Peeter Suure katakombid Humala radaribaasi all?
oleme siin aktivistidega uurinud Vääna-posti positsiooni, nimelt on seal enamus ehitisi vee all. Samas, teisel pool teed olevad blindaažid-tunnelid ilusasti kuivad, kuigi on samal kõrgusel. Võib-olla oleks võimalik neid drenaazhe uuesti avada...
Ühtlasi oleme tunnelivõrgustiku ära arvamisega aina rohkem ummikus, kuna reaalselt viibinud oleme ainult nr.1 blindaaži tunnelites, mis lõpevad kusagil enne maanteed. Samas oleme avastanud uusi šurfe, mis on vett täis, kuid mis meie üldise skeemiga kuidagi sobituda ei taha.
Viimane avastus oli, et selles positsioonis on ka blindaaž nr.5, mis asub teistest eemal Saue poole. Ka see on vee all ja lisaks veel eramaal.
On väike plaan teha sait kaardi ja piltidega. Võib-olla ka veidi arhiivimaterjali jms.
Ühtlasi oleme tunnelivõrgustiku ära arvamisega aina rohkem ummikus, kuna reaalselt viibinud oleme ainult nr.1 blindaaži tunnelites, mis lõpevad kusagil enne maanteed. Samas oleme avastanud uusi šurfe, mis on vett täis, kuid mis meie üldise skeemiga kuidagi sobituda ei taha.
Viimane avastus oli, et selles positsioonis on ka blindaaž nr.5, mis asub teistest eemal Saue poole. Ka see on vee all ja lisaks veel eramaal.
On väike plaan teha sait kaardi ja piltidega. Võib-olla ka veidi arhiivimaterjali jms.
Vaata Vax siia, siin skeeem antud positsiooni tunnelite ja blindaažidega:
http://www.battal.pri.ee/suhfront/praeg ... ergof.html
Skeemil olevad vett täis süvendid 1 ja 2 on arvatavasti vist esialgne plaan/kavatsus olnud. Sest nii skeemil kui looduses on 1 süvend oma suuruses võrdne valmissaadus 1 blindaažiga. Muidugi tasub mainida, et antud positsioonil on suht hästi säilinud ka eesliinud kaevikute ja betoonis jao- ja rühmavarjenditega.
http://www.battal.pri.ee/suhfront/praeg ... ergof.html
Skeemil olevad vett täis süvendid 1 ja 2 on arvatavasti vist esialgne plaan/kavatsus olnud. Sest nii skeemil kui looduses on 1 süvend oma suuruses võrdne valmissaadus 1 blindaažiga. Muidugi tasub mainida, et antud positsioonil on suht hästi säilinud ka eesliinud kaevikute ja betoonis jao- ja rühmavarjenditega.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Veel seda, et maarinde positsioonide edasinihutamise raames rajati Vääna-Posti positsioonile tugevduseks lisaks veel lähedusse Alliku positsioon. Ette nähtud oli 3 roodublindaaži, kui valmis sai neist ainult üks (see ka vett täis valgunud eest) ülejäänud 2 kuhul valmis ainult blindaaži süvend (praeguseks vett täis) Huvitavaks teeb selle positsiooni see, et selle ette rajati kaitseks lai ja sügav tõkestuskraav. Säilinud ka eesliin jaovarjenditega.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Laupäeval käisin oma järjekordsel uurimisretkel, seekord siis Humalas. Pikka juttu ei hakka tegema, pildid on sellises kohas: http://nagi.ee/photos/ademox/sets/230557/
Rooduvarjendis nr2 jäi ajapuudusel käimata (pildistamine on väga aeganõudev tegevus). Käigud Humalas on praegu vesised, kuid kummikutega saab läbi (välja arvatud lõigu K10 lõpp aerofoto skeemil). Pigem on probleem savis ja mudas ning komandopunkti all ka, jah, tõepoolest, sitas. See kõik tahab kummikuid jäädavalt endale saada. Tunnelid 1 ja 2 vahel on veidi paremad, kuid ikkagi vesised.
Tekkis ka paar küsimust.
1) kas keegi teab, kui pikalt jätkub tunnel 4-nda varjendi suunas? (skeemil K11)
2) Märkisin skeemile ehitise Rv5, mille võtsin mingisuguselt nahkhiirte inventuuri leheküljelt http://www.lk.ee/popFile.php?file=795. Millega on tegemist. Battali leheküljel seda asjandust pole märgitud.
Rooduvarjendis nr2 jäi ajapuudusel käimata (pildistamine on väga aeganõudev tegevus). Käigud Humalas on praegu vesised, kuid kummikutega saab läbi (välja arvatud lõigu K10 lõpp aerofoto skeemil). Pigem on probleem savis ja mudas ning komandopunkti all ka, jah, tõepoolest, sitas. See kõik tahab kummikuid jäädavalt endale saada. Tunnelid 1 ja 2 vahel on veidi paremad, kuid ikkagi vesised.
Tekkis ka paar küsimust.
1) kas keegi teab, kui pikalt jätkub tunnel 4-nda varjendi suunas? (skeemil K11)
2) Märkisin skeemile ehitise Rv5, mille võtsin mingisuguselt nahkhiirte inventuuri leheküljelt http://www.lk.ee/popFile.php?file=795. Millega on tegemist. Battali leheküljel seda asjandust pole märgitud.
Battali skeem ka:
http://www.battal.pri.ee/suhfront/praeg ... umala.html
Ja siit oleks nagu näha, et see jupike tunnelit pidi kaht süsteemi omavahel ühendama...Miks tehti lisakäänak, on tõesti müsteerium.
http://www.battal.pri.ee/suhfront/praeg ... umala.html
Ja siit oleks nagu näha, et see jupike tunnelit pidi kaht süsteemi omavahel ühendama...Miks tehti lisakäänak, on tõesti müsteerium.
teab keegi selle alliku ( vett täis ) roodublindaazi kohta miskit rääkida. olen igasuguseid külajutte kuulnud tahaks , konkreetseid fakte teada?Faust kirjutas:Veel seda, et maarinde positsioonide edasinihutamise raames rajati Vääna-Posti positsioonile tugevduseks lisaks veel lähedusse Alliku positsioon. Ette nähtud oli 3 roodublindaaži, kui valmis sai neist ainult üks (see ka vett täis valgunud eest) ülejäänud 2 kuhul valmis ainult blindaaži süvend (praeguseks vett täis) Huvitavaks teeb selle positsiooni see, et selle ette rajati kaitseks lai ja sügav tõkestuskraav. Säilinud ka eesliin jaovarjenditega.
Mis külajutud olid???chiwauwa kirjutas:teab keegi selle alliku ( vett täis ) roodublindaazi kohta miskit rääkida. olen igasuguseid külajutte kuulnud tahaks , konkreetseid fakte teada?Faust kirjutas:Veel seda, et maarinde positsioonide edasinihutamise raames rajati Vääna-Posti positsioonile tugevduseks lisaks veel lähedusse Alliku positsioon. Ette nähtud oli 3 roodublindaaži, kui valmis sai neist ainult üks (see ka vett täis valgunud eest) ülejäänud 2 kuhul valmis ainult blindaaži süvend (praeguseks vett täis) Huvitavaks teeb selle positsiooni see, et selle ette rajati kaitseks lai ja sügav tõkestuskraav. Säilinud ka eesliin jaovarjenditega.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist