sh piirivalve) laevastike koostööd ning seame sihiks nõuetele vastava baassadama arendamise. Aga laevastike ühendamisest ikka mitte midagi??

6.16 Parandame nii kutseliste kaitseväelaste kui ajateenijate teenistuskeskkonda (elamis-, väljaõppe- ja sportimistingimusi).

6.17 Jätkame harjutusalade ja lasketiirude arendamist, et tagada vajalikud väljaõppetingimused Eesti kaitseväele, Kaitseliidule ja Eestisse lähetatud liitlasüksustele; Muidugi on nats naljakas veel 25a hiljen rääkida harjutusalade ja lasketiirude "arendamisest" aga missteha - parem hilja kui mitte kedagi..

6.18 Kaasajastame kaitseväeteenistuse korraldust, ajateenistuse atraktiivsuse suurendamiseks tagame äsja ajateenistuse lõpetanutele esimese kolme kuu jooksul riigipoolse tervisekindlustuse.

6.19 Toetame kaitseväelase elukutse ning sõjalise hariduse prestiiži tõstmist ühiskonnas, sealhulgas tõstame kutseliste kaitseväelaste palka ning 50% võrra ajateenijate hüvitist. Pappi juurde on alati nämmu

6.20 Kompenseerime kõigile reservkogunemistel osalejatele seetõttu saamata jäänud töötasu (kaitsepalk, fikseeritud põhimõte: 50% ametikohast, 50% senisest palgast) ning seadustab tööandja kohustuse hoida ajateenistusse või reservõppekogunemisele kutsutule töökohta.

6.21 Jätkame koostöös liitlastega Balti Kaitsekolledži arendamist rahvusvaheliseks sõjalise hariduse tippkeskuseks ja tõhustame kolledži koostööd Kaitseväe Ühendatud Õppeasutustega.

6.22 Peame oluliseks Eesti elanike objektiivset informeerimist ning psühholoogilise kaitse arendamist, mis võimaldaks vältida vaenulike infomanipulatsioonide mõju.

Kaitseliit

6.23 Edendame Eesti rahvusliku julgeoleku tagamise olulise osana Kaitseliidu võimekust, sealhulgas juhtimise- ja kiirreageerimisvõimekust ..jääb üle vaid defineerida paramilitaaride "kiirreageerimise" kiirus.. ning toetab varustuse soetamisel.

6.24 Seame sihiks Kaitseliidu liikmete arvu kasvu 30 000-ni.

6.25 Loome ühtse vabatahtlike riigi- ja korrakaitseliste institutsioonide (Kaitseliit, abipolitseinikud, vabatahtlikud päästjad) arvestuse ..vähemalt tunnistatakse sellise elementaarse arvestuse täielikku puudumist.. ja tagame väljaõppe, mis vastaks laiapindse riigikaitse põhimõttele.

6.26 Analüüsime Kaitseliidu rahastamisvõimaluste suurendamist riigi kaitseeelarve sisemiste rõhuasetuste muutmiste raames. Ja kas peale sellist "analüüsi" võtame Kaitseväelt raha vähemaks? vähendame palkasid? jätame relvahanked ära? Mõttetu punkt..

Laiapindne riigikaitse

6.27 Toetame parima teadmise ning erinevate seisukohtade kaasamiseks riigikaitsepoliitika kujundamisel mõttekodade osalust.

6.28 Loome programmi inimeste vabatahtliku kaitsetahte toetamiseks, muuhulgas seame sisse tasuta riigikaitsekursused inimestele, kes ei ole ajateenistust läbinud ega kuulu Kaitseliitu.

6.29 Muudame laiapindse riigikaitsekäsitluse õpetuse (mille osaks on riigikaitse laager) gümnaasiumiastmes järk-järgult riikliku põhiõppekava osaks. Organiseerime igasse kooli kvaliteetse riigikaitse ja isamaalise kasvatuse õpetaja, muutes riigikaitse õpetaja rolli kaitseväelaste ja kaitseliitlaste karjääri osaks. Igal juhul positiivne (vähemalt konkreetne)

6.30 Kaalume riigikaitse süvaõppega gümnaasiumi loomist.

6.31 Toetame Kaitseliidu noorteorganisatsioonide – noorkotkad ja kodutütred – tegevust.

6.32 Toetame rahvusliku kaitsetööstuse arengut, sealhulgas kaitsetööstuse juurdepääsu eksporditurgudele.

6.33 Soodustame kaitseotstarbelist teadus- ning arengutegevust, toetame Eesti väikese ja keskmise suurusega ettevõtete suuremat kaasamist Euroopa kaitsetööstuse projektidesse ning Eesti ülikoolide osalust rahvusvahelistes julgeoleku- ja kaitsealastes teadusuuringutes.

6.34 Soodustame naiste suuremat vabatahtlikku osalemist ajateenistuses. Pseudoprobleem (aga ma saan aru, et "kohustuslik")

6.35 Teeme täiendava inventuuri taristule, mis peab tagama elutähtsate teenuste toimepidevuse häda-, kriisi- ja sõjaolukordades, vaatame üle riskiobjektide ohutusnõuded ja järelevalve korralduse, võimalike õnnetusstsenaariumidega toimetuleku meetmed ning tihendame vastavate õppuste korraldamist.

6.36 Ehitame välja Eesti idapiiri (kontrolljoonel), sealhulgas Euroopa ja NATO välispiirile väärilise integreeritud tehnilise valvesüsteemi, tagame piirivalve eriüksusele mehitatuse ja parandame piirivalve varustatust, sealhulgas relvastust lähtuvalt ohuhinnangust. Nu-nu.. et jällegi - mida varasemad 25a siis tehti?

6.37 Täpsustame julgeolekukaalutlustest lähtuvaid piiranguid kinnisvara omandamisele. Et lõpuks jõuti ka selleni (vähemalt positiivne)

6.38 Jätkame aja nõudeile vastava veteranipoliitika elluviimist ja edasiarendamist. Tunnustame okupatsioonide ajal Eesti Vabariigi de facto taastamise nimel seisnud Eesti kodanike ja kaitseväe veteranide panust Eesti riikluse edendamisse.


Aga üldiselt - konkreetset juttu on siin ikka kole vähe ning suht mõttetut "poliitilis-suundanäitavat" ümmargust (ja mittemillekski kohustavat) möla selgelt liiga palju..
Et elame-näeme ühesõnaga (kui meile selleks aega antakse) :twisted:
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
saksingj
Liige
Postitusi: 69
Liitunud: 21 Okt, 2014 10:45
Kontakt:

Re: Kuidas hindate Eesti kaitsevõimekust?

Postitus Postitas saksingj »

Kõik ministrid juhinduvad kehtivast Riigikaitse Arengukavast http://www.kaitseministeerium.ee/files/ ... 3-2022.pdf, ministri isik või erakondlik kuuluvus ei tohiks siin olulist rolli mängida.
Kõigi uute võimete loomisel ja kaitseotstarbeliste hangete läbiviimisel arvestame eelarveressursside planeerimisel kogu relvasüsteemi elutsükli kulu.
.. ehk vanarauda ei osteta.
Koostame laiapindsest riigikaitse käsitlusest lähtuva kogu ühiskonda hõlmava mobilisatsiooniplaani ja selle teavitussüsteemi.
parem hilja kui mitte kunagi.
Loome programmi inimeste vabatahtliku kaitsetahte toetamiseks, muuhulgas seame sisse tasuta riigikaitsekursused inimestele, kes ei ole ajateenistust läbinud ega kuulu Kaitseliitu.
Väga positiivne, loodan et ka minul õnnestub neist osa võtta, kui neid korraldatakse minu kodumaakonnas.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15567
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Võta riigikaitses võim ja langeta otsused.

Postitus Postitas Fucs »

Borja kirjutas:Aga üldiselt - konkreetset juttu on selgelt liiga vähe ning suht mõttetut "poliitilis-suundanäitavat" ümmargust (ja mittemillekski kohustavat) möla selgelt liiga palju..
Et elame-näeme ühesõnaga (..kui meile selleks aega antakse) :twisted:
Paraku jah :evil:
Loodetavasti ei jää need vähesedki positiivsed hõisked lihtsalt loosungiteks :!:
Borja kirjutas:iseseisva sõjalise kaitsevõime kiirem väljaarendamine; Seda polegi vist kunagi varem nõnda esikohale seatud?
Oleks olnud lausa häbematus ja ennekuulmatu ignorantsus seda mitte esikohale seada! :lol:
Liiga paljud on sellel teemal kaua sõna võtnud ja liiga palju on sellele toetust elanikkonna seas, et poliitikud seda saaksid/julgeksid kahe silma vahele jätta :twisted:
Borja kirjutas:Eesti ühiskonna sidususe suurendamine ning valmisolek seista vastu infosõjale.

..../....

6.22 Peame oluliseks Eesti elanike objektiivset informeerimist ning psühholoogilise kaitse arendamist, mis võimaldaks vältida vaenulike infomanipulatsioonide mõju.
Teeks selle teksti topeltrasvaseks.
Mul on ainult küsimus, et kuidas seda valmisolekut kavatsetakse saavutada ja "psühholoogilist kaitset arendada?
Läbi milliste tegevuste ja meetmete??
Borja kirjutas: 6.3 Hoiame riigi sõjalise kaitse kulude (kaitse-eelarve) vähemalt 2% SKT tasemel. Lisaks finantseerime täiendavalt Eesti kui vastuvõtva riigi tegevusi, mis loovad tingimusi liitlaste püsivaks kohalolekuks Eestis (regulaarsed artikkel 5 õppused, eelpositsioneeritud varustus, Balti õhuturbe korraldamine Ämarist, roteeruvate üksuste kohalolek jne).
See oleks olnud teine üüberhäbematus ja ennekuulmatu ignorantsus, kui ka vähemalt seda kahte % poleks säilitatud. Minu meelest ei saa siin üldse küsimustki/kahtlust/variante olla ja see peaks olema niivõrd enesestmõistetav, et seda ei peaks enam pidevalt korrutama ja sellel teemal etlema. Et liitlaste tegemisi siin finantseeritakse sellest 2% väljaspool ja eraldi on dabroo (ega sealt oleks võinud tulla ka muid loosungeid ja "kavalaid lahendusi", kus see lisafinantseerimine oleks olnud 2% sees ja mitte nii "lisa" enam.
Borja kirjutas: Arendame välja taristu Eestisse lähetatavate liitlasüksuste vastu võtmiseks, NATO juhtimiselemendi (NFIU) paigutamiseks ja eelpaigutatud varustuse ladustamiseks.

..../....

6.9 Viime Ämari lennubaasi täielikku vastavusse kollektiivkaitse vajadustega ning toetame USA õhuväe treeningkeskuse rajamist sinna.
+10
Borja kirjutas: 6.13 Koostame laiapindsest riigikaitse käsitlusest lähtuva kogu ühiskonda hõlmava mobilisatsiooniplaani ja selle teavitussüsteemi. OK aga mida eelnevad 25a siis tehti?? Peame vajalikuks sõjaaja mobilisatsiooniressursside korrastamist ning otstarbekaks jaotamiseks riigi sõjalise riigikaitse, tsiviiltoetuse, julgeoleku ning elutähtsate teenuste tagajate vahel.

6.14 Tagame kodanike informeerituse riigikaitsest ja nende rollist selles. Paneme rõhku kodanikukaitsele ja inimeste teavitamisele ning koolitamisele erinevates kriisisituatsioonides käitumiseks. Iga riigikaitses osaleda sooviv kodanik ja organisatsioon teab oma rolli ja ülesandeid kriisiolukorras.
Selle "koostame" ja "tagame"-ga võiks juba homme pihta hakata, sest eile oli vaja.
Borja kirjutas: 6.17 Jätkame harjutusalade ja lasketiirude arendamist, et tagada vajalikud väljaõppetingimused Eesti kaitseväele, Kaitseliidule ja Eestisse lähetatud liitlasüksustele;
Loodame, et on nii ja hakkab toimuma ka midagi märkimisväärset. "Arendamise" asemel peaks olema "laiendamist".
Muidu "arendavad" seal kolme männi vahel edasi :twisted:
Borja kirjutas: 6.27 Toetame parima teadmise ning erinevate seisukohtade kaasamiseks riigikaitsepoliitika kujundamisel mõttekodade osalust.
See oleks küll väga bro ja bueno! Eriti, kui selliste mõttekodade poolt produtseeritavate produktidega ka tegelikult arvestatakse väljaspool mõttekodasid (nendes teistes igasugustes kodades) :!:
Borja kirjutas: 6.28 Loome programmi inimeste vabatahtliku kaitsetahte toetamiseks, muuhulgas seame sisse tasuta riigikaitsekursused inimestele, kes ei ole ajateenistust läbinud ega kuulu Kaitseliitu.

6.29 Muudame laiapindse riigikaitsekäsitluse õpetuse (mille osaks on riigikaitse laager) gümnaasiumiastmes järk-järgult riikliku põhiõppekava osaks. Organiseerime igasse kooli kvaliteetse riigikaitse ja isamaalise kasvatuse õpetaja, muutes riigikaitse õpetaja rolli kaitseväelaste ja kaitseliitlaste karjääri osaks. Igal juhul positiivne (ja konkreetne)

6.30 Kaalume riigikaitse süvaõppega gümnaasiumi loomist.
Mis mõttes "järk-järgult"??
See on IMHO üks peamisi asju betooni (betoonist peaks olema eespool!) ja raua (milleks meil nagunii krooniliselt raha ei jätku) kõrval. Kõige peamisem !!
Borja kirjutas: 6.32 Toetame rahvusliku kaitsetööstuse arengut, sealhulgas kaitsetööstuse juurdepääsu eksporditurgudele.

..../....

6.36 Ehitame välja Eesti idapiiri (kontrolljoonel), sealhulgas Euroopa ja NATO välispiirile väärilise integreeritud tehnilise valvesüsteemi, tagame piirivalve eriüksusele mehitatuse ja parandame piirivalve varustatust, sealhulgas relvastust lähtuvalt ohuhinnangust. No comments..
Rahvuslik kaitsetööstus tuleb ka riiklikult luua, mitte ainult toetada vähest olemasolevat.
Borja kirjutas: 6.37 Täpsustame julgeolekukaalutlustest lähtuvaid piiranguid kinnisvara omandamisele. Et lõpuks jõuti ka selleni..
+10
Midaiganes see "täpsustame" siis ei tähenda ja ei sisalda.
Kasutaja avatar
kangelaspioneer
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Re: Võta riigikaitses võim ja langeta otsused.

Postitus Postitas kangelaspioneer »

6.28 Loome programmi inimeste vabatahtliku kaitsetahte toetamiseks, muuhulgas seame sisse tasuta riigikaitsekursused inimestele, kes ei ole ajateenistust läbinud ega kuulu Kaitseliitu.

6.29 Muudame laiapindse riigikaitsekäsitluse õpetuse (mille osaks on riigikaitse laager) gümnaasiumiastmes järk-järgult riikliku põhiõppekava osaks. Organiseerime igasse kooli kvaliteetse riigikaitse ja isamaalise kasvatuse õpetaja, muutes riigikaitse õpetaja rolli kaitseväelaste ja kaitseliitlaste karjääri osaks. Igal juhul positiivne (ja konkreetne)

6.30 Kaalume riigikaitse süvaõppega gümnaasiumi loomist.
Mis mõttes "järk-järgult"??
See on IMHO üks peamisi asju betooni (betoonist peaks olema eespool!) ja raua (milleks meil nagunii krooniliselt raha ei jätku) kõrval. Kõige peamisem !!
Nii lihtne see siiski ju ei ole, et kohe ja praegu. See järk- järgult on siiski mõistlik lähenemine, sest:
- kuskilt tuleb leida oma paarsada riigikaitseõpetajat. Arvestades, et tänasel päeval paljude koolide eelarves palga maksmiseks raha ei ole, pole ka mõeldav päevapealt (ega ka kohe uue õppeaasta algusest) sinna õpetaja leidmine. Vabatahtlikke ja samal ajal asjalikke nii palju ilmselt kohe kokku ei saa.
- Koolid peavad tunnid õppekavadesse ja -plaanidesse ära mahutama, nii mõnelgi ei tarvitse see väga lihtne olla, eriti kui mitme aine õpetajaid teiste koolidega jagada tuleb, kasutatakse moodulõpet jne.
- KV ja KL ei ole ilmselt valmis sellist hulka riigikaitselaagreid võõrustama. Statistikaameti andmetel on meil täna ca 12000 noort aastakäigus, mis teeb ümmarguselt 300 klassikomplekti. Täna, kus meil on alles 6 (mõned neist viimase võimaluseni täis tuubitud) sõjaväelinnakut ja õppeasutused, peaks iga linnak aastas võõrustama (kirvega löödult) 50 riigikaitselaagrit. Kui juba täna ülesannetega toime ei tulda, mis selle pisiasja lisandumisel veel juhtuma hakkab?

Ilmselgelt vajab see asi kõigepealt läbimõtlemist, süsteemi loomist ja paika loksutamist. Sestap võime antud punkti juures poliitikutele pigem tänulikud olla.
Kasutaja avatar
pagan
Liige
Postitusi: 1263
Liitunud: 10 Nov, 2011 1:55
Kontakt:

Re: Võta riigikaitses võim ja langeta otsused.

Postitus Postitas pagan »

Üldiselt vist tuleb ära oodata. Selle koalitsioonileppe riigikaitse pakett on parajalt üldsõnaline. Sellesse on võimalik pakkida palju sisu aga samas ka on võimalik aeg mööda saata vaid moe pärast "linnukesi" kogudes.

Ma arvan, et sellel meie teemal siin oleks sellel "linnukeste" arvepidamisel oma roll täita. Täpsemal sirvimisel on isegi tunne, et meie tegemisi siin militaar.net-is on isegi pisut arvesse võetud. Asi on kuidagi sarnaselt sektsioonidesse jagatud, mõningad mõtted korduvad.
Ja ka punkt 6.27 Toetame parima teadmise ning erinevate seisukohtade kaasamiseks riigikaitsepoliitika kujundamisel mõttekodade osalust.

1. aprillil tankiteemas kirjutasin, et: "Enne kui muna valmis munetud, pole mõtet kaagutada."
Eile pani samasuguse munemise-kaagutamise repliigi juhuslikult maha ka Mikser haldusreformi teemal.
Hakka või mõtlema, et tulevane kaitseminister loeb siin kodutööna meid. :)

Teadku siis, et ma pean 2% ilmselgelt väheks võrreldes VF hetkel kulutatava 12%-ga.
http://aillarionov.livejournal.com/810013.html väidetel.
All on ka link andmete allikale, VF maksuametile: http://www.roskazna.ru/konsolidirovannogo-byudzheta-rf/
Samas suurusjärgus kulutasid agressorid raha relvastusele II ilmasõja eel.
http://aillarionov.livejournal.com/811219.html

Koalitsioonilepet lugesin siit:
http://poliitika.postimees.ee/3147897/t ... u-leppinud

Tundub, et IRL ratsutas kahe hobuse peal maksureform ja julgeolek. Maksureformist saivad "pool muna" nagu telerist öeldi. Ja riigikaitse kinkisid sotsidele. Siseministri koha kinkisid Reformile. Niipalju siis IRL-ist.
Tundub, et ka Sotsid ei saanud omale Sotsiaalministrit. Selle sai hoopis IRL.
Kas mängis REF nad teineteise vastu, nii et kumbki ei saaks end näidata valijate ees?
Või on see neil isekeskis mingi kaval plaan, et lubadusi maha kirjutada stiilis - "A mis me teha saame kui meilt portfell ära võeti?"

Ja koalitsioonilepe on nagu ikka «toetame», «analüüsime», «jätkame», «parandame», «arendame», «tagame», «viime», «kaalume», «tõstame» ja «suurendame». Nendest sõnadest ja headest praadidest koosnebki elu Toompeal. On õnnestunud seda lähedalt näha.
http://poliitika.postimees.ee/3148583/k ... ja-toetame
Aga mis sa teed? Laiapõhjaline ongi enamasti laialivalguv.
Ülbeks minekuga hakkavad vead tulema.
Kasutaja avatar
Madis22
Liige
Postitusi: 1476
Liitunud: 09 Mär, 2005 14:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Võta riigikaitses võim ja langeta otsused.

Postitus Postitas Madis22 »

Teadku siis, et ma pean 2% ilmselgelt väheks ...
Militaryphotos.net-is avaldavad ka meie suurimate liitlaste kodanikud imestust, et miks see protsent meil nii madal on. Et elades siin, kus me elame, peaks alumine piir olema pigem 2,5 kandis ja viisakate/rahulike aegade keskmine kolme juures.
The laws of physics is more what you'd call 'guidelines' than actual rules.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40201
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Võta riigikaitses võim ja langeta otsused.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

kangelaspioneer kirjutas:
Nii lihtne see siiski ju ei ole, et kohe ja praegu. See järk- järgult on siiski mõistlik lähenemine, sest:
- kuskilt tuleb leida oma paarsada riigikaitseõpetajat. Arvestades, et tänasel päeval paljude koolide eelarves palga maksmiseks raha ei ole, pole ka mõeldav päevapealt (ega ka kohe uue õppeaasta algusest) sinna õpetaja leidmine. Vabatahtlikke ja samal ajal asjalikke nii palju ilmselt kohe kokku ei saa.
- Koolid peavad tunnid õppekavadesse ja -plaanidesse ära mahutama, nii mõnelgi ei tarvitse see väga lihtne olla, eriti kui mitme aine õpetajaid teiste koolidega jagada tuleb, kasutatakse moodulõpet jne.
- KV ja KL ei ole ilmselt valmis sellist hulka riigikaitselaagreid võõrustama. Statistikaameti andmetel on meil täna ca 12000 noort aastakäigus, mis teeb ümmarguselt 300 klassikomplekti. Täna, kus meil on alles 6 (mõned neist viimase võimaluseni täis tuubitud) sõjaväelinnakut ja õppeasutused, peaks iga linnak aastas võõrustama (kirvega löödult) 50 riigikaitselaagrit. Kui juba täna ülesannetega toime ei tulda, mis selle pisiasja lisandumisel veel juhtuma hakkab?
Ilmselgelt vajab see asi kõigepealt läbimõtlemist, süsteemi loomist ja paika loksutamist. Sestap võime antud punkti juures poliitikutele pigem tänulikud olla.
Mehel ilmselt kokkupuude olemas asjaga.
Minuarust pole õppe laiendamisel probleem isegi mitte niipalju rahapuuduses koolis (õpetaja palga maksab kool), vaid kooli tahtmatuses õpetajale väärilist absoluutsummat maksta.
Küsimus on ju selles, et RKÕ koormus on mingi "null koma" ja tarifitseeritakse tavaliselt noorempedagoogi palgamäära järgi (enamasti pole õpetajal pedagoogilist kraadi), kui sul on nt 1 tund nädalas, siis saad sa kuus 30 eurot bruto, see raha eest kulub juba kohal käimise kütuseks ära. Senikaua, kui see absoluutsumma ei muutu väärikaks (1 tund nädalas peaks olema ikka kolmekohaline), ei ole ka sobivatel inimestel huvi - koolides seisab see õppe algus enamasti ikka mitte 30 euro, vaid sobiva inimese puudumise taga. Siia mõistagi lisavad vurtsu veel viimasel ajal pead tõstvad probleemid venekeelsetes koolides (pole neid venelastest KV-lasi kah jalaga segada).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
U-96
Liige
Postitusi: 65
Liitunud: 26 Mär, 2014 13:25
Kontakt:

Re: Võta riigikaitses võim ja langeta otsused.

Postitus Postitas U-96 »

http://poliitika.postimees.ee/3150829/s ... koosseisud
Riigikaitsekomisjoni kuuluvad Mart Helme, Johannes Kert, Ants Laaneots, Lauri Laasi, Ain Lutsepp, Marko Mihkelson, Marianne Mikko, Madis Milling ja Vladimir Velman.
Parem kui varem ?
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1606
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Võta riigikaitses võim ja langeta otsused.

Postitus Postitas Smith »

U-96 kirjutas:http://poliitika.postimees.ee/3150829/s ... koosseisud
Riigikaitsekomisjoni kuuluvad Mart Helme, Johannes Kert, Ants Laaneots, Lauri Laasi, Ain Lutsepp, Marko Mihkelson, Marianne Mikko, Madis Milling ja Vladimir Velman.
Parem kui varem ?
Marianne Mikko on nagu taimetoitlane grillvõistluse žüriis. :D
Huvitav oleks teada, mida ta seal räägib.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Kasutaja avatar
pagan
Liige
Postitusi: 1263
Liitunud: 10 Nov, 2011 1:55
Kontakt:

Re: Võta riigikaitses võim ja langeta otsused.

Postitus Postitas pagan »

Mind huvitab palju rohkem, et mis märgiga on Velmani panus asjasse?
http://ekspress.delfi.ee/news/paevauudi ... d=36704289

Arvan, et minu häält selles seltskonnas esindab Milling. :)
Ülbeks minekuga hakkavad vead tulema.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist