kindlusraudteed
Raudteede märkimisel kaardile on ilmselt kasutatud algallikates märgitud 1913 aasta projekti ning mitmeid raamatudid sh. ka minu poolt siin välja pakutuid. Kokku on saadud üks gemüüse, mis kahjuks ei vasta tegelikusele. Ehituse käigus projekti muudeti üpris mitu korda. Osa kaardil olervaid raudteeharusid polnud kunagi ehitatud ja osa kulgesid tegelikuses teist moodi kui kaardil. Et pilt tegelikusest ette saada on vaja uurida vanu esimese sõja aegseid kaarte ja 20-ndate esimese poole Eesti sõjaväe kaarte. Nendelt saab enam-vähem ettekujutuse kätte. Möödalaskmisi on nii Vääna-Türisalu-Naage piirkonnas kui ka Liiva-Männiku-Pääsküla piirkonnas. Paljud tegelikult eksisteerinud raudteeharud puuduvad üldse veebilehe kaartidelt.
Anton - horridoo!
Liiva jaamast kuni Väänani peaks siis põhiliin paigas olema. Samuti ka Sõrvest algav liin Suurupini ja Vääna-Vitini. Samamoodi ka Sõrvest lähtuv liin Rannamõisa poole. Liikva liin ka õige.
Kui vene keelt jagad siis äkki jagaksid oma arvamusi ja ettepanekuid ka selle lehe autoritega. Ehk saaks selle raudtee kulgemise siis enam-vähem paika. Ise ka neile mitmeid ettepanekuid proovinud teha aga asi jääb keele taha, kuna ingliskeelt nad ka ei jaga.
Kui vene keelt jagad siis äkki jagaksid oma arvamusi ja ettepanekuid ka selle lehe autoritega. Ehk saaks selle raudtee kulgemise siis enam-vähem paika. Ise ka neile mitmeid ettepanekuid proovinud teha aga asi jääb keele taha, kuna ingliskeelt nad ka ei jaga.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Raudteetrassisel on omadus jätta suhteliselt äratuntav "jälg" maastikule.
Seepärast on suur osa neist tuvastatavad satelliidifotodelt.
Mõni koht jääb segaseks, kuid siis saab ise kohale sõita ja ringi vaadata...
Nagu ennist mainisin oli mul siin vahepeal hobi otsida just vanu raudteetrasse - siis Inglismaal nimelt.
Ühesõnaga on teostatav...
Seepärast on suur osa neist tuvastatavad satelliidifotodelt.
Mõni koht jääb segaseks, kuid siis saab ise kohale sõita ja ringi vaadata...
Nagu ennist mainisin oli mul siin vahepeal hobi otsida just vanu raudteetrasse - siis Inglismaal nimelt.
Ühesõnaga on teostatav...
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
Õige jutt. Metsade kohalt vaadates on jah aru suht hästi saada.Täna just käisin Sõrve-Suurupi liini läbi sõitmas. Keerulisem on raudteetammist aru saada kuskil põldude ja heinamaa peal. Googliga vaadates ei ole siis näha või on ka maastikul asi ära tasandatud.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Vat ei oska selle kohta midagi enamat öelda. Kaheteelisust on väidetud siin:
http://www.hansaco.ee/raudtee/?main=16&sub=226&tlink=52
http://www.hansaco.ee/raudtee/?main=16&sub=226&tlink=52
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Maksab arvestada, et tegu oli kitsarööpmelise raudteega, mille puhul kahe tee telgede vahekaugus oli 3 meetrit (tee ise oli relssidest 750mm lai, liiprid 1700mm pikad)
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Muidugi võis ta kaheteeline olla vaid päris alguses, kui see kindlusraudtee süsteem ehitati. Ja ilmselt sattus teine rööpapaar löögi alla koos kogu ülejäänud kindluse raudteevõrguga: peale vabadussõda oli muist kitsa liine purustatud, paljudes kohtades olid rööpad nii läbi aetud, et ei kõlvanud enam ohutult reisijaid vedada.
Ja mis tehti? Kindlusraudtee lammutati peaaegu täiega laiali, vaid see Vääna raudtee jäeti alles, kõik muu läks, rööpaid kasutati pealiinide lappimiseks. Arvata võib, et ka see teine rööpapaar läks, sest sellel polnud vajadust, seal polnud nii suurt liikluskoormust kunagi, mis nõudnuks teist rööpapaari.
(oleksoloogiasse: oleks lahe, kui kogu see võrk alles oleks, pikkus ületas sellel trammiteid mitmekordselt, see viis Pirita-Kosele, Lasnamäele, Lennujaama, Raudalusse ja ei tea kuhu veel seal Pääsküla pool - praeguse liikluse hullumeelsuses oleks muuseumi aururongid tipptunniti puupüsti täis )
Ja mis tehti? Kindlusraudtee lammutati peaaegu täiega laiali, vaid see Vääna raudtee jäeti alles, kõik muu läks, rööpaid kasutati pealiinide lappimiseks. Arvata võib, et ka see teine rööpapaar läks, sest sellel polnud vajadust, seal polnud nii suurt liikluskoormust kunagi, mis nõudnuks teist rööpapaari.
(oleksoloogiasse: oleks lahe, kui kogu see võrk alles oleks, pikkus ületas sellel trammiteid mitmekordselt, see viis Pirita-Kosele, Lasnamäele, Lennujaama, Raudalusse ja ei tea kuhu veel seal Pääsküla pool - praeguse liikluse hullumeelsuses oleks muuseumi aururongid tipptunniti puupüsti täis )
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Sellel lehel ju on erinevatest perioodidest:
http://www.hansaco.ee/raudtee/?main=16&sub=226&tlink=52
http://www.hansaco.ee/raudtee/?main=16&sub=226&tlink=52
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Üks tähelepanek siis veel. Automoto foorumilt sain teada, et Kindlusraudtee raames olla rajatud liin ka Männiku laskemoonaladudest Pääsküla (Laagri) positioonini. Raudtee tamm siiamaani alles (praegu siis teena) ja läheb Pääsküla raba turbavälja kõrvalt mööda.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist