KGB punker

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
buratiino
Uudistaja
Postitusi: 5
Liitunud: 26 Okt, 2008 19:27
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Varjend Tallinna Üksik-Päästekompanii all

Postitus Postitas buratiino »

Paistab, et mina siin hetkel ainus, kes selle punkri teist poolt näinud. Sissepääs siin: TÜPK varjend

Asub varjendi see osa siis endisel TÜPK alal. Teenisin seal aega viimases "lennus" 2005. a. kevadeni. Võimalusi varjendis ringi luusida oli palju ja seal veedetud tunde tuli vast kümneid. Tagantjärele naljakas mõelda, et sellest probleeme ei tekkinud.

Kompleks oli päris suur, teisest osast eraldas seda massiivne roheline metalluks. Ruume oli palju, koridor moodustas ümber nende ristküliku - ruumid siis selle keskel ja äärtes. Lisaks asusid külgedel tiivad, ühes neist suur ruum maast laeni kapilaadsete aparatuuridega. Teises tankimootor, mis olevat kogu kompleksi toitma pidanud. Mootori kõrgus võis olla 2m ja laius 3m, niipalju, kui mäletan.

Kompleks ei olnud nii hästi säilinud, kui siin avaldatud piltidel teine pool sellest. Tundub see siinsetel piltidel kuidagi võlts, ju on suur osa sealsest sisustusest mujalt kokku tassitud. Minu poolt külastatud pooles oli magusama tehnikaga vehkat tehtud, enamikul aparatuurist vaid korpus alles. Samas toimis valgustus peale 13 aastat tühjalt seismist hästi, huvitav, kas see kajastus ikka Kompanii elektriarvel!? Sisustus oli seal teatud ruumides laitmatult säilinud - sahtlid olid dokumente täis, vedelesid ümbrikud stiilis "Top Secret", kui õigesti mäletan ning isegi lauakalender kõigi lehtedega seisis puutumatult laual. Paberimajandusse põhjalikumalt ei süvenenud, ei tundunud seal mingeid tähtsaid materjale või skeeme ka olevat.

Kaader teadis rääkida, et 91-92, kui varjend loovutati, olevat otseühendus Moskvaga veel toiminud. Olevat olnud kõrgeima tähtsusega varjend Eesti pinnal; või siis pinna all. Nende juttude usaldatavus võib olla muidugi kes-teab-milline :wink:
buratiino
Uudistaja
Postitusi: 5
Liitunud: 26 Okt, 2008 19:27
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas buratiino »

Eelmise postituse jätkuks - mõned fotod on mul sellest varjendist ka, filmipeegliga tehtud. Üritan nädala jooksul need 10x15 paberilt skanneerida ja siia viidata.
plekkpea
Liige
Postitusi: 1775
Liitunud: 03 Nov, 2005 21:30
Asukoht: Harju
Kontakt:

Postitus Postitas plekkpea »

Tollest mootorist on pilti?
Huvitun maisest rasketehnikast.
buratiino
Uudistaja
Postitusi: 5
Liitunud: 26 Okt, 2008 19:27
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas buratiino »

Piltidega on kurvemini, kui arvasin - kokku on neid vaid 4, nagu indeksfotolt näen, hetkel leidsin neist 2. Tankimootorist pilti pole. Naljakas, et ei nii ähmaselt kogu seda pildistamist mäletan. Otsin veel kõik oma negatiivid üles ja vaatan üle, äkki on mul sellest siiski veel üks film. Üks nendest piltidest on tehtud ruumis, mis asus kohe tankimootoriruumi kõrval, naljaks, kui ma mootorist siis pilti poleks teinud. Samas ei suuda üldse meenutada, kas tegin või mitte :?
plekkpea
Liige
Postitusi: 1775
Liitunud: 03 Nov, 2005 21:30
Asukoht: Harju
Kontakt:

Postitus Postitas plekkpea »

A V12 oli?
Huvitun maisest rasketehnikast.
buratiino
Uudistaja
Postitusi: 5
Liitunud: 26 Okt, 2008 19:27
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas buratiino »

Ei tea kahjuks, olen liiga mootorivõõras inimene. Olin seal Kose tuletõrjekomando koosseisus, kohalikest meestest oli seal nooremaid ja vanemaid, kes ka seda varjendit ka hästi tundsid ja kogu sealset tehnikat. Väitsid nad, et ühele masinale olla ka tankimootor peale pandud, mida kasutati pumbamasinana pealiinide varustamisel, s.o. siis metsapõlengutel isegi 10 km 20cm läbimõõduga peavoolikuliin, millest hargnevad väiksemad voolikuliinid. Mis sellest masinast saanud oli, ei tea järjekordselt.

2005 kevadel, kui TÜPK suleti, jäi Kose kommando samale territooriumile veel püsima, küll teise nime all vist. Kui nad seal siiamaani asuvad, saab neilt kindlasti kõike lähemalt uurida, kui keegi sinnakanti satub.
Kasutaja avatar
tõbi
Liige
Postitusi: 41
Liitunud: 23 Nov, 2005 11:20
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tõbi »

Käisin Vardjas umbes 90ndate keskel ja tegin seal ka pilti. Vaadates eelpool välja käidud fotosid http://picasaweb.google.com/diggpics/08_05_03_Vardja# , on seal ikka raju laastamistööd tehtud...
MartinL
Liige
Postitusi: 93
Liitunud: 26 Apr, 2006 21:28
Kontakt:

Postitus Postitas MartinL »

buratiino kirjutas:Ei tea kahjuks, olen liiga mootorivõõras inimene. Olin seal Kose tuletõrjekomando koosseisus, kohalikest meestest oli seal nooremaid ja vanemaid, kes ka seda varjendit ka hästi tundsid ja kogu sealset tehnikat. Väitsid nad, et ühele masinale olla ka tankimootor peale pandud, mida kasutati pumbamasinana pealiinide varustamisel, s.o. siis metsapõlengutel isegi 10 km 20cm läbimõõduga peavoolikuliin, millest hargnevad väiksemad voolikuliinid. Mis sellest masinast saanud oli, ei tea järjekordselt.

2005 kevadel, kui TÜPK suleti, jäi Kose kommando samale territooriumile veel püsima, küll teise nime all vist. Kui nad seal siiamaani asuvad, saab neilt kindlasti kõike lähemalt uurida, kui keegi sinnakanti satub.
Varjendis oli R6 mootor. Tuletõrje pumbaautol olnud v12 mootoriga polnud sellel mingit pistmist.
Valu näitab , et nõrkus hakkab kehast kaduma.
plekkpea
Liige
Postitusi: 1775
Liitunud: 03 Nov, 2005 21:30
Asukoht: Harju
Kontakt:

Postitus Postitas plekkpea »

See ikka V12 ja mingi laeva jõuallikas. Kuna hõbujõude üle 700.
Huvitun maisest rasketehnikast.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5566
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

Üks video Kose varjendist
http://www.epl.ee/artikkel/477164
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist