3. leht 4-st

Postitatud: 19 Juul, 2008 21:03
Postitas parimmax
käisin ka seal luusimas aga väga kaugele ei jõudnud oleks veel huvitatuid äkki korraldaks koos midagi?

Postitatud: 29 Dets, 2008 16:05
Postitas vax
Raamatutest võib lugeda, et tunnelitel olid omad drenaažitunnelid. Fakti, et Vääna-Posti süsteemis suleti äravool, olen lugenud mitmest allikast. Kas keegi oskab öelda, mida need äravoolud endast kujutavad, kuna mina pole neid kordagi näinud...

Postitatud: 29 Dets, 2008 17:28
Postitas Kurjam
Sellest oli kirjutatud H. Gustavsoni raamatus "Merekindlused eestis".

Postitatud: 30 Dets, 2008 0:48
Postitas vax
oleme siin aktivistidega uurinud Vääna-posti positsiooni, nimelt on seal enamus ehitisi vee all. Samas, teisel pool teed olevad blindaažid-tunnelid ilusasti kuivad, kuigi on samal kõrgusel. Võib-olla oleks võimalik neid drenaazhe uuesti avada...
Ühtlasi oleme tunnelivõrgustiku ära arvamisega aina rohkem ummikus, kuna reaalselt viibinud oleme ainult nr.1 blindaaži tunnelites, mis lõpevad kusagil enne maanteed. Samas oleme avastanud uusi šurfe, mis on vett täis, kuid mis meie üldise skeemiga kuidagi sobituda ei taha.
Viimane avastus oli, et selles positsioonis on ka blindaaž nr.5, mis asub teistest eemal Saue poole. Ka see on vee all ja lisaks veel eramaal.
On väike plaan teha sait kaardi ja piltidega. Võib-olla ka veidi arhiivimaterjali jms.

Postitatud: 30 Dets, 2008 2:25
Postitas Faust
Vaata Vax siia, siin skeeem antud positsiooni tunnelite ja blindaažidega:
http://www.battal.pri.ee/suhfront/praeg ... ergof.html

Skeemil olevad vett täis süvendid 1 ja 2 on arvatavasti vist esialgne plaan/kavatsus olnud. Sest nii skeemil kui looduses on 1 süvend oma suuruses võrdne valmissaadus 1 blindaažiga. Muidugi tasub mainida, et antud positsioonil on suht hästi säilinud ka eesliinud kaevikute ja betoonis jao- ja rühmavarjenditega.

Postitatud: 30 Dets, 2008 2:38
Postitas Faust
Veel seda, et maarinde positsioonide edasinihutamise raames rajati Vääna-Posti positsioonile tugevduseks lisaks veel lähedusse Alliku positsioon. Ette nähtud oli 3 roodublindaaži, kui valmis sai neist ainult üks (see ka vett täis valgunud eest) ülejäänud 2 kuhul valmis ainult blindaaži süvend (praeguseks vett täis) Huvitavaks teeb selle positsiooni see, et selle ette rajati kaitseks lai ja sügav tõkestuskraav. Säilinud ka eesliin jaovarjenditega.

Postitatud: 30 Dets, 2008 13:04
Postitas vax
Faust jõudsin täna öösel sust ette :D
Möllasin riigiarhiivi otsimootoriga, seal on ikka päris palju materjali kaasa arvatud skeemid jms.
Plaan oleks ikkagi mingisugune sait valmis teha, kus Peeter Suure merekindluse erinevad osad üksikasjalikult kirjeldatud oleks.

Postitatud: 30 Dets, 2008 14:27
Postitas Faust
Lehe mõte on hea. Aga kui ka enamusobjekte üles pildistada siis sellega peab kiirustama. Paljudes kohtades need uusehitustele juba jalgu jäämas.

Postitatud: 06 Okt, 2009 23:58
Postitas ademox
Laupäeval käisin oma järjekordsel uurimisretkel, seekord siis Humalas. Pikka juttu ei hakka tegema, pildid on sellises kohas: http://nagi.ee/photos/ademox/sets/230557/
Rooduvarjendis nr2 jäi ajapuudusel käimata (pildistamine on väga aeganõudev tegevus). Käigud Humalas on praegu vesised, kuid kummikutega saab läbi (välja arvatud lõigu K10 lõpp aerofoto skeemil). Pigem on probleem savis ja mudas ning komandopunkti all ka, jah, tõepoolest, sitas. See kõik tahab kummikuid jäädavalt endale saada. Tunnelid 1 ja 2 vahel on veidi paremad, kuid ikkagi vesised.

Tekkis ka paar küsimust.
1) kas keegi teab, kui pikalt jätkub tunnel 4-nda varjendi suunas? (skeemil K11)
2) Märkisin skeemile ehitise Rv5, mille võtsin mingisuguselt nahkhiirte inventuuri leheküljelt http://www.lk.ee/popFile.php?file=795. Millega on tegemist. Battali leheküljel seda asjandust pole märgitud.

Postitatud: 07 Okt, 2009 5:59
Postitas vax
Battali skeem ka:
http://www.battal.pri.ee/suhfront/praeg ... umala.html
Ja siit oleks nagu näha, et see jupike tunnelit pidi kaht süsteemi omavahel ühendama...Miks tehti lisakäänak, on tõesti müsteerium.

Postitatud: 11 Mär, 2010 18:58
Postitas chiwauwa
Faust kirjutas:Veel seda, et maarinde positsioonide edasinihutamise raames rajati Vääna-Posti positsioonile tugevduseks lisaks veel lähedusse Alliku positsioon. Ette nähtud oli 3 roodublindaaži, kui valmis sai neist ainult üks (see ka vett täis valgunud eest) ülejäänud 2 kuhul valmis ainult blindaaži süvend (praeguseks vett täis) Huvitavaks teeb selle positsiooni see, et selle ette rajati kaitseks lai ja sügav tõkestuskraav. Säilinud ka eesliin jaovarjenditega.
teab keegi selle alliku ( vett täis ) roodublindaazi kohta miskit rääkida. olen igasuguseid külajutte kuulnud tahaks , konkreetseid fakte teada?

Postitatud: 12 Mär, 2010 2:08
Postitas ivalo
1938 aastal andmetel:
Pilt

Postitatud: 13 Mär, 2010 13:43
Postitas Faust
Alliku positsiooni see ainuke rooduvarjend on ka õhitud. Katusel näha kaks suurt pragu.

Postitatud: 31 Aug, 2010 10:49
Postitas Sukelduja
chiwauwa kirjutas:
Faust kirjutas:Veel seda, et maarinde positsioonide edasinihutamise raames rajati Vääna-Posti positsioonile tugevduseks lisaks veel lähedusse Alliku positsioon. Ette nähtud oli 3 roodublindaaži, kui valmis sai neist ainult üks (see ka vett täis valgunud eest) ülejäänud 2 kuhul valmis ainult blindaaži süvend (praeguseks vett täis) Huvitavaks teeb selle positsiooni see, et selle ette rajati kaitseks lai ja sügav tõkestuskraav. Säilinud ka eesliin jaovarjenditega.
teab keegi selle alliku ( vett täis ) roodublindaazi kohta miskit rääkida. olen igasuguseid külajutte kuulnud tahaks , konkreetseid fakte teada?
Mis külajutud olid???

Postitatud: 21 Okt, 2010 17:22
Postitas Wrangel
Vaata asukohta 59/21/3-24/33/1,16. Rägastikus tuleb ekselda. Minuarust on ikka enamvähem tervikuna säilinud. Mingeid tõelisi purustusi pealtpoolt kõll näha pole.